Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598616#p598616:2apjd9r3 je napisao(la):
Прле » Uto Jan 29, 2019 1:49 pm[/url]":2apjd9r3]Видим да сте живели у Грузији па знате детаље те "идиле". Данас сачува Бог те тортуре.
Vidim da nekoga mrzi da čita tuđe postove do kraja.
Niko ovde nije rekao da je u Gruziji ''idila'', nego da su tamo načinjeni neki koraci napred koje niko drugi od njih nije očekivao.
 
Radi moja drugarica u Gruziji kao građevinski inženjer. Ozbiljan posao (nadzor), za duplo veću platu nego što bi mogla da zaradi u Srbiji. I ne gađa je direktor izvođača na sastanku pikslom, kao jedared u blizini prestonice nam.
 
Sta ocekivati od zemlje u kojoj narod ne moze da se natera da veze pojas u automobilu te to opravdava nekim svojim teorijama, eto kako ce pojas da nanese vise stete u slucaju saobracajne nezgode. Gde se pusaci bune i protestuju zbog zabrane pusenja na javnim mestima, pravdajuci se nekakvim ljudskim ( pusackim ) pravima, tako da duvanski dim i dan danas imamo cak i u sredstvima javnog prevoza, i gomila drugih u Srba svojstvenih stvari nepojmljivim za civilizovan svet. To je bre najslobodnija zemlja na svetu gde svako radi sta hoce i gde hoce a da ne snosi nikakve posledice.
 
Izvor: Beobuild.rs

Rekonstrukcija pruge Jajinci - Mala Krsna

Ove godine biće nastavljena rekonstrukcija železničkog koridora 10 na južnim prilazima Beogradu, i to na deonici Jajinci–Mala Krsna. Ugovor o rekonstrukciji ove 59 kilometara dugačke deonice potpisan je u decembru prošle godine sa francusko-srpskim konzorcijumom “Energoprojekt niskorgradnja/Colas Rail”, a očekuje se da radovi počnu najkasnije do juna ove godine. Ovaj projekat je samo nastavak radova na obnovi kraka Jajinci-Mala Krsna-Velika Plana, gde je u prvoj fazi tokom 2016. već završena rekonstrukcija prvih 29.5 km između Male Krsne i Velike Plane. Južni prilazi Beogradu predstvaljaju jednu od prioritetnih tačaka na železničkom koridoru 10, koja zbog smanjene brzine vozova na ispod 50kmh vrlo negativno utiče na efikasnost i konkurentnost pruge Beograd-Niš.

Celu vest mozete pogledati na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/rekonstrukcija-pruge ... p2835.html
jajinci-mala-krsna-map.jpg

Celu vest mozete pogledati na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/rekonstrukcija-pruge ... p2835.html
 
Svakako lepa vest. Zna li se koja je projektovana brzina?
Zapravo, koja je trenutna brzina između Male Krsne i Velike Plane?
 
Mislim da sam negde pročitao, da je trenutna brzina 50 km/h, lagane vožnje.
 
Mala Krsna-Velika Plana je već rađena pre nepune 3 godine, mislim da su tu podigli možda i do 100.
Ovde je ispod 50.
 
Izvini, ja sam mislio za lagane vožnje na relaciji Jajinci - Mala Krsna.
 
Ma da, blagi užas. Ljude koji vole železnicu ima da traumira činjenica da se nekoliko magistralnih deonica radi istovremeno. Nadajmo se doglednom kraju.
 
Ajd što je brzina velikim delom i 30, nego što su stalna iskakanja i ne radi nijedan signal. Ovaj remont je najavljivao još sada uhapšeni Dragoljub Simonović. Godinama se kasni sa svime, da ne kažem decenijama...

Posle remonta maksimalno bi moglo biti 70-80 km/h Jajinci - Mali Požarevac i 100-120 km/h Mali Požarevac - Mala Krsna. Krivine.
 
S obzirom da ce prilikom izgradnje pruge za velike brzine Beograd - Subotica biti potrebno izgraditi I novu elektrifikaciju koja podrzava velike brzine, trenutno ugradjeni material elektricne mreze ce biti demontiran (stubovi, elektricni vodovi, .....)

Da li je materijal koji ce biti demontiran uopste upotrebljiv I da li ce moci da se iskoristi za elektrifikaciju nekih trenutno neelektrifikovanih pravaca kao sto je Pancevo - Vrsac ili Lapovo - Kraljevo?
 
2 i po godine neće biti vozova između BG i NS ako sve bude teklo po planu, a ako ne bude... :violina:

Niko ne sme ni da kaže koliko će trajati, nego svi kao pa godinu dana sigurno a posle ćemo videti.

Drugo, što niko nije obavešten, do pre par dana pred svršen čin. U normalnoj državi za ovo bi letele glave...Mislim da su čak i zakonski u obavezi najmanje 10 dana pre promene da obaveste putnike, što nije učinjeno.

