Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Odlično je legao....kolega forumaš im je bukvalno kao na tacni predao moderno vizuelno rešenje...mislim da bi pristao čak i bez nadoknade da im ga ustupi ali ne...neko je za ovaj B03 uzeo debele pare.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Taj logo sto predlaze nas kolega forumas bi odgovarao da se firma kao pre zove Zeleznice Srbije. Sada se firma za prevoz putnika zove Srbija Voz i ne znam kako bi to Z odgovaralo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893930#p893930:2ckm3h1b je napisao(la):
prostorni planer » 28 Oct 2021, 06:54[/url]":2ckm3h1b]Taj logo sto predlaze nas kolega forumas bi odgovarao da se firma kao pre zove Zeleznice Srbije. Sada se firma za prevoz putnika zove Srbija Voz i ne znam kako bi to Z odgovaralo.

Ako su onako olako promenili imena u srbija voz mogu i u železnice srbije.

Srbija voz i ostali delovi železnica u Srbiji su za studije antidizajna.
 
Mislim da se previse opterecujete izgledom loga. On jeste ruzan ali relano mi trebamo da budemo srecni ako na je to problem a ne nesto drugo.

Mene zanima kupovina novih 18 vozova za regio saobracaj. Da li moze neko da odvoji koje su nam opcije, ko se potencijalno prijavio na konkurs? Koji modeli ispunjavaju uslove konkursa?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893994#p893994:p3pwaxg9 je napisao(la):
Max15 » Čet Okt 28, 2021 11:45 am[/url]":p3pwaxg9]
Mene zanima kupovina novih 18 vozova za regio saobracaj. Da li moze neko da odvoji koje su nam opcije, ko se potencijalno prijavio na konkurs? Koji modeli ispunjavaju uslove konkursa?

У други круг тендера су прошли Stadler, Siemens i Alstom. Бираће се између та три.

spatiotecte":p3pwaxg9 je napisao(la):
Siemens Desiro/Lastochka, rusi.

Молим те да не износиш нетачне информације. Никакви Руси се нису пријавили на тендер.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893911#p893911:2hbfzohq je napisao(la):
Boki123 » Čet Okt 28, 2021 12:07 am[/url]":2hbfzohq]Koliko bolje izgleda sa ovakvim logom. Šta mislite, da li bi bilo nekog učinka da im se pošalje neki mejl sa predlozima.
U državnim firmama se logo pravi tako što se raspiše tender, opere se par hiljada ili više evra i dobije se ružan logo. Oni da žele da čitaju mejlove ovakav logo se nikad ne bi ni desio.
 
На порталу јавних набавки изашло је обавештење о измени уговора са Штадлером због Ковид околности (кашњење компонената од добављача и недостатак запослених у производњи) о роковима испоруке 3 ЕМВ за 200 км/ч:

Измена рокова испоруке возова сходно члану 5. став 1. Основног уговора.
„Испорука првог ЕМВ извршиће се најкасније 31. октобра 2021. године;
„Испорука другог ЕМВ извршиће се најкасније 20. фебруара 2022. године;“
„Испорука трећег ЕМВ извршиће се најкасније 30. априла 2022. године;“
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893999#p893999:29zz606v je napisao(la):
WLABmz » Thu Oct 28, 2021 10:57 am[/url]":29zz606v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893994#p893994:29zz606v je napisao(la):
Max15 » Čet Okt 28, 2021 11:45 am[/url]":29zz606v]
Mene zanima kupovina novih 18 vozova za regio saobracaj. Da li moze neko da odvoji koje su nam opcije, ko se potencijalno prijavio na konkurs? Koji modeli ispunjavaju uslove konkursa?

У други круг тендера су прошли Stadler, Siemens i Alstom. Бираће се између та три.

spatiotecte":29zz606v je napisao(la):
Siemens Desiro/Lastochka, rusi.

Молим те да не износиш нетачне информације. Никакви Руси се нису пријавили на тендер.

