Šta je novo?

Nedavni sadržaj od Generator

  1. G

    Železnice - teretni saobraćaj

    Neformalno. Ugovor o zakupu nije obnovljen. SŽ namerava da remotorizuje ove lokomotive.
  2. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Kazna je ista kao i za saobraćajnu nezgodu iz nehata, droge, alkohol, dodatna kazna. Ako ima smrtnih slučajeva, sud dodaje još jednu kaznu. Štetu (servis) plaća osiguravajuće društvo ako je voz osiguran. Ako ne, SV može samo sudskim putem da povrati novac od vlasnika kamiona. Vozač ne plaća...
  3. G

    Železnice - infrastruktura

    Opet iskaknje vagona? Kot Šebešića (Subotica - Sombor) vagoni lajke za autotransport.
  4. G

    Železnice - teretni saobraćaj

    Još jedna Softronic Transmontana stigla u Srbiju. DB Cargo 480-016.
  5. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Nije tako strašno. Stadler i Siemens imaju servisnu mrežu širom Evrope (Mađarska, Slovačka, Austrija). Za Kineze će se neko već naći u Srbiji. Problem Crnogoraca je što nisu razmišljali o tome prilikom kupovine, jer CAF nema servisnu mrežu. Najbliži je u Italiji.
  6. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Sedište mašinskih inženjera. :)
  7. G

    Železnice - svaštara

    Ova 482 nije Softronic, nego Reloc, modernizovana EA040 , druga lokomotiva iza, 481 je Softronik, koja je isto romunska EA040. Samo frem je stari, vse ostalo novo. ali obe su asinhronke, nema više tiristora. Dolazi i treća. Končarka, iste što su 441. koje su bile robna razmena između Rumunije...
  8. G

    Železnice - infrastruktura

    Kada jedna osovina pukne, ili jedan monoblok iskoči iz šina sa 50-70 osovina na celom vozu, ništa se ne oseća i ne vidi dok voz ne prođe skretnicu ili se vazdušni vod ne pokvari. U Austriji je Gysev teretni uništio 10 km koloseka, odnosno 16.000 betonskih pragova. Ova nesreća nožda može biti...
  9. G

    Železnice - infrastruktura

    Slika je stara. Svake godine neko to iznova otkrije. 190 km/h u Francuskoj imao TGV, koji su na LGV, IC sa Corail vagonima su prilično spori. Isto u Španiji. Samo brze pruge.
  10. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Kod DB Kiss-a bilo bi potrebno zameniti ceo transformator, sve izolatore, sve kablove, filtere i ulazni deo pretvarača. Maksimalni napon na 15 kV 16,2/3 Hz je 18 kV, a na 25 kV 50 Hz, minimalni napon je oko 18-20 kV. Takođe je potreban novi softver. Glavno pitanje je cena. Ti Kissi imaju 14...
  11. G

    Železnice - infrastruktura

    Ovo su samo prosečne brzine za najbrže IC, EC vozove. Nema tu regionalca, ni tereta.
  12. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Elektropneumatska kočnica preko diskova na osovini. Na lokomotivi bi bila ovo direktna kočnica. Za brze vozove, isto je i za male brzine. Može se čuti i na Flirtu kada se zaustavi. Na snimku je dugačak test kočenja i mala brzina. Isto kao direktna kočnica na lokomotivi koja ima i diskove. Kod...
  13. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Sve što mogu da kažem je, do sada ništa strašno. Kasnije slede dinamične vožnje po Mađarskoj (ispitivanje rada sigurnosnih uređaja...). Za Srbiju ove vožnje neće biti problem (ni Vectron, ni Stadler, ni privatni prevoznici nisu imali problema), ali u Mađarskoj to ide sporo. Voz je dobar za...
  14. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Pa nije. Stručnjaci znaju kakvi su testovi (kontaktna sila pantografa, potrošnja struje kada miruje (ovde postoji problem jer je kontaktna tačka KM i pantografa veoma mala i postoje problemi sa velikim strujama), brzina, električna kočnica i vratenje struje u KM, brzo kočenje, parking kočnica...
  15. G

    Železnice - putnički saobraćaj

    Kada se svi testovi završe (jedan test se radi 3-5 puta, srednji broj je konačan rezultat), a ovaj Soko ima pečat da je sve u granicama tolerancije, onda se objavljuje. Dok se testovi ne završe, nema komentara u kojoj su fazi. A kupac otprilike zna šta se dešava. Oni koji treba da znaju u kojoj...
Vrh