Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Niko da mi napiše šta ZOBS kaže o putnim prelazima koji imaju samo znak STOP i Andrejin krst. Kakav je postupak vozača drumskih vozila kada nailaze na takav putni prelaz?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595014#p595014:33r5bezr je napisao(la):
hiavata » Pon Jan 14, 2019 9:19 am[/url]":33r5bezr]Videh pre neki dan, na pravcu od Rakovice ka Topčideru, kod onog sekcionara ili kako se već zove, prolazi "kalimero" i na signalu zeleno. Kad je prošao promeni se na crveno.Naravno, ovo ne bi bilo čudno da signalizacija ne radi još od početka remonta. :) Da li je moguće da se bliži puštanje u rad i signalizacije?

Danas radila signalizacija
 
Ovde zakazala
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4ewXJhEBj8g[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595318#p595318:156bysrp je napisao(la):
Rile » Uto Jan 15, 2019 1:47 pm[/url]":156bysrp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595239#p595239:156bysrp je napisao(la):
nekianonimnilik » 14 Jan 2019 11:53 pm[/url]":156bysrp]a da li normalni vozaci, na ukrstanju sa magistralnim putem, ako imaju semafor i on im daje signal zeleno, staju da provere da li slucajno mozda ne radi ovim na magistralnom putu crveno?

na vecini semafora na ukrstanjima magistrale i lokalnog puta imas STOP, koji ima svoju funkciju kada semafor ne radi, znam da u ZOBSu nije isto za pruzni prelaz, i zato mislim da treba da se menja, da isto nisi duzan da stanes ako ti rampa, time sto je otvorena, daje znak da prodjes


a sto se tice preglednosti prelaza, @Propeler slazem se sa tobom, vecina prelaza toliko dugo nije rasciscavana da rastu po dve dzungle sa obe strane pruge, sto cini situaciju jako opasnom, jer je preglednost bukvalno nula, ja uvek stanem, ali dzaba kad ne vidim apsolutno nista, sva sreca pa su nam vozovi jako spori pa imam nade da necu poginuti kada krenem
Pokušaću još jednom da objasnim...
Dakle
ako nailaziš na raskrsnicu i vidiš zeleni semafor ti znaš da je semafor ispravan i postupaš po njegovim znacima, je li tako?
Kada nailaziš na putni prelaz sa rampom koja je podignuta, a recimo pola sata pre tvog nailaska nestane struje, da li možeš da znaš
da je taj prelaz ispravan? Pa naravno da ne možeš. To zna otpravnik vozova stanice koja kontroliše taj prelaz i on nalaže mašinovođi
da mora da se zaustavi ispred prelaza pa da nastavi dalju vožnju. A zašto to radi? Pa da voz ne bi počistio vozila koja su se našla
na samom prelazu ali i da bi voz bio na vreme viđen od strane vozača drumskih vozila i da bi oni imali vremena da postupe po članu 100
ZOBS-a:
23. Saobraćaj na prelazu puta preko železničke pruge

Član 100

Na prelazu puta preko železničke pruge, vozač je dužan da propusti šinsko vozilo koje se kreće po železničkoj pruzi.
Vozač koji se vozilom približava prelazu puta preko železničke pruge, dužan je da kretanje vozila podesi tako da ga može
zaustaviti pred uređajem za zatvaranje saobraćaja na prelazu ili pred uređajem za davanje znakova kojima se najavljuje
približavanje voza, odnosno da može da zaustavi vozilo pre nego što stupi na železničku prugu.

tacno tako, i bas zato, kada se pokvari prelaz, a voz ne stane, jedini odgovorni treba da budu otpravnik ili masinovodja, zavisi ko nije ispostovao proceduru, a ne vozac koji je video podignutu rampu i normalno prosao
 
A to onom iz smrskanog vozila i njegovoj familiji mnogo znači...
Ljudi, ovo je Balkan, ne uzdajte se preterano ni u svetlosnu ni u druge signalizacije. Četvore oči što bi rekao naš narod i maksimalan oprez.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595464#p595464:32t3ehyc je napisao(la):
nekianonimnilik » Sre Jan 16, 2019 1:06 am[/url]":32t3ehyc]

tacno tako, i bas zato, kada se pokvari prelaz, a voz ne stane, jedini odgovorni treba da budu otpravnik ili masinovodja, zavisi ko nije ispostovao proceduru, a ne vozac koji je video podignutu rampu i normalno prosao

Dečko, shvataš li da kada se pokvari prelaz, voz će uvek stati!
 
