Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

Ma reportazu o ovom sto je otkopano i pronadjeno ispod zemlje. Nisu svi tako informisani kao na beobuildu. Bitno je da je javnost upoznata.
 
Pa ispada da su "zuti" zatrpali kapiju 😆 a linijski park uopste nije podrazumevao iskopavanje, cak naprotiv, nego su to usput odlucili, jer, gle cuda, neceg je bilo ispod te zemlje.
Trebao bi neko javiti Vesicu da nije samo Vodena Kapija ta koja je zatrpana.

Mene sada samo interesuje kuda ce da odlazi sva ta voda koja ce sigurno da se nakupi tu ispred kapije nakon padavina?
I ne samo tu, otkopavanje bedema podrazumeva ozbiljan sistem drenaze i odbrane od poplava.
 
Oвде је на делу прилагођавање површног пријекта стању на терену, пошто су археолошка истраживања морала да претходе целокупним радовима у зони тврђаве. Тек након њих је могао да се изради пројекат. Видећемо како ће сад ту да збуџе степенице, надам се да ће бити изван саме капије.
 
.....
Mene sada samo interesuje kuda ce da odlazi sva ta voda koja ce sigurno da se nakupi tu ispred kapije nakon padavina?
I ne samo tu, otkopavanje bedema podrazumeva ozbiljan sistem drenaze i odbrane od poplava.

O tome će da razmišljaju kada do toga dođe... Isto kao kada "otkrili" Vodenu kapiju.
 
У просторном плану за тзв. "Линијски парк" пише..

Археолошки истражити простор Водене капије I и на основу резултата истраживања и историјске документације архитектонски анализирати могућност њене делимичне или потпуне обнове.

Тако да наравно да се знало за капију и предвиђени су археолошки радови на њој, односно истраживање и конзервација, без обнове, што је по мени у овом тренутку ОК. Дракче, то не мора значити затрпавање, конзервирани објекти постоје на целој тврђави. И затрпани и незатрпани.

Такође пише и ово:

Истраживање простора дунавског пристаништа према историјским плановима.

То је оно што се зна и ту нема никаквих изненађења..

Ово јуче је био само.. Политички циркус, као и сви десетинама година уназад.

Оно што је из плана нејасно је ово,

Реконструкција делова утврђења порушених приликом изградње железнице;

Претпостављам да се то односи на задњи део бедема, ка булевару, док су темељи предњег ка реци који је уништен 1942. због проширења пруге, изгледа остављени за неку другу прилику што је по мени ипак штета, дакле оно што је очигледно могуће обновити је ово..

DSC_0004.JPG
DSC_0005.JPG
DSC_0009.JPG



Е сад, да ли ће то и бити, видећемо.
 
Poslednja izmena:
Pa ispada da su "zuti" zatrpali kapiju 😆 a linijski park uopste nije podrazumevao iskopavanje, cak naprotiv, nego su to usput odlucili, jer, gle cuda, neceg je bilo ispod te zemlje.
Trebao bi neko javiti Vesicu da nije samo Vodena Kapija ta koja je zatrpana.

Mene sada samo interesuje kuda ce da odlazi sva ta voda koja ce sigurno da se nakupi tu ispred kapije nakon padavina?
I ne samo tu, otkopavanje bedema podrazumeva ozbiljan sistem drenaze i odbrane od poplava.
Treba javiti da je Đilas zatrpao čitav Kalemegdan. ;)
 
На страну сва остала драма, ово је толико леп део обале, греота што је био толико дуго одсечен од људи

Само да се лепо рестаурира и среди и не требају му никакви ресторани, кафићи, сплавови ни бродови. Само река и историјски кеј.
 
Морали су прво да прођу археолози, а онда да се уопште размишља о линијском парку. Сам линијски парк су могли слободно да крену од базена до марине и то би имало више ефекта, пошто је овде већ постојао пешачко-бициклистички коридор.
 
Opet moram da ponovim da je sve ovo trebalo uraditi čim je pruga prestala da se upotrebljava.

