Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905399#p905399:6z4u03p8 je napisao(la):
Igormartin » Нед Дец 05, 2021 2:48 pm[/url]":6z4u03p8]Vozim ja često za ZG. Pun ko šipak pre korone kad stavi na blablacar. Ima putnika, bio bi i ja jedan od njih da je trajanje vožnje Max 4h.

Sad caruju polu legalni ili skroz ilegalni kombi taksisti koje naplaćuju 40 EUR vožnju.

Sa tom cijenom karte bi bogami bi bilo i rentabilno.

A voz ide kroz ravnicu, neš ti para za modernizaciju. Mislim da čak i većinu kroz HR može već sad da ide 130.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk

Па и сад за време короне, јер нема ни воза, а има и мање полазака аутобуса. Ја сам ишао у септембру, без икакве претходне оцене, напунио ауто и тамо и назад, без проблема.

Кроз Хрватску је стање пруге шаренолико и доста лошије него пре 10-ак година. Део од Дугог села до Новске је јако лош, 50-70 км/ч се иде. Има две деонице где се иде 160 км/ч, Новска - Окучани и Винковци - Товарник. Остало је углавном 80-120 км/ч. Од новог реда вожње се спуштају брзине додатно, те ће се Загреб - Винковци путовати скоро 4 сата, а пре 10-ак година се стизало и за мање од 3 сата.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905385#p905385:24rhgkxr je napisao(la):
mario94 » Нед Дец 05, 2021 3:06 pm[/url]":24rhgkxr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905374#p905374:24rhgkxr je napisao(la):
WLABmz » Ned Dec 05, 2021 1:40 pm[/url]":24rhgkxr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905370#p905370:24rhgkxr je napisao(la):
mario94 » Нед Дец 05, 2021 1:36 pm[/url]":24rhgkxr] Novi Beograd je predivan i renoviran kao i Prokop i sve stanice Bg čvora pogotovo prema NS i sada je stanje daleko ispred Zagreba.

Мора да се шалиш за Нови Београд? :shock: Реновирани су само перони и колосеци. Један сантиметар испод станице почиње хорор филм, прљаво, извржљано, распало, прокишњава, станична зграда не постоји, него само контејнер у коме се продају карте. Тоалет не постоји, лифт или покретне степенице не постоје, само оно ругло од степеништа...
Zavisi kako gledaš, Novi Beograd je samo pristanište , koliko ja mogu da ocijenim , on nije namijenjen za neko zadržavanje niti sadržaj već samo da se uđe i izađe iz voza njemu ni ne treba ništa više od perona, klupa, displeja i krova što je sređeno ovom novom rekonstrukcijom. Glavna stanica je Prokop to je već druga priča nadam se da će je završiti za par godina skroz, biće extra.
Ја не видим која је сврха задржавања на било којој железничкој или аутобуској станици. Кад путујем, циљ ми је да се што краће задржим чекајући воз.
Прокоп може бити главна станица неким менаџерима у железницама који немају везе са реалношћу. Путницима ће главна станица бити Нови Београд, ево већ за који месец кад крену редовно возови за Нови Сад и Шид, а још више када се БАС пребаци на Нови Београд. Осим тога, око станице је, и на Новом Београду уопште, све више радних места (буквално иза ћошка су А1, Штрабаг, Ерсте банка, Рајфајзен банка). На 10 минута хода од станице је Арена, испод или уз саму станицу је градски превоз до центра града (добрим делом трасе до центра је жута трака), савских блокова, Чукарице. И на крају крајева, Нови Београд је градска општина са највише становника. Прокоп може бити главна станица само ако укину бављење возова на Новом Београду, а ваљда нису толико луди.

Ево како изгледа железничка станица у 20. граду по броју становника у Холандији: https://www.google.com/maps/@52.166...k-no-pi-0-ya111.97451-ro0-fo100!7i8704!8i4352
Да је Нови Београд бар пола од овога, било би добро. Дакле, довољно је неколико локала испод бетонске плоче - супермаркет, пекара, кафић, мењачница, апотека. Не треба да буде ништа набуџено. само да буде финкционално и чисто. А ово ђубре испод плоче је велика срамота за град и железницу.
 
Hrvati su traži 700 hiljada evra po vozu godišnje, kao naknadnu. Njihovo obrazlozenje je da HŽ nema interes da ide prema istoku tj preko Srbije, tako da nema reciprociteta. Dozvoli su samo 2 para vozova (Villah i Cirih) bez dodatne naknade
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905406#p905406:296sz03r je napisao(la):
Dart » Нед Дец 05, 2021 2:57 pm[/url]":296sz03r]Hrvati su traži 700 hiljada evra po vozu godišnje, kao naknadnu. Njihovo obrazlozenje je da HŽ nema interes da ide prema istoku tj preko Srbije, tako da nema reciprociteta. Dozvoli su samo 2 para vozova (Villah i Cirih) bez dodatne naknade

То је један пар Београд - Загреб - Љубљана, одавно (и пре короне) нема из Београда за Филах и Цирих, јер наши вагони више не испуњавају прописе за улазак у Аустрију. И тај један пар је само зато што се поклапа са субвенционисаним возом између Загреба и Винковаца. Из Београда је до короне ишло свега 2 вагона, а у Винковцима су Хрвати качили још 3-6 њихових вагона за Загреб. Тај новац који траже је уствари замена за субвенције које су укинуте.
 
