Koristite zastareli preglednik. Možda se neće pravilno prikazivati ova ili druge veb stranice. Trebalo bi da nadogradite ili koristite alternativni preglednik.
Neizbezna pojava. I da su desni nacionalisti pobedili 1943, Stalin bi ih opet oterao/zahranjivao kao u Bugarskoj, Rumuniji i svim istocnoevropskim zemljama. Jugoslavija je bila povlascena sopstvenim revolucionrnim nacionalistima. Stalin koji je okrenuo i Koreju i Kinu nebi imao nikakve teskoce...
Neracionalno se i odvijao transfer transverzalnih kompozicija sa pravca Zenuma i NBG prema Baru ili Nisu. Bifurkacija kod Starog zeleznicog mosta je ili iskljucila stanicu "Beograd" ili kompozicije su se u njoj okretali. Neki Barcai nisu ulazili u "Beograd" nego se opsluzivanje vrsilo u NBG. Sve...
Po tom problemu okretanje acimuta imamo primer Stutgart 21 gde sa acimuta 0° okrecu stanicu na acimut 90°. Isto sa East side accessa na Grand Central Terminala. Najuspesniji model dva acimuta postoji u Berlin Hbf gde Fernbahnhof u tunelskom delu sa acimutom 0° i gornji S-Bahn i Fernbahnhof ima...
Provera gde su gradeni obe velike putnicke stanice Nju Jorka - koji lezi na dve velike reke - Hudson i East river - a ne postojie problem nivelacije sto je Beograd na grebenu od 115 m naspram kote 74 m u Savskom amfiteatru, a Nju Jork je izgraden od glacijalnih sedimenta poput Berlina ili...
No opet bi na nesto ukazao. Od svih predloga najkasnije je dosao "GUP po varijanti Prokop" na ocenjivanje.
"Prokop" je izraden negde u drugoj polovini 1969 posle razradivanja cetiri preloga usvojene na sastanku Radne grupe Urbanistickog zavoda i Skupstine grada 24.4.1968 pod rukovodstvom...
No opet bi na nesto ukazao. Od svih predloga najkasnije je dosao "GUP po varijanti Prokop" na ocenjivanje.
"Prokop" je izraden u Zavodu za Projektovanje Zajednice Jugoslavenskih Zeleznica negde u drugoj polovini 1969 posle razradivanja cetiri preloga usvojene u sastanku Radne grupe Urbanistickog...
Radovi na projektu buduceg zeleznickog cvora su se 1967 mnogo ubrzale, tri institucije SANU, Urbanisticki zavod i ZTP Beograd imali su svoje predloge i resenja. Treba istaci da nisu dosli do istog zakljucka ili ujednaceno misljenje - sto se i danas provuce kroz diskusije. No sto je fascinantno -...
U zakljucku mozemo reci da je proces premestanje glavne stanice srspske prestonice normalni proces jednog zavisnog/kolonijalno-imperijalnog subjekta. Slabost nastale drzave u geopoliticko nestabilnim periodima 20 veka je odugovlacila dogradnje naslede imperijalnog 19 veka do prvog kvartala 21...
Nije to zakljucak sto se moze izvuci iz ove analize. Megalomanija nije u pitanju nego da Beograd postane zeleznicki cvor sto nije bio slucaj sa postavom u Savskom amfiteatru. Sto bi ispravio sve ove graditelje koji su pisali o problemu Beogradskog cvora (Dobrovic, Janjic i oni preratni eksperti)...
@Delija Za tvoj zakljucak preporucujem citanje clanka Ranke Gasice gde se detaljno osvrca na problem inherited infrastructure/nasledenje infrasturkture i dugotrajnog oslobadanjem od kako pise "path dependecies", sto podrazumeva naslede infrastukture imperijalnih subjekta koje nisu bile vise...
Da ne nabrajam i starije clanke, poneke i pisani od afirmisanih engleskih i nemackih istoricara. Zanimljiv je uvek unapredene Beogradskog cvora i interkonekcije jadranske pruge kao geostrateski poduhvat koje je uvek dao impuls za unapredenje cvora. Taj impuls je trajao sve dok otvaranje Barske...
O problemu sirenja Beogradske zeleznicke mreze na bivsu teritoriju druge drzave u Zemunu i Sremu i daljim razvojnim projektima Beogradskog cvora do konacnog ukidanja Savskog amfiteatra pise Ranka Gasic (2023) u analizi izdato u Institutu Savremene Istorije i Leibnitz Instituta za Istocnu i...
Ovaj veb sajt koristi kolačiće radi prilagođavanja sadržaja, poboljšanja korisničkog iskustva i očuvanja prijave ako se registrujete.
Nastavkom korišćenja ovog veb sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.