Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Opet komjutrr sedišta?

Osim dodatog WC-a i "vending mašine" za putnika je sve ostalo po starom u odnosu na pređašnjeg flirta.
Sedišta su praktično ista, samo je malo zaobljen headrest i to je to, može da ide na RE i eventualno REX do Užica ili takvih nekih destinacija za sve ostalo je neudoban, a i nema komponente za duža putovanja (stočić, utičnica, komfornija sedišta, personalna kantica za đubre itd...)
Vidim da žele da ga ubace na IC, ali za to su trebali da uzmu "Traversa" ovo nikako ne može.

Имам једно питање ако неко зна, нисам путовао возом не памтим, а хоћу да идем до Лознице возом,
међутим пронашао сам једино податак да има само један полазак дневно у 15:00 из БГ и у 07:00 из ЛО,
да ли је могуће да је железница толико пукла да има само један полазак дневно, то ми је невероватно или можда нисам пронашао прави ред вожње?

Našao si pravi RV ne brini.
To za Loznicu je još i uspeh, jer Zrenjanin, Leskovac, Kragujevac, Zaječar, Požarevac i ostali bitni gradovi ni nemaju liniju do Beograda.
 
Opet komjutrr sedišta?

Колика нам је Србијица, да се пруге подигну све на 100км/ч све је малте не у дохвату 2ч путовања. То није много. За толико се моја пета тачка не буни.

Иначе сам пријатно задивљен овим транспортним заштитама.
 
Osim dodatog WC-a i "vending mašine" za putnika je sve ostalo po starom u odnosu na pređašnjeg flirta.
Sedišta su praktično ista, samo je malo zaobljen headrest i to je to, može da ide na RE i eventualno REX do Užica ili takvih nekih destinacija za sve ostalo je neudoban, a i nema komponente za duža putovanja (stočić, utičnica, komfornija sedišta, personalna kantica za đubre itd...)
Vidim da žele da ga ubace na IC, ali za to su trebali da uzmu "Traversa" ovo nikako ne može.



Našao si pravi RV ne brini.
To za Loznicu je još i uspeh, jer Zrenjanin, Leskovac, Kragujevac, Zaječar, Požarevac i ostali bitni gradovi ni nemaju liniju do Beograda.

Јбг катастрофа стварно, путовао сам раније и до Лесковца возом, мислим да ту није само у питању јавашлук државе и железнице, већ и “аутобуски лоби”, то јест локални моћници који држе приватне фирме за превоз аутобусом,
када би имао неку власт ту мафију би прву довео у ред,
уместо да путујеш ко човек возом у ком можеш да устанеш и прошеташ, одеш у веце, попијеш кафу итд
мораш да се скупиш као сардина на неком малом, неудобном аутобуском седишту и то за већу цену карте.
 
Није ретко ни да се стоји у аутобусима који иду на ту страну. Мој избор би увек био воз, али то треба наштеловати тако да се ред вожње уклапа са наменом путовања.
 
Колика нам је Србијица, да се пруге подигну све на 100км/ч све је малте не у дохвату 2ч путовања. То није много. За толико се моја пета тачка не буни.

Иначе сам пријатно задивљен овим транспортним заштитама.

Slažem se da treba ići na ti da se infratsruktura ubrza ALI....

Ne možeš putniku u, na primer, IC vozu Leskovac-Beograd (teorijski gledam ovo) da ponudiš EMV u rangu Regio, a tako nešto se planira.
To što je voz nov ne znači da je i adekvatan za putovanje od nekoliko sati, a uporno odbijaju to da shvate.

Uopšteno za kategorije IC ili B bi trebalo da postoje tačno zadati stanadardi komfornosti koju ujednom i putnik plaća u karti, kod nas to nije regulisano.
Kao što su pri dolasku prvih kontigenata Flirtova pokušavali da ih veštački uguravaju u rang "ICS" tako će slično pokušati i sa novima, samo gubljenje vremena i poverenje putnika.