Što je bilo pre više od dve godine. A pre dve godine su uklonili i šine. I svo to vreme je trasa pruge bila prazna. Iako sam više puta potsećao da bi arheološko istraživanje trebalo da počne odmah jer je svima jasno da tamo ima posla za čitave godine rada. I da će to biti obavezno zbog stepena zaštite i arheološkog nalazišta najvišeg reda.

Naprimer ovo je slika iz Novembra 2020. Nema šina pored Vodene kapije (skinute su još tokom tog leta, a možda i proleća):

IMG_9608.JPG
 
У просторном плану за тзв. "Линијски парк" пише..

"Археолошки истражити простор Водене капије I и на основу резултата истраживања и историјске документације архитектонски анализирати могућност њене делимичне или потпуне обнове."

Тако да наравно да се знало за капију и предвиђени су археолошки радови на њој, односно истраживање и конзервација, без обнове, што је по мени у овом тренутку ОК. Дракче, то не мора значити затрпавање, конзервирани објекти постоје на целој тврђави. И затрпани и незатрпани.

Такође пише и ово:

"Истраживање простора дунавског пристаништа према историјским плановима."

То је оно што се зна и ту нема никаквих изненађења..

Ово јуче је био само.. Политички циркус, као и сви десетинама година уназад.

Оно што је из плана нејасно је ово,

"Реконструкција делова утврђења порушених приликом изградње железнице;"

Претпостављам да се то односи на задњи део бедема, ка булевару, док су темељи предњег ка реци који је уништен 1942. због проширења пруге, изгледа остављени за неку другу прилику што је по мени ипак штета, дакле оно што је очигледно могуће обновити је ово..

Е сад, да ли ће то и бити, видећемо.

"Реконструкција делова утврђења порушених приликом изградње железнице;" se odnosi na sve što je u bilo kom trenutku oštećeno ZBOG železnice. Pošto više nema železnice više ne postoji ni bilo razlog da se ne rekonstruiše sve što je moguće. Rušenja je bilo u dva navrata. Kad je prvi put izgrađena Klanička pruga 1899. veoma su pazili da sruše sto je moguće manje, pa su prugu provukli duž već postojećeg rova po sredini između spoljnog i unutrašnjeg priobalnog bedema. Tada je ipak bilo neophodno rušenje na dva mesta gde se bedemi lome pod oštrim uglom da bi postojali odbrambeni delovi istureni u tok reke. Tada je odsečen zadnji deo bastiona Sv Jakova i unutrašnji sloj bedema unutar redana kod kafana Bella Vista. To bi trebalo obnoviti. Daleko veće oštećenje su napravili Nemci tokom rata kad su zbog provlačenja još jednog koloseka porušili oko 2,5 metra širine unutrašnjeg priobalnog bedema sa njegove rečne strane. To bi takođe trebalo obnoviti. I jedno i drugo je moguće jer postoje ili nacrti ili slike, a i Nemci su ostavili nedirnuto sve što je bilo ispod nivoa pružne podloge od tucanika (svega pola metra visine). Pa sve što je za rekonstrukciju potrebno postoji.
 
Poslednja izmena:
Ovde se lepo vidi koji su deo unutrašnjeg priobalnog bedema Nemci oštetili, a koji nisu. Zanemarite železnički podzid koji je trebalo da obezbedi kapiju i osigura stabilnost pruge zbog vibracija teških teretnih vozova, krajnje desno. To je pre neki dan uklonjeno kao bezvredno.

Grubo procenjeno, kad je u pitanju visina bedema a ne same kapije (koja je sa ukrasima i zgradom iznad bila viša od bedema), oštećeno je 2,5 metra bedema u širinu i oko 2 metra u visinu.

A NIJE oštećeno oko 2,5 metra u širinu i oko 3 metra u dubinu.

