Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Mislim da će nakon svih radova modernizacije srpske zeleznice tamo negde 2035te postojati jedan veliki paradoks.

Bićemo jedna mala zemlja sa respektabilnim brojem km brzih pruga koja će čak i nadmašiti odredjene EU zemlje u segmentu HSR.

A sa druge strane ćemo i dalje imati sigurno jedno 2/3 pruga koje će i dalje biti u osrednje losem stanju sa zaostalom Infrastrukturom.
Jednostavno će Srbija u zelezničkom smislu biti podeljena na 2 kategorije, brze pruge i ostalo.
 
Нису нама потребни већи километри брзих пруга, већ возови са нормалним редом вожње, да се стигне у градове на време за посао/факултет/школу/преглед/суђење/одлазак у општину/катастар/итд, да има довољно полазака који омогућавају и повратак, и да су возови и пруге са инфраструктуром исправни за безбедно путовање без страха да ће се каснити сат-два сата и више.
Значи да имамо возове из Београда за све градове који имају пругу, да имамо из Новог Сада возове за све градове у Војводини који имају пругу, да возови имају најмање 5 полазака дневно у оба смера, да сви возови кроз Београд буду пролазни осим Сокола док се уради брза пруга ка југу.
 
да сви возови кроз Београд буду пролазни осим Сокола док се уради брза пруга ка југу.
Ово је давнашња фикс идеја, мора се рећи, посебно нереална у високоцентрализованој земљи (попут Србије, или Француске).

У књизи поменутој на сродној теми, види се да су и пре рата били опседнути пролазношћу станице, док један од двојице инжењера који су тих година играли "вечити дерби" по питању решења за београдски чвор (први је био из чачанског, други из пожешког краја) није устврдио да је непотребно прилагођавати чвор за 350 путника дневно; само Оријент експрес је пролазио кроз Београд...

Гро линија приградске/регионалне железнице треба да буде пролазно; од даљинских возова, по неколико полазака дневно да продужи ка НС, плус међународни.
 
45FA3794-A2B5-49AB-9B7E-DAFC33AF80F7.jpeg


47FCDC11-72E3-44D6-85E9-CD6C85EE111B.jpeg


Slikao sam jutros na stanici u Novom Sadu. Nisam ranije vidjao ovu garnituru a vidim piše “Track recording vehicle”. Da li će možda poslužiti za merenje brzine i drugih stavki na pruzi NS - SU?
 
Toponim Zemunsko Polje ne postoji, ako je verovati topografskim kartama koje su najmerodavnije.
Написа човек упркос томе што тачно испод онога што је заокружио великим пише „Земунско поље" као топоним за ту локацију.
1698061592504.png
 
Шта ће им зарђали вагони Србија Воза за састанак?

To ne bih znao.🙂
Nisu unutra loša, ali spolja čist kriminal.

Pogledajte prilog 177830

Pogledajte prilog 177831

Slikao sam jutros na stanici u Novom Sadu. Nisam ranije vidjao ovu garnituru a vidim piše “Track recording vehicle”. Da li će možda poslužiti za merenje brzine i drugih stavki na pruzi NS - SU?

To su merna kola Ruske Firme "Tvema", proizvedene u "Šinvozu" Zrenjanin.
Vrše merenje na svim prugama Srbije, znači i van pruge Beograd-Novi Sad.
Uočava nedostatke na geometriji koloseka i samim tim uviđaju se kritične deonice na kojima treba raditi u slučaju deformacije.
Vrlo često nakon prolaska ovih kola najveće dopuštene brzine se smanjuju i ništa se ne preduzima da se kolosek sredi, jer to je IŽS.
 
Ово је давнашња фикс идеја, мора се рећи, посебно нереална у високоцентрализованој земљи (попут Србије, или Француске).

У књизи поменутој на сродној теми, види се да су и пре рата били опседнути пролазношћу станице, док један од двојице инжењера који су тих година играли "вечити дерби" по питању решења за београдски чвор (први је био из чачанског, други из пожешког краја) није устврдио да је непотребно прилагођавати чвор за 350 путника дневно; само Оријент експрес је пролазио кроз Београд...

Гро линија приградске/регионалне железнице треба да буде пролазно; од даљинских возова, по неколико полазака дневно да продужи ка НС, плус међународни.
Па сад кад већ имамо пролазни чвор онда га ваља тако искористити. Па нека уведу возове Шид-Панчево и НС-Панчево и Зворник-Рума, чисто да се више користе стајалишта Дедињског тунела и НС-Ваљево.
 
Докле год је ТПС Земун једини електродепо Србијавоза, нема ништа од тога, осим пар спорадичних полазака.
 
Докле год је ТПС Земун једини електродепо Србијавоза, нема ништа од тога, осим пар спорадичних полазака.
Može se vozilo uključivati na trasu na sredini (Beogradu). Samo će prvi i poslednji polasci svakog vozila biti skraćeni
 
Докле год је ТПС Земун једини електродепо Србијавоза, нема ништа од тога, осим пар спорадичних полазака.
Па први и последњи поласци да буду из депоа и ка депоу.
 
Može se vozilo uključivati na trasu na sredini (Beogradu). Samo će prvi i poslednji polasci svakog vozila biti skraćeni

Може. Али са тренутним стањем пруга није функционално и угрожава редовност саобраћаја на деловима мреже где возови иду на време. А такође, као што неко рече, Србија је централизована држава и ако рецимо дневно има 14 Интерсити поласка БГ-СУ и БГ-НИ (након завршетка модернизације пруге на целом потезу од СУ до НИ), нема потребе да 10 буду СУ-НИ, него само 4 рецимо.

У систему где су учестала кашњења возова, много је боље имати краће релације, због нагомилавања кашњења.
 
A mozda vremenim se pruge budu uticale i kad i tako održavale da moze postojati normalan takt i bez kašnjenja
Da se sredjuje pravac po pravac po prioritetima
 
A mozda vremenim se pruge budu uticale i kad i tako održavale da moze postojati normalan takt i bez kašnjenja
Da se sredjuje pravac po pravac po prioritetima

Ја се надам. Али, с обзиром да ни пруга Ресник - Ваљево која је скоро реконструисана није поуздана, чисто сумњам. Потребно је уграђивати АПБ и на једноколосечне пруге и сигнализација одржавати, како би на њима ред вожње био поуздан. Требало би их реконструисати на ниво на који је реконструисана пруга Суботица - Хоргош, што на жалост ниједна једноколосечна пруга у Србији није. Ту реконструкцију су радили конзорцијум домаћих фирми и РЖД уз кредит мађарске ОТП банке. Интересантна комбинација, која се показала врло учинковита и по брзини и по квалитету радова. Овде наравно причам на пруге изван ових такозваних брзих, како их називају.
 
Cek a zašto to parce subotica horgoš nije radjeno preko kinez
I sta mislis kakav bi prioritet trebalo dati za rekonstrukciju pravaca
Da li ići od bg pa nekim redom ili gledati profitabilnost pravca
Poslije svih hitnih mjesta gdje vozovi iskaču svaki 7 dana
 
Vrh