Glavni u ZG je pojam za bilo koju stanicu u Srbiji. Jeste malčice ofucano od vremena u određenim delovima hodnika (kao stara Glavna u BG), ali imaš u samoj zgradi trafiku, pekaru, menjačnicu, udobne klupe i čekaonice, ormariće za skladištenje stvari (može i višednevno), razne usluge.
Neposredno ispred same stanice imaš kafić, a odmah pored u podzemnom veliki tržni centar gde ima sve od supermarketa, apoteka, fast food-ova, prodavnica odeće, svega živog, ima 200+ lokala. A na drugom kraju podzemnog i tog tržnog centra je veliki autobuski terminus gde prolazi 10-15 linija, nešto poput Zelenjaka. Da ne pominjem da sa prednje strane stanice prolazi još 5 linija tramvaja i 3 linije autobusa.

Presedam relativno često na ZG Glavnom i bez problema se tamo može ubiti 2-3-4-5 sati, a da se ni ne makneš 100m od stanice i da ti ništa ne fali. Ja tu ništa iskreno ne bih dirao, osim da se malo renovira i modernizuje zgrada, jer je ipak stara. Da BG ima 50% ovoga, gde bi nam kraj bio. Ja ne mogu zamisliti da provedem 5 sati na Prokopu ili NBG, čak ni u NS (gde je bolja situacija nego u BG).

Nikola NS":22qzv50b je napisao(la):
Ја не видим која је сврха задржавања на било којој железничкој или аутобуској станици. Кад путујем, циљ ми је да се што краће задржим чекајући воз.

Presedanje prvenstveno i čekanje vremena. Nisu sva putovanja direktna, i ne mogu sva biti planirana. Nekad presedanje traje sat, nekad 3+ sata ako ideš duže ili čekaš međunarodne vozove. Dođeš npr. iz Vranja, čekaš voz za Budimpeštu/Beč, imaš 5-6 sati između i 3 kofera. Ne možeš da se makneš od stanice, niti ti je do toga možda.
Isto tako završiš sa poslom oko 17h, a voz ti je tek npr. u 18:15. I tako svaki dan. Ne možeš svaki put da se šetaš napolju, nekad je kiša, sneg, nekad je pretoplo. Treba ti negde da budeš, da bude prijatno, da možeš da pojedeš ili popiješ nešto, spojiš laptop, iskoristiš pametno vreme. Treba sagledati potrebe svih putnika, ne samo onih koji ponekad putuju i onda prilagode svoj život taj dan redu vožnje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905319#p905319:22qzv50b je napisao(la):
WLABmz » Sun Dec 05, 2021 11:10 am[/url]":22qzv50b]Не иде ни тај погранични Ердут - Богојево још од почетка епидемије. СВ тражио обнављање, ХЖПП није прихватио. Хрвати уместо да се угледају на ЕУ што се железнице тиче, они се изгледа угледали на Србију...У односу на пре 10-15 година, јако су назадовали. Главни колодвор у Загребу није ругло као наш Нови Београд (али није ни много бољи), али такође нема лифтове, него само степенице до перона...

Erdut - Bogojevo je upisan u novi red vožnje i planirao sam uskoro da ga koristim. Da li će onda biti pušten od novog RV zajedno sa 410/411 ili ne?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905428#p905428:2qxueak1 je napisao(la):
NoLimit » Нед Дец 05, 2021 3:47 pm[/url]":2qxueak1]

Erdut - Bogojevo je upisan u novi red vožnje i planirao sam uskoro da ga koristim. Da li će onda biti pušten od novog RV zajedno sa 410/411 ili ne?

Отказуј планове. Као што сам већ рекао, неће бити пуштен ниједан воз ка Хрватској до даљег. Ердут - Богојево је уписан и у текући ред вожње па не иде. 410/411 не постоји у реду вожње. Постоји 412/413.
 
Hvala na pravim informacijama, papir izgleda ostaje samo papir i trpi sve. Tužno je ovo sve iskreno, moram priznati. Nadam se da će nas širi evropski trendovi ekologije i železnice opametiti eventualno, pa ćemo vratiti te vozove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905433#p905433:qkf465kc je napisao(la):
NoLimit » Нед Дец 05, 2021 4:06 pm[/url]":qkf465kc]Hvala na pravim informacijama, papir izgleda ostaje samo papir i trpi sve.