Koji Stadler je u opticaju?
Iskreno ne bih voleo da dobijemo iste modele kao sto imamo, makar da bude novija generacija.

Bilo bi super kada bi uzeli ove Stadler vozove kao Slovenija.
fahrzeug_flirt-3-von-stadler-polska-data.jpg

Stadler-Slovenia.jpg
 
O tome vredi pričati tek kad se vidi ko je pobednik tendera. Mada bi, u slučaju Stadlerove pobede, zbog naletanja na pružnim prelazima bila bolja solucija da se nabave vozovi koji su izgledom napred isti kao sadašnji.
SV muku muči da nabavi plastike za sadašnjeFLIRT-ove, zamisli zavrzlamu sa dva tipa maski.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893778#p893778:33ul4wos je napisao(la):
WLABmz » Wed Oct 27, 2021 6:43 pm[/url]":33ul4wos]
Пантограф":33ul4wos je napisao(la):
Увек је било путника за НС из Земуна. Људи из тог дела Београда бираће аутобус.
Сад постаjeш искључив. Неће. Бираће регио

Ja sam iz tog dela Zemuna, i biraću autobus, kad nisam u privatnom automobilu. Nema tu nikakve isključivosti, stvar nivoa usluge. Svojevremeno sam putovao u Novi Sad i do nekoliko puta nedeljno, u vreme kada su skoro svi vozovi ka severu stajali u Zemunu. Onda je neko "inteligentno" ukinuo stajanje u Zemunu (osim za nekih 3 voza ako se sećam, nemoj me držati za reč), vođen time da je Batajnica terminus BG voza i da tamo treba presedati za sever zemlje. Presedanje na stanici u kojoj jedva stojiš na uzanoj platformi dok pored tebe juri teretnjak, umesto u Zemunu na čijim si peronima mogao da organizuješ turnir u malom fudbalu koliko prostora ima. I dok je većina vozova stajala u Zemunu, tu je ulazilo prilično ljudi, nikada nije stao zbog 3-4 putnika (Da malo skrenem sa teme, ovi koji su ubeđeni da je blizina centra Zemuna ključna za broj putnika, NIJE, izbijte sebi iz glave da vozovima putuju neki zapadni fenseri koji dolaze da turistički obiđu Gardoš, ako i putuju, dođu jednom godišnje, pruga se ne pravi za turiste, nego za narod koji je svakodnevno koristi i otplaćuje). Tako da zbog vremena polaska tih par vozova što je ostalo da staje u Zemunu, kao i nebezbednog presedanja u Batajnici, silom prilika sam se preorijentisao na autobus kod pošte u Glavnoj ulici, i otkrio gomile polazaka, na dva koridora i u raznim cenovnim rangovima, gde se ispostavilo da mi je to neuporedivo bolje rešenje od voza. Naravno, ostavljam mogućnost da me voz pozitivno iznenadi i da će mi možda odgovarati, videću kad krene.
I još bih napomenuo da bi bila šteta ne iskoristiti kapacitet Zemuna po osnovu same njegove lokacije, na raskrsnici glavnih saobraćajnih arterija Beograda, okoline, pa i same Srbije. Tamo postoji ozbiljan prostor za automobilske parkinge i autobuske terminuse raznih vrsta, tako da sama lokacija kandiduje stanicu da postane Beograd - Zapad, kako neko slikovito reče.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893896#p893896:37gpqfzp je napisao(la):
Student » Чет Окт 28, 2021 12:26 am[/url]":37gpqfzp]Praštajte, bilo je jače od mene. :)

bbb.png

:shock: :shock: :shock: :shock:
Опроштено ти је! :kk: :kk: :kk: :kk: :kk:

Друга песма. Чек толико да могу да трпим глупаву шему бојења.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894054#p894054:y3l6kk0w je napisao(la):
nestorBK » Čet Okt 28, 2021 1:25 pm[/url]":y3l6kk0w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893778#p893778:y3l6kk0w je napisao(la):
WLABmz » Wed Oct 27, 2021 6:43 pm[/url]":y3l6kk0w]
Пантограф":y3l6kk0w je napisao(la):
Увек је било путника за НС из Земуна. Људи из тог дела Београда бираће аутобус.
Сад постаjeш искључив. Неће. Бираће регио

Ja sam iz tog dela Zemuna, i biraću autobus, kad nisam u privatnom automobilu.

