Šta je novo?

NIS - Naftna industrija Srbije

Ovo je početak kraja sedenju na dve stolice izmedju nekakvih stubova.Tito je izmislio pokret nesvrstanih da bi žonlglirao,ovi naši su treća liga.
 
Derivati nisu problem, mogu da se uvezu, a ima već raznih uvoznika.
Nego, mene interesuje da li su Rusi dobili saglasnost od Amera da su ti potencijalni kupci sa kojima oni navodno pregovaraju, uopšte podobni i prihvatljivi.
 
Imali su rusi vise nego dovoljno vremena da rese ovo,ali oni su se bavili pronalazenjem fiktivnog kupca,koji bi potajno sprovodio njihove zelje,pa su ih provalili.
Da li i rauzmete da NIS ima sankcije,USA ne zeli da NIS ni profit od mirisljve jelkice salje na front.Moze drzava da uveze naftu od arapa,ali nema prodaje derivata te nafte nikome u Srbiji,mozemo samo vec preradjena goriva -benzin i i dizel da uvezemo i da se prodaju na pumpama osim na Nis-ovim.
Sve ovo nas isto ceka i sa Kinom,i to verovatno od EU,u ovom ili onom obliku preko carina,taksi i kvota.Nece da moze da su oni kaznili carinama kineska vozila a mi da se smeskamo.Odzvonilo je drugoj stolici.
 
Poslednja izmena:
Derivati nisu problem? Mogu da se uvezu? Misliš da nisam uzeo u obzir uvoz?


Newsflash, mađari ili bilo ko u okolini nemaju rafineriju na standby koja čeka priliku da uleti na naše tržište. Živimo u kapitalizmu, gde se svaka mašina iskorišćava maksimalno i tržište se podmiruje taman koliko treba i nikako preko toga!

Razmislite malo duboko o tome pre nego što stavite opkladu koliko će biti goriva..
 
Repriza zahteva

Mogu oni tako svakih nedelju dana, samo da ne dobiju i neke sankcije zbog spamovanja.
 
Goriva neće biti, a u problemu je cela Srbija.

Kako je ono Njegoš rekao za brdo...

Ali dosta sam se ponavljao. Čujemo se kad bude novih informacija

Сале, да ли знаш колика је отприлике годишња производња нафте у Србији?

Сад на РТС-у Бајатовић изјави да је дневна производња гаса у Србији 500.000 кубика (што је на годишњем нивоу око 180 милиона кубика или око 5% годишње потрошње).
 
Иначе два главна “тејка” из овог интервјуа Бајатовића:

1. нови власник НИС-а ће бити или емиратска компанија (претпостављам АДНОК), конекција преко шеика Мохамеда бин Заједа, или држава Србија.

2. Интерконектор до Северне Македоније до краја 2026. године, интерконектор до Румуније крај 2027.
 
Bice goriva za kralja, svitu i lojaliste, ostali nek idu peske.
Значи крећемо. Прво ће повлашћени имати бонове за гориво преко локалних повереништва владајуће партије. Онда ће кренути пресретања цистерни од стране друмских разбојника и моторциклистичких банди. Онда крећу немири, грађани линчују локалне партијске моћнике док крупне рибе беже трошећи задње залихе керозина.
Онда креће црно тржиште због краха банкарског система и дистрибуције добара. Локалне комуне се организују за самозаштиту и производњу основних потребштвина.

Грађани Београда на води похрлиће на топлану Нови Београд и покидати металне делове са котлова и цевовода како би направили примитивне пећи-бубњаре. Аласи ће чамцима скупљати и извлачити грање и дебла која плутају Савом и продавати их на тераси испред Саванове. За две године Кошутњак и Звездарска шума биће голе.
 
Ako se vec odavno polaže po dnu pomorski naftovod žašto ne bi bio položen i rečni naftovod ?

Međunarodnim sporazumima je definisano pravo plovidbe i korišćenja međunarodnog plovnog puta Dunava.
Tokom reke je definisana granična linija, rečno dno je vlasništvo države sa određena strane granične linije, državna tetitorija kao i kopno.

Čak i da nije tako, cev bi bila plitka, izložena oštećenjima od srana trupova brodova, sidra i slično. Kada neki bitan cevovod prelazi na drugu obalu reke (naftovod, gasovod,vodovod), najčešće se izvodi iznad reke kao most, a ne po dnu korita.

Naravno može i ispod korita, ali ukopano.
Primer Smederevo prošle godine:
 
Prave plan za uvoz u trenutku kad je NIS već pod sankcijama? Šta su id*** radili 9 meseci???

Javne objave su jedno. Rad na terenu je drugo. Spinovanje i oblikovanje javnog mnenja je treća stvar.

Ako je suditi po broju tankera na donjem toku Dunava, kako sa našom, tako i tuđom zastavom koji plove između Konstance i Srpskih luka nije se baš čekao poslednji trenutak, mada možda jeste pretposlednji.

Opet je pitanje šta od toga i da li išta ide za NIS, ili samo za privatne naftne pumpadžije i državu kao derivati.
Kao što sam pisao, pristana za pretakanje goriva ima na više lokacija na plovnim putevima. U različitom su vlasništvu. Neki su recimo u vlasništvu vojske koja ima ogromne skladišne kapacitete povezane direktno cevovodima sa skladištima.

Nije tajna da po regulativi EU moraju da postoje rezezerve nafte u zemlji za 3 meseca potrošnje.
Pre nekoliko godina je bilo govra o tome da će se državne rezerve povećavati u sklopu obaveza pridruživanju EU. Bilo je koliko mi se čini priče da smo bili na mesec dana rezervi i da će se deo velikih skladišnih kapaciteta vojske, a koji uveliko prevazilaze potrebe sadašnje vojske i države koristiti i za robne rezerve države.
 
Poslednja izmena:
Inače, projektovana cena za transport nafte JANAF-om Omišalj-Pančevo je oko 15 E/toni.
Rečni prevoz Konstanca-Beograd oko 30 E/toni.

Kada bi se celokupna nafta prevozila rečnim saobraćajem, cena na pumpi bi zbog skupljeg transporta bila nepuna 2 dinara viša po litru u odnosu na cenu goriva celokupno transportovanog naftovodom.

Da dodam i da je minimalna tehnološka potreba rafinerije Pančevo oko 1000 tona dnevno (tačnije oko 35000 tona mesečno) kako se postrojenja rafinerije ne bi gasila.
 
Inače, projektovana cena za transport nafte JANAF-om Omišalj-Pančevo je oko 15 E/toni.
Rečni prevoz Konstanca-Beograd oko 30 E/toni.

Али ми не рачунамо цену коју морамо да платимо да би се нафта довезла танкерима до Омишаља. И то не што кошта. У Констанци не може да буде претакања, сигуран сам да то Румуни, тј НАТО не би дозволили.

Дакле потребан је морско речни танкер који се пуни код продавца нафте и празни у Панчеву.

Него, гледам он два мрсомуда са Србијаглобал. Опалили по Русима. Видим удба решила да преуми народ. Нешто се издајнички спрема, није то за џаба. Тако да ми џаба планирамо и размишљамо о решењима, ово ће се решити без нас.
 
Vrh