Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Солидна основа, само из плана треба избацити овај узводни шерпа-плави крак, тј. железнички коридор ако се станица већ укида, и онда спојити са Дунавском и Цвијићеву.
 
Truli pragovi usporavaju vozove, pruga Niš–Prahovo čeka obnovu

Predstavnici tri opštine sa istoka Srbije zatražili su pomoć od Ministarstva građevine i saobraćaja za obnovu pruge Niš–Prahovo. Ova pruga je veoma važna za razvoj tog dela Srbije i nalazi se u izuzetno lošem stanju.

Od 170.000 pragova na pruzi Niš–Prahovo više od 60 odsto je istrulelo. Zato teretni i putnički vozovi idu prosečnom brzinom od 30 kilometara na sat. Za – Svrljig, Knjaževac i Zaječar ova saobraćajnica je jedna od najvažnijih.

"Očekujem da će ova pruga vrlo brzo ući u postupak rekonstrukcije, očekujem da će biti mogućnosti da to bude brza pruga i na taj način ćemo još više značaja dati razvoju istočne Srbije", navodi narodni poslanik Milija Miletić.

Za privrednike je ova pruga najbrži i najjeftiniji način da robu transportuju do luke Prahovo.

"Ako stanje na ovom delu pruge ostane kao i do sada, imaćemo jako veliki problem sa isporukom naših proizvoda", ističe generalni direktor fabrike "DIV Betonski pragovi" Svrljig Marko Nikolić.

Pruga je izgrađena pre skoro 100 godina. Duga je 112 kilometara i gradila se 15 godina.

Ova pruga od Niša do Prahova korišćena je za snimanje sedam igranih i dokumentarnih filmova. Svakako najpoznatiji od njih je Dvoboj za južnu prugu.

Slavko Milenković, koji je kao pružni radnik ovde radio 36 godina, seća se da je nekada tu dnevno prolazilo i po 40 vozova.

"Sve se prevozilo – roba, ruda, gvožđe. Odvijao se teretni i putnički saobraćaj. To je veoma bitno za ovaj kraj", navodi Milenković.

Pruga je veoma važna i za razvoj turizma.

"Opština Svrljig je ruralnog karaktera, ali ima potencijala za razvoj etno turizma. Zato i vidimo železnički saobraćaj kao način za prevoz turista", navodi predsednica opštine Svrljig Jelena Trifunović.

U "Železnicama Srbije" kažu da bi rekonstrukcija ove pruge mogla da počne u proleće naredne godine i da je ona veoma važna i za razvoj rudarskog basena "Bor".

http://www.rts.rs/upload/storyBoxFileDa ... 080718.mp4

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... bnovu.html

Ako ništa, "raduje" što je inicijativa krenula od SNS-ovskih opština i da je RTS o tome izvestio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551106#p551106:169wteoe je napisao(la):
Дошљак » 12 Jul 2018 12:25 pm[/url]":169wteoe]Солидна основа, само из плана треба избацити овај узводни шерпа-плави крак, тј. железнички коридор ако се станица већ укида, и онда спојити са Дунавском и Цвијићеву.

Ваљда ће је делом пренаменити у метро депо и спојити са станицом Карабурма коју ће изградити кад за то дође време.
Ако се Мишко и Ланче одлуче да задрже лучку делатност направиће им источни крак пруге, а овај постојећи западни претворити у парк
па да чека Дорћолски полукружни метро крак, вероватно ће стабла бити велика кад то доће на ред.
 
Evo ima već,koliko dana kako DMV 711 saobraća kroz Vukov Spomenik. Ne vidim da se neko do sad žalio zbog izduvnih gasova od istog. Velikim dizelima 661,666,641,647 je prolaz kroz Vračarski tunel strogo zabranjen. Tako da od te priče: "će izginemo od dima u rupi",nema ništa.
 
@mvbg1: Mislim da to nije sporno, ovde su sada počeli da se žale zbog opasnosti od požara i isključenja PP aparature...
 
