Šta je novo?

Metro

20251204_161231.jpg

Pomerili se kod cesme
 
Na sajtu bgmetro.rs ako odete na stranicu "planovi razvoja" i kliknete na prvu sliku, otvoriće vam se drugačija slika u odnosu na thumbnail. Previše je velika da bih je okačio na forum ali kačim nekoliko zanimljivih detalja vezano za treću liniiju koju trenutno projektuju Kinezi, a koje nismo videli u medijima.

Kao što sam i pretpostavio, stanica u centru će biti ispod Studenstkog trga jer će prostor na Trgu republike iskoristiti za prvu. Linija obilazi oko celog Kalemegdana čime podseća na planove iz 60/70ih za metro do Dorćola (zanimljivo da joj to dodaje samo jedan kilometar u ukupnoj dužini, moguće da drugačije ne bi ni mogla da savlada visinsku razliku od dna Save do vrha grebena kod Trga), planira se da produženje prema Aerodromu ide preko Ledina, kao i stanica IMR za vezu sa železnicom preko ŽS Rakovica.

1.png
2.png
3.png
4.png
 
Takođe, intenzivirali su se radovi u Makišu, i mimo nasutog dela ima puno raskrčenih površina i mašina. Na samom nasutom delu je postavljeno novo kontejnersko naselje, a vidi se i mašina za bušenje šipova. Nema još svežijih snimaka iz drona na osnovu kojih bi se moglo naslutiti da li mašina postavlja šipove za neku od planiranih hala.
 
M1 da skrene na Prokop i UKCS
M2 da ima stanicu kod Skupštine (veza sa M3)
M3 da ide na most paralelan sa Brankovim mostom (sa stanicom gde je sad Brankov most stajalište), ovo je čisto ludilo jer se nisu setili da isprojektuju jednu stanicu kako treba na Trgu (nisu znali gde će M3) pa će sad biti neka mega giga stanica ispod trga sa vezama podzemnim kroz arheološki najbogatiji deo grada.

Ovo se izmeni, i možemo reći da je plan metroa dobar

Inače, vezano za faznost gradnje. Ja bih deo M3 od Arene do Blokova odmah uradio sa M2 i vezao bih je na M2 tunel
 
M2 i M3 definitivno previše krivudaju, nadmoćna brzina metroa se anulira spiralnim i polukružnim trasama. M3 bolje da ide nadzemnim vijaduktom od Gandijeve direktno do ŽS Zemun kao što je bilo u prvim nacrtima, i M2 može da kreće od terminusa ŽS Zemun, svakako bi obe linije bile povezane sa depoom Bežanija. Što se tiče ove izmene sa Kalemegdanom, možda ima smisla da se pokrije zapadni Dorćol (istočni bi mnogo ranije trebao dobiti stanice Skadarlija i Dunav na M1), tu će verovatno biti više putnika nego na prvobitno planiranoj varijanti sa prelaskom Save kod Pristaništa, ali ova dodatna stanica "ZOO" ni 200 metara dalje ima isključivi cilj da nabije cene kvadrata u K-Distriktu. Tim pre što je zvanični plan da se beogradski Zoološki vrt do tada odavno preseli sa Kalemegdana na Adu Ciganliju.

Nije sporno pokriti Vukov Spomenik i veći deo BKA, ali saobraćajno odsečeni Prokop će ostati problem čak i nakon što se sve 3 linije realizuju do poslednjeg kraka i poslednje stanice. Kad bi bar preprojektovali onaj pristupni trg i saobraćajnice između Prokopa i autoputa i tu negde uglavili tramvajsku okretnicu sa vijaduktima do Autokomande i Sajma, imalo bi smisla sprovesti do Prokopa barem 3 nove tramvajske linije da na toj ploči terminiraju, od Banovog Brda, Omladinskog Stadiona i Pristaništa. Naravno da bi daleko bolja povezanost bila ako bi tramvajske linije do Prokopa išle od Bloka 45, Ustaničke i kalemegdanskog Donjeg Grada, ali te okretnice su već sada prebukirane da bi primile još po jednu liniju sa nekim pristojnim intervalom. A nije ni toliki imperativ povezati bežanijske i savske blokove sa Prokopom ako je već predviđeno da u budućnosti međugradski i međunarodni putnički vozovi prema severu, jugu, jugozapadu i severoistoku polaze sa TPS Zemun i TPS Kijevo, što znači da će pored Prokopa svi stajati i na Novom Beogradu. Veći je problem putnicima sa Zvezdare, Voždovca, Rakovice, Palilule, severnog i istočnog Beograda kako da što jednostavnije i bez velikog cimanja sa presedanjem stignu do Prokopa koji im je geografski bliži od novobeogradske stanice.
 
Poslednja izmena:
Ја нигде нисам видео овакав метро. Губи се сваки смисао. Јер, колико онда треба времена да се дође са краја на крај?
Prva linija ima koliko-toliko logičnu trasu, ali druga i treća baš nepotrebno vijugaju po više kilometara. Čak ni najoptimističniji propagandisti vladajuće sekte ne predviđaju završetak projektovanja M2 pre 2027. a M3 ko zna kada, tako da još ima nade da se izravna ova nebulozna S krivina oko Zemuna i Bežanijske Kose na M2. A Prokop se u najboljem slučaju može nadati pojačanom BG Vozu, pojačanoj 600, 36 i 38L i novom pristupačnijem stajalištu od Deligradske za 17, 18, 55, 46 i 70 kada se bude izgradio ulaz u stanicu sa severne strane, pošto ne verujem da onaj hlorisani majmun uopšte razmatra bilo kakvo proširenje beogradske tramvajske mreže, do Prokopa pogotovo, a pitanje je da li metro uopšte može proći kroz breg na kome se Prokop nalazi gde već imamo potencijalni problem sa klizištem i zgradama iznad.
 
Poslednja izmena:
Linija 3 je nekako najbesmislenija. Gde je presedanje na liniju 1? Možda sam glup, ali uopšte ne razumem ovo krivudanje oko Kalemegdana. Šta je svrha, da se omogući lagan pristup metrou za ona tri i po čoveka što žive u K Distriktu? Ko crta ove gluposti?
 
sns svakako neće ni biti tu za gradnju 2/3 linije, čak i da krenu sa radovima na prvoj sledeće godine i to će moći da se koriguje kada padnu sa vlasti 2027. (neće ovaj izbore raspisati ranije), tako da neka oni izvlače pare i crtaju dok mogu.
 
Nama metro ovakav kako je planiran uopste ne treba. Treba investitorima citaj krimosima da dizu cenu kvadrata. Sve institucije skole bolnice i sve sto gradjanima treba je nepokriveno.. tako da nas ni ne treba da zanima sta se dogadha, a hvala Bogu, nista se ne dogadja niti ce se u skorije vreme dogoditi.
 
Vrh