Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Cek a zašto to parce subotica horgoš nije radjeno preko kinez
I sta mislis kakav bi prioritet trebalo dati za rekonstrukciju pravaca
Da li ići od bg pa nekim redom ili gledati profitabilnost pravca
Poslije svih hitnih mjesta gdje vozovi iskaču svaki 7 dana

Због чега би морало бити рађено преко Кинеза? Суботица - Хоргош није део пруге Београд - Будимпешта, већ крак ка Сегедину.

Приоритет већ преко деценије тупим врло једноставно - кренеш од најлошије ка најбољој деоници на коридорским пругама и тако побољшаваш свеукупну ситуацију. Много би корисније за путнике, привреду и све било да данас имамо цео бивши Коридор 10 и барску пругу на пројектованом стању до 120 км/ч, уместо да имамо једну пругу од 76 км за брзину до 200 км/ч, и гомилу деоница пруга на којима се мили 30 км/ч, а годишње имамо више искакања возова него цела Европска Унија.
 
Много би корисније за путнике, привреду и све било да данас имамо цео бивши Коридор 10 и барску пругу на пројектованом стању до 120 км/ч, уместо да имамо једну пругу од 76 км за брзину до 200 км/ч

"Bolje zivjeti sto godina kao milijunas, nego sedam dana u bijedi"
 
Presek stanja zaključno sa 1. oktobrom 2023.
shape.JPG
 
Pogledajte prilog 177830

Pogledajte prilog 177831

Slikao sam jutros na stanici u Novom Sadu. Nisam ranije vidjao ovu garnituru a vidim piše “Track recording vehicle”. Da li će možda poslužiti za merenje brzine i drugih stavki na pruzi NS - SU?
U pitanju su merna kola Infrastrukture ŽS Sever 1435. Proizvođač je firma Tvema iz Rusije, to je njihov logo kod mašinovođe.
Nabavljena su iz jednog od ruskih kredita, prvobitno su došla sa pogrešnim dizel motorom, koji je pripadao previše niskoj Euro klasi po pitanju izduvnih gasova, pa su vraćena na prepravku. Opremljena su za praćenje trase pruge i nadzor profila šine.
U međuvremenu su raspisani novi tenderi za dodatno opremanje mernih kola. Čini mi se da je predviđeno da se ugradi detektor defekta šine i sistem za merenje kontaktne mreže.
Stalno trče okolo i snimaju, sve u svemu jedna jako pozitivna i korisna investicija. Samo još da se jednako efikasno realizuje održavanje nakon prolaska mernih kola :D
 
Због чега би морало бити рађено преко Кинеза? Суботица - Хоргош није део пруге Београд - Будимпешта, већ крак ка Сегедину.

Приоритет већ преко деценије тупим врло једноставно - кренеш од најлошије ка најбољој деоници на коридорским пругама и тако побољшаваш свеукупну ситуацију. Много би корисније за путнике, привреду и све било да данас имамо цео бивши Коридор 10 и барску пругу на пројектованом стању до 120 км/ч, уместо да имамо једну пругу од 76 км за брзину до 200 км/ч, и гомилу деоница пруга на којима се мили 30 км/ч, а годишње имамо више искакања возова него цела Европска Унија.
Битно да до НС идемо 200, а зато после Руме милимо 30...
 
Šta je tu čudno ?
Kada mi samo za magistalne pruge/koridore imamo definisanu strategiju razvoja.
Nigde koliko znam ne postoji analiza za regionalne pruge i šta je najbolje raditi sa njima(povećavanje brzine kroz rekonstrukciju, samo rekonstrukcija itd.) sve se radi e ovu prugu ćemo za 120 kmh, ovu ćemo da ostavimo kako jeste samo ćemo da je remontujemo polovnim šinama.
Mi prvo trebamo da odradimo analizu gde se šta isplati, a ne da se pruge koje po obimu saobraćaja nisu isplative rekonstruišemo za 120 samo eto da kažemo da smo odradili.
Trebali bi da težimo ka tome da nam cela mreža Magistralnih i regionalnih pruga bude elektrificirana.
 
Па колико дуго је најављивана ечектрификација пруге преко Крагујевца због Фијата па ништа на крају. Исто и пруга Ниш-Димитровград.
 
Имамо широм града брдо примера како ти "уметници" немају поштовања према туђим муралима и лепшим графитима. Њима је битно само да се потпишу.
Svi grafiti skrnave objekat i vlasnike.
Murali ne, ali se tu preteruje.
 