Мвбг1, због чега возови преко новог Железничко-друмског моста у Новом Саду (на месту некадашњег Жежељевог) и даље возе 30 km/h и када ће брзина бити повећана?
 
nije problem u pozaru, problem je u tome da ako se pp detektor ugljen-monoksida aktivira, znaci da ima ugljen-monoksida, koji je jako jako opasan i u najmanjim kolicinama jer se akumulira u hemoglobinu i unistava ga, nije kao ugljen dioksid da je samo nadises vazduha nakon udisanja, nego telo mora da napravi nova krvna zrnca, sto traje minimum nekoliko dana

gde god se nalaze ljudi ne sme da bude ni najmanja kolicina ugljen-monoksida, osim za radnike u hemojskoj industriji gde se on koristi ali i tu je prag otprilike 50 ppm, ako se ne varam, i konstantno se prati, kolicina na kojoj se aktivira DG99CO je 50 ppm (ili 200 u drugom modu, sto je jos gore), a mi nismo radnici hemojske industrije
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551483#p551483:8z0spazy je napisao(la):
nekianonimnilik » Pet Jul 13, 2018 2:39 pm[/url]":8z0spazy]

gde god se nalaze ljudi ne sme da bude ni najmanja kolicina ugljen-monoksida, osim za radnike u hemojskoj industriji gde se on koristi ali i tu je prag otprilike 50 ppm, ako se ne varam, i konstantno se prati, kolicina na kojoj se aktivira DG99CO je 50 ppm
Odlicno....
Dajte podatke o prosecnoj i vrsnoj (u spicu), kolicini monoksida, mereno u ulicama- Despota Stefana, Kneza Milosa, Terazijski tunel i slicno...
Da lepo uporedimo gde se vise trujemo.. :wink:
 
Ne moze da se uporedi, ulice su na otvorenom i ta kolicina monoksida ne moze da bude znacajno opasna.
 
Pa naravno da ne moze da se porede babe i zabe
Podrzavate krsenje propisa pod parolom nece nista da se desi O kolicini zagadjenja u bul des stefana imas javno dostupne podatke mheri se na dnevnom nivou postoji i stanica za mjerenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551483#p551483:1jd93ydv je napisao(la):
nekianonimnilik » 13 Jul 2018 02:39 pm[/url]":1jd93ydv]nije problem u pozaru...

Како, Анонимни, човече, није проблем у пожару?? На 40 метара дубине, са стотинама људи у непосредној близини? Погледај шта је било у Јужној Кореји пре 15-ак година, у метроу, па у тунелу Мон блан негде у време НАТО-бомбардовања, па у париском метроу почетком 20. века...

На овом ГРАЂЕВИНСКОМ форуму се `ладно и без блама не схвата опасност од пожара у тунелима... а не зна се да ли је гори тај, или онај у пилотској кабини.
 
Џонтра, "укинимо тунеле", или "укључимо против-пожарну заштиту"?
Заокружи тачан одговор...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551475#p551475:395mt9io je napisao(la):
Nikola NS » 13 Jul 2018 02:07 pm[/url]":395mt9io]Мвбг1, због чега возови преко новог Железничко-друмског моста у Новом Саду (на месту некадашњег Жежељевог) и даље возе 30 km/h и када ће брзина бити повећана?
Ne bi ti znao reći.Jedino sto mi pada na pamet je to da će sačekati novi red vožnje i onda jednostavno ukinuti sadašnju ograničenu brzinu. Ne vidim neki opravdan razlog za njeno dalje egzistiranje. Ona je uvedena zbog malih poluprečnika krivina na devijacijama ka montažno-demontažnom mostu, a kako njih više nema ne vidim svrhu njenog postojanja.
 
