Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

I ja se pridružujem čestitkama :vops:
Ono šta je meni ovde neverovatno, jeste da sve deluje kao da se radi u zemlji u kojoj do juče nije postojala železnica, a nisu im date jasne instrukcije.
-Prvo, zar je realno da na stajalištu gradske železnice i to na relativno prometnom mestu imamo svega dve stajališne nadstrešnice (ono ultra sirotinjski)
-Drugo, lift je super pomak, ali da li je ovde zaista neophodan? Bilo je dosta prostora da se napravi rampa za osobe sa invaliditetom. Ovaj lift, kao i ostali u gradu će biti više van upotrebe i time će stajalište trajno biti odsečeno za deo gradjana, rampa bi bila dostupna non stop i ne zahteva tu vrstu održavanja.
-Treće, mislim da je bilo nepotrebno toliko veliko pomeranje stajališta.

Kačio sam nekoliko puta, ali evo opet, ovo je nešto što bi trebalo biti minimum za ovu lokaciju i za glavni grad jedne države (slika stajališta u Karlovcu u Hr.)
BBI_3842-stajaliste-karlovac-Centar-resize-1024-1.jpg

https://www.hzinfra.hr/bbi_3842-stajali ... ze-1024-2/

r-50041-50316e63f859e79ec57cbd4cb8385a0a_view_article_new.jpg

https://kaportal.net.hr/nekategoriziran ... -interesu/
 
па, ми и јесмо скоро па земља у којој до јуче није постојала железница
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786536#p786536:1ccmcpyo je napisao(la):
DzonTravolta » Fri Oct 23, 2020 12:01 pm[/url]":1ccmcpyo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786458#p786458:1ccmcpyo je napisao(la):
Дошљак » 23 Okt 2020, 09:44[/url]":1ccmcpyo]Одлична репортажа Гаго :kk: Ако добро видим, нема стазе од стајалишта право до булевара хероја са Кошара? Власници ових објеката који заклањају стајалиште да су паметни би их срушили и ту направили мањи тржни центар са пролазима од булевара до стазе ка стајалишту, локале у приземљу, подземну гаражу у подруму и ресторан на спрату. Локали у приземљу би имали увек муштерија због путника, а паркинг би могао да се користи за park and ride.
Ideja nije loša, ali se samo seti da silni POSTOJEĆI i daleko atraktivniji lokali u Vukovom spomeniku zvrje prazni.


Da ali zvrje prazni jer je onaj tržni centar horor zbog neodržavanja, kad bi se malo sredio, popravile pokretne stepenice, poboljšala čistoća i osvetljenje bila bi druga priča, ovako većina izbegava da uopšte prolazi tuda.

I da ove nadstrešnice su katastrofalno rešenje, uložiš tolike pare u prugu i na kraju da glavne objekte koje će putnici koristiti odradiš ovako loše (isto i NBG stanica) je stvarno težak promašaj.
 
Mi imamo ozbiljan problem sa dizajniranjem železničkih postrojenja, sve što napravimo uvek deluje jadno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786593#p786593:kcpvuvfp je napisao(la):
spatiotecte » Fri Oct 23, 2020 2:32 pm[/url]":kcpvuvfp]Mi imamo ozbiljan problem sa dizajniranjem železničkih postrojenja, sve što napravimo uvek deluje jadno.

Nemamo mi, već CIP, pokazali su u nebrojeno slučajeva da je potrebna ozbiljna reorganizacija i čistka postojećih kadrova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786592#p786592:gmjm3kww je napisao(la):
Piccolo » 23 Okt 2020, 15:30[/url]":gmjm3kww]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786536#p786536:gmjm3kww je napisao(la):
DzonTravolta » Fri Oct 23, 2020 12:01 pm[/url]":gmjm3kww]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786458#p786458:gmjm3kww je napisao(la):
Дошљак » 23 Okt 2020, 09:44[/url]":gmjm3kww]Одлична репортажа Гаго :kk: Ако добро видим, нема стазе од стајалишта право до булевара хероја са Кошара? Власници ових објеката који заклањају стајалиште да су паметни би их срушили и ту направили мањи тржни центар са пролазима од булевара до стазе ка стајалишту, локале у приземљу, подземну гаражу у подруму и ресторан на спрату. Локали у приземљу би имали увек муштерија због путника, а паркинг би могао да се користи за park and ride.
Ideja nije loša, ali se samo seti da silni POSTOJEĆI i daleko atraktivniji lokali u Vukovom spomeniku zvrje prazni.


