Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

A da vozaci pocnu da postuju znak STOP ispred svakog prelaza preko pruge kao i Andrejin krst. ???
Kao i u vecini slucajeva-nije zastala i pogledala levo-desno.Farovi voza se uocavaju po gustoj magli na min. 100m.

Kod srba je uvek neko drugi kriv.
.......
poginula žena na koju je kolima naleteo voz
Voleo bi da mi kolega Biftek objasni ko je tu koga udario ?
Ovako napisano ispade da je voz seo u kola i udario zenu.. :lol:
 
Možda ste zgranuti. Ali do pre par godina železnica nam je bila izuzetno bezbedna. Odjednom je postala drastično nebezbedna.
Danas žena poginula zbog pidignute rampe.
A i auto škole, svakako. Danas ispred mene staje L vozilo na znak Stop ispred ulaza u raskrsnicu. Ali na tom mestu nema preglednost. Na znak Stop se staje tamo gde ima preglednosti, ako ispred znaka nema preglednosti obda bi po tom birokratskom pravilu trebalo da ga parkiraš ili se vratiš nazad. Birokrate i bukvalisti.

Što se tiče pružnih prelaza - naši vozači bi stajali da je tu semafor. Andrejin krst i ostale signale koji se samo koriste na PP sumnjam da znaju.

Ostaćemo i bez vozova na kraju krajeva. Danas havarisan 'Putin' pre neki dan Flirt, u proseku jednom mesečno. U čemu će putnici da se voze?
Nigde nisam krivio železnicu, već sistem.
Kod nas bi ILCAD 11.juni mogao biti proglašen za Dan sećanja, neradni praznik
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799000#p799000:2eb7rah0 je napisao(la):
tragac » Sre Dec 02, 2020 9:10 pm[/url]":2eb7rah0]Možda ste zgranuti. Ali do pre par godina železnica nam je bila izuzetno bezbedna. Odjednom je postala drastično nebezbedna.

Železnica je bezbedna isto kao što je i bila bezbedna do sad, a nebezbedni su putnici koji se nalaze u drumskom vozilu kojim upravlja nesavesan vozač na prelazu preko železničke pruge u nivou. A oni su nebezbedni isto koliko su bili nebezbedni i ranije. Odakle ti to da je sad postala drastično nebezbednija nego ranije?
 
Nisam znao da samo u Srbiji, vozači nisu duzni da znaju i poštuju znake Andrejin krst i STOP. :bash:

Glupi ostatak sveta-to mora obavezno znati i poštovati inače gube vozačku dozvolu.
 
Mora se priznati da sada ima manje saobraćaja nego pre 5 godina, a ima više vanrednih događaja...

Mada, te cisterne oduvek prave probleme.
 
1. Da li su svi pružni prelazi propisno obeleženi?
2. Da li se uče svi znaci u auto školama? Prugu ima 60% opština u Srbiji, a tramvaje samo Beograd. Za sad nisam primetio da postoji problem vozača iz unutrašnjosti sa apsolutnim prvenstvom prolaza tramvaja.
3. Ako nismo u stanju da održavamo ispravnim veliki broj branika i polubranika trebalo bi da ih sve popravimo ili sve uklonimo. Ovako se stvara konfuzija. U tom slučaju ni zaustavljanje drumskog ne garantuje da je prelaz bezbedan. Niti vozač ima rampu, niti mašinovođa ima nalog.
4. Neki ispravni prelazi nisu dobro podešeni. Rampa se spušta 4-5 minuta pre prolaska voza, negde još i više. To dovodi ljude u iskušenje da se 'švercuju'. Ovo naravno nije opravdanje istih, već pitanje eliminacije rizika. Isto kao što postoje još uvek obavezne pepeljare u toaletima aviona. One nisu tu da podstiču rizično ponašanje već da u slučaju rizičnog ponašanja budu pri ruci da ne eskalira situacija.
5. Voz ne treba da se računa u vozilo u smislu drumskog saobraćaja. Naletiš na voz - isto kao da si promašio pravac i udario u drvo. Elem, da li osiguravajuće kuće drumskih vozila u ovim nesrećama isplaćuju odštetu železnici?
 
