Šta je novo?

Nedavni sadržaj od Generator

  1. G

    Železnice - teretni saobraćaj

    U Nemačkoj se ovo koristi i na Frankenvaldu. Maksimalna brzina nezakvačenih potiskalic može biti 60 km/h. Bilokoja potiskalica mogu imati samo 150 kN vučne sile (zbog problema sa lakšim vagonima) i do 150/240 kN sile kočenja.
  2. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Trak da bi se sprečilo padanje kablova. Preventivna merenja za ležajeva i drugih stvari.
  3. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    To zavisi od toga da li je serija već imala testiranja. Ako je u pitanju prvi kupac, sva testiranja se rade sa ovim vozom. Ako je u pitanju drugi ili deseti, potrebno je nekoliko nedelja da se pojavi na šinama. Vreme testiranja zavisi od broja zemalja u kojima će se saobraćati. TSI standard...
  4. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Ovi vozovi bi mogli da nastave normalno da saobraćaju najviše 5-10 godina. Mađari su iznajmili 15 dizel lokomotiva, ali su problematične. Da li neko u Srbiji zna kako se servisiraju ove Lintove? Ako ne, onda će biti problema. Imaju problema sa hlađenjem jer se brzo može začepiti, a motor ima...
  5. G

    Železnice - teretni saobraćaj

    Neformalno. Ugovor o zakupu nije obnovljen. SŽ namerava da remotorizuje ove lokomotive.
  6. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Kazna je ista kao i za saobraćajnu nezgodu iz nehata, droge, alkohol, dodatna kazna. Ako ima smrtnih slučajeva, sud dodaje još jednu kaznu. Štetu (servis) plaća osiguravajuće društvo ako je voz osiguran. Ako ne, SV može samo sudskim putem da povrati novac od vlasnika kamiona. Vozač ne plaća...
  7. G

    Železnice - infrastruktura

    Opet iskaknje vagona? Kot Šebešića (Subotica - Sombor) vagoni lajke za autotransport.
  8. G

    Železnice - teretni saobraćaj

    Još jedna Softronic Transmontana stigla u Srbiju. DB Cargo 480-016.
  9. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Nije tako strašno. Stadler i Siemens imaju servisnu mrežu širom Evrope (Mađarska, Slovačka, Austrija). Za Kineze će se neko već naći u Srbiji. Problem Crnogoraca je što nisu razmišljali o tome prilikom kupovine, jer CAF nema servisnu mrežu. Najbliži je u Italiji.
  10. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Sedište mašinskih inženjera. :)
  11. G

    Železnice - svaštara

    Ova 482 nije Softronic, nego Reloc, modernizovana EA040 , druga lokomotiva iza, 481 je Softronik, koja je isto romunska EA040. Samo frem je stari, vse ostalo novo. ali obe su asinhronke, nema više tiristora. Dolazi i treća. Končarka, iste što su 441. koje su bile robna razmena između Rumunije...
  12. G

    Železnice - infrastruktura

    Kada jedna osovina pukne, ili jedan monoblok iskoči iz šina sa 50-70 osovina na celom vozu, ništa se ne oseća i ne vidi dok voz ne prođe skretnicu ili se vazdušni vod ne pokvari. U Austriji je Gysev teretni uništio 10 km koloseka, odnosno 16.000 betonskih pragova. Ova nesreća nožda može biti...
  13. G

    Železnice - infrastruktura

    Slika je stara. Svake godine neko to iznova otkrije. 190 km/h u Francuskoj imao TGV, koji su na LGV, IC sa Corail vagonima su prilično spori. Isto u Španiji. Samo brze pruge.
  14. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Kod DB Kiss-a bilo bi potrebno zameniti ceo transformator, sve izolatore, sve kablove, filtere i ulazni deo pretvarača. Maksimalni napon na 15 kV 16,2/3 Hz je 18 kV, a na 25 kV 50 Hz, minimalni napon je oko 18-20 kV. Takođe je potreban novi softver. Glavno pitanje je cena. Ti Kissi imaju 14...
  15. G

    Železnice - infrastruktura

    Ovo su samo prosečne brzine za najbrže IC, EC vozove. Nema tu regionalca, ni tereta.
Vrh