IMG_9599.JPG
 
Ja sa zebnjom gledam ove fotografije dubokog iskopa odmah do obalouvrde.... ovi su u nekoj teškoj zavadi sa vodom... one poplave, pa uništavanje izvora pijaće vode, jalovišta, klizišta, pucanja cevi po gradu, ceo BnV na šipovima... ovo mi deluje kako mogući nastavak niza...
 
Zuma,

све то је познато, једноставно, пракса је да се истражи и конзервира, евентуално презентира постојеће стање.

Што се тиче Водене капије 2, претпостављам да је чека "судбина" унутрашње Сава капије (порушене од савезника 1944.), односно истраживање и конзервација затеченог стања што је и урађено 2007. године.


DSC_0097.JPG
DSC_0095.JPG
DSC_0013.JPG


За мене је спорно то што је из плана за тзв. "Линијски парк" (за сада) изузето истраживање и конзервација бедема узводно и низводно од Водене капије 2.


DSC_0120.JPG


DSC_0098.JPG


Сама реконструкција, односно обнова је посебно питање, да ли би суграђани и желели зидине попут ових уз кеј..

DSC_0127.JPG


Такође, Дракче је добро споменуо и ефикасан одвод вишка воде, што је у случају унутрашње Сава капије занемарено, па се у најнижој тачки таложи блато и вода, за разлику од рецимо железничког надвожњака код Водене капије 1 који одвод има..

DSC_0123.JPG
 
Poslednja izmena:
Могле би и саме зидине да се користе као једна врста шеталишта, тј. да се по њима уреди пешачка стаза.
 
Пре је постојала могућност пењања на зидине само са стране булевара. Требало би сада разрадити ту комуникацију која даје нови доживљај посматрања и тврђаве и реке Саве.
 
Zuma,

све то је познато, једноставно, пракса је да се истражи и конзервира, евентуално презентира постојеће стање.

Што се тиче Водене капије 2, претпостављам да је чека "судбина" унутрашње Сава капије (порушене од савезника 1944.), односно истраживање и конзервација затеченог стања што је и урађено 2007. године.

Vodena kapija 1 je na isuviše dobrom mestu da bi samo bila konzervirana i nadalje ostala nepristupačna. Kroz nju je "prirodni", tj od početka projektovani prolaz kroz bedeme. Tome bi trebala da služi i nadalje, a to znači da je neophodna i rekonstrukcija, a ne samo konzervacija. Već ima i rampu za uspon na bedeme, ali da bi se sa obale došlo do te rampe prvo mora da se prođe kroz kapiju. Tu treba staviti i novi pešački prelaz preko ulice Vojvode Bojovića, sa semaforom sinhronizovanim sa onim kod Nebojša kule. Tako bi uz rekonstrukciju, koju bi ionako morali raditi već i zbog same kapije (bila bi za sada jedina znatnije očuvana vodena kapija u funkciji), iz ubuduće veoma opterećenog linijskog parka "besplatno" dobili i pristup budućem šetalištu po vrhu bedema, i obema stranama ulice Vojvode Bojovića, a pre svega Donjem Gradu i gornjem delu tvrđave. Kod Vodene kapije 2 (kod Nebojšina kule) od šetališta uz reku do Donjeg grada ima čitavih 120 metara. Kod Vodene kapije 1 od šetališta uz reku do Donjeg grada samo 40 metara. To je velika razlika, tj park Donjeg grada (a kasnije i rekonstruisani bedemi zapadnog podgrađa) postaju TRI PUTA bliži pešačkoj zoni iz reku. Ovo je isuviše dobra prilika da bi se propustila.

IMG_0001rc.JPG
 
А одакле ти то да би Водена капија I истраживањем и конзервацијом (не потпуном обновом како се претпоставља да је изгледала када је направљена) остала неприступачна?
Дакле, истражи се и конзервира што је пронађено од капије и бедема. Наравно да би се могло пролазити кроз њу у том случају и ставити и синхронизовани семафор и све што треба.

Навео сам пример истраживања и конзервације унутрашње Сава капије, она је функционална и без потпуне обнове.
 
Poslednja izmena:
Vrh