Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ajd molim te. Treba mi lupa. Na nemačkom je, ali je lako razumeti. Prvi red radijus i brzine za različite nagibe voza. 2500 metara za 250 km/h u stvarnosti i 3200 za najmanje 300. U Kini još više preteruju i 9000 metara je norma, a 7000 izuzetak za pruge koje su predviđene za 380 u budućnosti.

Oдакле си ово извукао? Овде се наводи гомила неких малих радијуса, а великих нема. Као да је за трамваје, а не возове. Ја сам поставио део Правилника о техничким условима и одржавању горњег строја железничких пруга у Србији.
 
@WLABmz
Ja vidim da ta tabela govori suprotno od onog sto ti pricas i da potvrdjuje ono sto sam rekao.
Ти си онда ћорав. Радијуси и максималне брзине које си окачио су чак и изнад граничног дозвољеног (последња колона), а у пракси се углавном користе нормалне вредности (претпоследња колона).
 
20231108_163909.jpg


Meni i na telefonu i na kompu se ne prikazuje slika.
 
Jeste ima ta jedina krivina kod Karlovackih vinograda koja je sa radijusom 3500 metara jer tu voz usporava/ubrzava jer prelazi sa obicne na brzu deonicu.

Опет измишљаш да би бранио своје тезе...
Wlab ne radi ti link
Који линк? Окачио сам слику са линка. Ја је видим.

Inace potvrdjujem da je @Generator postavio pravilne radijuse i odgovarajuce brzine

Е ако си ти потврдио...Зашто се онда косе са правилником из ког сам окачио слику?
 
Oдакле си ово извукао? Овде се наводи гомила неких малих радијуса, а великих нема. Као да је за трамваје, а не возове. Ја сам поставио део Правилника о техничким условима и одржавању горњег строја железничких пруга у Србији.
Srpska pravila važe za ceo svet? Koliko rezerve ima srpski pravilnik? E može se raspravljati celu noć. Ako znaš fiziku, viki vam već pomaže.
 
na tabeli pisu ipak neke nelogicne stvari
pazi ovo za 200 na sat primera radi: 18800 metara poluprecnik najveci a rekord brzine od 574 km/h je oboren u krivini od 16000 metara...
Onda imamo za tu istu brzinu od 200 na sat 9100m kao najveci preporuceni. Hej 9100 metara radijus pa tu moze da se vozi 400 a ne 200.
 
Srpska pravila važe za ceo svet? Koliko rezerve ima srpski pravilnik? E može se raspravljati celu noć. Ako znaš fiziku, viki vam već pomaže.

Oпет те питам - одакле је тај правилник на немачком који си поставио? Мој је званични документ, а твој?
 
na tabeli pisu ipak neke nelogicne stvari
pazi ovo za 200 na sat primera radi: 18800 metara poluprecnik najveci a rekord brzine od 576 km na sat je oboren u krivini od 16000 metara...
Onda imamo za tu istu brzinu od 200 na sat 9100m najveci reporuceni. Hej 9100 metara radijus pa tu moze da se vozi 400 a ne 200.

Па има највећи, највећи препоручени, нормалан и гранични, не знам шта није јасно? Бркаш појмове.
 
Oпет те питам - одакле је тај правилник на немачком који си поставио? Мој је званични документ, а твој?
A ja sam pitao Generalnog direktora ruskih zeleznica nadlezan za izgradnju nase pruge, da li ti znas bolje od njega mozda???
 
Док би расправљате теорију, кроз Србију је прошло само 44,2% транзита у железничком саобраћају у односу на исти период 2022.
Наиме, током прве половине 2023. је превучено 487.000t робе, односно 218 милиона тона-километара, док је 2022. превучено 989.000t робе, односно 439 милиона тона-километара.
 
Док би расправљате теорију, кроз Србију је прошло само 44,2% транзита у железничком саобраћају у односу на исти период 2022.
Наиме, током прве половине 2023. је превучено 487.000t робе, односно 218 милиона тона-километара, док је 2022. превучено 989.000t робе, односно 439 милиона тона-километара.

Језиво...

A ja sam pitao Generalnog direktora ruskih zeleznica nadlezan za izgradnju nase pruge, da li ti znas bolje od njega mozda???

Шта Султанов зна не знам. Али знам шта пише у докоментима. Није Султанов против мене, него Султанов против званичног документа изашлог у Службеном гласнику. Вероватно си га троловао као што тролујеш нас па ти је рекао нешто да те се реши. Или просто човек не зна.
 
Па има највећи, највећи препоручени, нормалан и гранични, не знам шта није јасно? Бркаш појмове.
9100 metara najveci preporuceni radijus za brzinu od 200? Da li si realan?
Jel imas predstavu KOLIKI JE TO RADIJUS???

E a pazi tvoj odgovor, da ti ne znas sta Sultanov zna... pa najbolje da ne zna nista a on je kontrolisao radove u Srbiji i glavni je bio za to.
 
Oпет те питам - одакле је тај правилник на немачком који си поставио? Мој је званични документ, а твој?
Pa, rekao sam ti. Formule sa zapada, a kako je računao srpski pravilnik?
napamet? Opet koliko ima rezerve? Ne znaš, otuda i manji brojevi!
 
9100 metara najveci preporuceni radijus za brzinu od 200? Da li si realan?
Jel imas predstavu KOLIKI JE TO RADIJUS???

Ти очигледно не разумеш српски језик. Да ли разликујеш реч највећи и најмањи? Радијус може бити мањи од 9100, тј. до 2500 м са гранично дозвољеном суперелевацијом (крајња десна колона). Дакле, између та два. Од до.
 
Pa, rekao sam ti. Formule sa zapada, a kako je računao srpski pravilnik?

Запада? Загреб или Буенос Ајрес? Питао сам те одакле је документ, регулаторни орган железничке инфраструктуре у Немачкој, Швајцарској или Аустрији (пошто је на немачком)?
 
Francuzi grade najmodernije brze pruge sa radijusima od 6000 i to za minimalne brzine od 320 a na takvom radijusu moze da ide dosta brže jer ko gradi prugu bez superelevacije.

I naša pruga u svakoj krivini ima superelevaciju. Gde si ti video neku brzu prugu da je ravna u krivini? Pa i ove obične imaju superelevaciju.
Kad bi stavio libelu izmedju leve i desne šine video bi da nije horizontalna jer je pruga nagnuta kako bi voz kompenzivao G silu u krivini i u odnosu na koliko je nagnuta toliko može brže voz da se kreće.
 
Poslednja izmena:
Nista, staće u krivini i biće nagnut malo a neće se prevrnuti.
Ja sam tu situaciju u TGV-u iskusio na desetine puta pa i na našim zeleznicama.
 
Запада? Загреб или Буенос Ајрес? Питао сам те одакле је документ, регулаторни орган железничке инфраструктуре у Немачкој, Швајцарској или Аустрији (пошто је на немачком)?

DB realni podaci i programirana tabela. In šta sad? Beton ili balast na prugi?
 
Dobro ako tako gledamo svaka pruga je predvidjena da voz moze da stane a da se ne prevrne, to je prosto logično.
Standard SNCF je 6000 metara radijus to sam hteo da kazem i tu se moze voziti znatno preko 320.
Francizi na TGV prugama imaju odredjene deonice sa radijusom od 3200 metara koje su Vmax 300 ali je nagib veći.
Ali eto sa 3200 m se moze voziti 300 na sat to je poenta.
 
Vrh