Malo zs i konkurencije pozdrav za mvodju konkurenske firme Despotija....

zel01-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel02-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel03-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel04-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel05-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel06-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel07-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel08-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel09-2020-12-02-23-02-00.jpg
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sv-XuJcd3Xs[/youtube]
 
Lokane samouprave plaćaju održavanje PP preko saobraćajnica u njihovoj nadležnosti.
Tako da, Infra je ta koja i jeste jedina odgovorna ako PP nije obeležen ili još gore ako ne rade uređaji.
Infra je odgovorna što ne tuži sudu lokalne samouprave koje ne plaćaju.
Lokalna samouprava na čijoj teritoriji Infra ne održava PP je odgovorna zašto ćuti na to.

I da ne pričamo bajke. Npr. Postoje čitave deonice pruga na kojima ne radi signalizacija. Toga ima i kod ovih novoremontovanih, a preskupo plaćenih. Ko je tu kriv? Možda lokalna samouprava?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799071#p799071:2nnbtvr4 je napisao(la):
tragac » Sre Dec 02, 2020 11:20 pm[/url]":2nnbtvr4]1. Da li su svi pružni prelazi propisno obeleženi?

Da, jesu.

tragac":2nnbtvr4 je napisao(la):
2. Da li se uče svi znaci u auto školama?

Da, uče se. Veći su problem stariji vozači, nego novi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799245#p799245:108f3yi3 je napisao(la):
Boki123 » 03 Dec 2020 11:04 am[/url]":108f3yi3]Koliko sam čuo, sa novim ZOBSom će da postavljaju semafore na pružnim prelazima. Mislim da će ljudi svakako više poštovati crveno svetlo.
https://www.paragraf.rs/dnevne-vesti/04 ... est14.html

To su članovi 6 i 7

Ovo će imati efekta ako i samo ako se svi pp prelazi u određenom roku, recimo dve godine opreme sa ovom opremom. U suprotnom će nastati haos od dvostruke signalizacije i njenog značenja. Haos će nastati i u tom roku od dve godine ali je bitno da to bude akcija na državnom nivou, da se uključe televizije i novine i najbolje, recimo, da se na pumpama dele leci sa objašnjenjima novih znakova.
Relano, to bi trebalo i sada raditi i podsetiti vozače na pravila.
U Mađarskoj su svi pp prelazi opremljeni svetlosnim signalima pa i oni na najmanje prometnim kolsecima. Kada se ne očekuje nailazak voza, trepti jedna bela svetlost a kada se očekuje nailazak voza onda naizmenično trepte dve crvene svetlosti.
 
Znak STOP je majka za putni prelaz...
Nisu ameri ludi. Vecina njihovih prelaza su bez rampi, samo stop i andrejin krst-pa izvolite !
Prosao si stop bez zaustavljanja, KRIV si.....
I nema vise razgovora... Surovo i bolno efikasno...

Treptaci su bili u YU, ali su uklonjeni...Broj udesa se nije smanjio...
 
A kod njih retko kad vozovi idu preko 50, osim acella express-a, ostalo im je veoma prosečno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799532#p799532:2epy40vc je napisao(la):
spatiotecte » 04 Dec 2020 01:04 am[/url]":2epy40vc]A kod njih retko kad vozovi idu preko 50, osim acella express-a, ostalo im je veoma prosečno.
Verovao ili ne, teretni intermodalni vozovi idu čak i do 110km/h.
 
Talgo vozovi izmedju Sijetla i Portlanda jure 160.

