Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kad smo kod unifikacije, zašto sad Kinezi umesto Kissa?
Tj zasto ne jedni ili drugi sve vreme?
Ja sam takodje za novu masku, samo zbog izgleda. Daleko je moderniji i lepši sa novom maskom. Ali aj ako je to sad najveći nedostatak zanemariću :)

Nisam baš stručan, ali rekao bih da ima dosta politike tu. Rusi su nam dali kredit ranije, pa smo kupili ruske vozove, sada nam Kinezi daju kredit, pa eto i njihovih vozova. Kada smo kupovali tramvaje, ako se sećam Španije je tog trenutka predsedavala EU pa se desili njihovi tramvaji (mada i naši su sve radili da zaobidju Končar, iako je bio povoljniji). U neku ruku mi je to potpuno očekivano od većih sila, daju ti kredit (često povoljan), a pare odlaze u njihovu ekonomiju, a ti ih posle svakako sa kamatom vraćaš.
 
Руски возови су узети на Швајцарски кредит, али да, ово са кинеским гарнитурама је изгледа политички условљено. Искрено боље да узму локомотиве.
 
Vrzino kolo :D posle smo drugim kreditom uzeli švajcarske vozove...
 
Okrećeš se kao vetar. Pre dve godine pisao o svim greškama na prugi, sada šampanjac u ruci? Ne ide ovo tako. Ali kao i uvek mešaš kruške i jabuke. Koji projekti EU su ravninske "brze pruge" sa jednim 1 km tunelom i kasne deceniju? Zašto u Bosni više nema Kineza na autoputu? Ajde, neka Kinezi naprave 21 km tunela na kraškom terenu ili 33 km tunela sa vodenim žilama, sve tačno i bez problema, kao na panonskom terenu. Ova pruga Beograd - Budimpesta nije ništa posebno u građevinskom smislu. Neka idu da grade pre bavarskih farmera i neka imaju kineske zakone. Nikada ne bi izgradili. Smiri se malo.
Ovaj post da se pinuje! Da neko danas tvrdi da je Kinezima izazov da napreve 21 km tunela na kraškom terenu ili 33km tunela sa vodenim žilama, pa to je van pameti. U poslednjih 14 godina gradili su prosečno oko 3.000 km brzih pruga godišnje po svakakvom terenu, od surovo hladnog severa Kine, do pakleno toplog i vlažnog juga Kine. O pruzi preko Tibeta da ne pričamo.
 
133E10F9-27C0-4914-AB49-7C1A9959E88C.jpeg

F9E43C32-7298-48C9-9ACD-8963668B9FA0.jpeg

3D3DBAEB-C4A0-49CB-B743-18CC64FD44F4.png

89853F49-6C58-48CD-9698-1961292BE710.jpeg


Velika sramota za Srbija voz. Novi Beograd - Novi Sad, iz Prokopa je voz već više nego polu-popunjen. Ljudi stoje a mnogi sede po stepenicama. Sedišta u “bifeu” zauzeta od strane posade. Treba nabaviti Štadler KISS koji je veći od ovih naših 4-delni.

Deluje kao da su i SrbijaVoz i ŽS zatečeni i u neverici koliko ljudi koristi voz izmedju BG - NS. Verovatno nisu računali da normalna, brza, efikasna, i jeftina veza izmedju dva najveća grada Srbije može da generiše toliki protok ljudi…
 
Ма нек среде вагоне што имамо за 200кмч и нек купе локомотиве.
 
Mi imamo 21 vagon Z1 i redukovani su za 160 pritom oni se koriste na barcu tako da nema nista od toga.
Ostali vagoni ne mogu da se unaprede na 200.
 
Običan voz iz NS-a je sinoć bio prepunjen, kao GSP kad ga čekaš pola sata, jedva se ugurali.
Neverovatna scena, stigao Soko, izlaze svi, objašnjavam nekim, Špancima rekao bih, moraju da sačekaju da se usisa vozi i oni, da, evo vidimo piše na vozu i u tom trenutku uleće naša mlada porodica i vidim seda gore na moje mesto. Kondukter izbacuje druge, dolazi do ovih, nešto im kaže i na kraju ih ostavlja. 20 minuta kasnije, ja ulazim i kažem to je moje mesto, a oni, a šta, to je numerisano ? Inače, brdo Rusa/Ukr, kako u samom vozu, tako i u NS-u.
 
