Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878960#p878960:15b7nj31 je napisao(la):
spatiotecte » Čet Sep 09, 2021 4:12 pm[/url]":15b7nj31]
Krenuo za Srbiju?
Vršeno je prebacivanje u Štadlerovu fabriku u Erlenu gde će se izvoditi finalni radovi na garnituri.
 
Fale i obeležja Srbija Voza, za očekivati je da će doći tokom oktobra.
 
Рано је то, још нису комплетирани пруга и депо.
 
Rok isporuke je 31. oktobar, dakle do tog datuma jedna garnitura mora stći. Testiranje će se vršiti po sekcijama recimo Beograd Centar-Batajnica je prva sekcija pa Batajnica-Stara Pazova je druga itd
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QuaK9Zbj_Uc[/youtube]
Može li mi neko reći što Nemci betonske pragove dodatno betoniraju?
Odnosno na betonsku podlogu, pričvršćuju betonske pragove i onda uz armaturu opet sve to zabetoniraju.
Ne divanim Nemački :)
 
Potrebna je jedna garnitura koja je u rezervi, a četvorodelne su zato što je traženi rok bio kratak, porcene broja putnika su pokazale da su dovoljne ili imaju nekih tehničkih ograničenja u smislu dužine hale gde se čuvaju. Sve mislim da je ovo treće.
 
Boki, Er Srbija nema avion u rezervi, a vredi svaki pojedinačno manje od ovog voza. To zato što je to ipak firma, a ovo je birokratski sekretarijat. 33,33% najskupljeg resursa u rezervi! Drugo je kad se kupi 30 vozova, pa je jedan u rezervi. Ili dva. Može li nešto jeftinije da se ostavi za rezervu? Bilo kakav osrednji menadžer da uđe u Srbijavoz iskočio bi naglavačke kroz prozor, bez da ga iko tera. Ta firma je sramota Srbije, uz to i spalionica miliona evra kakvu svet ne poznaje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878981#p878981:303jdiyj je napisao(la):
Boki123 » Thu Sep 09, 2021 5:22 pm[/url]":303jdiyj]Rok isporuke je 31. oktobar, dakle do tog datuma jedna garnitura mora stći. Testiranje će se vršiti po sekcijama recimo Beograd Centar-Batajnica je prva sekcija pa Batajnica-Stara Pazova je druga itd
Kakve veze imaju nove garniture sa testiranjem pruge? Testiranje se radi tako što lokomotiva vuče ona specijalna kola za merenja. Ona mere sile (vertikalnu i horizontalnu), razmak šina i svašta još.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879019#p879019:35o2znvf je napisao(la):
Duleban97 » 09 Sep 2021 08:13 pm[/url]":35o2znvf][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QuaK9Zbj_Uc[/youtube]
Može li mi neko reći što Nemci betonske pragove dodatno betoniraju?
Odnosno na betonsku podlogu, pričvršćuju betonske pragove i onda uz armaturu opet sve to zabetoniraju.
Ne divanim Nemački :)
Kaze da se pruge grade u vertikalnoj toleranciju od 0,2 do 0,3mm, to rade sa tim zeleznicm spravama koje odreduju zeljenu vertikalnu toleranciju. Kad se sve postavi na pozelenu toleranciju onda se donji gornji deo spaje i zajedno se betonira u jednu betonsku celinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879026#p879026:pdl7cng4 je napisao(la):
Пантограф » Čet Sep 09, 2021 9:32 pm[/url]":pdl7cng4] Može li nešto jeftinije da se ostavi za rezervu?
Ali šta će onda ostvarivati red vožnje prilikom otkaza jedne od dve redovne garniture i šta će to moći da saobraća brzinom od 200 km/h prilikom redovnih pregleda i servisa ako imamo samo dve? Po mom mišljenju, ozbiljna je i ona firma koja vodi računa o tome da nivo pružene usluge na rangu IC uvek bude istog nivoa. I kada budemo imali 10 trebalo bi da ostane i dalje jedna u rezervi. Kada budemo imali 20 - dve... Kada npr za 10 godina budemo nabavili još 15 novih a imamo već 20 starih, onda naravno da bi rezerva bila vozila koja su starija ali rezerva uvek mora da postoji radi redovnih servisa i neplaniranih otkaza. Ako postavljaš sistem od nule, onda i ona mora biti nova. Jedino što je moglo, to je da se kupi neki polovni voz za 200 km/h i onda da on bude u rezervi ili opciono da vozovi IC po redu vožnje ne saobraćaju svim danima u nedelji i naravno budu otkazani svaki put kad se nešto nepredviđeno desi. Ono što bi moralo da se spreči je da treća garnitura postane izvor delova za prve dve nakon isteka garancije.
 
