Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Вероватно класична српска бољка да није био готов пројекат. С обзиром на најављени рок (крај 2026), вероватно је ово део Експо 2027 пакета. Станица има 5 колосека тренутно, а по пројекту би требала да има 7 (бар оном што се вртело последњих година). Генерално гледајући, с обзиром да теретни саобраћај не иде овом пругом и нема возова који терминирају овде, доградња колосека није реално ни потребна (кад ће више 1. и 2. колосек у Прокопу да изграде!?). Што би могло да значи (пошто је из Експо пакета) да ће Нови Београд бити почетна станица за возове ка Експу са додатна два колосека. Видећемо
 
Или можда имају у плану да на станици Нови Београд у будућности терминирају поједини возови са југа како би се растеретила деоница од НБГ до ТПС Земун?
НБГ као почетна станица БГ воза за Сурчин ми делује као привремено решење, уколико је то заиста идеја.
Надам се да је план да та линија креће од Ресника или са Макиша или једног дана од Младеновца.
 
Заправо, било би најбоље да возови ка југу крећу од Националног стадиона, јер би тако качили аеродром.

@СЕВЕР
Због чега би се растеретила деоница од НБ до Земуна, а не би од Прокопа до НБ? :)
 
Главни проблем зашто те ствари нису одрађене кад се радило БГ-СТП је што се срљало. Узели су стари пројекат из 2010. (а он је сам базиран на оном с краја осамдесетих), и само га мало кориговали из 160 км/ч на 200 км/ч како би што пре могли да започну.

А кад се изворно то пројектовало, проширење насипа за 4 колосека није било на видику, а подвожњак се очекивало да ће бити пробијен давно пре него што се буде реконструисала пруга, па је зато то пребачено у надлежност Београда, да они то раније ураде.

И уместо да се пругом од 160 км/ч возимо 2011. како је тадашњи председник Тадић најављивао, ми смо тек 2022. добили пругу, али за мрвицу бржу. Тај раскорак од 11 година је пресудан зашто неке ствари нису обухваћене пројектом, јер једноставно се није очекивало тада да ће се толико све развући. А нова власт је само урадила копи пејст пројекта уз ситне измене, не узимајући у обзир да се ситуација у деценију променила и да постоје нове потребе. То је суштина.
 
Ja lično vidim mogućnost da idu dve varijante voza za aerodrom:
1) Jedna neka bude, što neko reče pre dosta godina na ovom forumu, "Tesla Express". Jedan terminus (recimo, "Prokop"), varijanta da se obavi "baggage-drop off" na polaznoj stanici, pa pičiš ka aerodromu bez stanica, i tamo si za 15 minuta. Po uzoru na bečki "CAT".
2) Druga da bude regularni "BG Voz". Tri linije: Ovča-Aerodrom-Nacistički stadion, Resnik-Aerodrom-NS, Batajnica-Aerodrom-NS.
 
Због чега би се растеретила деоница од НБ до Земуна, а не би од Прокопа до НБ?
Да би се направило више места за БГ воз, да би се избегла доградња колосека од НБГ до Земуна или, још много скупља скупља варијанта, доградња колосека од Прокопа до НБГ.
Можда је идеја и да поједини возови са севера и запада терминирају на НБГ уместо на Прокопу, пошто свакако не иду до Раковице како је замишљено, не знам, размишљам.
Нова пруга до ЕКСПА је, колико знам, предиђена да на њој саобраћа само БГ воз.
 
Poslednja izmena:
Не би тиме избегао доградњу од Прокопа до НБ.

А ово друго ако је идеја... савршенство :)
 
Генерално, терминирање великог броја возова у Новом Београду није добро решење због укрштање путева вожњи. То би био осетан удар на пропусну моћ пруге. Нарочито ка југу где би због недостајуће колосечне везе у садашњој ситуацији само 5. колосек био могућ за терминирање јер је 4. пролазни, а прва три немају колосечну везу за излазак на правилни колосек ка Прокопу. Саобраћајно најефикасније решење је да Нови Београд остане искључиво станица за пролазне возове, али у том случају је и доградња колосека бесмислена. Ако би рецимо само некакав аеродром експрес ишао са Новог Београда на сваких пола сата или сат, то и није страшно, али све преко тога је већа штета него корист због укрштања путева вожњи.
 
Искрено, ништа ме не би изненадило.
ЖС НБГ је много боље повезана градским превозом а ту је и трамвај који ће до Прокопа доћи - никад.
На Прокопу сам био једном, из радозналости, када користим воз увек користим ЖС НБГ, делом због тога што већину ствари обављам на НБГ, делом зато што ми је много боља варијанта да изађем на НБГ па хватам 7 или 9.
 
Искрено, ништа ме не би изненадило.
ЖС НБГ је много боље повезана градским превозом а ту је и трамвај који ће до Прокопа доћи - никад.
На Прокопу сам био једном, из радозналости, када користим воз увек користим ЖС НБГ, делом због тога што већину ствари обављам на НБГ, делом зато што ми је много боља варијанта да изађем на НБГ па хватам 7 или 9.

Морамо ли се враћати на прежвакане теме? Нема потребе за упоређивањем. Тренутно решење где (скоро) сви возови стају на обе станице је једино исправно, тако треба и да остане уз додавање стајања на Новом Београду за оних пар преосталих возова који до њега не долазе или кроз њега пролазе без стајања.

И додао бих да је пребацивање аутобуске станице поред ж.ст. Нови Београд велика ствар. Отварањем пруге до Суботице за путнике који путују са севера на југ Србије и обрнуто преседање са воза на аутобус и обрнуто је много лакше, па ће путник из нпр. Суботице за Ниш уместо да се клацка 3 до 3 и по сата само од Суботице до Београда моћи за сат и 20 минута да стигне до Београда и онда само пређе на аутобус до Ниша.
 
