Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Уколико би све линије БГ воза имале такт од 30 минута током читавог дана, што је неки минимум, у теорији, Земун поље, Алтина, Плави хоризонти, Земун, НБГ имали би везу са Прокопом на сваких 15 минута.
Тиме БГ воз постаје много атрактивнији.
Посебно уколико би се на врло једноставан начин решила лоша повезаност ЖС Земун са Земуном.
Kako sad takt od 30 minuta? Pa za Surčin je predviđeno na 15 - zašto bi se gradila dvokolosečna pruga ako je na 30? - za Batajnicu je već uveliko bilo na 15.

Dakle, ne u teoriji nego kako je planirano, Zemun Polje, Altina, Zemun... voz na u proseku 7,5 minuta. S tim što mogu obe linije u špicu i na 10 (onda bi u tim stanicama bio voz na 5 min, a to je već sasvim kao metro, i ostvarivo je).
 
Ako ih ima samo dva sa strane, onda sve što tu staje moraš da teraš spoljnim kolosecima, a to znači i BG, i regio. Pa, OK.
 
То је мало сулудо, али ок. Мислио сам да је замисао да средњи колосеци буду за Сокола и друге возове који прескачу ТБ а спољни да буду са перонима.
 
То је мало сулудо, али ок. Мислио сам да је замисао да средњи колосеци буду за Сокола и друге возове који прескачу ТБ а спољни да буду са перонима.
Pa šta sprečava u toj situaciji da unutarnji koloseci budu za Sokola i druge vozove koji ne staju na Tb. Ništa. Brzina je ionako 120,samo se pojednostavljuje izgradnja.
Ne vidim šta je suludo.
 
Voz će za Levu obalu da bude mnogo bolja opcija kada neka od autobuskih linija, novih ili starih bude išla do stanice Bg voza u Ovči ili Krnjači. Pruga je tu gde je, ali potrebna je bolja autobuska sinhronizacija sa njom. A sadasnje kombinovanje autobusa sa vozom - i dalje je najbolja varijanta da se dodje do ispod ,,Pančevca" ili do Bogoslovije, zavisi ko kojim autobusom ide i da se sjuri dole do stanice Bg voza - Pančevački most. Iako se i tu mnogo vremena gubi - to je najbrža varijanta.
 
Некако ми све то делује накарадно, ал ок, има и горих решења.
 
Kako sad takt od 30 minuta? Pa za Surčin je predviđeno na 15 - zašto bi se gradila dvokolosečna pruga ako je na 30? - za Batajnicu je već uveliko bilo na 15.

Dakle, ne u teoriji nego kako je planirano, Zemun Polje, Altina, Zemun... voz na u proseku 7,5 minuta. S tim što mogu obe linije u špicu i na 10 (onda bi u tim stanicama bio voz na 5 min, a to je već sasvim kao metro, i ostvarivo je).
Предвиђено, најављено...видећемо...
Узео сам 30 минута хипотетички, као неки минимум и нешто што би било изводљиво и са тренутном инфраструктуром.
Као и Батајница тај потез се прилично ослања на БГ воз а јачи такт подиже атрактивност коришћења воза што би свакако било позитивно.
Други колосек претпостављам понајвише због планираног продужетка пруге до Обреновца.
 
Некако ми све то делује накарадно, ал ок, има и горих решења.
Nije nakaradno. U tvojoj zamisli gubiš mogućnost zaustavljanja vozova na Tošinom bunaru u slučaju da su spoljni koloseci onemogućeni za saobraćaj.
A ako imaš ostrvske perone nebitno je koji je kolosek zatvoren a koji nije.
 
