Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da, zbog svega sto si naveo. Ratovi, gubitak znacajnih trzista, zastarela tehnologija, neefikasna administracija, nestabilno politicko okruzenje itd. Jedino se ne slazem za banke jer po nekom pravilu na milion stanovnika ide jedna banka, a kod nas ih ima vise od 30. Imas mnogo poznatih investitora kao sto su Fiat, A1 Telekom (vip), Telenor, Etihad, Antenna group (Prva, play..), Lafarge-Holcim, mnogo manjih `imena`. Sve su to strane kompanije koje ulazu novac na nase trziste i zaposljavaju odredjeni broj ljudi. Nije iskljuceno i da se neki povuku, npr. Vip mobile je na cetvrtom mestu po gubicima.
Malo smo otisli u off.
 
Мислио сам на домаће банке које нам је ММФ преко своје домаће испоставе Г17+ прво ликвидирао. Ако немаш домаће банке, немаш ни домаћу економију. Тачка.

Дакле, неспорна чињеница је да су они који нам сада тобоже помажу и држе систем на апаратима исти они који су нам претходно разорили државу, економију и друштво.
 
Slazem se valjalo bi se vratiti u okvir teme
 
Ако се слажеш, онда ти је јасно да нисмо ни скренули са теме. Томе у прилог - саопштење Двери поводом најаве укидања 800км српских пруга:

Двери: Хоће ли после тенкова и шине са пруга завршити у железари?

Упозоравамо јавност и и синдикате железнице на овај погубни план и позивамо их на заштиту интереса радника и инфраструктуре која је јавно добро свих грађана Србије, а не пословна комбинација политичко-финансијске олигархије режима и светских финансијских центара моћи.

Гледамо годинама уназад како се, кроз разне реформе и реконструкције, предузећа у Србији доводе на руб пропасти и на крају распродају страним „инвеститорима“ или бивају уништена да не би могла да конкуришу на тржишту мултинационаним компанијама. Имамо безброј примера, од цементара и извора минералне воде, преко шећерана, пољопривредних комбината и млекара, до Нафтне индустрије Србије. У будућности су на реду и Електропривреда Србије, Железнице Србије, комунална предузећа (водоводи) по Србији, рудници, извори пијаће воде, пољопривредно и шумско земљиште.

Ово се све припрема и одвија далеко од очију јавности. Нарочито се крупни кораци чине у овим „прелазним“ периодима кад је једна влада у оставци а друга није формирана. Док се медији баве ријалити програмима и утркују ко ће црну хронику прикзати још црњом, дотле синдикати уместо протеста припремају раднике кроз разне обуке како ће остати без посла, дајући им привид избора начина отпуштања кроз социјалне програме.

Са спречавањем продаје Телекома на кратко је заустављен или успорен ток уништавања и распродаје, што буди наду да можемо спречити уништавање и и преосталих државних предузећа и распродају ресурса.

Чини ми се да се о железници посебно ћути, иако се кроз реконструкцију и поделу на четири предузећа већ годинама уназад припрема за уништење и распродају.

Навршиће се ускоро годину дана од када су Железнице Србије подељене у три предузећа и остало је четврто предузеће, „Железнице Србије“а.д. да преузме дугове и вишак запослених и да се угаси за коју годину. Наиме, влада је 2.јула донела одлуку о оснивању три нова акционарска друштва и издвајању из Железница Србије. То су: „Инфраструктура железница Србије“, „Србија воз“ и „Србија карго“.

Од 10. августа, када је Агенција за привредне регистре донела решење о упису у регистар новоформираних друштава, српске железнице наставиле су да постоје као четири акционарска друштва: Друштво „Железнице Србије“ ад, Друштво за управљање железничком инфраструктуром „Инфраструктура железнице Србије“, Друштво за железнички превоз робе „Србија карго“ и Друштво за железнички превоз путника „Србија воз“. ( Линк: http://www.zeleznicesrbije.com/activ...457943689.html )

У одлуци о оснивању ових предузећа наводи се и њена намера: „Уз консултације са Светском банком Железнице Србије донеће и спровести мере штедње како би се надоместило умањење субвенција за (15 милиона евра) и исплате на име плаћања рачуна за струју. План корпоративног реструктурирања биће заснован на отуђењу имовине, поновном успостављању оптималне мреже и смањења броја запослених „.

