Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Zanimljivo i zar se kod nas ne vozi na dvokolosečnoj pruzi desnim kolosekom?
 
Da li uopste postoji ikakvo pravilo o tome kojom stranom se vozi? Vidjao sam ovde u Rakovici kako jedan voz pretice drugi, pa pretpostavljam da se gleda koji je signalni blok prvi slobodan.
 
Naravno u normalnim uslovima se koristi desni kolosek, ali u slučaju neke havarije ili jednostavno sporog voza na desnom koloseku može se korsiti levi.
 
Osim na deonici Sremska Mitrovica - Šid.

Ka Šidu putnički ide sat i 14 minuta, a ka Mitrovici isti taj voz samo 27 minuta. Da li moguće da 10 godina kasnije to još uvek tako funkcioniše?
Ili su trebali rekonstrusati taj kolosek u paketu sa ostalima ili staviti dvosmernu signalizaciju. Ovo je sramota da se 47 minuta više putuje u jednom smeru u odnosu na drugi na takvoj kratkoj relaciji.
Neki tako idu na posao ili u školu. Stranci u vozu za Zagreb ostaju skroz zbunjeni, sramota me svaki put kad moram da im odgovaram na njihova legitimna pitanja ili primedbe.
 
To je druga priča i samo prikazuje neozbiljnost onih koji su zaduženi za to. Sa vrlo malim ulaganjima može da se napravi dvosmerna signalizacija. Videćemo šta će biti sa rekonstrukcijom te pruge u narednom periodu, čuo sam da je EU zainteresovana da da grantove ili kredite kako bi se obnovila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798127#p798127:epm3ty90 je napisao(la):
tragac » 30 Nov 2020 01:30 pm[/url]":epm3ty90]Da li uopste postoji ikakvo pravilo o tome kojom stranom se vozi? Vidjao sam ovde u Rakovici kako jedan voz pretice drugi, pa pretpostavljam da se gleda koji je signalni blok prvi slobodan.
Постоји. У Србији железница вози као и друмски саобраћај - десним колосеком - у Француској нпр. левим.

Неки колосеци на двоколосечним пругама опремљени су да се могу користити у оба смера; неки нису, што нам прави проблем, као нпр. ка Шиду, где је, услед различитог стања два колосека, путовање на једну страну брже него на другу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798107#p798107:3nl2rjg7 je napisao(la):
rvr » 30 Nov 2020 12:41 pm[/url]":3nl2rjg7]Zanimljivo i zar se kod nas ne vozi na dvokolosečnoj pruzi desnim kolosekom?
Ako si ovo pitanje postavio zbog fotografije koja je par postova ranije objavljena, odmah da ti kažem da te je onaj završni signal prevario. Voz je išao pravilnim kolosekom od Jagodine ka Bagrdanu. Taj završni je neko okačio na ta kola iz samo njemu znanog razloga. Verovatno neko od osoblja koja vrši sanaciju(dizanje vagona) nastalog vandrednog događaja.
Inače, na Niškoj pruzi obostrani saobraćaj je moguć samo na deonici od Đunisa do Trupala. Mada i tu se već par godina ne koristi takav vid organizacije saobraćaja.
 
Postoje dvokolosečne, (za Šid, Lapovo-Jagodina, Paraćin-Stalać,...), kao i one dvokolosečne za obostrani saobraćaj (nova za Pančevo, Trupale-Đunis,...)