Velika sramota za Srbija voz. Novi Beograd - Novi Sad, iz Prokopa je voz već više nego polu-popunjen. Ljudi stoje a mnogi sede po stepenicama. Sedišta u “bifeu” zauzeta od strane posade. Treba nabaviti Štadler KISS koji je veći od ovih naših 4-delni.

Deluje kao da su i SrbijaVoz i ŽS zatečeni i u neverici koliko ljudi koristi voz izmedju BG - NS. Verovatno nisu računali da normalna, brza, efikasna, i jeftina veza izmedju dva najveća grada Srbije može da generiše toliki protok ljudi…
А могу и да повећају број полазака. Нека убаце трећи KISS или FLIRT као IC воз у 16:40. Два града су довољно близу да могу да имају у шпицу два експресна воза на сат. Тако је и ред вожње флексибилнији за путнике. Не мораш да чекаш на станици 45 минута ако не стигнеш на регио у 16:15.

Običan voz iz NS-a je sinoć bio prepunjen, kao GSP kad ga čekaš pola sata, jedva se ugurali.
Neverovatna scena, stigao Soko, izlaze svi, objašnjavam nekim, Špancima rekao bih, moraju da sačekaju da se usisa vozi i oni, da, evo vidimo piše na vozu i u tom trenutku uleće naša mlada porodica i vidim seda gore na moje mesto. Kondukter izbacuje druge, dolazi do ovih, nešto im kaže i na kraju ih ostavlja. 20 minuta kasnije, ja ulazim i kažem to je moje mesto, a oni, a šta, to je numerisano ? Inače, brdo Rusa/Ukr, kako u samom vozu, tako i u NS-u.
Који полазак је у питању? РЕ 2425 у 20:45 из Новог Сада је био синхрон и било је доста слободних места у првој гарнитури (вероватно зато што је била даља од улаза на перон у Новом Саду), за другу гарнитуру не знам. Видим и да није било резервне гарнитуре, која иначе увек буде на станици.
 
kažem sinoć, mada realno 17.30, ali već bio mrak. bila je neka rezervna garnitura odmah iza.
 
Требало би да иста гарнитура или гарнитуре буду на возовима у 17:30 и 20:45, али очигледно су другу накачили тек за овај други полазак. Иначе и у 20:45 буде велика гужва, осим ако је баш лоше време.
 
Od tih 21 ima 3 koji su vagon restorani, dakle 18 je 1 i 2 klasa a nekima je istekla revizija tako da ono sto je u voznom stanju služi za 2 kompozicije barca.

Teoretski mogu da se vrate na 200 ali bi bilo skuplje održavanje i nema slobodnih kola za BG -NS kao sto nema lokomotiva koje bi to vukle.

Piši propalo u svakom slučaju.
 
Poslednja izmena:
Ovih dana sam se više puta vozio RE vozom Beograd Centar-Niš, i prijatno me je iznenadio svojom tačnošću: mislim da nije kasnio ni jedan jedini minut, u polasku i dolasku. Kada sam ga zadnji put koristio pre nekoliko godina, redovno je kasnio od 30 minuta naviše, nekada i po 2-3 sata.
 
Povodom Subotica - Segedin, pre koji dan je MÁV u aplikaciji za kupovinu karata objavio red vožnje za 2024. sa polascima od 8. Decembra, nakon što je procurelo po mađarskim medijima obrisali su red vožnje. Iz SVM-a su se žalili na red vožnje da je previše redak i da mole mađarsku stranu za nešto više polazaka, na šta je danas izašlo obećanje njihovog ministra infrastrukture da će biti interval od 3 sata između polazaka i da voz kreće do promene reda vožnje godišnjeg. Ali do 8. Decembra ima vremena da to smanje na 2 dnevno, ali moguće je da u sklopu predizborne kampanje nešto čak i urade...
 
