Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

- Спроведено је испитивање конструкције

- Резултати испитивања су показали да не може да се гради планирана спратност од стране инвеститора

- Профа са грађевинског је понудио решење у виду "тракастих темеља" на плочи на коти 105.

А моја претпоставка је да је то можда решило проблем расподеле оптерећења и задовољења сеизмичких стандарда (на папиру) али је додатно оптеретило већ преоптерећену конструкцију од коте 105 на доле.

Не би ме чудило да су бирократски а можда чак и инжењерски плочу третирали као и сваку другу грађевинску парцелу.

Да смо држава, још данас би пала заплена Белмонда због акта тероризма.
 
Poslednja izmena:
То је за старо ЦИП решење. Прилично добро се сећам текстова из 20-21е о томе како је инвеститор у сарадњи са Грађ. факултетом нашао решење конструкције којим се ипак омогућава градња веће спратности. Има све на овој теми. Кога не мрзи нека провери.
 
То је за старо ЦИП решење. Прилично добро се сећам текстова из 20-21е о томе како је инвеститор у сарадњи са Грађ. факултетом нашао решење конструкције којим се ипак омогућава градња веће спратности. Има све на овој теми. Кога не мрзи нека провери.
"Ispitivanja nosivosti i stanja postojeće armirano-betonske konstrukcije izvršio je Institut za materijale i konstrukcije, Građevinskog fakulteta u Beogradu. Prema izjavama investitora, njihova procena je da će biti neophodne i intervencije na ojačanju ploče radi planirane izgradnje."

... pisao Beobuld u to vreme.
 
Priča o armaturi na Prokopu je nova verzija priče o kotvama na stanici u Novom Sadu. Možda je bilo manje, ali to samo po sebi ne dovodi do pucanja stubova i greda.
 
Iz staticke analize proilaze neke interesantne detalje: stanica je gradena na miocenskim krecnjacima (starosti 12 mio godina). Ta stena je deo spoljasnih Dinarida i nastala je u Paratetisu - plitkom moru koji se dalje suzio u panonsko more.
Ovako su fundamenti na kolko tolko dobrom tlu - isti tip stena je ispod Beogradske tvrdave i na Tasmajdanu gde su crkva Sv. Marka i Skupstina (ako se stena prostire do nje). Kupaliste na Tasu je svakako u miocenskom krecnjaku. Sto se tice konstrukcije i seismicnost - temelje su onda povezani na cvrstoj podlogi (plus) - nacin stubova (nisu simetricni) i krivina stanice su minusi u nekom slucaju jaceg zemljotresa. Ako se uzme building code za seismicnu gradnju Kalifornije, stanice ne bi prosla zbog izostatka amortizera ismedu pravouganoih stubova i to i ispod kote 105 i u gradevinama iznad. Ovako kako je izvedena nije svakako mnogo otporna. Sto se tice podzemnih voda - krecnjak je najznacajniji akvifer - nista cudno ali i nista neprdvidljivo. Brdo iznad nije problematicno (vadozna zona) nego takozvana saturation zone (freaticna zona) koja se prostire u podnozju brdovitnog terena. No sto ni ranije kraj nije bio poznat po nekim izvorima ili mocvarnom terenu - ne vidim da je ista mnogo problematicno.
legende ogk100 1.png
legende ogk100 2.png
legende ogk100 3.png
Screenshot 2025-07-14 201853.jpg
Screenshot 2025-07-14 201636.jpg
 

Volio bih upoznati pisca ovih nebuloznih redova
Kolseum u rimu stoji nisu radili sanaciju svakih 30 god


Infrastruktura železnice Srbije na vodi da "planirani radovi obuhvataju sanaciju dva stuba ispod kote 105 i ti radovi počeće narednih dana, a njihova vrednost iznosi oko tri miliona dinara".

zanimljiva greška u kucanju, imamo železnicu na vodi :), nija samo BNV, sad imamo i IŽSNV
 
Gde je sad projektna dokumentacija!? Gde su sad i ko su ti projektanti!? CIPovi projektanti i projekti javni, eno ih vise na sajtu ministarstva... A ovde se ne zna ko je Projektovao ove nakaze od objekata!!!
 
Само лагано. Били су у обавези да један примерак документације у папиру предају градском архиву. Тако да један примерак сигурно тамо постоји.
 
Делује да се понавља иста прича као са станичном зградом у Новом Саду. Нису имали увид у оригинални пројекат, а нису ни урадили пројекат затеченог стања тј. снимили све стубове и плочу (утврдили количину арматуре и евентуална оштећења исте) и да им то буде полазна тачка за даље пројектовање.
 
Делује да се понавља иста прича као са станичном зградом у Новом Саду. Нису имали увид у оригинални пројекат, а нису ни урадили пројекат затеченог стања тј. снимили све стубове и плочу (утврдили количину арматуре и евентуална оштећења исте) и да им то буде полазна тачка за даље пројектовање.

Pozdrav,

Prljava masonsko-cionističko-mi6-templarska zavera protiv države Srbije, finansirana kartelskim novcem ponovo na delu 🤣🤣🤣🤣🤮🤮🤮🤮🤮🤮

pozdrav,

Petar
 
Не могу да гарантујем шта се дешавало са пројектовањем станичне зграде, али могу да вам поновим шта се дешавало током 2021. године када је Груја покушавао да прогура изградњу солитера на самој ивици клизишта у улици Стјепана Филиповића. Ми смо се као станари побунили јер је ламела која носи кућне бројеве 33-39 на тракастим темељима, а солитери су изграђени без шипова (грађени су 1959-1962, односно пре скопског земљотреса па и поред недостатка шипова нису најсавременији). Тада смо морали да се жустро расправљамо са неком професорком са грађевинског факултета, па се испоставило да је процена стања постојећих објеката из окружења рађена само на основу претпоставки, а не на основу архивске грађе. Та професорка је рекла да је била обавеза инвеститора (Railway city) да јој достави сву расположиву документацију, што он није учинио, па је један комшија који је грађевински инжењер сам морао да ископа из градског архива ове податке како би станари доказали своје тврдње. Тада је Груја одустао од градње у Стјепана Филиповића, па је добио парцелу на Новом Београду где се сада завршава пројекат Белмондо.
 
Vrh