Šta je novo?

Nedavni sadržaj od Skomi

  1. S

    NIS - Naftna industrija Srbije

    Pored duplog dna (stručan naziv dvodno) moraju biti i sa duplim bokovima (dvoboke). Sve trenutne što vidiš na reci su takve jer drugačije ne bi ni imale dozvolu za prevoz. Remonti starih su izuzetno skupi i na granici isplativosti jer faktički praviš još jedno celo korito broda. Razlog zbog čega...
  2. S

    NIS - Naftna industrija Srbije

    VLCC i ULCC klase mogu pristati u Omišalj 365 dana godišnje. 200.000 tona VLCC i jače, ULCC najveći su preko 500.000 tona. U najidealnijim uslovima cela rečna kompozicija je igračka za morski tanker. A retke su preko 1 broda i 2 barže ja bar takve nisam nikad video. Realnost je ~2m gaz za...
  3. S

    NIS - Naftna industrija Srbije

    Tako je. Evo malo brojki. Kapacitet Janafa je 30tak milijardi lit godišnje. Srbiji treba cca 4 milijarde lit (benz+ed) godišnje pa kako god došla do istih. Da l direktno uvozom gotovih derivata ili uvoz sirove pa prerada u Srb. Omišalj (Krk- tj luka Rijeka na koju se i kači cevovod janaf) ima...
  4. S

    Crna Gora

    Nestvarno je lepa je Crna Gora. na toliko malo prostora da ima ovakve i jesenje pejzaže i planine, jezera, reke pa i primorje..... editor je pikao kao klinac Diablo keca na kompu, bar po soundtracku videa.
  5. S

    Autoput "Vožd Karađorđe" - Šumadijski koridor

    Teško je napraviti matiš preko domaćih cenovnika koji kruže po portalima jer ko zna sve čega tu ima. Ja se držim logike. 50% više asfalta podloge itd, ugrubo. E sad koliko ide tačno % može se i drugačije tumačiti. Npr zaustavna ne mora imati sve slojeve asfalta kao vozna i preticajna, a ni...
  6. S

    Autoput "Vožd Karađorđe" - Šumadijski koridor

    Ako dobro razumem post iznad. Smajli (brza) 170 km 2mlr eu BG-NS AP 100 km 2mlr eu ne znam koliko para ide na par km brze i običnog puta Pejićevi Salaši - Žabalj, ali je neka je 100 mil eu što je 5% i ne utiče mnogo na rezultat. Plastično ako prepolovim Smajli na 85 km, prepolovim i cenu na...
  7. S

    Autoput "Vožd Karađorđe" - Šumadijski koridor

    Hm brza 4 trake, ap 6 traka, aka 50% širi pojas asfalta podloge itd. Kojom matematikom si došao do 20%? Na stranu radijusi nagibi petlje itd.
  8. S

    Autoput "Vožd Karađorđe" - Šumadijski koridor

    Razlika između ap i brze je cca duplo gledajući finansije po km puta.
  9. S

    Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

    Svi mi znamo sve oko prioriteta (Zlatibor) i nije tu ništa sporno, ja sam dodao samo da to neće biti najbrži put do mora u budućnosti.
  10. S

    Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

    Iako se slažem za prioritet ka Zlatiboru, vremenski u budućnosti kako se odvija situacija vrlo verovatno taj put neće biti najbrži do mora.. Teoretska pretpostavka: Za cca 5-6-7 god gotov AP do Zlatibora, ali u isto vreme gotov AP do Kraljeva i vrlo verovatno gotov AP do Andrijevice.. između ako...
  11. S

    Zlatibor

    Labudine pa daj čoveče napiši nešto, neki aerodrom, golf teren, premijum beton ma bilo šta, agenti napadaju sa svih strana sveta a ti ćutiš i ništa ne preduzimaš.
  12. S

    Zlatibor

    :) :) Pomenuta jezera nisu za upoređivanje ni po jednom osnovu osim što se oba zovu jezero. Površina Ribničkog je malo manje od 0,5 km2, a Ženevskog skoro 600 km2, dovoljno je ovo pogledati da se vidi kakva je nebuloza rečena.
  13. S

    Cene nekretnina

    Kurs je skoro pa zakucan deceniju ako ne i malo jače. Motiv za dinarsko oročenje je skoro duplo veća dobit, a ako slučajno dinar i krene da tone razročiš i istog dana vratiš u evre. Hoću da kažem rizik je nikakav spram skoro duplo veće dobiti pa vredi rizikovati po mom mišljenju, na stranu...
  14. S

    Cene nekretnina

    Oročena štednja na dinare je 4.5% EKS=NKS. na oročenih 250k e, dobit 10k e neto, skinuo sam malo zbog eventualnog rizika ako malo puknes na kursnoj razlici.
Vrh