Niko mi nije odgovorio na pitanje da li osiguravajuće društvo plaća železnici za štetu koje drumsko vozilo osigurano kod tog društva nanese vozovima i infrastrukturi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799084#p799084:20j37vsx je napisao(la):
direktor » 02 Dec 2020 11:05 pm[/url]":20j37vsx]Malo zs i konkurencije pozdrav za mvodju konkurenske firme Despotija....

zel01-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel02-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel03-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel04-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel05-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel06-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel07-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel08-2020-12-02-23-02-00.jpg

zel09-2020-12-02-23-02-00.jpg
Horor,da ne vidiš da pa da ne poveruješ,mislim prvnestveno na lokomotivu koja izgleda kao da je prošla ispod probušenog naftovoda.
Deluje kao da je poslednji put bila čista kad je farbana.
O grafit vagonima ne bih preterano trošio reči jer je tema prežvakana već milion puta.
I sa ovakvim odnosom prema voznim sredstvima treba da održavamo voz koji ide 200 na sat.
Štadleri takođe pokazuju primetno odsustvo kućne higijene,nisu grafitirani ali prljavi jesu.
Ispada da je najskuplja stvar kod nas na železnici voda i sapun:)
 
У реконструкцији железнице највише је отпуштено радника на одржавању.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799540#p799540:3416edk1 je napisao(la):
mvbg1 » 04 Dec 2020 02:01 am[/url]":3416edk1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799532#p799532:3416edk1 je napisao(la):
spatiotecte » 04 Dec 2020 01:04 am[/url]":3416edk1]A kod njih retko kad vozovi idu preko 50, osim acella express-a, ostalo im je veoma prosečno.
Verovao ili ne, teretni intermodalni vozovi idu čak i do 110km/h.

To verovatno postiji u americi na odredjenim deonicama ali u kom procentu?
Obično kad gledam teretne vozove u americi na Youtubu vuku se kao antibiotik.
 
Brzina teretnih vozova u SAD i procenti na stranu, teretni vozovi imaju mnogo veću masu, pa samim tim i zaustavni put. Kod nas smo imali situaciju da je jedan mali putnički DMV uspeo da se zaustavi gotovo odmah i vukao je auto samo 50m. Da je bio neki ozbiljniji teretnjak poput onih u Americi, ko zna gde bi se to zaustavilo. Hoću da kažem da iako su sporiji vozovi i većinom teretni, nije za igrati se sa time. I većina ljudi u Americi pretpostavljam da to zna. Čak i da ide samo 40 km/h, kad te udari 10 hiljada tona, znamo svi kako to završava.
 
Зашто су наше локомотиве увек мусаве и масне? Јел то немамо где/чиме да перемо? или је стандардна q-цобоља?
 
Razlog zasto su trajno crne je neodrzavanje (pranje) a uzrok tog crnila je grafit sa klizaca pantografa koji u obliku prasine zavrsava na krovu a posle prilokom padavina se "slije" napred/nazad. Eno npr Despotija 461 i 441 kombinovanog prevoza (ona osica ili kako je vec zovu) nisu stalno crne. Ovo ne pisem kako bih rekao da tamo rade neki vredniji ljudi, vec cisto da se vidi da nije nemoguce.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799692#p799692:1jooze18 je napisao(la):
NoLimit » 04 Dec 2020 03:12 pm[/url]":1jooze18]Brzina teretnih vozova u SAD i procenti na stranu, teretni vozovi imaju mnogo veću masu, pa samim tim i zaustavni put. Kod nas smo imali situaciju da je jedan mali putnički DMV uspeo da se zaustavi gotovo odmah i vukao je auto samo 50m. Da je bio neki ozbiljniji teretnjak poput onih u Americi, ko zna gde bi se to zaustavilo. Hoću da kažem da iako su sporiji vozovi i većinom teretni, nije za igrati se sa time. I većina ljudi u Americi pretpostavljam da to zna. Čak i da ide samo 40 km/h, kad te udari 10 hiljada tona, znamo svi kako to završava.

