Šta je novo?

Tramvaji

20251020_094728.jpg

20251020_094630.jpg
 
Pre neki dan videh po prvi put uživo Turčina i utisak je kao što sam i pisao ranije. Radio je na liniji 9. Bio je kod Franša gde je još i osvetljeno, ali da ne bi one svetleće linije na dnu prednje maske, ne bih ga ni konstatovao. I to samo zato što znam za to. A da se crni kada mu se ne priđe maltene do samog tramvaja, crni se. Jako loše za uočavanje po mraku.​
 
Mi bolje da ostanemo sa špancima i ovim starim tramvajima,nego da imamo ova sranja.Jer se ovde krade nece da se ulaže u nove šine,tako da bolje i ovi tramvaji jer čim oni mogu da se održavaju sve ove godine mogu i sad.Špance tek treba ostaviti da saobraćaju
 
Izmerio sam danas nivo buke u 1536, negde na sredini između otvora za klimu je prosek oko 80 dB (tu sam sedeo par minuta i zabeležio ovo sa slike), dok direktno ispod ide preko 90 dB, tu sam se zeznuo pa nisam dobro skrinšotovao, u svakom slučaju ono nije normalno. Uporediću baš sa CAFom kad ga uhvatim, mada sam siguran da su oni u granicama normale. Ovde kod Turčina sam tramvaj nije bučan i ok izoluje spoljnu buku, da klima nije ovakvo smeće bio bi kao CAF, ovako je bučniji i od Katica.

1000355233.jpg


Prikaz nivoa inteziteta uobičajenih zvukova
R0wiSSrzTsi3W3vB3qek
 
Izmerio sam danas nivo buke u 1536, negde na sredini između otvora za klimu je prosek oko 80 dB (tu sam sedeo par minuta i zabeležio ovo sa slike), dok direktno ispod ide preko 90 dB, tu sam se zeznuo pa nisam dobro skrinšotovao, u svakom slučaju ono nije normalno. Uporediću baš sa CAFom kad ga uhvatim, mada sam siguran da su oni u granicama normale. Ovde kod Turčina sam tramvaj nije bučan i ok izoluje spoljnu buku, da klima nije ovakvo smeće bio bi kao CAF, ovako je bučniji i od Katica.

Pogledajte prilog 255848

Prikaz nivoa inteziteta uobičajenih zvukova
R0wiSSrzTsi3W3vB3qek
Pa to je bucno kao plava Cobra, nerealno
 
Izmerio sam danas nivo buke u 1536, negde na sredini između otvora za klimu je prosek oko 80 dB (tu sam sedeo par minuta i zabeležio ovo sa slike), dok direktno ispod ide preko 90 dB, tu sam se zeznuo pa nisam dobro skrinšotovao, u svakom slučaju ono nije normalno. Uporediću baš sa CAFom kad ga uhvatim, mada sam siguran da su oni u granicama normale. Ovde kod Turčina sam tramvaj nije bučan i ok izoluje spoljnu buku, da klima nije ovakvo smeće bio bi kao CAF, ovako je bučniji i od Katica.

Pogledajte prilog 255848

Prikaz nivoa inteziteta uobičajenih zvukova
R0wiSSrzTsi3W3vB3qek
1000005500.jpg

A dobro, šta, malo bučniji od stadlera koji ide 160 😁
 
Danas sam primetio bozankayu u cara dušana, otkud to da mu garažni brij pocinje sa P? Jesu oni to neku koncesiju i za tramvaje uradili?
 
Kanta i nije toliko loš tramvaj koliko sam mislio. Bez održavanja ništa ne valja ali ova danas je bila sasvim okej u poređenju sa CAFom koji već godinama ima problema sa kočenjem (kao da "struže kamenje" dok koči se čuo i danas a isto to sam čuo i pre 5-6 godina)

Pogotovo ono grejanje, ne može čovek da spusti glavu bez da mu pozli od toplote

1000005531.jpg

Ovo je najbolji tramvaj bre, 7B ustanička 😁
 
ako su kontejneri zglobni, da li su solaći kante? 🙂 (ne tramvaji, nego generalno)
Зависи. BMC, Ракија, Конекто, нове Отокаре и Бозанкаре су контејнери, небитно да ли су соло или зглоб. Троле не рачунам из добро познатих разлога, причам само о онима који то јесу чим изађу из фабрике.
 
Kaže lik da na metarskom koloseku ne može LRT, a ja mogu sad da krenem da mu nabrajam samo LRT sisteme na metarskom koloseku kojima sam se vozio i neće mi biti dosta prsti obe ruke. Verovatno ti isti rade i studije za trolejbuse, po dobrom starom dokazanom sovjetskom sistemu iz 60-ih jer ni za šta novije nisu čuli. Kakva nam je struka, dobro smo živi svi ovde.

P.S. Klima u Bozankayi zahteva dodatni sound mix, montažer je proveo sat vremena samo na čišćenju zvuka. Tiše je u avionu.
 

Da bi se uspešno realizovalo ovo što kaže, nije dovoljno da druga vozila ne idu tramvajskom bašticom (kao što ne idu npr u ulici J. Gagarina i oko BAS-a, ali i na Bulevaru), već da tramvaj ne bude najsporiji vid prevoza (sa samo 11 km/h u Beogradu). Dovoljno je da se ode u Budimpeštu da se vidi kako tramvaji mogu da imaju prioritet na raskrsnicama i prosek od 30 km/h
 
Da bi se uspešno realizovalo ovo što kaže, nije dovoljno da druga vozila ne idu tramvajskom bašticom (kao što ne idu npr u ulici J. Gagarina i oko BAS-a, ali i na Bulevaru), već da tramvaj ne bude najsporiji vid prevoza (sa samo 11 km/h u Beogradu). Dovoljno je da se ode u Budimpeštu da se vidi kako tramvaji mogu da imaju prioritet na raskrsnicama i prosek od 30 km/h
Tačno tako. Džabe što Bulevarom druga vozila ne idu tramvajskom bašticom, kad 7 izgubi 5 minuta na semaforu kod Tehničkih fakulteta čekajući da jedan tramvaj na liniji 2 ili 12 skrene levo.
 
Dovolno je uvesti nešto tipa taga ili daljinskog sa dugmetom koje bi vozač aktivirao, i da se to poveže sa semaforima od banjice do Veterinarskog, od vrha Bulevara do Pravnog, od bloka 45 do Starog Savskog mosta tj sada kroz Jurija Gagarina - oko bloka 42 - most Ada - Sajam - Mostar - Savski trg, i kroz Požešku. Tramvaj može konstantno 30-50km/h da vozać može da aktivira zeleno (ili se samo očita) a tamo gde je dugačak pravac bez semafora i brže. I eto neka vrsta Lakog Metroa.
Jedino ne bi moglo kroz krug dvojke pošto tu već ima dosta ulica bez semafora i zagušenje je. Ali svakako ima opcija da i se tramvaj ubrza i da prednost u odnosu na druga vozila.
Ipak živimo u 21.veku, i lako mogu da se smisle neki pametni sistemi koji daju prednost jednom tipu vozila u odnosu na drugi. Samo treba volja i dobra analiza koja je bolja opcija (kod nas i jeftinija).
PS bolja da ne bude kao pre kod Veterinsarkog da i prolaskom auta može da se aktivira, a opet da se na vreme aktivira.
 
Vrh