Железничке пруге (у даљем тексту: пруге) могу бити:
1) једноколосечне - пруге са једним колосеком, по којем возови саобраћају у оба
смера;
2) двоколосечне - пруге са два колосека на којој возови истог смера саобраћају по
оном колосеку који је одређен за тај смер;
3) двоколосечне пруге са обостраним саобраћајем – пруге са два колосека на којима
возови саобраћају у оба смера по једном или другом колосеку коришћењем одговарајућих
колосечних веза за прелаз возова са једног на други колосек без прекидања вожње;
2
4) вишеколосечне – пруге са више од два колосека на којој возови саобраћају
саобраћају по оном колосеку који је одређен за тај смер;
5) паралелне - пруге које су бар на једном делу једна поред друге и од којих свака
има свој саобраћај независтан од саобраћаја на другој прузи.
Почетак и крај пруге је место од којег почиње и где се завршава пруга. Место где
почиње односно где се завршава пруга може бити службено место или је то одређена
стационажа на прузи.
Десна и лева страна пруге одређују се увек у односу на смер пруге, тј. смер од
почетне ка крајњој станици на прузи.
Дуж пруге постављају се километарски и хектометарски стубови који означавају
удаљеност од почетка пруге у километрима и хектометрима.
Величине и дужине нагиба пруге означавају се падоказима и исказују у промилима и
метрима.
Код двоколосечне пруге „десним колосекомˮ назива се онај колосек који се по смеру
од почетне према крајњој тачки пруге налази са десне стране пруге, а „левим колосекомˮ
онај који се налази са леве стране пруге.
На двоколосечној прузи возови истог смера по правилу саобраћају десним колосеком
у смеру вожње, који се за тај смер назива „правилни колосекˮ.
Када на двоколосечној прузи возови не саобраћају по колосеку одређеном за њихов
смер, већ по колосеку одређеном за возове из супротног смера, тај колосек је за њих
„неправилни колосекˮ.
Код двоколосечне пруге са обостраним саобраћајем „редовним колосекомˮ назива се
десни колосек, посматрано у смеру вожње воза, који је редовно одређен за возове тог смера,
а „суседним колосекомˮ назива се леви колосек, посматрано у смеру вожње воза, који је
редовно одређен за возове из супротног смера.
Пруга се, у смислу регулисања саобраћаја, дели на отворену пругу и станично
подручје.
Oтворена пруга je пруга између улазних сигнала двеју суседних станица.
Станично подручје je део пруге између улазног сигнала с једне стране до улазног
сигнала са друге стране.
Пружни колосек је колосек између првих улазних скретница двеју суседних станица.
Станични део пружног колосека је део пружног кол
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798234#p798234:5ik5xmub je napisao(la):
mvbg1 » Pon Nov 30, 2020 6:22 pm[/url]":5ik5xmub]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798107#p798107:5ik5xmub je napisao(la):
rvr » 30 Nov 2020 12:41 pm[/url]":5ik5xmub]Zanimljivo i zar se kod nas ne vozi na dvokolosečnoj pruzi desnim kolosekom?
Ako si ovo pitanje postavio zbog fotografije koja je par postova ranije objavljena, odmah da ti kažem da te je onaj završni signal prevario. Voz je išao pravilnim kolosekom od Jagodine ka Bagrdanu. Taj završni je neko okačio na ta kola iz samo njemu znanog razloga. Verovatno neko od osoblja koja vrši sanaciju(dizanje vagona) nastalog vandrednog događaja.
Inače, na Niškoj pruzi obostrani saobraćaj je moguć samo na deonici od Đunisa do Trupala. Mada i tu se već par godina ne koristi takav vid organizacije saobraćaja.

Jeste zbog toga sam postavio pitanje i to me je navelo da pomislim da se voz kretao levim kolosekom ali sada mi je jasno hvala na pojašnjenju.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6u-408mCMqg[/youtube]
 
Evo i opozicija lupa kao ovi na vlasti:
https://beta.rs/vesti/politika-vest...-vagon-cisterne-i-izlivanje-sumporne-kiseline

Ipak je bolje pričati o problemima nego ih prikrivati. Sada je moglo da bude mnogo gore, da je brzi naišao baš tad.
Sledeći put nećemo biti te sreće.


komentar na vest sa FB
20 vozova vozi 40 mašinovođa u Srbiji. Odakle i zašto će 50 000 zaposlenih u železnicama Srbije. Plus duplo još očeva i dedova penzionera. Ko to u svetu može izdržavati. A Beograd Šid tri putnika i drndaj brale...A vi novinari pišite za gazde za sendvič i to je propala struka kao i železnica... Dobro smo živi, kakve avetinje su napravili od ljudi.
 
Ta opizicija bolje da ćuti. Oni su potpuno bili zapostavili železnicu...u njihovo vreme ništa nije rađeno, jedina efikasna služba u njihovo vreme na železnici je bila ona koja kasira vozna sredstva.
 
"Voz koji je prevozio sumpornu kiselinu od Šapca do Dimitrovgrada prolazi i kroz tunel ispod Vukovog spomenika u centru Beograda."
Šta napisa ovaj kvazi stručnjak??? Važno je da se spomene Vukov Spomenik kako bi se dramatizovala ionako dramatična situacija još više. Čemu to? Pokušaj prikupljana političkih poena? Mislim da da.
I što reče @Došljak,bolje da se pokriju po ušima ovi iz tzv. opozicije.
Jasno je svima da je stanje pruga loše, ali iskliznuća su se dešavala ranije i dešavaće se i ubuduće.
 
Da ih covek pita, jel to znaci da ispod Knezevca, Rakovice, Zeleznika ...mogu ..?
Kako mi idu.....c.
 
Stvarno treba da ćute, njihovim neulaganjem u železničku infrastrukturu smo i došli do situacije u kojoj smo sad. Spominjanje Vukovog spomenika samo traži veću čitanost i dramatičniji naslov, najbolje da vratimo na prugu preko Dorćola pa kad se nešto desi ode pola Dorćola i Kalemegdana. Umesto da predlažu projekte i poboljšanja oni samo
znaju da kritikuju u nadi da će dobiti neki poen kod naroda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798090#p798090:3e4rzhly je napisao(la):
WLABmz » 30 Nov 2020 10:43 am[/url]":3e4rzhly]Kako je moguće da u ovoj situaciji signal pokazuje zeleno? :shock:

128680485_2149196518546508_1687388513735210490_o.jpg

Moguće je jer koliko vidim da kolosek iza tog signala nije oštećen a ni zauzet pa samim tim signal pokazuje zelenu svetlost tj. signalni znak ,,Slobodno, očekuj slobodno ili oprezno."
 
