Šta je novo?

Nedavni sadržaj od NS arhitekt

  1. N

    Železnice - putnički saobraćaj

    Jutros je u 06:24h u stanicu Novi Sad ušao prvi voz sa severa, iz pravca Sombora.
  2. N

    Železnice - infrastruktura

    Za razliku od Vojvodine, Vi ste imali toliko sreće da Vam ne čupaju pruge. Od počupanih pruga, ako izuzmemo Požarevac - Kostolac, sve su u Vojvodini.
  3. N

    Železnička stanica Vukov Spomenik

    Da li naši propisi o građenju elektrifikovanih pruga prepoznaju da se umesto sistema nosećeg užeta i ovkačenog voznog voda na vesaljke - krutog voda koristi sistem krute šine, poput metro linija u Barseloni ili na Berlin Hauptbahnhof-u?
  4. N

    Železnice - infrastruktura

    Voleo bih da delim taj optimizam ali stvarnost je sasvim drugačija. Očekujemo od ljudi koji se nešto pitaju vezano za železnicu da u budućnosti obnove neke zapostavljene, uništene, povađene pruge, očekujemo od istih onih "stručnjaka" koji su dozvolili da se na primer zatvori i povadi pruga...
  5. N

    Železnice - infrastruktura

    Pruga Vrbas - Bečej je ukinuta i demontirana, zajedno sa prugama Žabalj - Bečej i Bečej - Senta. Bečej je tako od čvora u potisju izbrisan sa napredne železničke mape.
  6. N

    Železnice - infrastruktura

    Upravo se iz tog razloga kod projekata daje bankarska garancija za dobro izvršenje posla i otklanjanje nedostataka u garantnom roku. U slučaju da izvođač radova odbije da otkloni uočene nedostatke investitor ima pravo da aktivira bankarsku garanciju i da otkloni nedostatke o trošku izvođača...
  7. N

    Železnička stanica Zemun / Железничка станица Земун

    Imali su tačno 30 godina pošto ih je CIP projektovao 1990. za "Brze pruge Srbije". To je jedan od razloga zašto na Novom Beogradu nisu predviđeni liftovi. Imao sam uvid u taj projekat još pre 15 godina.
  8. N

    Železnice - infrastruktura

    Njihov noćni voz staje bukvalno na svakoj stanici, tako da je u rangu putničkog voza. Putovao sam jednom tim vozom do Zagreba. Polazak oko 21h, stiže u Zagreb u 6h. Ugodna vožnja, dobijete vodu i kroasan uz vožnju kartu. Hrvati imaju problem što im je autoput A1 pod koncesijom pa moraju da...
  9. N

    Železnice - infrastruktura

    Ja sam za to da kolor šema bude sa nekim freskama da ga niko ne opogani grafitima i samo da se razlikujem od Hrvata pa makar ispali i :violina:
  10. N

    Železnice - infrastruktura

    Da li neko zna koji je razlog zašto nije puštena brzina od 80km/h na remontovanim deonicama, već se vozi 30, 50, 60km/h? Hoće li se brzina podizati?
  11. N

    Železnice - infrastruktura

    Pored lošeg održavanja, kod ruskih vozova se vidi loša završna obrada. Pogledajte dozatore za sapun, korpe za otpatke u toaletima, većinom je počela da ih nagriza korozija. Takođe, upotrebljeni jednobojni stofovi posle par godina upotrebe deluju prljavi i masni. Ne govorim o mehaničkim delovima...
  12. N

    Železnička stanica Novi Beograd

    Ovde se vidi elementarno nepoznavanje uslova eksploatacije i veliki nedostatak projektanata za detalje. Svaki objekat, sve građene strukture zahtevaju održavanje, pa tako i objekti na železnici. Bojim se da će ovde naša aljkavost i nemar doći do izražaja. :bash:
  13. N

    Železnice - infrastruktura

    Deonica Bečej - Žabalj je remontovana 1986.-1987. godine, kada je povećan osovinski pritisak. Kriza 90-tih je prekinula remont Žabalj - Rimski Šančevi. Putnički saobraćaj je u stao 1998. godine, a teretni 2012.-2013.
  14. N

    Železnice - infrastruktura

    Pruga Novi Sad - Bečej je neupotrebljiva na deonici od Čuruga do Bečeja. Pre 5 godina su povađeni pružni prelazi, pokraden pričvrsni materijal, pruga zarasla u korov. Pruga Vrbas - Bečej ima šina samo u tragovima.... :violina: :violina:
  15. N

    Železnice - infrastruktura

    2010. godine sam se vraćao iz Sutomora za Novi Sad vozom. Polazimo iz Sutomora oko 19h. Pre nas je 5min ranije krenuo putnički voz za Podgoricu. Taj isti voz je imao vanredni događaj na pružnom prelazu u Virpazaru kada se čovek bacio pod voz. 2h smo čekali da se završi uviđaj. Dolazimo u...
Vrh