Шта значи то „отуђење имовине“ „успостављање оптималне мреже“?

Одговор можемо наћи у елаборату који је урађен (и плаћен) на захтева Владе Србије од стране консултантске фирме ”Планет”, по коме се и врши рекострукција Железница Србије. Тачан назив документа је: „ОКВИРНИ УГОВОР ЗА ТЕХНИЧКУ ПОДРШКУ МИНИСТАРСТВУ ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ И „Железницама СРБИЈЕ“ АД У ПРИПРЕМИ ПЛАНА ЗА КОРПОРАТИВНО И ФИНАНСИЈСКО РЕСТРУКТУРИРАЊЕ ЖЕЛЕЗНИЦЕ СРБИЈЕ, Уговор бр. 2015/356585, завршни извештај“

Додатне информације можемо наћи и у мишљењу Светске банке које је дато у документу под називом: „Коментари Светске банке на Финални извештај Планет (нацрт од 27. септембра 2015.)“

Дакле, из ових докумената, који се већ увелико примењују и по којима се врши реконструкција се видида је планирано:

„смањење мреже за 800 км (отприлике једна четвртина)“ или чак 1000 км у „случају бр.4“.
смањење броја запослених за 6180 радника
пребацивање „вишка имовине и запослених“ у четврто предузеће
гашење четвртог предузећа „Железнице Србије“ а.д. за четири године.

Из свега овога се намећу нова питања:

Како се то „отуђује“ 800 км мреже? Да ли ће се то поново акивирати пећи у Смедереву као у време претапања наоружања Војске Србије?
Знате ли неку земљу у свету где је уништена постојећа пружна мрежа?
Које су тачно пруге „вишак“? Да ли ове из шематског приказа обавезе јавног саобраћаја, где су приказани окрузи са и без железничког саобраћаја?
Да ли је могуће задовољити стандарде о безбедности саобраћаја уз отпуштање толиког броја радника?

Упозоравамо јавност и и синдикате железнице на овај погубн план и позивамо их на заштиту интереса радника и инфраструктуре која је јавно добро свих грађана Србије, а не објекат политичко-финансијске олигархије власти и светских финансијских центара моћи.

Забринута јавност и запослени на железници имаће савезника у посланичкој групи Српског покрета Двери у Народној скупштини.
 
има земаља које су укидали пружне правце (пре 30, 40, 50, 100 година). али фора је у томе што их данас опет граде
 
Delija slazem se sa tobom ovde ali takodje na forumu imas ovde evromanijaka koji su zaludjeni za Evropskoj Unijom i NATO-om. Nece se sloziti sa tovom. :D
 
Zar nije bilo bolje da se prvo radi pruga Subotica - Novi Sad, a ne Pazova - Novi Sad?

Juče sam se vraćao iz Subotice, voz baš mili na delu do Novog Sada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=399543#p399543:1r97ohlh je napisao(la):
Kokos » Mon Aug 01, 2016 10:18 am[/url]":1r97ohlh]Zar nije bilo bolje da se prvo radi pruga Subotica - Novi Sad, a ne Pazova - Novi Sad?

Juče sam se vraćao iz Subotice, voz baš mili na delu do Novog Sada.