Има и то свој разлог зашто су на папиру. У реду вожње је остављен простор за њих. У случају да се одлуче да их уведу, постоји разрађен ред вожње и нема проблема, иде телеграм и сутра могу да крену. Да нису на папиру, морала би да се ради ревизија реда вожње, трасе би могле бити у колизији са трасама других возова итд. Уосталом, тај папир на коме су унети ти возови који не иду је службени документ, није намењен за путнике. У њему су и теретни возови, режи возови итд. Путници ће званично бити обавештени о реду вожње возова за превоз путника у примени и евентуалном увођењу или укидању одређених возова.
 
A kakav je teretni saobraćaj prema HR? Ima li toga šta. Jer juče je bila kolona kamiona 8km na ulazu u Srbiju. I obrnuto naravno

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905441#p905441:2lnuzpu7 je napisao(la):
Igormartin » Нед Дец 05, 2021 4:35 pm[/url]":2lnuzpu7]A kakav je teretni saobraćaj prema HR? Ima li toga šta. Jer juče je bila kolona kamiona 8km na ulazu u Srbiju. I obrnuto naravno

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk

Има нешто, колико, неко ће други боље рећи. У сваком случају има доста мање него ка Мађарској.
 
Ako gledamo teretne vozove koji voze srpske proizvode
tipa čelik i žitarice pruga ka Šidu je važnija od one ka
Subotici. Međunarodni tranzit ide skoro isključivo
na Suboticu mada od kako je zatvorena pruga BG-NS
dobar deo međunarodnih teretnih je prebačen na Šid.
Šidska pruga je živnula u zadnje vreme. Prolazio sam
neki dan pored stanice u Šidu i video je punu teretnih
vozova do čepa. Svi koloseci zauzeti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905412#p905412:1r1ozqsi je napisao(la):
WLABmz » Ned Dec 05, 2021 3:14 pm[/url]":1r1ozqsi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905406#p905406:1r1ozqsi je napisao(la):
Dart » Нед Дец 05, 2021 2:57 pm[/url]":1r1ozqsi]Hrvati su traži 700 hiljada evra po vozu godišnje, kao naknadnu. Njihovo obrazlozenje je da HŽ nema interes da ide prema istoku tj preko Srbije, tako da nema reciprociteta. Dozvoli su samo 2 para vozova (Villah i Cirih) bez dodatne naknade

То је један пар Београд - Загреб - Љубљана, одавно (и пре короне) нема из Београда за Филах и Цирих, јер наши вагони више не испуњавају прописе за улазак у Аустрију. И тај један пар је само зато што се поклапа са субвенционисаним возом између Загреба и Винковаца. Из Београда је до короне ишло свега 2 вагона, а у Винковцима су Хрвати качили још 3-6 њихових вагона за Загреб. Тај новац који траже је уствари замена за субвенције које су укинуте.
Taj voz ne vozi u praksi ni između Vinkovaca i Zagreba otkako ne ide ni Bg-Zagreb, pošto sam trebao da putujem i iz HŽ-a su mi dali objašnjenje da taj voz ne ide zato što ga nema iz Beograda, a iz Beograda ga nema zato što je korona, eto takva bezvezna objašnjenja daju u HŽ-u, uglavnom vjerovatno im je to samo izgovor da ukinu još jedan voz Vk-Zg.
 
Pocetak testiranja za brzine je pomeren tek za 10.jan. radice se probe od Bgd Centra do St Pazove.
Centar-Nbgd do 120kmh
Nbgd-Zemun do 120kmh
Zemun-Batajnica do 160kmh
Batajnica-St pazova do 220kmh
Radimo sa DBSystemtechnik-om, tj dva taurusa i dva merna kola (taurusi u push-pull konfiguraciji na celu i na kraju po jedan).

Neposredno pre ili posle testiramo etcs.

Testovi ce trajati desetak dana kako za brzinske probe, tako i za probu etcs-a.

Sve je podlozno promenama, tako da o polascima vozova ka Novom Sadu je sve pitanje. Radovi jos nisu gotovi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905614#p905614:2a45236c je napisao(la):
drumstep » Пон Дец 06, 2021 11:01 am[/url]":2a45236c]Pocetak testiranja za brzine je pomeren tek za 10.jan. radice se probe od Bgd Centra do St Pazove.
Centar-Nbgd do 120kmh
Nbgd-Zemun do 120kmh
Zemun-Batajnica do 160kmh
Batajnica-St pazova do 220kmh