Da ali zvrje prazni jer je onaj tržni centar horor zbog neodržavanja, kad bi se malo sredio, popravile pokretne stepenice, poboljšala čistoća i osvetljenje bila bi druga priča, ovako većina izbegava da uopšte prolazi tuda.

I da ove nadstrešnice su katastrofalno rešenje, uložiš tolike pare u prugu i na kraju da glavne objekte koje će putnici koristiti odradiš ovako loše (isto i NBG stanica) je stvarno težak promašaj.
Mada je to možda irelevantno za generalni utisak, reč je o dve celine. Raspada se, primarno, "tržni centar", koji je u nadležnosti grada (onaj deo niz Ruzveltovu, gde su igraonice), a na to nisam ni mislio (iako svakako treba da se sredi). Mislio sam primarno na sam stanični objekat (vestibl u vlasništvu Infrastrukture Železnice Srbije), gde isto ima 10ak lokala, koji (izuzev jedne veće trafike) zvrje prazni.
Generalno, treba srediti i jedno i drugo, jer je izuzetno veliki promet ljudi.
Plus, da se lift, koji je u jednom zapuštenom dvorištu iza Mašinskog fakulteta, najzad otvori za širu javnost, a ne da čuvaru pokazuješ lekarska uverenja (desilo se drugu, kada je vodio majku).
 
GAGO kao i uvek odlična reportaža stajalište tosin bunar ce imati liftove a nbg stanica jok ludost
Dzontra tržni centar nije u nadležnosti grada vec vlasnika lokala koji su vecina firme u stečaju i dafinina banka neka firma iz vranje u stečaju trenutno to granja komunalna inspekcija grada...
Lift se ne nalazi u dvorištu mašinskog faksa postoje 3 lifta
Veliki lift do perona u koji se ulazi iz ruzveltove poslije kraljice marije malo ka AMSS gledano od vuka sa lijeve strane i namenjen invalidima to je jasno označeno...
Druga dva lifta se nalaze na platou iza spomenika ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786596#p786596:3en34p4e je napisao(la):
Piccolo » 23 Oct 2020 02:39 pm[/url]":3en34p4e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786593#p786593:3en34p4e je napisao(la):
spatiotecte » Fri Oct 23, 2020 2:32 pm[/url]":3en34p4e]Mi imamo ozbiljan problem sa dizajniranjem železničkih postrojenja, sve što napravimo uvek deluje jadno.

Nemamo mi, već CIP, pokazali su u nebrojeno slučajeva da je potrebna ozbiljna reorganizacija i čistka postojećih kadrova.

Ma samo je potrebno imati nekog ko zna to da projektuje kako treba.
 
Надам се да ће радови на другом колосеку бити бржи.
 
Mislim da ipak hoće jer su probijeni nadvožnjaci a to oduzima najviše vremena
 
Није пробијен само насип на НБГ на споју булевара уметности и црвене армије.
 
Čemu služe slepi koloseci koji se završavaju na proceljima perona? Da li su uopšte ostavili ove koloseke? Pretpostavljam da su nekad mislili da ovde terminiraju vozovi pa na tom slepim koloseci na da ostavljaju lokomotive na pauzi.
 
Вероватно им је то намена, мислик да слични крћи слепи колосеци имају и на Прокопу и код Карађорђевог парка.
 
Ako se ne varam, trebalo bi da je u pitanju zaštitni kolosek. Usmeravajući skretnicu ka slepom koloseku sa bikom dok stoji signal stoj, sprečava se da odbegli voz usled otkazivanja kočnica ili greške mašinovođe zaluta na glavni kolosek i time rizikuje direktan sudar sa vozom koji se približava na glavnom koloseku.