Kada se vracas iz Subotice do Lovcenca ti je brzina 40 km/h. Lovcenac Backa Topola je brzina 50 km/h. Backa Topola Vrbas je brzina 60 km/h. Vrbas Novi Sad je 80 km/h sa tim sto ima laganih voznju tu. :D
 
Subotica-Lovćenac 40km/h.
Lovćenac-Vrbas-Novi Sad 80km/h(sa par ograničenih vožnji izmedju Vrbasa i Zmajeva 40km/h i Kisač-Novi Sad 60km/h)
 
ако је веровати Бљуцу, тренутно су неким радницима у ЖС забранили годишње одморе због кашњења пројеката реконструкције од руских пара. смењени су и неки директори

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=399565#p399565:25uu9w5p je napisao(la):
Kolega2357 » 01 Авг 2016, 14:23[/url]":25uu9w5p]http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/zalutali-voz-u-ripnju-kaznjeno-15-zaposlenih-clanak-2377169

не могу да верујем
 
Pa Subotica - Lovećanac je oko 50% deonice SU-NS. Koliko sam shvatio brza prga Budimpešta - Beograd bi podrazumevala izgradnju potpuno nove pruge? Odnosno koloseka, signalizacije i pružnih prelaza?
 
JohnnyLee":3b6v0ekj je napisao(la):
ако је веровати Бљуцу, тренутно су неким радницима у ЖС забранили годишње одморе због кашњења пројеката реконструкције од руских пара. смењени су и неки директори

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=399565#p399565 je napisao(la):
Kolega2357 » 01 Авг 2016, 14:23[/url]":3b6v0ekj]http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/zalutali-voz-u-ripnju-kaznjeno-15-zaposlenih-clanak-2377169

не могу да верујем
Opa odgovornost konacno?! ili neka politicka odluka, nesto jeste... Al da se kasni kasni se, kako je kriva politika, tako je i kriva garnitura ZS, nema tu niko damu da kaze javno sta se desava i zasto je to tako, nego odsede ljudi mandat i eto cisto da bude neko direktor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=399566#p399566:94w72tei je napisao(la):
mvbg1 » Mon Aug 01, 2016 2:39 pm[/url]":94w72tei]Subotica-Lovćenac 40km/h.
Lovćenac-Vrbas-Novi Sad 80km/h(sa par ograničenih vožnji izmedju Vrbasa i Zmajeva 40km/h i Kisač-Novi Sad 60km/h)

I dalje ce ostati da se od Beograda do Subotice putuje 4 sata. :D
 
imam jedno pitanje na koje ne mogu da nadjem odgovor, pa vas molim za pomoc
sta oznacava DRUGA cifra u broju serije lokomotiva, tj. koja je kljucna razlika izmedju lokomotive npr. 641 i 661?
takodje, puna oznaka jedne od stedler garnitura je 94 72 0 413 030 -8
koja je razlika izmedju prvog broja tj. 94 i treceg tj. 0, koliko shvatam oba oznacavaju motorno vozilo? kao i kod prikolice istog stedlera koja je 55 72 2... koja je razlika izmedju 55 i 2?
i konacno trece, na koji nacin funkcionise kontrolni broj (ovaj iza povlake)

hvala unapred :)
 
^
broj osovina 641, 441, 444, - četiri
661, 461,.. - šest

imaš sve na netu da nađeš
 
http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/ukin ... va/6xslrk5

Svaka cast gospodinu, odlican potez i jasno kaze u izjavi...

- Jesu smenjena dva direktora sektora, tačno je i da sam uskratio korišćenje godišnjih odmora u službama razvoja i građevinskih poslova, jer je zbog nemara bio ugrožen međudržavni ugovor sa Rusijom. Za mene je ključna reč u poslu odgovornost, a u ovom slučaju je nije bilo, pa smo građevinsku dozvolu umesto u januaru dobili početkom juna. Smatram da je moj postupak ispravan i da bez odgovornosti rukovodećih ljudi nema reforme kompanije - kaže Garibović.

Izgleda su naprednjaci postavili konacno dobrog direktora 8) u 50 failova ima uvek bar jedan usupeh :kum:
 
hvala vam, ocigledno mi guglanje u tri ujutru nije jaca strana :) ziveli!

edit: trazio sam clanke na srpskom, mislio sam da su to neke interne oznake ZS
 
Pokrajinska vlada traži odlaganje odluke o ukidanju pruga na teritoriji Vojvodine.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uBdLPAW66pA[/youtube]
 
Vrh