Šta je novo?

Nedavni sadržaj od Belgrade.

  1. B

    Metro

    Ma naravno, kopiranje/"špijuniranje" štagod može biti od koristi, ali dok se ne uspostavi PRAVNA DRŽAVA nećemo biti u stanju da razvijemo funkcionalnu ekonomiju, niti da ponovo napravimo jake domaće što privatne, što državne firme u strateški važnim sektorima. Država ne sme da bude neprijatelj...
  2. B

    Metro

    Nije jedini način za transfer tehnologije kupovina licence, postoji nešto što se zove i industrijska špijunaža što je pogotovo olakšano ako neko inače već na tvojoj teritoriji ima fabriku, npr. tu Simensovu kod nas. Nisu ni Kinezi izmišljali toplu vodu ispočetka nego su radili copy/paste+male...
  3. B

    Metro

    Da nije prvo opljačkana, a potom "privatizovana", ova nekada domaća firma bi nam danas dizajnirala i pravila metro i druga šinska vozila: https://www.bbc.com/serbian/lat/srbija-46461824 Ne mogu sad nigde da pronađem na Youtube-u, ali o toj našoj u to vreme SCI-FI fabrici je tamo negde krajem...
  4. B

    Metro

    Aha sad sam sve razumeo, jeste Nemci naši prijatelji nas uopšte ne prikazuju kao zaostale (a sigurno su im povoljniji i tramvaji i rezervni delovi) - a ja sam sve očekivao da ćete da predložite firmu iz zemlje čijeg predsednika ponosno držite na avataru, kad ono...Nemci. Slažem se da je nešto...
  5. B

    Metro

    Nego samo od prijateljske Turske za 80 i nešto miliona umesto za 30-tak od Končara? Pozdravite kolege iz kabineta gradonačelnika i molim Vas strogo se držite svih upozorenja iz Informera vezanih za Hrvate i ostale neprijatelje.
  6. B

    Metro

    Evo kako to radi legendarna firma Rade Končar, Zagrebčani em su izmuzli EU subvenciju za modernizaciju tram.vozila, em su tu lovu dali svojoj domaćoj firmi da im ista napravi - samim tim ubuduće održavanje je rešeno jer ne zavisiš od delova iz Turske, Španije, Francuske, Kine...
  7. B

    Metro

    Ne radi se o odustajanju već o mogućoj sporazumnoj izmeni projekta gde involvirane strane kompanije ostaju u igri kao contract-ori, ali se radi po izmenjenim trasama u skladu sa preporukama Građevinskog i Saobraćajnog fakulteta na bazi njihove stručne studije koja je dosad izignorisana jer se iz...
  8. B

    Metro

    Ja da se pitam iskoristio bih je za kopanje tunela ispod Savskog rečnog korita i sa nekoliko modifikacija staničnih lokacija linije 2 prvo gradio liniju koja povezuje NBG i OldBG (jer su de facto mostovi najveće usko grlo), a to ko će se pitati i šta će se graditi zavisi od toga ko će biti na...
  9. B

    Metro

    Dobar vic :)
  10. B

    Metro

    Nisi me razumeo druže, kad sam rekao "do pola", aludirao sam na sarkastičan termin "Metropola" koji je nastao u sada već davnoj prošlosti verovatno pre nego što si se rodio kada su odlučili da prenamene V.Spomenik iz prvobitno planirane prave metro stanice u tzv. beovoz stanicu...ni u ludilu...
  11. B

    Metro

    Druže nije realno da ja i ti doživimo izgrađen metro sistem - eventualno nešto "do pola" kao što je bila priča sa Beovozom, a tokom celih 80-tih su se ljudi džabe ložili i nadali da će kod Vukovog spomenika biti prava metro stanica. Tako da moj savet ti je položi ti sad za vozački i videćeš...
  12. B

    Metro

    I u njima se i ta "sirotinja" vozi sopstvenim vozilom kad želi udobnost - od Teherana pa sve do Bombaja (Mumbaija). Kod nas nije problem nabaviti jeftino polovno npr. japansko/korejsko vozilo, problem je u našem mentalitetu nasleđenom iz vremena one bivše komunističke države gde se za sve...
  13. B

    Metro

    Grešiš. Jedan od ta 3 bi ti u svakom trenutku naleteo unutar max 5 minuta. +od/do Sava Centra 95-ica i problema nema osim gužve i eventualno neispravne/ugašene klime. Gospoda koja ne podnose gužvu i slično se ne voze javnim prevozom već privatnim vozilom ili taksijem (svakako ne tramvajem).
  14. B

    Metro

    Za slučaj da ovo čita neko od donosioca odluka; Vidim da se pojavilo više dilema vezanih za metro stanicu linije 2 između J.Bulevara i V.Ilića, tj. prvobitna "Šumatovačka" je skoro promenjena u "G.Milenka". Mislim da postoji još optimalnija izmena skoro na ekvidistanci između J.Bulevara i...
Vrh