U nekim zemljama na nekim dugačkim i strmim spustovima čak postoji sledeći sistem (npr. u zapadnoj Ukrajini između Lavova i Mukačeva posle velikog spusta od 30 promila) - na kraju velikog spusta postoji slepi kolosek sa bikom na kraju koji ide velikim usponom uzbrdo (kako bi usporio odbegli voz) i skretnica je uvek usmerena ka njemu, kao i postavljen signal stoj. Voz koji se spušta je u obavezi da se pred skretnicom na signalu stoj zaustavi i javi dispečeru. Kad dispečer utvrdi da je voz zaustavljen, okreće skretnicu u smeru ka glavnom koloseku i daje signal slobodno. Čim voz pređe skretnicu, ona se vraća u prvobitni položaj ka slepom koloseku i signal vraća na stoj. Svi vozovi imaju bavljenje od 3 minuta na tom mestu u smeru ka Mukačevu (nizbrdo), a u smeru ka Lavovu (uzbrdo) nijedan voz tu ne staje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787195#p787195:2gs3hg9r je napisao(la):
WLABmz » 25 Oct 2020 03:30 pm[/url]":2gs3hg9r]Ako se ne varam, trebalo bi da je u pitanju zaštitni kolosek. Usmeravajući skretnicu ka slepom koloseku sa bikom dok stoji signal stoj, sprečava se da odbegli voz usled otkazivanja kočnica ili greške mašinovođe zaluta na glavni kolosek i time rizikuje direktan sudar sa vozom koji se približava.

Jasan je princip samo sto ovde u slučaju NBG ako ga preusmere na te slepe koloseke ima da probije bikove i nastavi na peronu i pobije sve pred sobom.
Malo je nelogično ako je cilj da bude što manje žrtava.
Isto tako taj odbegli voz ako bi išao preko 50 km na sat postoji verovatnoća da se prevrne pri prelasku skretnice koja nije u pravcu ka tom stulcu.
I treća stavka koja ukazuje da to nije namenjeno odbeglom vozu je sam bik koji je običnog tipa, nije sa harmonikom ili sistemom za smanjivanje G sile pri udaru.
Tako da sve ukazuje na to da je pozicija za parkiranje.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fHVg09yxWwA[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787195#p787195:3tjuy7df je napisao(la):
WLABmz » 25 Oct 2020 03:30 pm[/url]":3tjuy7df]Ako se ne varam, trebalo bi da je u pitanju zaštitni kolosek. Usmeravajući skretnicu ka slepom koloseku sa bikom dok stoji signal stoj, sprečava se da odbegli voz usled otkazivanja kočnica ili greške mašinovođe zaluta na glavni kolosek i time rizikuje direktan sudar sa vozom koji se približava na glavnom koloseku.

U nekim zemljama na nekim dugačkim i strmim spustovima čak postoji sledeći sistem (npr. u zapadnoj Ukrajini između Lavova i Mukačeva posle velikog spusta od 30 promila) - na kraju velikog spusta postoji slepi kolosek sa bikom na kraju koji ide velikim usponom uzbrdo (kako bi usporio odbegli voz) i skretnica je uvek usmerena ka njemu, kao i postavljen signal stoj. Voz koji se spušta je u obavezi da se pred skretnicom na signalu stoj zaustavi i javi dispečeru. Kad dispečer utvrdi da je voz zaustavljen, okreće skretnicu u smeru ka glavnom koloseku i daje signal slobodno. Čim voz pređe skretnicu, ona se vraća u prvobitni položaj ka slepom koloseku i signal vraća na stoj. Svi vozovi imaju bavljenje od 3 minuta na tom mestu u smeru ka Mukačevu (nizbrdo), a u smeru ka Lavovu (uzbrdo) nijedan voz tu ne staje.
Mnogo komplikovano rešenje. Zar nije logično da sistem skretnica po defaultu bude podešena tako da nabacuje sve kompozicije na prolazni kolosek umesto na slepi?
 
Pa ovako je bezbednije - voz ne ide na slepi kolosek samo ako je uspeo da stane, a to znači da je pod kontrolom.
30 promila je ekstreman spust i veoma delikatna stvar.
 
Ako je pruga jednokolosjecna za oba smera onda je logično da ide na slepi
Stanica nbg je zali boze para ...
 
Ja ne vidim bilo sta bezbedno u ovom rešenju, ako je voz preusmeren na slepi kolosek i ako probije bik onda direktno završava na peronu koji je odmah iza njega.
Dakle NIJE bezbedno jer ugrozava putnike.
 
Govorim za primjer iz ukrajine ne za nbg prati spat....
 
Vrh