Pa neće biti ništa. Voziće sporiji voz. Nije smak sveta ako jedan voz pet puta godišnje iskoči iz reda vožnje za koji minut - da li to vredi 21 milion evra? A ovako kao neće da iskoči iz rasporeda, ako je rezerva u Zemunu, a kvar se desi u NS?

Koja bi firma još pomislila da tako posluje? Znaš li koliko bih ja otkaza dosad dobio da tako vodim ovih desetak ljudi kojima sam neki menadžerčić? Da imam troje za rezervu, ako neko dobije koronu :vakc: ili zatrudni :D, da ne govorimo o slobodnim danima ili godišnjem odmoru (a direktno nam zavisi output i rezultati od ljudi, koji su nam osnovni kapital, kao voz u Srbijavozu) - i to svaki dan.
 
Naravno, u pravu si s jedne strane. Međutim, pošto ovo nije privatna firma ili korporacija gde je politika da najmanji mogući broj ljudi radi dok ne skapa i gde je smak sveta čim neko ode na odmor jer nema na koga da se rasporedi posao, već državna firma i nacionalni i politički projekat, onda su se vodili računicom - nakon što je uložena milijarda evra u tu deonicu, verovatno je 21 milion evra relativno niska cena da se ne brukamo pred korisnicima.
Deluje da je ovaj projekat od izuzetnog značaja za državu. Ovo je naprosto ogledno polje za neke naredne kapitalne železničke projekte koje birači treba da podrže i stoga neće baš sve ovde biti racionalno ali će se gledati da ostavi što pozitivniji utisak na korisnike i sutra glasače odnosno one koji će dati zeleno svetlo partijama koje će predlagati ovakve projekte u budućim kampanjama.
 
Izvinjavam se, nisam dovoljno upućen u testiranja novih pruga, mada koliko ja znam pruga se testira na 10 posto većoj brzini. Dakle deonice za 200 će se testirati na 220 km/h, ja ne znam ni jedno vozilo koje može tu brzinu da dostigne (sem možda KISSa)
Što se tiče rezerve, treba imati rezervu uvek. Da u slučaju otkazivanja nekog voza ima šta da ga zameni. Uostalom ta treća garnitura kad nije na nekom servisu ili nije van stroja uvek može (valjda) da se prikači na polaske gde je veća gužva. Recimo prikači se na 540 ili 541 ujutro jer se zna da će biti gužva u tim vozovima i time imamo efektivno 8 vagona.

Inače slažem se da SV loše posluje i da već duže vreme nema mekih pametnih poteza od strane kompanije.
 
Adekvatna zamena je i Flirt. Ako je vec kvar bolje da voz kasni desetak minuta nego da jedan skupoceni stoji parkiran.
Sto se tice testiranja verovatno ce dovesti neku lokomotivu iz susedne zemlje ili iznajmiti od neke privatne kompanije za tu priliku. Tesko da ce KISS 200 da vuce merna kola.
Sto se tice trece garniture verovatno ce u nekim jutarnjim polascima i slicno ici 2 spojene. Ne znam sta planiraju, ali bio bi totalni fail da stoji u depou i ceka da neki crkne. Jer realno nema tu sta da crkne. Tako da sta recimo ako bude sve ok 5 ili 10 godina? Jedan ce sve vreme da stoji? Ili ce uleteti kad je jedan na servisu koji traje 2 dana. Toliko valjda nisu glupi ni u SV
 
