Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Problem je apsolutno birokratski. U Italiji vozovi komotno voze 200km/h uz perone koji imaju potpuno slobodan pristup i nikom ništa. Naravno, mi se pravimo pametni. Koji je uopšte razlog postojanja takve norme? Ako te pokosi voz koji ide 160 na sat to je ok, al 200 je već previše?
U Italiji nemaš budale koje pretrčavaju prugu, nego koriste pothodnik.
 
Беше директор Србија воза најавио експресно уклањање свих графита осим на РВР где ће чистити само прозоре и ознаке.
Najavljen je tender da bi jedna firma to radila, koliko znam za sad oni sami skidaju.
 
Беше директор Србија воза најавио експресно уклањање свих графита осим на РВР где ће чистити само прозоре и ознаке.
Da, raspisan je tender za skidanje grafita. Sa RVR i vagona će se skidati samo sa prozora i oznaka (osim u slučaju ako su garnitura ili vagon bili čisti pre sklapanja ugovora), dok će se sa ostalih u potpunosti skidati grafiti.
 
Flirtovi sa revizije iz Mađarske sada stižu i sa novim logotipom.

Foto: Fran Šetka

FB_IMG_1699108779028.jpg
 
Ljudi, ne može, priga je projektovana za brzine od 200 km/h. Da je projektovana za 160 km/h onda bi moglo, ali nije i gotovo.
A što se tiče koštanja autobuske linije, mnogo više bi nas koštalo ugrađivanje stanice/perona (uklj. spuštanje brzine i socio ekonomski troškovi koji sa time idu). Ako neke od najbogatijih lokalnih samouprava ne može da obezbedi jedan-dva autobusa koji bi imali ogroman efekat na stanovništvo onda stvarno...
Bukvalno jedino rešenje je autobuska linija.
Слажем се да је најбоље решење аутобуска линија и пешачко - бициклистичка стаза до постојеће станице Бешка.
Ако се и направи стајалиште у Чортановцима, оно ће и даље бити удаљено око 5 km од обода насеља, као и тренутно у Бешки.
Аутобуска линија би возила и најудаљеније путнике из насеља који онда не би користили свој ауто због тога. Треба и на то гледати. Још ако би се Марадик и Сланкамен повезали са станицом као што сам предложио, та места би се са том саобраћајном везом, препородила.
Нажалост, код нас се на то, готово никако не мисли па зато села и изумиру.

Теоретски, постоји могућност да се изгради стајалиште у Чортановцима и ближе Бешки, али не верујем да ће то да раде и да садашњу станицу Бешка оставе празну и ни за кога. Да се мислило на време, била би направљена стајалишта ближе насељима и станица Бешка ради саобраћајних разлога ту где је али без капацитета за пријем путника.
 
Francuzi imaju nekoliko stanica TGV vredne par desetina miliona evra koje su implementirane u sred nedodjije jer njihove brze pruge za razliku od nasih uopste ne prolaze kroz naseljena mesta vec ih zaobilaze.
Sve te TGV stanice se nalaze mnogo dalje od gradova u odnosu na ove nase koje su na 2 do 3 km.
Vezu sa gradovima/ naseljima resavaju busom.
GEO.2nde.Ch9.EDC.Ch9.lorraine_tgv-retouche.jpg

Dovf1xHW4AEPi9R.jpg

1400-1400-caroussel-gare-tgv-3_5018c3aee98040b65c346897ae5b28a5.png
 
Poslednja izmena:
Francuzi imaju nekoliko stanica TGV vredne par desetina miliona evra koje su implementirane u sred nedodjije jer njihove brze pruge za razliku od nasih uopste ne prolaze kroz naseljena mesta vec ih zaobilaze.
Sve te TGV stanice se nalaze mnogo dalje od gradova u odnosu na ove nase koje su na 2 do 3 km.
Vezu sa gradovima/ naseljima resavaju busom.
Pogledajte prilog 179302
Nije to ništa čudno ni neuobičajeno. Stvarno ne vidim nikakvu prepreku u uspostavljanju takvih linija (sem političke nesposobnosti)
 
Можда не би било лоше око нове станице Бешка покупују њиве у све испреоарцелише у ново насеље са малим центром уз саму станицу.
 