Jasna mi je procedura po utvrđivanju neispravnosti rampe. Ali me zanima koliko vremena prođe i ko kome javlja da je rampa neispravna bilo da se ne podiže ili ne spušta ili recimo kao nedavni slučaj kada je polomljena. Ko to evidentira i koliko su brze te reakcije pošto jedino do problema može doći ukoliko nadležna osoba jednostavno nije na vreme videla problem koji dalje treba da evidentira i prijavi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595528#p595528:1ln4zkeq je napisao(la):
Igor » Sre Jan 16, 2019 12:18 pm[/url]":1ln4zkeq]Jasna mi je procedura po utvrđivanju neispravnosti rampe. Ali me zanima koliko vremena prođe i ko kome javlja da je rampa neispravna bilo da se ne podiže ili ne spušta ili recimo kao nedavni slučaj kada je polomljena. Ko to evidentira i koliko su brze te reakcije pošto jedino do problema može doći ukoliko nadležna osoba jednostavno nije na vreme videla problem koji dalje treba da evidentira i prijavi.

Na železnici postoji signalizacija koja je sufisticirana ma koliko ona izgledala jadno. Sve je povezano. Kritična mesta kao što su skretnice( gde se najviše vanrednih događaja dešava) su u zavisnosti sa glavnim signalima. Drugim rečima, ako skretnica nije postavljena ispravno, zeleno svetlo na signalu (semaforu) se ne može postaviti. Isto tako kada je APP (automatski pružni prelaz) u kvar, što govori da nije u redovnom, ispravnom stanju, signal koji ga štiti isto kao i onaj što štiti skretničko područije ne može da pokaže zeleno svetlo tj. signal za dozvoljenu vožnju pored njega. Sva kritična mesta na železnici su obezbeđena signalima. E sad kada je signal na crveno tj. ne može da se postavi na zeleno, voz ne sme da prođe sem ako ga (mašinovođu) otpravnik vozova ne obavesti opštim nalogom u kome piše određeni tekst u zavisnosti od toga kakvo je stanje na terenu tj. pruzi. Ako se takve stvari dogode na otvorenoj pruzi, mašinovođa putem telefona koji se snima, zanči registruje se, poziva otpravnika koji mu usmeno saopštava dalja naređenja i odobrava mu prolaz pored zabranjenog signala.
U trenutku u sekundi kada se putni prelaz pokvari, polomi ili nešto slično, signal ne može biti postavljen na zeleno sve dok se kvar ne otkloni. Kvar se otklanja pozivanjem SS-mehaničara koji u roku od 2 sata moraju da otklone smetnju.

Izvršna služba na železnici je odgovorna, bez obzira koliko nam železnica izgledala jadno, sa takvim stanjem je i odgovornost veća. Obično građanstvo nije svesno sile voza. Železničari znaju svoj posao i svesni su kakve nesreće mogu da se dese ako neka karika u lancu organizacije saobraćaja popusti.
Pored putnika železnicom se voze i opasne materije, najopasnije su one u cisternama. Curenjem takvih materija dolazi do kontaminacije vazduha, trovanja i smrti svega živog u krugu od 5-10km od mesta curenja. Nije šala. Na žalost toga su svesni samo zaposleni na železnici, ali ne i stanovništvo. Da znaju, više bi poštovali železnicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595528#p595528:aezvjk4g je napisao(la):
Igor » 16 Jan 2019 12:18 pm[/url]":aezvjk4g]Jasna mi je procedura po utvrđivanju neispravnosti rampe. Ali me zanima koliko vremena prođe i ko kome javlja da je rampa neispravna bilo da se ne podiže ili ne spušta ili recimo kao nedavni slučaj kada je polomljena. Ko to evidentira i koliko su brze te reakcije pošto jedino do problema može doći ukoliko nadležna osoba jednostavno nije na vreme videla problem koji dalje treba da evidentira i prijavi.
Kada putni prelaz padne "na kvar",iste sekunde se na pultu otpravnika vozova/TK dispečera oglašava upozorenje da je isti neispravan. Sistem signalizacije je takav da su automatski prelazi u signalnoj zavisnosti sa glavnim signalima na pruzi. Što znači,kada putni prelaz padne "na kvar",glavni signal na pruzi koji štiti taj prelaz a nalazi se neposredno ispred njega automatski pada na signalni znak "STOJ" ili ti crveno. I taj signal ne može pokazivati signalni znak za dozvoljenu vožnju voza dokle god se putni prelaz ne popravi.
Dalju proceduru oko prelaska voza preko neispravnog prelaza sam već objasnio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595476#p595476:1qqtcp4x je napisao(la):
WLABmz » Sre Jan 16, 2019 1:58 am[/url]":1qqtcp4x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595464#p595464:1qqtcp4x je napisao(la):
nekianonimnilik » Sre Jan 16, 2019 1:06 am[/url]":1qqtcp4x]

