Šta je novo?

Nedavni sadržaj od Nikola NS

  1. N

    Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

    Sa BG vozom koji ima polaske na 30/60 min i ne ide do aerodroma nema smisla terati putnike da menjaju tri prevoza (tramvaj/autobus - BG voz - šatl bus) kako bi stigli do aerodroma. Kad se BG voz produži do ANT i BG voz bude imao intervale do 30 min, onda stop autobusizaciji do aerodroma.
  2. N

    Modernizacija železnice

    Nije potpuno isti princip u ICE i našim Beelmt. Kod nas su obrnuli X(X)4 i X(X)8 u odnosu na ICE. Ovo u ICE ima više logike. Evo ovde rasporeda sedišta u raznim evropskim zemljama: https://www.seat61.com/european-train-seating-plans.htm
  3. N

    Редови вожње

    Поправили су, сад су нормални редови вожње. А баш сам у суботу увече проверавао кад су последњи поласци за неке линије и видим овакве фантомске поласке. Било ми је чудно тако да се ипак нисам поуздао у званичан ред вожње који треба да буде тачан.
  4. N

    Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

    Колико видим на снимцима, мост има сандучаст попречни пресек. Код таквих распона и попречних пресека и технологије (ливење на лицу места) се ради накнадно преднапрезање - заједно са арматуром се поставе цеви кроз које се провлаче каблови, носач се бетонира, потом утеже и инјектира. Постоји и...
  5. N

    Modernizacija železnice

    Убацили су други још у недељу. Иначе, на 745 је у понедељак возио KISS (возио је и пре каменовања) иако у реду вожње и на апликацији/онлајн куповини не пише да вози.
  6. N

    Modernizacija železnice

    Већи капацитет ће бити потребан на деоници Београд - Нови Сад, где више смисла има упарити Флиртове. Треба ли да возе упарени KISS-ови од Београда до Суботице иако ће после Новог Сада тешко бити потребе за толиким капацитетом? Или треба да се чека у Новом Саду како би се откачила једна...
  7. N

    Modernizacija železnice

    Јасно је то и има смисла за теретне возове или путничке возове на дужим релацијама као што су Београд - Ниш, Београд - Ужице или, најбољи пример, Београд - Бар. Али железнице треба да гледају да имају и путнике, а путник између Новог Сада и Београда ће пре изабрати воз који иде на сваки сат него...
  8. N

    Modernizacija železnice

    А где ће требати? Ја уопште нисам за коришћење KISS гарнитура за превоз у време било каквих масовних догађаја. За то нека се користи РВР и FLIRT. Такође, не видим потребу за дуплирањем гарнитура од Новог Сада до Београда (у будућности до Суботице). На малој раздаљини (75 км од Београда до Новог...
  9. N

    Modernizacija železnice

    Наш Правилник, тачка 5.4 Прилога (http://demo.paragraf.rs/demo/combined/Old/t/t2012_10/t10_0286.htm) изричито забрањује пероне уз пролазне колосеке само за брзину преко 200 км/ч. За брзине од 160 до 200 км/ч може код реконструкције пруга уз одговарајуће мере за безбедност путника. @WLABmz...
  10. N

    Modernizacija železnice

    А ти мислиш да би та места имала станице/стајалишта да се градила пруга за 160 км/ч? Ако је стајалиште уз главне колосеке небезбедно за 200 км/ч, небезбедно је и за 160 км/ч. Ловћенац и сад има станицу у њиви. Не пролазе ИЦ возови сваких 5 мин па да не могу да регио возови стају на стајалиштима...
  11. N

    Modernizacija železnice

    Не прижељкујем да буде већа, али сам свестан да неко мора да покрије ову цену карте. Наравно, цену карте на крају платимо и кроз порез. Наравно да свако има право да се вози, али сада имамо случајеве да људи купују карте иако нису сигурни да ли ће путовати. Видим сваки други-трећи дан на...
  12. N

    Modernizacija železnice

    Буквално, вероватно ће и даље бити немогуће викендом купити карте данас за данас јер ће људи и даље ићи "само да се провозају". Мени је бесмислено да се карта за воз до града удаљеног 75 км купује недељу дана унапред. Као да се купују карте за позориште, а не за воз. С друге стране се...
  13. N

    Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

    Не знам зашто упорно упоређујеш аутобус и авион када су неупоредиви. Упоредиви су аутобус и воз. Како је могуће да на железници не постоји перонска карта нити наплата станичне услуге? Може се рећи и да је употреба тоалета бесплатна јер постоје тоалети у возовима и на неким станицама. На БАС-у се...
  14. N

    Dijagram mreže autoputeva u Srbiji

    Ипсилон крак је 1+1 мотопут (на снимку се виде знаци за мотопут и ограничење 100 км/ч: ), није магистрала. Разлика између мотопута и осталих државних путева првог Б реда (некадашњих магистралних путева) је у категоријама возила која могу да га користе, не у броју трака, врсти раскрсница итд. На...
  15. N

    Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

    Не знам какав је материјал на траси тунела, али могуће је копати багером (песак, глину итд.) или минирати (стеновити материјал).
Vrh