Izgleda da se stiče pogrešan utisak da će treća garnitura biti u špajzu i čekati crne dane. Ljudi, ne mogu te dve garniture da saobraćaju non-stop svih 30 dana svih 12 meseci zbog redovnih pregleda. Verovatno je predviđeno da na primer trče šest od sedam dana u nedelji tako da treća garnitura saobraća dva od sedam dana u nedelji pri čemu ta treća garnitura nije konkretno garnitura 005/006 već će se one ravnomerno angažovati kako bi sve imale sličan broj pretrčanih kilometara. Dakle i bez ikakvog otkaza i nepredviđene situacije, odmah prvog dana uspostavljanja sistema potrebne su tri ispravne garniture za redovno ispunjavanje saobraćajnih potreba. Ovako se projektuju svi zatvoreni vozni parkovi i u drumskom i u železničkom transportu. Postoji angažovani a postoji inventarski vozni park koji je bar za 10% veći. Jedino vas možda buni to što imamo samo dva voza pa je potrebno čitav još jedan kao rezerva ali manje od jedan prosto ne postoji i to je to.

Flirt može da bude zamena ali su i oni očigledno već nategnuti do maksimuma. Nema nekog drugog voza jer prosto nema ni za redovno saobraćanje u trenutnim potrebama a kamoli za rezerve na novim linijama... Problem nije što se nabavljalo više vozova nego što nam treba, već u tome što ni ono što je nabavljeno nije održavano pa sad imate situacije da se vozovi otkazuju. Svaki novi voz nam zlata vredi u ovoj situaciji i nijedan neće stajati negde tamo u špajzu baba Jovanke četiri godine.

Ako mi ne verujete, probaću da nađem raspored rada garnitura Beovoza od pre 15-20 godina gde se tačno vidi kojim danima je koja garnitura van saobraćaja i koja je menja. A i kad je uveden kasnije BG:voz bilo je devet garnitura od kojih je jedna bila uvek u Prokopu kao topla rezerva i jedan u Zemunu kao hladna.
 
Naravno da mora da postoji rezerva, nema tu razgovora
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879122#p879122:kz86j5w5 je napisao(la):
Dalmatinac » Fri Sep 10, 2021 7:53 am[/url]":kz86j5w5]Adekvatna zamena je i Flirt. Ako je vec kvar bolje da voz kasni desetak minuta nego da jedan skupoceni stoji parkiran.
Sto se tice testiranja verovatno ce dovesti neku lokomotivu iz susedne zemlje ili iznajmiti od neke privatne kompanije za tu priliku. Tesko da ce KISS 200 da vuce merna kola.
Sto se tice trece garniture verovatno ce u nekim jutarnjim polascima i slicno ici 2 spojene. Ne znam sta planiraju, ali bio bi totalni fail da stoji u depou i ceka da neki crkne. Jer realno nema tu sta da crkne. Tako da sta recimo ako bude sve ok 5 ili 10 godina? Jedan ce sve vreme da stoji? Ili ce uleteti kad je jedan na servisu koji traje 2 dana. Toliko valjda nisu glupi ni u SV
Razlika u vremenu vožnje je manja od 3 minuta.
Problem je što ni FLIRT nema dovoljno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878675#p878675:snk6pf5n je napisao(la):
MaRtInsrbija1993 » 08 Sep 2021 05:22 pm[/url]":snk6pf5n]Управо прочитах да на фејсбук групи Удружење љубитеља железнице, да Карловци добијају нову станицу? Зар стара станица није требала да буде реконструисана због историјске важности, исто као и ова наша у Инђији? :bash:

Да, Карловци добијају нову станичну зграду јер је сама станица померена ка Петроварадину. Стара ће бити реновирана, а чему ће служити, још се не зна.
 
Da li neko ima projekat obnove pruge Subotica - Segedin?
Nasao sam informaciju da ce se raditi 2 nadvoznjaka, jedan u gradu drugi na Palicu. Trenutno postoji samo ovaj jedan u gradu i demontiran je. Zanima me da li ce se drugi graditi preko glavne saobracajnice Subotica - Palic gde su trenutno 4 vozne trake + pesacke i biciklisticke staze.

Ako nema dovoljno flirova, sto ne naruce jos? Trebace im iza Subotica - Segedin. Ranije su isli sinobusi, pa ruskinje. Sad ce biti elektrifikovana pruga, sigurno nece Madjari dati da idu samo njihove kompozicije.
 
Мађари су причали да хоће да пусте сегедински трамвај до Суботице, а онда реални не би ни био потребан други локални воз (само би прво морали да набаве двосистемске трамваје-возове).

И мене занима да ли губимо главну рампу на Палићу.
 