Ovih dana sam se više puta vozio RE vozom Beograd Centar-Niš, i prijatno me je iznenadio svojom tačnošću: mislim da nije kasnio ni jedan jedini minut, u polasku i dolasku. Kada sam ga zadnji put koristio pre nekoliko godina, redovno je kasnio od 30 minuta naviše, nekada i po 2-3 sata.
I ćorava koka minut ubode. Mislim da je ovo više izuzetak nego pravilo.
Pogledajte prilog 180390
Pogledajte prilog 180391
Pogledajte prilog 180392
Pogledajte prilog 180393

Velika sramota za Srbija voz. Novi Beograd - Novi Sad, iz Prokopa je voz već više nego polu-popunjen. Ljudi stoje a mnogi sede po stepenicama. Sedišta u “bifeu” zauzeta od strane posade. Treba nabaviti Štadler KISS koji je veći od ovih naših 4-delni.

Deluje kao da su i SrbijaVoz i ŽS zatečeni i u neverici koliko ljudi koristi voz izmedju BG - NS. Verovatno nisu računali da normalna, brza, efikasna, i jeftina veza izmedju dva najveća grada Srbije može da generiše toliki protok ljudi…
Ovo je sasvim normalno po drugim zemljama u špicu (msm na IC vozove). Jednom mi je isto ovako bilo na liniji Bern-Cirih oko 17h. Problem je je ovde rezervacija, što znači da je realna potražnja za ovaj polazak dosta veća nego su ljudi odustali (ili se trpaju u regio koji puca).
Opet kažem, kapacitet nam je najveći problem, ne broj polazaka. I opet prave istu grešku nabavkom vozila istog (ili manjeg) kapaciteta od KISSa. Kaki li će tek izgledati voz iz Niša za Suboticu koji prolazi kroz špic u Beograd? Biće zanimljivo!
Rešenje:
Aneks ugovora sa Kinom, 6 ili 8 delne kompozicije sa mogućnošću sparivanja. Takođe napraviti u ugovoru mogućnost nabavke dodatnih vozila.

Mi imamo 21 vagon Z1 i redukovani su za 160 pritom oni se koriste na barcu tako da nema nista od toga.
Ostali vagoni ne mogu da se unaprede na 200.
Ima slobodnih Z1, ali ne mnogo. Lično mislim da ovo nije kritično stanje ali da će biti za vreme praznika. Tad će morati nešto da se uradi pa makar uzeli jednu lokomotivu i 4-5 vagona i vozili vanredne vozove BG-NS-BG.
 
Deluje kao da su i SrbijaVoz i ŽS zatečeni i u neverici koliko ljudi koristi voz izmedju BG - NS. Verovatno nisu računali da normalna, brza, efikasna, i jeftina veza izmedju dva najveća grada Srbije može da generiše toliki protok ljudi…
I ja sam istog mišljenja.

Mislim da se nije očekivao ovoliki broj ljudi koji će koristiti voz na ovoj relaciji.

Ali to je normalna reakcija ljudi, kada se izmedju dva najveća grada u zemlji (od kojih je jedan skoro dvomilionski a drugi polu-milionski, dakle nisu uopšte mali) uspostavi ovako brza i efikasna veza, a pritom je razdaljina izmedju njih dosta mala, sa ovom brzinom, normalno je da će se cirkulacija kretanja stanovništva izmedju ta dva grada značajno povećati, pogotovo jer toga pre nije bilo.

Veliki je broj ljudi koji radi u jednom, a živi u drugom gradu. Samim tim previše ljudi ima mesečne/godišnje karte za korišćenje Sokola. I zato je Soko sad u rasulu od gužve, i rekao bih da toga do pre samo pola godine uopšte nije bilo.

I ako je formalno broj mesta u Sokolu ograničen, to u realnosti nije slučaj. Neko sam ko je rodjen u Beogradu, živeo u Novom Sadu i sada ponovo u Beogradu, te samim tim dosta često idem u Novi Sad (par puta nedeljno), i mogu reći da je ovo sada baš haotično. Soko je prepun, ljudi sede po stepenicama, guraju se po onim “separeima”, stoje gde se stajati može i čini mi se da gužve postaju sve veće i veće. Najopterećeniji su polasci iz Beograda za NS od 15h pa do 18h, i Soko i Regio. O večernjim polascima da ne pričam, oni u 20 i 21h su preopterećeni, regio u 21h iz BG za NS je svaki dan pun da dosta ljudi ostane napolju i ne uspe da udje. Oni polasci za NS posle 21h su solidno popunjeni, ali ne ovoliko koliko ovaj u 21.