А ако ти Србија воз понуди регио возове на сваких сат са којима ћеш за 50 минута из Земуна стићи у Нови Сад, да ли ћеш бирати опет аутобус? Моја поента је да регио воз који стаје на свим станицама треба ићи у такту на сат времена, док Интерсити не треба да стаје нигде осим у Новом Београду. По предвиђеном новом реду вожње ће регио ићи у просеку једном у два сата и стајаће у Земуну. Надам се да кад за 2-3 године стигне 18 нових ЕМВ да ће број полазака регио возова Београд - Нови Сад моћи да се удвостручи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893999#p893999:3f918htz je napisao(la):
WLABmz » 28 Oct 2021 10:57 am[/url]":3f918htz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893994#p893994:3f918htz je napisao(la):
Max15 » Čet Okt 28, 2021 11:45 am[/url]":3f918htz]
Mene zanima kupovina novih 18 vozova za regio saobracaj. Da li moze neko da odvoji koje su nam opcije, ko se potencijalno prijavio na konkurs? Koji modeli ispunjavaju uslove konkursa?

У други круг тендера су прошли Stadler, Siemens i Alstom. Бираће се између та три.

spatiotecte":3f918htz je napisao(la):
Siemens Desiro/Lastochka, rusi.

Молим те да не износиш нетачне информације. Никакви Руси се нису пријавили на тендер.

U pravu si, pomešao sam sa garniturama za Bg Voz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894084#p894084:3vdpzudq je napisao(la):
WLABmz » Thu Oct 28, 2021 2:09 pm[/url]":3vdpzudq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894054#p894054:3vdpzudq je napisao(la):
nestorBK » Čet Okt 28, 2021 1:25 pm[/url]":3vdpzudq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893778#p893778:3vdpzudq je napisao(la):
WLABmz » Wed Oct 27, 2021 6:43 pm[/url]":3vdpzudq]
Пантограф":3vdpzudq je napisao(la):
Увек је било путника за НС из Земуна. Људи из тог дела Београда бираће аутобус.
Сад постаjeш искључив. Неће. Бираће регио

Ja sam iz tog dela Zemuna, i biraću autobus, kad nisam u privatnom automobilu.

А ако ти Србија воз понуди регио возове на сваких сат са којима ћеш за 50 минута из Земуна стићи у Нови Сад, да ли ћеш бирати опет аутобус? Моја поента је да регио воз који стаје на свим станицама треба ићи у такту на сат времена, док Интерсити не треба да стаје нигде осим у Новом Београду. По предвиђеном новом реду вожње ће регио ићи у просеку једном у два сата и стајаће у Земуну. Надам се да кад за 2-3 године стигне 18 нових ЕМВ да ће број полазака регио возова Београд - Нови Сад моћи да се удвостручи.
U toj varijanti, što da ne. Kao što rekoh, nema isključivosti, stvar nivoa usluge. Videćemo šta će ponuditi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893858#p893858:a9k6pkrk je napisao(la):
milos.tro » 27 Oct 2021 09:16 pm[/url]":a9k6pkrk]
Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
izvor.vozovi i zeleznicka infrastruktura
file.php

file.php

file.php

Baš se lepo vidi razlika u kolor šemi kad su u paru. Zapanjujuće kako nije broj boja u paleti uticao na (ne)odmerenost, već raspored.