Treba produžiti perone na Tošinom taman preko nadvožnjaka, em dobijamo prostora za sinhron, em pešaci dobijaju vezu sa javnim prevozom koju su izgubili sa premešanjem. Znači stepenicama & liftom bi se spuštali pravo na željenu stranu ulice pred stajalištem JGP-a, + bi peron stanični mogao da bude i neka vrsta pasarele. Žutom su potencijalna mesta za P&R.
Izvinjavam se ako je glupo ispalo, hodam i vučem linije. 🤣🤷‍♂️

Screenshot_20241014_195728_Maps.jpg
 
Изгледа добро само што мислим да се приликом изградње управо ишло на удаљаваље од тунела.
 
Išlo se da bude ispred signala pred tunelom, jer su se tako desile dve nesreće. Zato ga nažaost neće produžavati na tu stranu.
 
Ако буду ред вожње конструисали као сад, мало ће им бити и 4 колосека, а ако среде ред вожње по узору на Мађаре рецимо, могу и 2 колосека сасвим океј да функционишу још добар низ година уз одређене компромисе. Па чак би и само додавање још по два колосека између Земуна и Батајнице што је релативно јефтино јер нема објеката као на деоници Прокоп - Земун могло много побољшати ситуацију, уз добро конструисан ред вожње где би бржи возови сустизали спорије баш на тој деоници. Па чак и да то само ураде на деоници Земун - Земун Поље у склопу нове пруге до аеродрома!
 
U principu se slažem, mora se raditi na boljem konstruisanju Red Vožnje i to je "must".

Međutim, 4kolosečna pruga je nešto neminovano, svake godine cena za ta 2 dodatna koloseka raste i raste, pritom nemamo dobru alternativu ako dođe do defekta voza na najfrekventnijem putničkom železničkom pravcu u zemlji. Ali hajde da to gledamo i iz ekonomsmog ugla, trenutno smo u odličnoj situaciji da dobijemo neki grant ili povoljan kredit od partnerskih država, ko zna šta će se dešavati za 5 ili 10 godina, treba iskoristiti sada šansu dok je vreme.
 
1000036181.jpg

Ево га овде. Фотографија је од суботе. Гужва је јер није било карата за наредни воз.
 
Pogledajte prilog 215335
Nevidjeni automat.

Ps - prekoputa je, ali ova oznaka će stajati tu godinama
Meni, pored svega ovoga, bode oči da pokušavaju da napišu nešto na engleskom jeziku, a vidi se da blage veze sa istim nemaju. To, doduše, može po celom gradu da se vidi. Dugo je u centru grada, na Trgu republike, bio sveže ceđeni sok od pomorandže, odnosno freshly made orange juce. Café je kafić, kafe, a coffee je kafa. A i verujem da automat ne izdaje elektronske karte, već papirne, tako da je bolje reći automat za prodaju karata i na engleskom ticket machine.
 
Прилично је смехотресно што ће овај кукавни станични плато - или променада - ударати право на улицу, мимо сваке пешачке комуникације. Планом центра НБ из старог времена биле су планиране пасареле (непрекинута пешачка зона) преко Трећег булевара (који је стога на том делу у депресији) - али сад то не би имало смисла, јер би променада ударила о зидине Супер Вера.
 
Скроз машају кретања пешака са оваквом позицијом зграде. У дубину блока је периферније од центра и од правца наиласка путника. 70% путника ће долазити са трамвајима и 95.
 
Ужаси постмодерне.

Тачно се види да је у урбанистичком пројекту приоритет имала корпоративна ламела, затим набрекло стамбено ...., па тек онда несрећна станица која се ту стидљиво пробија између две зграде. Неоколонијални, турбо-картелски капитализам у пуној снази.

А Дроп-оф зона која није у оси станице и платоа је чист дилетантизам.
 
Иначе, нигде не могу да нађем приказе других решења станице са конкурса где је било неколико заиста добрих концепата. Не верујем да је случајно што је испарило с интернета, сајтова ДАБ-а, УАС-а и других.

едит: Ово је Београду друга главна железничка станица коју људи неће моћи да нађу по доласку на локацију. Она, која је била видљива, адекватно позиционирана у граду, са писменим везама и станичним тргом смо укинули.
 
Vrh