Dobro sam prečešljao temu i negde je progutan ili nije objavljen intervju Ivana Bulajića direktora Srbija voza za E-kapiju.
Neki moji komentari:

1) Mikroserije voznih sredstava. Tu je u startu napravljena greška u planiranju, da se nije ušlo u unifikaciju za nabavku i održavanje najskupljeg parka za 200km/h. Tu se moglo sa prvom nabavkom tipa "tender za 5 kompozicija sa mogućnošću proširenja na još 10 kompozicija". Tada se park širi po skraćenoj proceduri sa svakom fazom radova.

Uvek se najviše, valjda zbog politike, potencira pravac ka Hrvatskoj. Iskreno, ja ne mislim da je to naš glavni međunarodni pravac. Mislim da će nam mnogo više doneti pravac preko Budimpešte.
2) Da smo imali ka Budimpešti, Skoplju i Sofiji oko 400km za oko 6 sati, i tamo bi imali po 3-4 dnevna i po jedan noćni voz dobro popunjeni. Recimo zamislite sledeći red vožnje, da vozovi budu čisti, zimi ugrejani, i da kašnjenja skoro nikada ne prelaze pola sata:
Beograd6:159:1512:1515:1516:1521:00
Niš9:3012:3015:3018:3019:3000:15-2:20
Leskovac10:1016:1020:103:00
Vranje11:1017:1021:104:00
Skoplje12:5018:5022:506:00
Solun10:00
Pirot13:3019:30
Sofija15:3021:30
Naravno da bi ovi vozovi bili dobro popunjeni. A dok je do 2012. bila normalna usluga prema Hrvatskoj, vuklo ga je pre svega tada dobro stanje pruga u Hrvatskoj, i mnogo unutrašnjih putnika i u Srbiji i u Hrvatskoj. Ne zaboravite da je za Šiđane, Rumljane, i Mitrovčane ta veza bila brza i pouzdana, za razliku od drugih međunarodnih pravaca.

Ima još sada nemam vremena. da završim.
 
Dobro sam prečešljao temu i negde je progutan ili nije objavljen intervju Ivana Bulajića direktora Srbija voza za E-kapiju.
Neki moji komentari:

1) Mikroserije voznih sredstava. Tu je u startu napravljena greška u planiranju, da se nije ušlo u unifikaciju za nabavku i održavanje najskupljeg parka za 200km/h. Tu se moglo sa prvom nabavkom tipa "tender za 5 kompozicija sa mogućnošću proširenja na još 10 kompozicija". Tada se park širi po skraćenoj proceduri sa svakom fazom radova.


2) Da smo imali ka Budimpešti, Skoplju i Sofiji oko 400km za oko 6 sati, i tamo bi imali po 3-4 dnevna i po jedan noćni voz dobro popunjeni. Recimo zamislite sledeći red vožnje, da vozovi budu čisti, zimi ugrejani, i da kašnjenja skoro nikada ne prelaze pola sata:
Beograd6:159:1512:1515:1516:1521:00
Niš9:3012:3015:3018:3019:3000:15-2:20
Leskovac10:1016:1020:103:00
Vranje11:1017:1021:104:00
Skoplje12:5018:5022:506:00
Solun10:00
Pirot13:3019:30
Sofija15:3021:30
Naravno da bi ovi vozovi bili dobro popunjeni. A dok je do 2012. bila normalna usluga prema Hrvatskoj, vuklo ga je pre svega tada dobro stanje pruga u Hrvatskoj, i mnogo unutrašnjih putnika i u Srbiji i u Hrvatskoj. Ne zaboravite da je za Šiđane, Rumljane, i Mitrovčane ta veza bila brza i pouzdana, za razliku od drugih međunarodnih pravaca.

Ima još sada nemam vremena. da završim.
S obzirom da će uz ovih 5 garnitura biti uključeno održavanje od 20 godina taj problem je rešen. Naravno da je trebao tender za više garnitura jer nama potrebe stalno rastu, a poslebno usled otvaranja novih deonica.
Međutim, istakao bih jedan ogroman propust ovde, naime ovih 5 naručenih vozova su četvorodelni! Dakle kapacitet KISSa u najboljem slučajem. Problem je u tome što su već ti KISSevi poprilično puni na BG-NS, a možemo zamisliti kako će biti kada dodamo Suboticu pa i Budimpeštu. Umesto da smo uzeli šestodelne ili osmodelne garniture za malo veću cenu, mi ćemo morati na svakom polasku da obezbeđujemo sinhron. Izuzetno neekonomično.
 
Ааа, па чекај, можда ће бити пасошка на Прокопу, па воз буде ишао без стајања до Мађарске... уз жандармеријску пратњу.

