Meni je lično lik koji je visoko u SNS potvrdio da rovare i čekaju da objave listu kako bi ih blatili kroz medije i smeštali im afere. Apsolutno nema potrebe za objavljivanjem liste do raspisivanja izbora. Što i ostale stranke ne objave listu sada nego se to zahteva jedino od studenata?
Zato što bi ostale stranke izašle sa imenima koje ljudi već znaju, već su ranije bila ta imena na nekim listama.
Studentska lista (potpuno suprotno tome) treba da ima mahom ljude koji bi bili novi na političkoj mapi Srbije. To je velika razlika.
Pisao sam o tome
ovde i
ovde ako hoćeš da čitaš detaljnije. Iako je tu bila priča o kandidatu za Predsednika, sve isto važi i za nosioca te buduće studentske liste (Premijer) i za prvih još nekoliko ljudi ispod njega na toj listi (ne i za svih 250 ljudi na njoj).
Ukratko:
- AV glasači nisu ciljna grupa. Od njih se ne dobija glas, pa zato ni rano ni kasno objavljivanje ništa ne menja. Njihova lojalnost ka AV je zacementirana.
- Isto važi i za opozicione glasače. Sve što AV mediji pišu/objavljuju ne utiče na njih jer znaju kako taj propagandni mehanizam funkcioniše i ne formiraju mišljenje na osnovu AV medija. Bitno je samo da se njihove interne opozicione razlike ostave po strani, a to se radi pravljenjem referendumske atmosfere (za šta su ovek pogodniji Predsednički izbori, što i primer DOS-a dokazuje).
- Presudni glasovi će zato biti od ljudi koji retko izlaze na izbore. To je najveća politička stranka u Srbiji.
Oni se ne mogu motivisati kampanjom od mesec-dva-tri. To je potpuno nerealno očekivanje. Ti ljudi po pravilu opreznije donose odluke, po pravilu nisu finansijski ugroženi, ne uključuju se u politiku impulsivno.
Ako želiš da se ta publika motiviše da izađe, moraš da im izgradiš poverenje i odnos, a naročito to moraš kad to treba da bude poverenje/odnos prema imenu (imenima) koje verovatno nikada pre nisu čuli. To ne možeš da uradiš kratkom kampanjom, već time što ponavljaš istu poruku što duže, isto lice, isti profil kandidata. Kasna objava znači da u ovoj najvažnijoj grupi nećeš izgraditi ništa. Rano objavljivanje daje vreme da se formira realna percepcija (uprkos negativnoj kampanji), da se aktiviraju apstinenti i da se stvori momentum koji ne može da se napravi samo u mesec ili dva.
Ako smatraš da blaćenje u AV medijima određuje sve, onda bi po ekstremnoj logici najbolje bilo objaviti ime kandidata/ljude sa liste jedno 3 dana pred izbore (kad bi to uopšte zakonski moglo, zato pišem primera radi) jer tada AV mediji eto nemaju vremena da ga opljuju. Pođi od sebe - da li bi se neka laž o tebi primila kod ljudi koji te poznaju? Ne bi baš zato što te ti ljudi poznaju. A, da li bi se ista laž primila kod nekih ljudi koji te ne poznaju? Znaš i sam odgovor. Zato građani moraju da upoznaju tog čoveka/te ljude što pre.
Blaćenje kandidata funkcioniše samo kad ga ne poznaješ. Ako nekog prvi put vidiš u kampanji naravno da su tabloidne laži efikasnije.
Ali ako je kandidat godinu dana na terenu, putuje, drži skupove, razgovara sa ljudima i još kako je tokom tih npr. godinu dana imao vremena da odgovori na te stvari iz AV medija... onda ti napadi vremenom gube težinu. Ljudi su ga videli uživo, pričali sa njim, pozdravili se. Formirali su sopstveni utisak o njemu i postali su otporni na izmišljotine o tom čoveku.
Blaćenje će ionako biti maksimalno bez obzira na datum objave. Razlika je samo u tome da li će kandidat u trenutku kada počnu napadi imati posle vremena da kroz kontakt sa ljudima (na terenu/kroz digitalnu kampanju) stvori kod njih realan utisak o sebi, ili će biti i ostati potpuno nedefinisan i nepoznat.