tacno tako, i bas zato, kada se pokvari prelaz, a voz ne stane, jedini odgovorni treba da budu otpravnik ili masinovodja, zavisi ko nije ispostovao proceduru, a ne vozac koji je video podignutu rampu i normalno prosao

Dečko, shvataš li da kada se pokvari prelaz, voz će uvek stati!

znaci nema potrebe zaustavljati se kad vidis podignutu rampu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595551#p595551:1i6hsyf2 je napisao(la):
nekianonimnilik » 16 Jan 2019 02:25 pm[/url]":1i6hsyf2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595476#p595476:1i6hsyf2 je napisao(la):
WLABmz » Sre Jan 16, 2019 1:58 am[/url]":1i6hsyf2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595464#p595464:1i6hsyf2 je napisao(la):
nekianonimnilik » Sre Jan 16, 2019 1:06 am[/url]":1i6hsyf2]

tacno tako, i bas zato, kada se pokvari prelaz, a voz ne stane, jedini odgovorni treba da budu otpravnik ili masinovodja, zavisi ko nije ispostovao proceduru, a ne vozac koji je video podignutu rampu i normalno prosao

Dečko, shvataš li da kada se pokvari prelaz, voz će uvek stati!

znaci nema potrebe zaustavljati se kad vidis podignutu rampu?
Druže,evo najjednostavnije rešenje...
RADI ŠTA TI JE VOLJA!!! :roll:
Može tako???
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595550#p595550:3lq0poyu je napisao(la):
mvbg1 » Sre Jan 16, 2019 2:20 pm[/url]":3lq0poyu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595528#p595528:3lq0poyu je napisao(la):
Igor » 16 Jan 2019 12:18 pm[/url]":3lq0poyu]Jasna mi je procedura po utvrđivanju neispravnosti rampe. Ali me zanima koliko vremena prođe i ko kome javlja da je rampa neispravna bilo da se ne podiže ili ne spušta ili recimo kao nedavni slučaj kada je polomljena. Ko to evidentira i koliko su brze te reakcije pošto jedino do problema može doći ukoliko nadležna osoba jednostavno nije na vreme videla problem koji dalje treba da evidentira i prijavi.
Kada putni prelaz padne "na kvar",iste sekunde se na pultu otpravnika vozova/TK dispečera oglašava upozorenje da je isti neispravan. Sistem signalizacije je takav da su automatski prelazi u signalnoj zavisnosti sa glavnim signalima na pruzi. Što znači,kada putni prelaz padne "na kvar",glavni signal na pruzi koji štiti taj prelaz a nalazi se neposredno ispred njega automatski pada na signalni znak "STOJ" ili ti crveno. I taj signal ne može pokazivati signalni znak za dozvoljenu vožnju voza dokle god se putni prelaz ne popravi.
Dalju proceduru oko prelaska voza preko neispravnog prelaza sam već objasnio.

Da li je moguć scenario nestanka struje na pružnom prelazu (danas se sve živo krade, uništava) i da li u tom slučaju postoji neka signalizacija ka dispečerima ?

Železnica sa svim ljudima treba da bude stub privrede jedne zemlje (u pametnim državama jeste) na žalost ovde ne shvataju i bacaju je na stub srama, ruiniraju.
 
