Šta je novo?

Tramvaji

Тачно, у плану је "исправљање" кроз фабрички круг до окретнице заједно са булеваром у Раковици.
 
Jel pušten onaj deo Savskog trga ka Mostaru, da li se 12 vratila na staru trasu?
 
Vrlo moguće i da dobijemo i tramvaj 4 za NBG i ako se ikada desi, do Zemuna.
 
Jel pušten onaj deo Savskog trga ka Mostaru, da li se 12 vratila na staru trasu?
Ništa od toga, ali Novosti nisu slagale, rekli su "otvara se do 25. januara", samo su zaboravili da navedu i godinu uz datum. Biće verovatno do kraja ove decenije.
 
Lično bi se radovao trojci i 4ci kao veza novog bgd-a sa rakovicom. Ovako, niko i ne spominje trasu niti ima radnika. E sada, da li će novi vlasnik zadržati imr kao skladište ili ići na trend gradnje stanova gde god prostor nadješ. Možda pogura da se bulevar završi.
 
Ispravljanje baš i ne kapiram, postojala je okretnica u okviru imr, postoje slike na forumu, ostao je deo skretnice bez kontaktne mreže.
 
Vrlo verovatno i tu nešto planiraju da grade. Ne bi tek tako planirali taj "pravi" deo.
 
Nisam znao da su tramvaji saobraćali i dok je Beograd bio pod okupacijom. Onda se trojka verovatno odnosila na liniju Novo Groblje-Topčider koja je uvedena još krajem 19. veka, ali je tramvajska pruga produžena do Kneževca tek pre nekih 40 godina u vreme projekta "Tramvajem u 21. vek".
Da pokušam ukratko napisati istoriju trojke, jedne od najstarijih linija u Beogradu.

Otvorena 5. juna (17. juna) 1894. na relaciji Terazije-Kralja Milana-Kneza Miloša-Senjak-Topčider. U početku je završavala kod konaka Kneza Miloša. Linija se zvala "Topčiderska".
Nakon I sv. rata imamo podatak da je linija dobila br. 3 i da joj je bio početak od Kneževog spomenika. Nemam podatak kada je linija produžena, ali pretpostavljam da se to desilo negde 1912. kada je izgleda izgrađen krug Terazije-Kolarčeva-Knežev spomenik-Knez Mihajlova i natrag Terazije. Ima li možda neko precizniji podatak?
U septembru 1924 krak ka konaku je ukinut a pruga produžena do ž.st. Topčider. Dupliran je kolosek a iste godine je i urađena okretnice oko spomenika Knez Mihajlu. Ovakvo stanje je ostalo sve do oslobođenja 1944.
1946. linija je obnovljena od Slavije preko Kneza Miloša ka Topčideru
Krajem 1948. produžena je do Rakovice.
4. septembra 1962. trojka ide, umesto Kneza Miloša, Savskom ulicom. Radovi su počeli 1961.
U vodiču iz '65 linij je polazila sa Slavije, dok vodič iz 1978 pominje Novo groblje.
23. januara 1984. pruga produžena od Novog groblja do Omladinskog stadiona.
28. novembra 1984. pruga je produžena do Kneževca.
Krajem 90ih je umesto OS trojka kretala sa Tašmajdana, pa je vraćena na staru trasu. Nemam tačan podatak kada je to izvršeno.

Evo toliko od mene. Ako neko ima više informacija, slobodno neka podeli :)
 
Gde se na Rakovici nalazila okretnica trojke, pre nego što je produžena do Kneževca? Na mestu današnjeg nadvožnjaka kod IMR-a ?
 
Ispravljanje baš i ne kapiram, postojala je okretnica u okviru imr, postoje slike na forumu, ostao je deo skretnice bez kontaktne mreže.
Према новом плану, трамвај ће код скретања из Патријарха Димитрија у Ослободилаца Раковице да продужи право кроз фабрику 21. мај.
Gde se na Rakovici nalazila okretnica trojke, pre nego što je produžena do Kneževca? Na mestu današnjeg nadvožnjaka kod IMR-a ?
Код клуба тројка на мапи буквално у кругу бившег ИМР ограђено оградом преко пута железничке.
 
Je l realno da svaki treći dan ne idu tramvaji Bulevarom, i onda zamene 4 linije jednim autobusom u koji ne može da se uđe...
 
Za užice i ostale drugare, slika iz perioda '77, jer je sled god produžena dalje.
Okretnica imr.jpeg
 
Za 21 Maj, jeste, neće više kružiti do kneževca. Tu je nekad bio fon, i dalje piše na jednoj od zgrada. Fon je nastao kao potreba za školovanim poslovodjama u tadašnjoj radničkoj rakovici. Mislim da je period oko '68 godine. Šteta, više nema dmb, rekord itd. Mada ko zna da li bi i danas opstali sa tehnologijom.
 
Obzirom da radim u tom delu Rakovice,ulica Oslobodjenja koja ide iza okretnice u Kneževcu,će jednog dana postati deo tog većeg bulevara,placevi firmi koje su tom delu će biti skraćeni i vlasnicima će biti isplaćena naknada...koliko sam shvatio,ulicom Oslobodjenja će ići nova pruga,e sad da li će stari deo pruge od Kapitola do Kneževca ostati,ili će biti sklonjen,još uvek nemam tu informaciju...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Можда остане као техничка пруга, мада није искључено ни да 'e је уклонити. Ипак је у ослободилаца раковице са једне стране река, значи 0 потенцијалних путника, а са друге бивша фабрика, коју када сруше и ту изграде стамбене комплексе (или пословне комплексе што бих више волео, али се плашим да нема памети за то) биће покривена новом пругом у улици Ослобођења.
 
Da li mislite da postoji mogućnost da se trojka produži na neki način?
 
Pa kud bi sa njom, produžetak ka Resniku mi ne zvuči opravdano pošto imaju BG Voz a i zahtevalo bi ko zna kakve egzibicije.
 
Svakako je trasa od Omladinskog stadiona do Kneževca već dovoljno dugačka. Bolje uvesti neku drugu liniju ili samo raširiti tramvajsku mrežu.
 
Pa kud bi sa njom, produžetak ka Resniku mi ne zvuči opravdano pošto imaju BG Voz a i zahtevalo bi ko zna kakve egzibicije.
Prvo na što sam pomislio je tram-train, Karlsrhue model, koji bi od Kneževc ima spoj sa železničkom prugom. Naravno, za ovo je potrebno da trasa ima kolosek sa dve širine (dual gauge 1435mm i 1000 mm), tj. kolosek sa tri šine. Takođe, za ovo su potrebni dvosistemski tramvaji. Bg:voz bi vozio do Vukovog spomenika, Tram-train preko Sajma do centra.

Drugo, gledam mapu, blizu su Labudovo i Petlovo brdo i pitao sam se da li nekako postoji mogućnost za spajanjem ove linije sa ova dva naselja. Ne poznajem kraj, vidim da je visinska razlika imeđu ovih tačaka, znam da bi trebalo graditi i nadvožnjak i tunel, kao i podzemne tramvajke stanice i znam da bi dosta sve to koštalo i egzibicija je. Ali opet, voleo bi da čujem druga mišljenja, pogotovo ljudi koji žive ovde.
 
Vrh