U odnosu na FLIRT, KISS je pravi papagaj. Kod KISS-a su upotrebljene sve tri boje (cela paleta) po vertikali raspoređene u četiri trake što čini vozilo šarenije i pored toga što nije korišćen veći broj boja. Za razliku od pomenutog, FLIRT je ofarban upotrebom dve boje po vertikali raspoređene u tri trake što čini vozilo skladnijim i manje natrpanim (praktično plava traka na crvenoj osnovi). Osim toga bela je dobro poslužila u svrhu isticanja ulazišta i jednobojnog logoa na bilo kojoj odabranoj kontrasnoj pozadini (crvenoj ili plavoj).

Da se primetiti i nedoslednost u vidu nesavijene bele trake iznad prednjeg postolja (FLIRT ima savijenu plavu). Umesto toga gornja plava traka prati crvenu, uz napomenu da ni ispod prozora nije bela već plava. Hoću reći da nije uklopljeno niti na isti način, niti tako dobro kao kod FLIRT-a. Dizajn maske sa time nema veze. I kad misliš da gore od toga ne može, u oči ti upada i šareni logo za koji su upotrebljene dve boje primenjene i na karoseriji. Pošto je bela iskorišćena na delu karoserije predviđenom za logo nije bilo moguće postaviti logo u kontrastnoj boji iz iste palete, u odnosu na dve glavne boje. Ostao je šareni logo u istim bojama sa karoserije što rezultira šarenilom na beloj pozadini, odnosno nevidljivošću njegovih pojedinih elemenata na crvenoj pozadini. Inače na studentovoj slici se može videti primena inverzija boja logoa (crvena na beloj podlozi i obrnuto). To im ni na kraj pameti nije palo. Bruka i sramota. :roll:

Crveno na crvenoj podlozi=Slash BO 3 (Sleš bi, ou, tri) što bi rekli braća Englezi. :bash: Dobrodošli u Sirbistan.

Da su samo rotirali crvenu i plavu logoi i vrata bi ostali beli, s tim da bi KISS davao akcenat na plavoj.

Ne treba zaboraviti ni "isečenu" oznaku za bicikle na vratnom prozoru. Ako su desno u odnosu na prozor mogli da označe prtljag, zašto nisu mogli levo isto da urade sa oznakom za bicikle? To je samo njima poznato.

Btw. bio sam ubeđen da će prevazići problem homologacije nove maske, ali očigledno bi se još čekalo. Nova definicija anahronizma: U naprednoj Srbiji stari vozovi se nabavljaju prema novom dizajnu, a novi prema starom. :violina:

Toliko smo napredni da ni Štadler ne može da nas sustigne pred izbore.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893813#p893813:k9zmc7q3 je napisao(la):
Boki123 » Sre Okt 27, 2021 7:29 pm[/url]":k9zmc7q3]Nije poenta da vozovi izgledaju kao "dugolinijski" ili ne, poenta je da budu funkcionalni i da komfor bude u skladu sa upotrebom. U Austriji i Nemačkoj se ovakvi vozovi koriste za IC vozove, da li iko tamo smatra da izgledaju kao lokalni vozovi? Ovi vozovi su odlični za ono što se planiraju, a to je da pored svog velikog kapaciteta pružaju i komfornu i brzu vožnju na daljim putovanjima.

Ne kažem da treba da izgledaju ovako ili onako, niti sam išta loše mislio, možda sam se krivo izrazio. Predobri su ovi vozovi, udobni, nadam se da će jednog dana kada se sredi Koridor X oni biti ti koji će služiti kao IC vozovi za daljinski saobraćaj, npr. linije Subotica-Preševo, Subotica-Dmitrovgrad. Samo sam htjeo reći da u različitim zemljama imaju različite namene. Teško da se i jedna zemlja može usporediti sa CH po željeznici, a to je prije svega mentalitet ljudi koji su orjentisani na vozove, dobra povezanost i tačnost. A tu je i država koja ne dozvoljava uopšte lokalni autobuski saobraćaj tamo di ima željeznica. Npr. kod njih je pravilo, ako postoji voz Beograd-Mladenovac , ne može postojati nikakva autobuska linija na toj relaciji.
 