Često se u telekomunikacijama i elektronici, gde su signali binarni (1, 0) razdvaja stanje 0 od stanja nema nikakvog signala tako što se 1 kodira sa +12V, nula sa -12V a ako je izlazu 0V u pitanju je feler (brojevi su primer), kvar, isključeno itd... E sad, primenite slično i na signale s rampi. Ne bi trebalo da je moguće pomešati bilo koje stanje sa neispravnim stanjem, nestankom struje i sl.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595613#p595613:y9xa712n je napisao(la):
Žika » 16 Jan 2019 06:50 pm[/url]":y9xa712n]

Da li je moguć scenario nestanka struje na pružnom prelazu (danas se sve živo krade, uništava) i da li u tom slučaju postoji neka signalizacija ka dispečerima ?

Železnica sa svim ljudima treba da bude stub privrede jedne zemlje (u pametnim državama jeste) na žalost ovde ne shvataju i bacaju je na stub srama, ruiniraju.
Bilo kakva smetnja na putnom prelazu pa čak i nestanak struje na istom se signalizira kao kvar na pultu otpravnika/TK dispečera.
 
Hvala puno.

Što znači vozači čuvajte svoju glavu a pre svega pazite na ostale.


Član 100

Na prelazu puta preko železničke pruge, vozač je dužan da propusti šinsko vozilo koje se kreće po železničkoj pruzi.
 
Puskele i Mvbg hvala vam na odgovorima koji uz potpitanja manje više pokrivaju sve moguće scenarije.
 
Sinoc u Svajcarskom gradu Cirih. Zena je nekako uspela da prodje kad su se rampe vec spustale. Na srecu niko nije tese povredjen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595700#p595700:34jg875v je napisao(la):
Igor » Čet Jan 17, 2019 5:19 am[/url]":34jg875v]Puskele i Mvbg hvala vam na odgovorima koji uz potpitanja manje više pokrivaju sve moguće scenarije.
Nismo se bavili propustima železničkih radnika a koje su uzrok vanrednih događaja. Gde god je ljudski faktor dominantan u donošenju odluka (kao što je slučaj kada je PP u kvaru) verovatnoća za nastanak opasnih situacija raste.

Da ne tupim mnogo daću jedan primer. Neke 2006. godine šef CDU u Topčideru (sada je u penziji) mi je pokazao svoju svesku, pažljivo je zabeležio i opisao svako intervento isključenje napona u KM, na zahtev otpravnika ili TK dispečera, čime je sprečen sudar vozova. Te 2006. u njegovoj svesci bilo je 222 takvih događaja, od kada je napravljen CDU Topčider (krajemem '60 prošlog veka).

Zaključak bi bio da je železnica svojim pravilnicima propisala ponašanje u svim slučajevima i situacijama, ali greške se dešavaju, naročito kada je bezbednost isključivo na ljudskom faktoru.

Zato, prilikom prelaska putnog (pružnog) prelaza, najbolje je prikočiti, smanjiti muziku u autu, dobro osmotriti i krenuti, bez obzira na način osiguranja PP.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595708#p595708:zoaw6iz9 je napisao(la):
kimi89 » Čet Jan 17, 2019 8:27 am[/url]":zoaw6iz9]Sinoc u Svajcarskom gradu Cirih. Zena je nekako uspela da prodje kad su se rampe vec spustale. Na srecu niko nije tese povredjen.
file.php
Evo ga i snimak kako je došlo do toga

https://www.youtube.com/watch?v=m1iPPajFRVo
 
Prosto je neverovatno koliko su ljudi glupi. Šta ima da čekaš na šinama ? Kad si id*** , ingnorišeš crveno svetlo i uđeš na prelaz nije mi jasno šta treba da se desi ? Da voz stane , da se svi sklone .......
I uvek naprave veliko sranje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595714#p595714:103bhhzf je napisao(la):
ttbgd » 17 Јан 2019, 09:18[/url]":103bhhzf]Zato, prilikom prelaska putnog (pružnog) prelaza, najbolje je prikočiti, smanjiti muziku u autu, dobro osmotriti i krenuti, bez obzira na način osiguranja PP.


управо тако!
 
Ni ovaj lik sto je usao da pomeri vozilo mi nije jasan. Sta cinculiras, lomi rampu autom i bezi sa sina.
 
Vrh