А за коју брзину је пројектована пруга кроз станицу Нова Пазова? Мора да нам се само привиђа да тамо путници улазе у воз са перона којим пролазе ИЦ возови брзином 200 км/ч. Опет ти кажем, пажљиво прочитај текст са линка који си сам окачио. V=200 km/h не потпада под случај V>200 km/h већ под случај V>160 km/h.
Уопште није за поређење. У Француској су брзине веће, трасе су у потпуности нове, нема локалних возова на брзој прузи, путује са на већим растојањима тј. већи је број путничких километара итд. Тамо се брзе пруге такмиче са авионима, код нас са аутомобилима. Зато та железничка станица више личи на аеродром него на железничку станицу. Са овом величином државе и бројем становника заиста немамо потребу за тако нечим. Немамо ни брзе возове на сваких 5 минута већ тек на сваки сат да би стајалиште на брзој прузи правило неки проблем.
Зар заиста мислиш да ће неко из Чортановаца ићи ка Бешки аутобусом (у супротном смеру од Новог Сада) да би на станици Бешка чекао воз за Нови Сад?
1. Moguće je, ali zato što se zadržavao postojeći peron. Ovde bi išlo sve novo što bi zakon onemogućio.
2. Da, išli bi. Čak i da se izgradi stajalište Čortanovci većini bi opet bilo isto daleko. Autobus bi pokrio i njih, odnosno bio bi efikasniji za veći broj stanovnika.
Autobus koji je usklađen sa vozom može imati ogroman uticaj na cele Čortanovce, a ne samo na deo koji bi bio u pešačkoj distanic potencijalnog stajališta (koje je opet nemoguće po trenutnim propisima)
PS. Takođe bi smanjilo propusnu moć pruge.
PS 2
Perone treba projektovati uz preticajne koloseke. Peroni uz prolazne koloseke za brzinu V > 160 km/h se ne preporučuju, a za brzinu V > 200 km/h nisu dozvoljeni. Kod rekonstrukcija pruga za brzine V ≤ 200 km/h izuzetno se mogu primeniti uz odgovarajuće mere za bezbednost putnika.
Dakle kod rekonstrukcije, s obzirom da se ovde radi o potpuno novom stajalištu/stanici ne bi mogli.
Samo ću reći zašto ovi propisi postoje. Po rečima profesora sa Saobraćajnog fakukteta, kapacitet pruge se znatno smanjuje, a i bezbednost je ugrožena ukoliko postoji voz koji na otvorenoj pruzi stoji a iza njega ide voz od 200 km/h (i nekim sledom događaja dođe do sudara). Zato je doneto ovo kako bi se gradila 2 sporedna koloseka na kojima bi bili peroni (on je to nazvao mini stanicama)
Nadam se da je ovo kraj ove diskusije.