Ljudi, ne može, priga je projektovana za brzine od 200 km/h. Da je projektovana za 160 km/h onda bi moglo, ali nije i gotovo.
А за коју брзину је пројектована пруга кроз станицу Нова Пазова? Мора да нам се само привиђа да тамо путници улазе у воз са перона којим пролазе ИЦ возови брзином 200 км/ч. Опет ти кажем, пажљиво прочитај текст са линка који си сам окачио. V=200 km/h не потпада под случај V>200 km/h већ под случај V>160 km/h.

Francuzi imaju nekoliko stanica TGV vredne par desetina miliona evra koje su implementirane u sred nedodjije jer njihove brze pruge za razliku od nasih uopste ne prolaze kroz naseljena mesta vec ih zaobilaze.
Sve te TGV stanice se nalaze mnogo dalje od gradova u odnosu na ove nase koje su na 2 do 3 km.
Vezu sa gradovima/ naseljima resavaju busom.
Уопште није за поређење. У Француској су брзине веће, трасе су у потпуности нове, нема локалних возова на брзој прузи, путује са на већим растојањима тј. већи је број путничких километара итд. Тамо се брзе пруге такмиче са авионима, код нас са аутомобилима. Зато та железничка станица више личи на аеродром него на железничку станицу. Са овом величином државе и бројем становника заиста немамо потребу за тако нечим. Немамо ни брзе возове на сваких 5 минута већ тек на сваки сат да би стајалиште на брзој прузи правило неки проблем.
Зар заиста мислиш да ће неко из Чортановаца ићи ка Бешки аутобусом (у супротном смеру од Новог Сада) да би на станици Бешка чекао воз за Нови Сад?
 
@Nikola NS
Nisam rekao da nam trebaju stanice skupe kao ove u francuskoj niti je bitno kojom brzinom ide voz niti koliko putnika prevozi već sam samo hteo da kazem da takav tip stanica u poljani van grada postoji i u drugim državama i da su konkretno ovde francuzi rešili taj problem najobičnijim autobusom, sto bi i mi trebali da uradimo.
 
А за коју брзину је пројектована пруга кроз станицу Нова Пазова? Мора да нам се само привиђа да тамо путници улазе у воз са перона којим пролазе ИЦ возови брзином 200 км/ч. Опет ти кажем, пажљиво прочитај текст са линка који си сам окачио. V=200 km/h не потпада под случај V>200 km/h већ под случај V>160 km/h.


Уопште није за поређење. У Француској су брзине веће, трасе су у потпуности нове, нема локалних возова на брзој прузи, путује са на већим растојањима тј. већи је број путничких километара итд. Тамо се брзе пруге такмиче са авионима, код нас са аутомобилима. Зато та железничка станица више личи на аеродром него на железничку станицу. Са овом величином државе и бројем становника заиста немамо потребу за тако нечим. Немамо ни брзе возове на сваких 5 минута већ тек на сваки сат да би стајалиште на брзој прузи правило неки проблем.
Зар заиста мислиш да ће неко из Чортановаца ићи ка Бешки аутобусом (у супротном смеру од Новог Сада) да би на станици Бешка чекао воз за Нови Сад?
1. Moguće je, ali zato što se zadržavao postojeći peron. Ovde bi išlo sve novo što bi zakon onemogućio.
2. Da, išli bi. Čak i da se izgradi stajalište Čortanovci većini bi opet bilo isto daleko. Autobus bi pokrio i njih, odnosno bio bi efikasniji za veći broj stanovnika.

Autobus koji je usklađen sa vozom može imati ogroman uticaj na cele Čortanovce, a ne samo na deo koji bi bio u pešačkoj distanic potencijalnog stajališta (koje je opet nemoguće po trenutnim propisima)

PS. Takođe bi smanjilo propusnu moć pruge.

PS 2
Perone treba projektovati uz preticajne koloseke. Peroni uz prolazne koloseke za brzinu V > 160 km/h se ne preporučuju, a za brzinu V > 200 km/h nisu dozvoljeni. Kod rekonstrukcija pruga za brzine V ≤ 200 km/h izuzetno se mogu primeniti uz odgovarajuće mere za bezbednost putnika.

Dakle kod rekonstrukcije, s obzirom da se ovde radi o potpuno novom stajalištu/stanici ne bi mogli.

Samo ću reći zašto ovi propisi postoje. Po rečima profesora sa Saobraćajnog fakukteta, kapacitet pruge se znatno smanjuje, a i bezbednost je ugrožena ukoliko postoji voz koji na otvorenoj pruzi stoji a iza njega ide voz od 200 km/h (i nekim sledom događaja dođe do sudara). Zato je doneto ovo kako bi se gradila 2 sporedna koloseka na kojima bi bili peroni (on je to nazvao mini stanicama)

Nadam se da je ovo kraj ove diskusije.
 