Kursumlija odsecena od saobracaja zbog nerada u Infrastrukturi ZS. Zbog 15 m ostecene pruge se ljudi iseljavaju. Ne, nije ovo prica iz nepristupacne Himalaje nego sa pitomog predela juzne Srbije.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=38wiHmTNCYs[/youtube]
 
Realno stanje stvari, na žalost. Nego, beše tuda treba da ide trasa brze pruge za Prištinu? :lool:
 
Mislim da je trenutno najpametnije privremeno obustaviti železnički saobraćaj u celoj zemlji i izvršiti proveru svih prelaza u nivou i signalizacije, opravku i testiranje gde god je potrebno.

I da se to uradi pomoću Lex specialisa, kojim bi Zakon o javnim nabavkama u ovom slučaju bio stavljen van snage.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798862#p798862:1fga35qt je napisao(la):
tragac » Sre Dec 02, 2020 3:31 pm[/url]":1fga35qt]Mislim da je trenutno najpametnije privremeno obustaviti železnički saobraćaj u celoj zemlji i izvršiti proveru svih prelaza u nivou i signalizacije, opravku i testiranje gde god je potrebno.

I da se to uradi pomoću Lex specialisa, kojim bi Zakon o javnim nabavkama u ovom slučaju bio stavljen van snage.

Hahahahahaha, pa ovo je biser. Hajde privremeno da zaustavimo drumski saobraćaj jer se dešavaju saobraćajne nesreće i ljudi ginu... :lool:

1) Imaš na youtubu kanal infre gde se prikazuju snimci kamera gde vozači krše signalizaciju na prelazima i prelaze kad nije dozvoljeno ili uništavaju signalizaciju.
2) Nesreće na prelazima gde je signalizaciju u kvaru se ne dešavaju, jer se vozovi zaustavljaju pred prelazima gde je signalizacija u kvaru.
3) Kvar signalizacije se dešava uglavnom zbog krađa, te da je danas sve dovedeno u stanje ispravnosti, preko noći se dogode krađe i sutra je neispravno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798862#p798862:8pc0r4s7 je napisao(la):
tragac » Wed Dec 02, 2020 2:31 pm[/url]":8pc0r4s7]Mislim da je trenutno najpametnije privremeno obustaviti železnički saobraćaj u celoj zemlji i izvršiti proveru svih prelaza u nivou i signalizacije, opravku i testiranje gde god je potrebno.

I da se to uradi pomoću Lex specialisa, kojim bi Zakon o javnim nabavkama u ovom slučaju bio stavljen van snage.

A kako će ljudi na posao? Jel će se svima organizovati poseban prevoz? To što je rasturena pruga negde kod Kuršumlije, ne znači da treba obustaviti saobraćaj Sombor - Vrbas npr. Pretpostavljam da je poruka napisana najverovatnije iz ogorčenosti celom situacijom, svi imamo takve trenutke :D
 
Napisana je iz razloga što je jutros poginula žena na koju je kolima naleteo voz na pokvarenom pružnom prelazu u Bajmoku, plus je bila magla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798862#p798862:1gs2vlrl je napisao(la):
tragac » 02 Dec 2020 02:31 pm[/url]":1gs2vlrl]Mislim da je trenutno najpametnije privremeno obustaviti železnički saobraćaj u celoj zemlji i izvršiti proveru svih prelaza u nivou i signalizacije, opravku i testiranje gde god je potrebno.

I da se to uradi pomoću Lex specialisa, kojim bi Zakon o javnim nabavkama u ovom slučaju bio stavljen van snage.
U bre, gde ode ti.
Mislim da si greškom okrenuo tok misli.
Jesi hteo reći da treba uvesti hitnu vandrednu proveru znanja iz oblasti drumskog saobraćaja za sve učesnike?
Putni prelaz (nikako pružni) je tu zbog drumskog saobraćaja a nikako obrnuto. I da se ja pitam, održavanje i opremanje putnih prelaza bi dodelio lokalnim samoupravama i telu koje vodi računa o putevima.
Lepo tamo u zakonu stoji da šinsko vozilo uvek ima PREDNOST i da se u skladu sa tim vozači drumskih vozila moraju i ponašati kada dođu do tačke gde put prelazi preko pruge. To što 70% vozača NE ZNA da treba da stane ispred putnog prelaza,dobro osmotri da li voz dolazi pa ako ga nema onda pređe preko, to je već pitanje za auto škole i program obuke istih.
Najlakše je optužiti železnicu za navodno neobezbeđene putne prelaze. A čak i oni rukovodioc iz raznih nadležnih agencija nemaju pojma da kod nas NE POSTOJI neobezbeđen putni prelaz.
Zato tražiti da se obustavi železnički saobraćaj zbog tamo nekog ludaka kome se žuri i ne poštuje znakove drumske signalizacije je malo neutemeljeno i bez veze. Zar ne?
 
Vrh