Интересантно, Центар - Нбгд и Батајница - Ст. Пазова се тестира 20 км/ч преко допуштене брзине, Нбгд - Земун се не иде преко допуштене брзине, а Земун - Батајница чак 40 км/ч преко допуштене брзине. Зар није правило да треба да се тестира 10% преко допуштене брзине?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905614#p905614:2nsc6fac je napisao(la):
drumstep » Pon Dec 06, 2021 11:01 am[/url]":2nsc6fac]Pocetak testiranja za brzine je pomeren tek za 10.jan. radice se probe od Bgd Centra do St Pazove.
Centar-Nbgd do 120kmh
Nbgd-Zemun do 120kmh
Zemun-Batajnica do 160kmh
Batajnica-St pazova do 220kmh
Radimo sa DBSystemtechnik-om, tj dva taurusa i dva merna kola (taurusi u push-pull konfiguraciji na celu i na kraju po jedan).

Neposredno pre ili posle testiramo etcs.

Testovi ce trajati desetak dana kako za brzinske probe, tako i za probu etcs-a.

Sve je podlozno promenama, tako da o polascima vozova ka Novom Sadu je sve pitanje. Radovi jos nisu gotovi.

Dakle nema puštanja BGvoza pre januara? Koliko je okivrno potrebno vremenski da se sve testira i završi? Tj da li je realno da do 1. marta sve bude gotovo i spremno za komercijalnu upotrebu?
 
Izbori su u Aprilu. To je realan rok.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Realno je deonica Stara Pazova - Novi Sad u većem sosu sa rokovima nego Beograd - Stara Pazova. Mogu oni pre izbora da se provozaju do Stare Pazove 200 km/h i na konferenciji za novinare kad ih N1 pita zašto nije završeno do NS da odgovore sa: "pa šta hoćete, evo vozimo se 200 km/h".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905623#p905623:1nbu7ltz je napisao(la):
WLABmz » 06 Dec 2021 11:24 am[/url]":1nbu7ltz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905614#p905614:1nbu7ltz je napisao(la):
drumstep » Пон Дец 06, 2021 11:01 am[/url]":1nbu7ltz]Pocetak testiranja za brzine je pomeren tek za 10.jan. radice se probe od Bgd Centra do St Pazove.
Centar-Nbgd do 120kmh
Nbgd-Zemun do 120kmh
Zemun-Batajnica do 160kmh
Batajnica-St pazova do 220kmh

Интересантно, Центар - Нбгд и Батајница - Ст. Пазова се тестира 20 км/ч преко допуштене брзине, Нбгд - Земун се не иде преко допуштене брзине, а Земун - Батајница чак 40 км/ч преко допуштене брзине. Зар није правило да треба да се тестира 10% преко допуштене брзине?

Ne postoji to pravilo 10% preko dopustene brzine. Poljaci na svojoj brzoj pruzi koja je 200 kao i naša su pustili Pendolina 297km/h za vreme testova pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906154#p906154:2smk0baq je napisao(la):
spatiotecte » Уто Дец 07, 2021 8:41 pm[/url]":2smk0baq]

Ne postoji to pravilo 10% preko dopustene brzine. Poljaci na svojoj brzoj pruzi koja je 200 kao i naša su pustili Pendolina 297km/h za vreme testova pruge.

Најмање 10% преко допуштене сам мислио. Досегли су и Французи 575 км/ч за време тестова на прузи на којој је редовна брзина 320 км/ч.
 
Pa da jasno, i francuzi i nemci kao i još druge železničke uprave su podigli brzinu testova na mnogo više od 10%.
Realno smo i mi to mogli da je umesto 2 taurusa bilo angažovano nešto jače za probe.
Ali dobro ne juri se ovde neki rekord, samo probna vožnja radi puštanja pruge u promet.
 
Хмм, ко ли је у последње 3 године могао да реализује минимум две ПР кампање у сектору железничког превоза путника? Отприлике само генијалци који су смислили саме називе Србија воз и Србија карго и урадили оне сјајне логое железничких предузећа. Или неко ко је радио за БМВ - Београдски воз и метро.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906220#p906220:1saosbhg je napisao(la):
Дошљак » Tue Dec 07, 2021 11:00 pm[/url]":1saosbhg]Хмм, ко ли је у последње 3 године могао да реализује минимум две ПР кампање у сектору железничког превоза путника? Отприлике само генијалци који су смислили саме називе Србија воз и Србија карго и урадили оне сјајне логое железничких предузећа. Или неко ко је радио за БМВ - Београдски воз и метро.
A šta očekuješ od firme koja novi red vožnje par dana pred početak važenja krije kao zmija noge.
 
Pozdrav,

Uglavnom smo imali novi red voznje desetak dana pre, makar od insajdera na nekom od starih foruma zeleznica. Jel ima neko novi red voznje, i kako mozemo da ga vidimo (naravno da ce na zvanicnom sajtu biti vrv tek od 13.12)?
 
Vrh