Свашта овде људима може да падне на памет, идеје су разне, форсира се креативно мишљење, out of the box размишљање; небо је граница.

(Реалније је да ће карта за тај воз у унутрашњем саобраћају бити папрена, па ће тако смањити оптерећење.)
 
Šta je tu čudno ?
Kada mi samo za magistalne pruge/koridore imamo definisanu strategiju razvoja.
Nigde koliko znam ne postoji analiza za regionalne pruge i šta je najbolje raditi sa njima(povećavanje brzine kroz rekonstrukciju, samo rekonstrukcija itd.) sve se radi e ovu prugu ćemo za 120 kmh, ovu ćemo da ostavimo kako jeste samo ćemo da je remontujemo polovnim šinama.
Mi prvo trebamo da odradimo analizu gde se šta isplati, a ne da se pruge koje po obimu saobraćaja nisu isplative rekonstruišemo za 120 samo eto da kažemo da smo odradili.
Trebali bi da težimo ka tome da nam cela mreža Magistralnih i regionalnih pruga bude elektrificirana.
Radi se rekonstrukcija i elektrifikacija lokalne pruge 307 Vrbas - Sombor, a regionalna pruga 207 Novi Sad - Bogojevo i magistralna pruga 110 Subotica - Bogojevo muk.
Znači ili klasifikacija pruga nema smisla, ili su prioriteti naopačke :)

Pritom je pruga Vrbas - Srbobran - Bečej ukinuta, tako da je stara stanica Vrbas postala slepo crevo, a nova stanica je toliko daleko da ne može peške da se izvrši transfer putnika između stanica. A koliko sam shvatio stara stanica neće biti povezana sa prugom BG-NS-SU, tako da nema prolaska ni za teretnjake.
 
Pritom je pruga Vrbas - Srbobran - Bečej ukinuta, tako da je stara stanica Vrbas postala slepo crevo, a nova stanica je toliko daleko da ne može peške da se izvrši transfer putnika između stanica. A koliko sam shvatio stara stanica neće biti povezana sa prugom BG-NS-SU, tako da nema prolaska ni za teretnjake.

Стара станица Врбас остаје на прузи Врбас Нова - Сомбор. Тј. пруга за Сомбор се од пруге Нови Сад - Суботица одваја од станице Врбас Нова трасом старе пруге Нови Сад - Суботица до станице Врбас (стара) и онда наставља даље трасом постојеће пруге Врбас - Сомбор пролазећи испод вијадукта нове трасе пруге Нови Сад - Суботица.
 
Radi se rekonstrukcija i elektrifikacija lokalne pruge 307 Vrbas - Sombor, a regionalna pruga 207 Novi Sad - Bogojevo i magistralna pruga 110 Subotica - Bogojevo muk.
Znači ili klasifikacija pruga nema smisla, ili su prioriteti naopačke :)

Pritom je pruga Vrbas - Srbobran - Bečej ukinuta, tako da je stara stanica Vrbas postala slepo crevo, a nova stanica je toliko daleko da ne može peške da se izvrši transfer putnika između stanica. A koliko sam shvatio stara stanica neće biti povezana sa prugom BG-NS-SU, tako da nema prolaska ni za teretnjake.
Хоће.
Возови на новој прузи ће користити само нову станицу а стара станица ће бити повезана са новом станицом због терета и због најављене реконструкције и електрификације пруге Сомбор - Врбас.
На старој станици би у будућности требало да стају возови Сомбор - Врбас - Нови Сад или Сомбор - Врбас - Нови Сад - Београд када се једног лепог дана уради електрификација пруге Сомбор - Врбас.
Промењени су приоритети, донедавно је пруга Сомбор - Врбас била виђена за гашење а приоритет је имао правац Суботица - Сомбор - Богојево - Нови Сад.
Сада се, бар по најавама, због брзе пруге иде на то да се Сомбор са Новим Садом и Београдом повезује преко Врбаса јер је краће и брже.
 
Ааа, па чекај, можда ће бити пасошка на Прокопу, па воз буде ишао без стајања до Мађарске... уз жандармеријску пратњу.

Свашта овде људима може да падне на памет, идеје су разне, форсира се креативно мишљење, out of the box размишљање; небо је граница.

(Реалније је да ће карта за тај воз у унутрашњем саобраћају бити папрена, па ће тако смањити оптерећење.)
Прочитах негде да ће стајати и у Новом Саду и у Суботици, стварно би било сулудо да не стаје.
 
Па наравно да би било сулудо, али сад треба полазити од најсулудије опције - такво је време.
 
Da li se neko dobro razume u pravila za prodaju karata? Molim vas dm, da ne opterećujemo temu.
 
Vrh