Nisu samo teretni problem, već i brži putnički vozovi. Pogledaj šta je epilog sudara Pendolina s tegljačem pri brzini od "samo" 160km/h:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fD9ps06_kCA[/youtube]

Skanija sve zvezde izbrojala od laganog Pendolina koji se ni sam nije dobro proveo.

Daću primere oslobođene kinetičke energije teretnog i brzih putničkih, uključujući i gore pomenutog Pendolina pri različitim brzinama.

461+30x78t natovarenih Sgnss (2460t)@90km/h: Ek=½mv²=½x2460000kgx(25m/s)²=1230000x625=768750000J ili 768750kJ ili 768,75MJ
ČD680 Pendolino sa 331 punikom+osoblje (409t)@162km/h: Ek=½mv²=½x409000kgx(45m/s)²=204500x2025=414112500J ili 414112,5kJ ili 414,1125MJ
ČD680 Pendolino sa 331 punikom+osoblje (409t)@216km/h: Ek=½mv²=½x409000kgx(60m/s)²=204500x3600=736200000J ili 736200kJ ili 736,2MJ
Shinkansen N700 (16 vagona) sa 1323 putnika+osoblje (808t)@270km/h: Ek=½mv²=½x808000kgx(75m/s)²=404000x5625=2272500000J ili 2272500kJ ili 2272,5MJ

Svejedno dal te raspali brod mase 200000t pri brzini od 40km/h ili avion mase 100t pri brzini od 800km/h nećeš se lepo provesti. Ignorisanje zakona fizike mnogi su životom platili. Taj brod koji se vuče 40km/h može celu marinu da pretvori u plutajući otpad, razbije obaloutvrdu, probije put, izazove klizište i solitere iznad pretvori u gomilu šuta, samo ukoliko se ne zaustavi na vreme. I brod ima dug zaustavni put, upravo zbog mase.

E sada zašto se pružni prelazi širom sveta rešavaju na taj način da se drumskom vozilu uopšte ukaže prilika da izađe na prugu kada voz nailazi to je već druga priča. Kad već nema sekača guma niti visećih buzdovana za razbijanje vetrobrana gde nestade saobraćajna policija, gde se izgubiše kamere? Kad ne žele da naprave zastoj bez sudara, eto im zastoja nastalog usled sudara. Kolko para tolko i muzike. Pomenuto nema blage veze sa kulturom vozača, već sa moralom nadležnih. Oni treba da obuzdaju te bahate vozače. Hvala bogu pa ima više načina za to.
 
Vrlo lep primer i plusić za računicu. I ja sam u onoj poruci iznad isto hteo dočarati da u računici gde i masa i brzina imaju svoju ulogu (doduše neravnopravnu, jer je brzina kvadrirana), čak i spor voz može da učini ogromnu štetu ako je dovoljno masivan. Odnosno nema igranja ni u kom slučaju. Ovako sa brojevima je to još lepše demonstriano.

Rešavaju se tako jer je jeftinije, drugi razlog ne postoji.
U normalnoj zemlji bi rekao za onog ko pređe ukrštanje u nivou bez zaustavljanja da zaslužuje da dobije Darvinovu nagradu. Međutim, drugi bitan aspekt je i poverenje u sistem koje je duboko poljuljano kod nas. Nakon što 10 puta čekaš po 15 minuta na rampi da na kraju voz ne bi ni prošao, počneš da gubiš poverenje u sistem. I tako malo po malo, jednom se usudiš da prođeš jer što bi čekao, drugi put opet i onda znamo čemu to vodi.
Da li tako treba? Ne treba. No ljudi će svejedno tako reagovati. Čisto i to treba spomenuti kao faktor u ovome pored loše vozačke kulture.
Više puta mi se desilo da me ljudi koje vozim pitaju "što si toliko usporio" ili "što si stao" pri prolasku kolima preko pruge dok je podignuta rampa. Nagledao sam se previše snimaka po YouTube-u i živeo sam predugo u Srbiji da bih verovao rampama. Dok nemam preglednost što bolju moguću, ne prolazim.
 
Vrh