Ja koliko sam čuo, ne znam koliko je tačno, je da će postepenim puštanjem u saobraćaj 18 novih Flirtova biti puštena + jedna kompozicija, što bi trebalo sa znači po danu po 5 novih regio polazaka iz oba grada, + polasci na novoj liniji NS-PA, trebalo bi da je to 2 ili 3 polaska dnevno iz oba grada.
 
Povodom Subotica - Segedin, pre koji dan je MÁV u aplikaciji za kupovinu karata objavio red vožnje za 2024. sa polascima od 8. Decembra, nakon što je procurelo po mađarskim medijima obrisali su red vožnje. Iz SVM-a su se žalili na red vožnje da je previše redak i da mole mađarsku stranu za nešto više polazaka, na šta je danas izašlo obećanje njihovog ministra infrastrukture da će biti interval od 3 sata između polazaka i da voz kreće do promene reda vožnje godišnjeg. Ali do 8. Decembra ima vremena da to smanje na 2 dnevno, ali moguće je da u sklopu predizborne kampanje nešto čak i urade...
Interval od 3 sata i nije nešto. To je možda 4-5 polaska dnevno. Nije loše, al može mnogo bolje. Mislim da mogu na 2 sata interval da spuste sa 2 garniture (sa manjom pauzom u sred dana za gorivo recimo)
 
I ja sam istog mišljenja.

Mislim da se nije očekivao ovoliki broj ljudi koji će koristiti voz na ovoj relaciji.

Ali to je normalna reakcija ljudi, kada se izmedju dva najveća grada u zemlji (od kojih je jedan skoro dvomilionski a drugi polu-milionski, dakle nisu uopšte mali) uspostavi ovako brza i efikasna veza, a pritom je razdaljina izmedju njih dosta mala, sa ovom brzinom, normalno je da će se cirkulacija kretanja stanovništva izmedju ta dva grada značajno povećati, pogotovo jer toga pre nije bilo.

Veliki je broj ljudi koji radi u jednom, a živi u drugom gradu. Samim tim previše ljudi ima mesečne/godišnje karte za korišćenje Sokola. I zato je Soko sad u rasulu od gužve, i rekao bih da toga do pre samo pola godine uopšte nije bilo.

I ako je formalno broj mesta u Sokolu ograničen, to u realnosti nije slučaj. Neko sam ko je rodjen u Beogradu, živeo u Novom Sadu i sada ponovo u Beogradu, te samim tim dosta često idem u Novi Sad (par puta nedeljno), i mogu reći da je ovo sada baš haotično. Soko je prepun, ljudi sede po stepenicama, guraju se po onim “separeima”, stoje gde se stajati može i čini mi se da gužve postaju sve veće i veće. Najopterećeniji su polasci iz Beograda za NS od 15h pa do 18h, i Soko i Regio. O večernjim polascima da ne pričam, oni u 20 i 21h su preopterećeni, regio u 21h iz BG za NS je svaki dan pun da dosta ljudi ostane napolju i ne uspe da udje. Oni polasci za NS posle 21h su solidno popunjeni, ali ne ovoliko koliko ovaj u 21.

Ja koliko sam čuo, ne znam koliko je tačno, je da će postepenim puštanjem u saobraćaj 18 novih Flirtova biti puštena + jedna kompozicija, što bi trebalo sa znači po danu po 5 novih regio polazaka iz oba grada, + polasci na novoj liniji NS-PA, trebalo bi da je to 2 ili 3 polaska dnevno iz oba grada.
Jel možeš da pojasniš ovo dole sa regio polascima? Ja koliko znam planiraju samo 2 nova polaska ka Pančevu iz NS (IR), 3 polaska PA-STP, 5 polazaka za Sremsku Mitrovicu (il tako nešto, REx). Novi Regio polasci BG-NS nisu planirani.
 
Onda je to možda tih 5 za Sr. Mitrovicu, nisam ni ja tad najjasnije razumeo.
 
Vrh