Poslednja izmena:
Зар није ТПС ограђен?
Jeste ograđen spoljnom ogradom ali to ne pomaže mnogo, preskaču i provaljuju svuda. Grafit je uklonjen u roku od sat vremena pošto je bio svež
i to je jedini način da se id*** obuzdaju. Garnitura je nakon toga oprana i na kraju dana bila je kao nova. Sutra ujutru će u saobraćaj.
Inače za ovakav grafit štetočinama treba od 70 do 90 sekundi pošto su uvek u grupi od nekoliko ljudi.
IMG_20231104_065843.jpg
 
Због чега нема графита у Минску и скоро да нема у Москви?

1. Ако се графит случајно и деси, а кривци не буду ухваћени, жврљ се у року од максимално једног дана кречи и скида ма где да се налазио.
2. Вандалски чин се рачуна као упропаштавање јавне имовине, па се посебно процесуира законом.
3. Чувари имају мандат да употребе силу против вандала.
 
Решење може да се нађе ако има воље. У неким развијеним друштвима починилац(или одговорно лице) је дужан да о свом трошку врати фасаду у оригинално стање, а да све то не наштети целовитост објекта. Нпр., ако нажврља само на приземљу објекта дужан је да целу ту страну среди(нема поенте да се среди само део где је била жрљотина, изгледаће мусаво и штрокаво), па нека се следећи пут запита да ли се исплати жврљати.
 
Графитери су банде буквално. Ово шврљање слова зову бомбардовање. Има снимака на интернету где су страни графитери дошли у Бг и шарали, за пар секунди ишарају трамвај и аутобус ГСП а чувар окретнице може само да гледа и дере се на њих.
 
Jeste ograđen spoljnom ogradom ali to ne pomaže mnogo, preskaču i provaljuju svuda. Grafit je uklonjen u roku od sat vremena pošto je bio svež
i to je jedini način da se id*** obuzdaju. Garnitura je nakon toga oprana i na kraju dana bila je kao nova. Sutra ujutru će u saobraćaj.
Inače za ovakav grafit štetočinama treba od 70 do 90 sekundi pošto su uvek u grupi od nekoliko ljudi.
Pogledajte prilog 179322

Obično na transportnim forumima ne postavljaju fotografije kola/tramvaja sa grafitima, jer je to cilj „umetnika“, kako bi njihovu „umetnost“ videlo što više ljudi, uključujući i društvene mreže. Samo nekoliko saveta za budućnost.
 
Samo ću reći zašto ovi propisi postoje. Po rečima profesora sa Saobraćajnog fakukteta, kapacitet pruge se znatno smanjuje, a i bezbednost je ugrožena ukoliko postoji voz koji na otvorenoj pruzi stoji a iza njega ide voz od 200 km/h (i nekim sledom događaja dođe do sudara). Zato je doneto ovo kako bi se gradila 2 sporedna koloseka na kojima bi bili peroni (on je to nazvao mini stanicama).
OK, na našim stajalištima moraju da postoje sporedni koloseci da bi bili 'mini stanice', a u Austriji mi je npr. na stanici (bahnhof) bez bočnih koloseka, renoviranoj 2004, prolazio brzi voz sa 160 km na sat, bez ikakve zaštite, samo uz upozorrnje. Na još kako opterećenoj pruzi (Sudbahn).

Mnogo visoke standarde mi sebi postavljamo za ovu sirotinju.

Kontrola pristupa i stani...čenje Čortanovci, nek se organizuje narod i nek pritisnu 'standardizatore'. Autobus će da dobiju na godinu dana i onda će ga ukinuti, 'jer nedovoljno putnika'.
 
Ne bih rekla da je malo rastojanje između stanica opravdanje za nemogućnost stajališta jer ako posmatramo Beograd, vidimo stanice/stajališta Novi Beogad, Tošin bunar i Zemun na baš malim rastojanjima. A ne razumem to da bi stajalište bilo protivzakonito? Stajalište je protivzakonito, a stanica nije? Je li to poenta? Kako može stajalište Novi Beograd?
Pruga kroz Beograd je za maksimalne brzine od 100 do 120 km/h. Tek od Batajnice kreće "brza pruga," i više nema stajališta.
 
Vrh