I nije uopšte bauk što su nabavili garniture za Regio vozove, jer imamo izuzetno veliki nedostatak istih, već što ne žele da se pomire da ne mogu na veće rangove!
Pošto smo setove nabavili preko kredita EBRD-a, bili smo ograničeni u biranju modela opremljenosti, zato je i ispalo ovako, još se ni naši nisu puno tangirali oko izgleda već daj što daš.

Za veće rangove ili kupovina voza poput SOB-ovog Traversa, holandskog ICNG-a ,DB Talga ili modernizacija vagona, Betejci i Atejci su i dalje prilično "mladi vagoni", a trunu.

Gledam ovu bruku ispred garaže Plavog voza i pitam se kako je normalno preduzeće moglo da dozvoli ovakvo propadanje izuzetno potrebnog resursa.🤔

20230704_131511.jpg

20230704_131442.jpg
 
Ја сам, међу многима, који су за ту опцију да се вагони реватилизују, опреме одговорајућим седиштима и да се купе локомотиве које би вукле те вагоне.

И слажем се да се мора увести стандард, и уопште ред на нашим пругама. Али по могућности, са српским називима: међуградски, путнички, брзи, експрес, соко ;)



Узгред, тек недавно сам видео спецификацију "лепе Брене" да има снагу од тек 1МВт, и да је зато само на вучи ангажована, а још и да јој је радна брзина 160км/ч
 
Узгред, тек недавно сам видео спецификацију "лепе Брене" да има снагу од тек 1МВт, и да је зато само на вучи ангажована, а још и да јој је радна брзина 160км/ч
HŽ 1142(JŽ 442) ima snagu od 4400KW
 
Nemamo obrtna postolja prečnika 80 metara, a trijangle su samo u pojedinim mestima. Ako ga pošaljemo barskom prugom iza Požege moraće da ga izvlače lokomotivom jer nema gde da okrene :D
 
Kako onda menja smer, mislim postoje dve kabine, ali nisam znao da sa jednim može da ide u oba smera?
Konstrukcijski pantograf nema ograničenja po pitanju vožnje u bilo kom smeru. I na našim prugama od početka elektrifikacije su pantografi okrenuti ovako ili onako. Pod tim mislim da li je takozvani "lakat" okrenut u smeru kretanja ili kontra.
 
Konstrukcijski pantograf nema ograničenja po pitanju vožnje u bilo kom smeru. I na našim prugama od početka elektrifikacije su pantografi okrenuti ovako ili onako. Pod tim mislim da li je takozvani "lakat" okrenut u smeru kretanja ili kontra.
Hvala.
 
Konstrukcijski pantograf nema ograničenja po pitanju vožnje u bilo kom smeru. I na našim prugama od početka elektrifikacije su pantografi okrenuti ovako ili onako. Pod tim mislim da li je takozvani "lakat" okrenut u smeru kretanja ili kontra.
Čini mi se da je RVR prepravljen da radi na jedan pantograf a izvorno je radio sa dva istovremeno.
 
Сад сам гледао, од Београда до Ниша се путује 6 сати и има солидних 55 станица😄
 
Čini mi se da je RVR prepravljen da radi na jedan pantograf a izvorno je radio sa dva istovremeno.
Takoe.
Izvorno su dolazili sa razdvojenim sekcijama što se napajanja iz KM-a tiče. Iz tog razloga su morala da se koriste oba pantografa. Kasnije kako su odlazili na remonte izvršena je modifikacija i omogućen rad obe sekcije nebitno koji se pantograf koristi.
 
Takoe.
Izvorno su dolazili sa razdvojenim sekcijama što se napajanja iz KM-a tiče. Iz tog razloga su morala da se koriste oba pantografa. Kasnije kako su odlazili na remonte izvršena je modifikacija i omogućen rad obe sekcije nebitno koji se pantograf koristi.

Да. У Русији и бившим СССР републикама РВР се користе као малтене независне двовагонске секције, те се могу видети конфигурације са 4, 6, 8 и 10 вагона (можда и више), где сваки други вагон има подигнут пантограф. Разлика је само у средишњој двовагонској секцији без управљачнице и крајњој двовагонској секцији са управљачницом. У зависности од потребе броја путника на одређеним правцима, композиције се могу преконфигурисати да имају различит паран број вагона,
 
Vrh