Pre 2 godine EBRD je obezbedio 100 miliona evra za kupovinu 18 četvorodelnih EMV za brzine do 160 km/h koje bi se koristile za regionalni saibraćaj. Međutim tender je posle obustavljen zbog korone i do sad nije bilo spominjanja te nababke. Ko se sve jabio na tender se ne sećam, mislim da je tu bio FLLIRT i TALENT 2, al možda grešim. Ja mislim da je pravo vreme da se ovaj tender obnovi jer će ti vozovi stizati za koju godinu kada će biti preko poteebni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879125#p879125:7ygeu9la je napisao(la):
Pendolino » 10 Sep 2021 08:29 am[/url]":7ygeu9la]Naravno da mora da postoji rezerva, nema tu razgovora
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879122#p879122:7ygeu9la je napisao(la):
Dalmatinac » Fri Sep 10, 2021 7:53 am[/url]":7ygeu9la]Adekvatna zamena je i Flirt. Ako je vec kvar bolje da voz kasni desetak minuta nego da jedan skupoceni stoji parkiran.
Sto se tice testiranja verovatno ce dovesti neku lokomotivu iz susedne zemlje ili iznajmiti od neke privatne kompanije za tu priliku. Tesko da ce KISS 200 da vuce merna kola.
Sto se tice trece garniture verovatno ce u nekim jutarnjim polascima i slicno ici 2 spojene. Ne znam sta planiraju, ali bio bi totalni fail da stoji u depou i ceka da neki crkne. Jer realno nema tu sta da crkne. Tako da sta recimo ako bude sve ok 5 ili 10 godina? Jedan ce sve vreme da stoji? Ili ce uleteti kad je jedan na servisu koji traje 2 dana. Toliko valjda nisu glupi ni u SV
Razlika u vremenu vožnje je manja od 3 minuta.
Problem je što ni FLIRT nema dovoljno.
Flirt može da bude samo nužna zamena i ništa više.
Nove garniture imaće (kao i Flirtovi) redovan mesečni i godišnji pregled, ovaj prvi zahteva boravak kod kuće svakog meseca najmanje 24 sata a godišnji nekoliko dana zato što je detaljniji i obimniji. To je propisano zakonom o železnici.
Rezervna garnitura mora da postoji i zbog slučajeva kada kod neke koja je u putu moraju da se isprazne rezervoari otpadnih voda i isto tako da se
dopune rezervoari čiste vode. To za sada može da se radi samo u TPS Zemun jer rukovodstva ne mogu da se dogovore oko plaćanja utrošene vode.
Da bi se izbeglo kašnjenje voza pokreće se rezerva iz Zemuna. Slična procedura je i sa Flirtovima.
Inače šuška se da će sa šidske pruge Flitovi (2 komada) biti prebačeni na novosadsku i da će ih zameniti RVR, verovatno one dve sa Pulman sedištima.
 
A šta će za BGvoz :lol: , i zar nije pametnije povući FLIRTove sa nekih linija gde ima vrlo malo putnika nego sa Šidske pruge gde se očekuje značajan porast broja putnika. Zar stvarno nemaju 2 FLIRTa slobodna da idu Šidskom prugom??

Inače kako su FLIRTovi raspoređeneni po prugama po novom RV?
Šidska 2
Novosadska 2
Barska 5
Kraljevo-Užice 2
Požarevačka 1
Niška 6-7?
To je ukupno 19 garnitura, onda su 2 u rezervi ako se ne varam. (ovo je ako su sve garniture funkcinoalne)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879226#p879226:2lnji0tk je napisao(la):
Boki123 » Pet Sep 10, 2021 2:26 pm[/url]":2lnji0tk]A šta će za BGvoz :lol: , i zar nije pametnije povući FLIRTove sa nekih linija gde ima vrlo malo putnika nego sa Šidske pruge gde se očekuje značajan porast broja putnika. Zar stvarno nemaju 2 FLIRTa slobodna da idu Šidskom prugom??

Ako stvarno povuku flirtove sa šidske pruge onda su žešći retardi. Bolje da ide i lokomotiva i dva vagona nego RVR koji je za gradski prevoz, neudoban i nije za takva putovanja, pogotovo što će na toj pruzi biti puno putnika kad se završi pruga bg-ns budući da će biti brže skoro vozom doći od Šida do Beograda nego autom.
 
Vrh