Elem, večeras je stigao poslednji voz iz Beča za Beograd, sutra ujutru odlazi poslednji voz za Beč iz Beograda do ko zna kad...Mađari su dali predlog da vozovi iz Mađarske za Beograd idu preko Temišvara, no Srbija Voz i CFR Calatori su na ratnoj nozi, zbog 20 000 EUR duga...

Tako da od sutra Beograd postaje gotovo potpuno železnički izolovan od ostatka Evrope. Onaj pilićarski voz od 2 vagona za Ljubljanu ne računam, a sa njim se dalje može samo na zapad, dok se iz Budimpešte moglo povoljnije na zapad, ali i na sever i na istok.
 
Zar stvarno nije mogla nekim alternativnim pravcem da se održi veza tokom radova, vidim da su to sredili za teretni saobraćaj? Koliko se sećam oni su remontovali Pančevo-Orlovat-Novi Sad upravo da služi kao alternativa tokom radova, kako je sad rezervisana samo za teretni?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599021#p599021:asvdg3oq je napisao(la):
Piccolo » Čet Jan 31, 2019 1:44 am[/url]":asvdg3oq]Zar stvarno nije mogla nekim alternativnim pravcem da se održi veza tokom radova, vidim da su to sredili za teretni saobraćaj? Koliko se sećam oni su remontovali Pančevo-Orlovat-Novi Sad upravo da služi kao alternativa tokom radova, kako je sad rezervisana samo za teretni?

Rezervisana je samo za teretni jer nisu kompletan remont uradili pa pruga nema dovoljnu propusnu moć.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599009#p599009:1uq9ndrr je napisao(la):
vrlenija » Сре Јан 30, 2019 11:10 pm[/url]":1uq9ndrr]S obzirom da ce prilikom izgradnje pruge za velike brzine Beograd - Subotica biti potrebno izgraditi I novu elektrifikaciju koja podrzava velike brzine, trenutno ugradjeni material elektricne mreze ce biti demontiran (stubovi, elektricni vodovi, .....)

Da li je materijal koji ce biti demontiran uopste upotrebljiv I da li ce moci da se iskoristi za elektrifikaciju nekih trenutno neelektrifikovanih pravaca kao sto je Pancevo - Vrsac ili Lapovo - Kraljevo?
Ово звучи као добар предлог, БГ-НС-Су је беше око 180 км, ПА-ВШ око 70, Лапово-КВ око 80 чини ми се, значи теоретски би могле обе.
 
А остатак се мења? Таман онда остаје материјал отприлике довољан за Лапово-Кеаљево и Панчево-Вршац.
 
Iako se kao planirana prioritetna pruga za elektrifikaciju uglavnom pominje Pancevo - Vrsac ja bih ipak prioritet dao elektrifikaciji pruge Lapovo - Kraljevo priI tome imajuci u vidu sledece:

- najavljena je rekonstrukcija pruge Lapovo - Kraljevo za ovu godinu. Tako bi se paralelno sa remontom ove pruge mogla vrsiti ugradnja polovnog materijala koji se istovremeno skida sa deonice Batajnica - Novi Sad - Subotica.
- ova pruga je znacajna za domacu industriju u Kragujevcu I Kraljevu , a koje ce se, nadam se , morati I dodatno razvijati u buducnosti.
- napokon bi se mogao uspostaviti konkurentan, direktan, putnicki zelrznicki saobracaj izmedju Beograda, Kragujevca I Kraljeva uz izvrsenu elektrifikaciju I planirani remont Lapovo- Kraljevo I Beograd -Lapovo.
- od pre nekoliko godina je vec elektrovuca u Kraljevu, nakon elektrifikacije deonice Kraljevo Pozega. Takodje je u Kraljevu izgradjena I elektrovucna podstanica koja bi trebalo da pokriva i deonicu Lapovo - Kraljevo. Samim tim preostaje samo da se ,,razvuce zica".
- do normalizacije privrednih I saobracajnih aktivnosti sa teritorijom Kosova I Metohije mora doci u narednom periodu, a oni su Sa Evropom vezani ovom prugom.
- planirana je izgradnja zeleznicke veze Kosovo - Albanija cime ce ova pruga postati glavna veza cele Albanije sa Evropom (jedina medjunarodna veza je sada preko Podgorice I barske pruge koja je manje konkurentna od ovog pravca).

Elektrifikaciju pruge Nis - Dimitrovgrad ovde ne pominjem jer mislim da se za njenu elektrifikaciju ipak treba koristiti kvalitetan, novi materijal.
 
Sećam se kao klinac putovanja Rakovica - Mali Požarevac, jednom mesečno. Tada sam i zavoleo te RVR garniture. Ta trasa mi je uvek bila prelepa, pogotovo onaj deo Zuce, Lipe, Vrčin, uživanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599020#p599020:7rs5781u je napisao(la):
WLABmz » 31 Jan 2019 12:39 am[/url]":7rs5781u]2 i po godine neće biti vozova između BG i NS ako sve bude teklo po planu, a ako ne bude... :violina:

Niko ne sme ni da kaže koliko će trajati, nego svi kao pa godinu dana sigurno a posle ćemo videti.