Poslednja izmena:
Није упоређивање и наравно да је најбоље решење да сви возови стају у обе станице.
Пишем о томе да су НБГ и Прокоп станице исте важности а један од разлога је управо измештање БАС-а.
 
Искрено, ништа ме не би изненадило.
ЖС НБГ је много боље повезана градским превозом а ту је и трамвај који ће до Прокопа доћи - никад.
На Прокопу сам био једном, из радозналости, када користим воз увек користим ЖС НБГ, делом због тога што већину ствари обављам на НБГ, делом зато што ми је много боља варијанта да изађем на НБГ па хватам 7 или 9.

Sa 9 van špica od Visoke Škole elektrotehnike do ŽS NBG je 40 minuta.
Da na pričamo u špicu, prvo čep Autokomanda, pa Slavija, Stari Savski most, Gangul Pašin bulevar Zorana Đinđića koji pravi samo haos. To svr izađe jedno laganih 70 minutae

koliko god Prokop nepovezan humaniji je kao opcija.
A i ako se ide sa Voždovca moj savet je trenutno da se uzme 18ca van špica, brzo se surva do Arene i odatle pešaka do stanice, brže stignem nego tramom.
 
Sa 9 van špica od Visoke Škole elektrotehnike do ŽS NBG je 40 minuta.
Da na pričamo u špicu, prvo čep Autokomanda, pa Slavija, Stari Savski most, Gangul Pašin bulevar Zorana Đinđića koji pravi samo haos. To svr izađe jedno laganih 70 minutae

koliko god Prokop nepovezan humaniji je kao opcija.
A i ako se ide sa Voždovca moj savet je trenutno da se uzme 18ca van špica, brzo se surva do Arene i odatle pešaka do stanice, brže stignem nego tramom.
Да, зависи где се иде.
Изнео сам нека моја лична искуства која нису репер али су искуства.
Углавном се ослањам на трамвај јер ако нисам на НБГ идем до Немањине или с времена на време на Баново брдо па ми је трамвај боља варијанта.
 
Зар је капацитет Земун-Прокоп толико упитан? Ако јесте, ја сам за спајања композиција, нпр. НС регио и Шидски регио да иду у композицији од Прокопа до Пазове, а регио за Ваљево и Јагодину да иду у композицији до Ресника?
 
Pa ne znam, kad se pusti voz za Surčin na 15 minuta (najavljen interval)...

Ali, da, ta pruga je privremena. Znači, 2027. se otvori, 2032. se zatvori na 3 godine zbog izgradnje nove, a kineski vozovi sa nje se prebace na Batajnicu. U stvari su nadležni sve isplanirali.
 
Тренутно није али може лако да постане уколико се жели пристојан такт БГ воза за Сурчин и Батајницу.
Када се заврши пруга до Ниша то значи и више возова који ће пролазити кроз Прокоп, НБГ и терминирати у ТПС Земун.
Такође, све што иде према Шиду и Шапцу пролази између Прокопа и Земуна.
Уколико би све линије БГ воза имале такт од 30 минута током читавог дана, што је неки минимум, у теорији, Земун поље, Алтина, Плави хоризонти, Земун, НБГ имали би везу са Прокопом на сваких 15 минута.
Тиме БГ воз постаје много атрактивнији.
Посебно уколико би се на врло једноставан начин решила лоша повезаност ЖС Земун са Земуном.
 
Poslednja izmena:
Зар је капацитет Земун-Прокоп толико упитан? Ако јесте, ја сам за спајања композиција, нпр. НС регио и Шидски регио да иду у композицији од Прокопа до Пазове, а регио за Ваљево и Јагодину да иду у композицији до Ресника?


Jednostavno će morati nekada da se uradi 4kolosečna pruga od Batajnice do Resnika.
Trenutno je prioritet ovaj severni sektor, ali u budućnosti moraće da se misli južnije, Prigradski vozovi za Lazarevac (Valjevo?) / Mladenovac (Plana?), Regio / IC / Međunarodni ka Nišu, Regio / IC / Međunarodni ka Užicu, Gradski do Resnika / Železnika, pa gde su tu tek vozovi za Požarevac (Beovoz?), poneki za Zaječar, Depo kod Kijeva itd...
Šteta da ne ostavimo prazan koridor do Sajma, inače moraćemo da bušimo Dedinje.

Ne misli se dovoljno unapred kako za vozna sredstva tako i za infrastrukturu, pa i ova Expo pruga je primer toga oko aerodroma ili što bi se zadržavali na pruge, nesrećna obilaznica sa ovim profilom je greška, moralo je to 3+3.
 
Значи експерти су пропустили добру прилику да направе пругу Тошин Бунар-НБГ са 4 колосека кад су имали идеалну ситуацију, и још ће рушити станицу Тошин бунар са све лифтовима са бетонским окнима?
 
Пропустили су прилику за дужину перона за синхрон, на Тошином бунару не може да стане синхрон а бар ту има места тако да...
 
Mislim da na Tosirnom Bunaru nece rusiti perone nego ce samo postaviti po jedan kolosek sa druge strane
 
Значи експерти су пропустили добру прилику да направе пругу Тошин Бунар-НБГ са 4 колосека кад су имали идеалну ситуацију, и још ће рушити станицу Тошин бунар са све лифтовима са бетонским окнима?
Tako je, samo nisu eksperti krivi, pouzdano znam da neki nisu hteki da potpišu bez 4 koloseka (pa ih su ih političari (pre svega jedna političarka ministarka) izbacila iz komisije i dovela nekoga ko će da potpiše)
 
Vrh