Pozdrav svima, upravo sam se registrovao, pa ako sam narusio neko pravilo foruma, vi ispravljajte. Evo gledam slike KISS200 i skroz dobro izgleda, ali je i meni na prvu zaparao oci ovaj novi logo. Ovaj vas/nas forumski custom logo od @student bas dobro izgleda, ali vidim kritika je bila da u imenu kompanije nema zeleznice, pa je onda karakter z besmislen. Sa tim u vezi, evo sklepah jedan hibrid, ispao je mesavina postojeceg i @stundentovog, pa htedoh da podelim. Imamo karakter S kao Srb i imamo rec voz. Jedino sto semanticki asocira na 'sporo kretanje' jer je u obliku strelice na levo. Poenta pisanja je da kada bi kao ljudi raspisali konkurs, stiglo bi im na stotine resenja gde bi dobar deo bio bolji i od izabranog i od ovog mog kobajagi dizajna, ali eto..

No, i ja sa nestrpljenjem cekam da se NS-BG linija pusti, uz nadu da ce zadrzati najavljeno vreme putovanja od ~30-35min.

wcLbR3w.png

wEFM6aT.png

qEMCdwZ.jpeg

Jos par komada, da ne spamujem previse temu: https://imgur.com/a/J5Qs44T

Uzdravlje :sesir:
 
Dobrodošao! Samo mala ispravka. Logo nije moj, već od drugog kolege forumaša. Ja sam ga samo primenio par puta na nekim svojim idejama, jer smatram da je logo odličan za tematiku železnice. Kad ga pogledam istovremeno vidim Ž i motiv susretanja koloseka.
 
Лого на челу се може лако исправити, као што је и на Флирту ЖС лого замењен.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894149#p894149:3ts3km9d je napisao(la):
Express » Čet Okt 28, 2021 5:25 pm[/url]":3ts3km9d]Ne treba zaboraviti ni "isečenu" oznaku za bicikle na vratnom prozoru. Ako su desno u odnosu na prozor mogli da označe prtljag, zašto nisu mogli levo isto da urade sa oznakom za bicikle? To je samo njima poznato.

Иначе је исто и на Вестбан гарнитурама, тако да није неки српски изум. Као што рекох, чак је и конац којим су шивена седишта у боји Вестбана.
 
Hvala, dugo sam stalkovao razne teme ovde haha. Ok, moja greska, kredit kupi originalni autor. A njegov logo jeste skroz mocan, cak i da primena nije vezana za zeleznice bas je upadljiv, a jednostavan. Da se nadovezem na celokupnu temu boja ove garniture a i Flirtova, po meni je steta sto mi gajimo tu tradiciju da lepimo zastavu svuda gde stigemo. Ja bih vise voleo recimo da smo kao Slovenija razvili malo egzoticnicnije netipicno resenje, gde je onda sama pojava voza izdaleka sa svojom celokupnom paletom boja estetski zamena za logo.
 
ЈЖ, а касније ЖС је раније такође имао егзотичну појаву која је била карактеристична и увек изазивала пажњу на међународним возовима у иностранству. Мислим на папагај вагоне.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894225#p894225:1xv0kvgy je napisao(la):
WLABmz » Čet Okt 28, 2021 8:11 pm[/url]":1xv0kvgy]ЈЖ, а касније ЖС је раније такође имао егзотичну појаву која је била карактеристична и увек изазивала пажњу на међународним возовима у иностранству. Мислим на папагај вагоне.

Meni su još kao malom u sjećanju ostali oni narandžasto-žuti vagoni ŽS, pa je HŽ imao plave, ŽRS neke sive sa zastavom i zelene, a ŽFBIH neke žute sa plavom podlogom, pa kad ide voz Sarajevo-Beograd ispadne šareni voz.
 
Vrh