Drugo, što niko nije obavešten, do pre par dana pred svršen čin. U normalnoj državi za ovo bi letele glave...Mislim da su čak i zakonski u obavezi najmanje 10 dana pre promene da obaveste putnike, što nije učinjeno.

Elem, večeras je stigao poslednji voz iz Beča za Beograd, sutra ujutru odlazi poslednji voz za Beč iz Beograda do ko zna kad...Mađari su dali predlog da vozovi iz Mađarske za Beograd idu preko Temišvara, no Srbija Voz i CFR Calatori su na ratnoj nozi, zbog 20 000 EUR duga...

Tako da od sutra Beograd postaje gotovo potpuno železnički izolovan od ostatka Evrope. Onaj pilićarski voz od 2 vagona za Ljubljanu ne računam, a sa njim se dalje može samo na zapad, dok se iz Budimpešte moglo povoljnije na zapad, ali i na sever i na istok.
Za ovo bi Ministar (u ovom slucaju gospodja ministarka) letela sa svoje pozicije uveliko, ali je njoj sve oprosteno - i laz da ce Grdelica biti gotova do kraja 2018 (sa sve prstom koji se preti), pa gledanje njenih cipela u ormaru za onih 8 sati koje je provela jedne noci sa fol prebacivanjem njene kancelarije na gradilistu, pa uvodjenje kamere da se prate radovi.... jednom recju: nesposobna za obavljanje tako vazne funkcije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599009#p599009:2g8faui7 je napisao(la):
vrlenija » Sre Jan 30, 2019 11:10 pm[/url]":2g8faui7]S obzirom da ce prilikom izgradnje pruge za velike brzine Beograd - Subotica biti potrebno izgraditi I novu elektrifikaciju koja podrzava velike brzine, trenutno ugradjeni material elektricne mreze ce biti demontiran (stubovi, elektricni vodovi, .....)

Da li je materijal koji ce biti demontiran uopste upotrebljiv I da li ce moci da se iskoristi za elektrifikaciju nekih trenutno neelektrifikovanih pravaca kao sto je Pancevo - Vrsac ili Lapovo - Kraljevo?

Mogu da se upotrebe samo stubovi KM-a dok ostala oprema (kontaktni provodnik, noseće uže, konzole, vešaljke, izolatori,...) nisu za upotrebu.
E sada, pošto su na pruzi usadni stubovi KM (stopa stuba je ulivena u temelj) potrebno je navariti stopu pa da postanu nasadni (da se šrfe na šipove koji će viriti novih temelja). Sve stubove treba takođe najpre peskariti, zatim ponvo ciknovati kako bi se spremili za ugradnju. Ovo nisu uopšte mali i zanemarljivi troškovi, a opet nismo dobili ništa novo, već dobijamo stubove KM-a stare 40-ak godina.

Lično smatram da ovo nema nekog ekonomskog rezona, mada sve treba baciti na papir i doneti odluku.

Što se tiče bakra, ranije je bilo moguće napraviti dil sa fabrikama kablova, nekada je bilo da za 100% sekundarnog bakra koji se preda fabrici, dobije se oko 50% novog kontaktnog provodnika i nosećeg užeta.

Valjda ima nekoga ko će da razmišlja o tome.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599020#p599020:p7rr3nhj je napisao(la):
WLABmz » 31 Јан 2019, 00:39[/url]":p7rr3nhj]Elem, večeras je stigao poslednji voz iz Beča za Beograd, sutra ujutru odlazi poslednji voz za Beč iz Beograda do ko zna kad...Mađari su dali predlog da vozovi iz Mađarske za Beograd idu preko Temišvara, no Srbija Voz i CFR Calatori su na ratnoj nozi, zbog 20 000 EUR duga...

заиста? због само 20.000€? па то су стварно тешки, али ужасно тешки, дебили
 
Takva odluka - o obustavljanju železničkih veza prestonice sa pola Evrope - ne sme da zavisi od volje jednog najobičnijeg železničkog operatera, tj. od Srbijavoza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599053#p599053:1974x9h1 je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Jan 31, 2019 11:25 am[/url]":1974x9h1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599020#p599020:1974x9h1 je napisao(la):
WLABmz » 31 Јан 2019, 00:39[/url]":1974x9h1]Elem, večeras je stigao poslednji voz iz Beča za Beograd, sutra ujutru odlazi poslednji voz za Beč iz Beograda do ko zna kad...Mađari su dali predlog da vozovi iz Mađarske za Beograd idu preko Temišvara, no Srbija Voz i CFR Calatori su na ratnoj nozi, zbog 20 000 EUR duga...

заиста? због само 20.000€? па то су стварно тешки, али ужасно тешки, дебили

Ne zna se šta je tu tačno, kruže razne priče. Jedna verzija je da Srbija Voz ne želi da preuzme dug bivše Železnice Srbije, a druga da je hteo da preuzme i da plati, a da zbog rumunskog zakona protiv sprečavanja korupcije dug mora da plati ista firma koja ga je napravila te da Srbija Voz ne može da ga preuzme. Ko zna šta je tu po sredi...
 
Vrh