Zar nije samo postavljena nova pruga na novom mostu, ova pruga sto vodi do njega je i dalje stara, otud mozda i mala brzina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551517#p551517:vqx8knz2 je napisao(la):
spatiotecte » 13 Jul 2018 05:09 pm[/url]":vqx8knz2]Zar nije samo postavljena nova pruga na novom mostu, ova pruga sto vodi do njega je i dalje stara, otud mozda i mala brzina.
Ne. Ograničena brzina počinje na istom mestu gde je počinjala i ranije. Samo što devijacija nema više već novog koloseka koji vodi do samog mosta.
Prilikom testiranja koloseka na mostu voženo je većom brzinom nego što je trenutna propisana što dovodi do zaključka da će od novog reda vožnje ta brzina biti 80km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551505#p551505:3drqiytq je napisao(la):
Пантограф » Pet Jul 13, 2018 5:15 pm[/url]":3drqiytq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551483#p551483:3drqiytq je napisao(la):
nekianonimnilik » 13 Jul 2018 02:39 pm[/url]":3drqiytq]nije problem u pozaru...

Како, Анонимни, човече, није проблем у пожару?? На 40 метара дубине, са стотинама људи у непосредној близини? Погледај шта је било у Јужној Кореји пре 15-ак година, у метроу, па у тунелу Мон блан негде у време НАТО-бомбардовања, па у париском метроу почетком 20. века...

На овом ГРАЂЕВИНСКОМ форуму се `ладно и без блама не схвата опасност од пожара у тунелима... а не зна се да ли је гори тај, или онај у пилотској кабини.

moj odgovor na tvoje pitanje:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=550993#p550993:3drqiytq je napisao(la):
DzonTravolta » Čet Jul 12, 2018 12:27 am[/url]":3drqiytq]Aha. Dobro, do sada nisam znao, a sada ste me ubedili da su dizelke samoeksplodirajuća sokoćala. :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551509#p551509:1b2eqfyj je napisao(la):
Пантограф » 13 Jul 2018, 17:27[/url]":1b2eqfyj]Џонтра, "укинимо тунеле", или "укључимо против-пожарну заштиту"?
Evo, i ja ću da "odgovorim" na ovaj spin:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=550993#p550993:1b2eqfyj je napisao(la):
DzonTravolta » Čet Jul 12, 2018 12:27 am[/url]":1b2eqfyj]Aha. Dobro, do sada nisam znao, a sada ste me ubedili da su dizelke samoeksplodirajuća sokoćala. :lool:
 
Нису само дизелке проблем из угла ПП заштите, узроци пожара су различити, најчешће eлектричне инсталације.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551590#p551590:ouv3jrdf je napisao(la):
Дошљак » Pet Jul 13, 2018 10:44 pm[/url]":ouv3jrdf]Нису само дизелке проблем из угла ПП заштите, узроци пожара су различити, најчешће eлектричне инсталације.

pa onda mu elektricni dodju kao opasniji?
 
Не, већ узмимо хипотетички како реаговати ако у моменту наиласка дизел воза када је угашен ПП систем дође до пожара на електричним инсталацијама, нпр. расвете или покретних степеница. После људског немара, неисправне електричне инсталације су најчешћи узрок пожара.
 
Дизелка 661 под пуним оптерећењем троши 5 литара горива у минути. Како ваздух већином чини азот, за сагоревање литра горива потребно је око 5000 кубика ваздуха. Толико ваздуха је на око 170 метара тунела. У пракси, док није електрификована Барска пруга дешавало се да локомотива не може да извуче воз до краја неког тунела због недостатка кисеоника у тунелу. Због тих проблема, најдужи тунел у новоизграђеном систему функционалне суверености у Србији крајем 19.тог века, Рипањски тунел, има "бунар", "чунак" на пола дужине тунела до врха брда. На почетку развоја електричне вуче, прве електрификоване пруге су биле кроз дуге тунеле. Свакако, системи вентилације могу доста помоћи када се користе фосилна горива, али она се и са тим фосилна горива у тунелима избегавају у широком луку!
 
Vrh