Šta je novo?

Železnice - teretni saobraćaj

Koji crni lanci snabdevanja? Železnica, makar državna, zaostala je u sistemu po kojem je rok dostave kad se železnici ćefne da pošalje sabirni voz, i kada se nakupi vagona da se iz ranžirne stanice otpremi. Takva usluga koristi samo onoj privredi čija se proizvodnja zasniva na zalihama. Jedino su se tu kao pozitivna stvar pojavili privatnici, koji preko maršrutnih (bez promene sastava), višegrupnih i kontejnerskih vozova teže da se koliko-toliko uklope u stvarne potrebe privrede. A i oni su sabotirani beskonačnim rokovima remonta pruga, nefunkcionalnim APB, laganim vožnjama, ukidanjem stanica za ukrštavanja, ogromnim brojem preloma brzina, kadrovskim genocidom na infrastrukturi posle kojih su vandredni događaji (železničke nesreće) samo postali češće.
 
Плавуша кад је резала, прво је порезала оперативу руке. А и руке су биле већ близу пенцзије. Вероватно су финансисти израчунали да је то најјефтиније.
а то што реално нема ко да поправља, то је већ друга прича. Мегаблеја и сингидудук и њима слични "унивезритети" штанцују кадар за канцеларије, а да ради неко на улици - нема ко.
 
Prozujao sam upravo pored HR-Pimk lokomotive na trijangli, jel to neka redovna pojava ili izuzetak?
 
Softronic 🤭🤭🤭

1000059101.jpg
 
Zbog iskliznuća između Kraljeva i Kragujevca današnji Fiat je preusmeren preko Lapova i Resnika do Bara.
Odlično, problem? Istrošio sam interneta, praćenje otežano, no uz pomoć dobrih ljudi sve je blagovremeno popraćeno i zabeleženo, sada i ko zna kada.
U Resniku je voz bio planiran u 19h, naravno ovo su pruge IŽS, kod Lapova je zapaljeno strnjište došlo do pruge pa se malo čekalo, smanjene brzine, sve to uzrokuje da se voz pojavio u stanici Mladenova u 19:50, knap knap za fotografske uslove, ali OK.

Naravno, Srbija Kargo se zahvalio mom strpljenju poslavši najprljaviju Severinu 444 - 030. :violina:

DSC_6858.JPG

DSC_6864.JPG


Dalje, program standardno.

Srbija Kargo 461 - 024 na Kinezu.
DSC_6852.JPG

DSC_6853.JPG


Srbija Kargo Vectron 913 - 906 na "peskovitom vozu" za Šid.
DSC_6845.JPG

DSC_6847.JPG


Na potisku 441 - 086.
DSC_6849.JPG


I nešto od pre nekoliko dana.

Constantin Group (Najam RTL) 040 - 1084 na vozu za Vršac.
20250701_203244.JPG


Srbija Kargo 461 - 151 na Kinezu u Rakovici.
20250704_195737.JPG
 
Jel bi Fiatov vozo za sa Pandama uopšte mogao preko Lapova - Pojata - Kruševca - Kraljeva i dalje redovno?
Kraća je ruta. Ali stanje pruge je loše pa ne znam da li je pun auto vagon pretežak za tu deonicu, ili bi voz možda morao da se deli na dva dela?
I generalno da li se uopšte isplati tuda pošto i lokomotive moraju da se menjaju?
 
Mislim da je problem i stanje i propusna moć te pruge, Fiat je pošao iz Lapova u 16:30, u Stalaću bi morao da čeka malo posle 18h polazak ka Kraljevu zbog 4813, sa vožnjom do Kraljeva bi stigao oko 22:00, promena lokomotive i vožnja do Požege, tek bi izbio oko 1 izjutra u Požegu.
 
Zbog iskliznuća između Kraljeva i Kragujevca današnji Fiat je preusmeren preko Lapova i Resnika do Bara.
Odlično, problem? Istrošio sam interneta, praćenje otežano, no uz pomoć dobrih ljudi sve je blagovremeno popraćeno i zabeleženo, sada i ko zna kada.
U Resniku je voz bio planiran u 19h, naravno ovo su pruge IŽS, kod Lapova je zapaljeno strnjište došlo do pruge pa se malo čekalo, smanjene brzine, sve to uzrokuje da se voz pojavio u stanici Mladenova u 19:50, knap knap za fotografske uslove, ali OK.

Naravno, Srbija Kargo se zahvalio mom strpljenju poslavši najprljaviju Severinu 444 - 030. :violina:

Pogledajte prilog 243978
Pogledajte prilog 243979

Dalje, program standardno.

Srbija Kargo 461 - 024 na Kinezu.
Pogledajte prilog 243981
Pogledajte prilog 243986

Srbija Kargo Vectron 913 - 906 na "peskovitom vozu" za Šid.
Pogledajte prilog 243988
Pogledajte prilog 243982

Na potisku 441 - 086.
Pogledajte prilog 243983

I nešto od pre nekoliko dana.

Constantin Group (Najam RTL) 040 - 1084 na vozu za Vršac.
Pogledajte prilog 243984

Srbija Kargo 461 - 151 na Kinezu u Rakovici.
Pogledajte prilog 243985

колико видим, тамо нема чисте локомотиве
 
Mislim da je problem i stanje i propusna moć te pruge, Fiat je pošao iz Lapova u 16:30, u Stalaću bi morao da čeka malo posle 18h polazak ka Kraljevu zbog 4813, sa vožnjom do Kraljeva bi stigao oko 22:00, promena lokomotive i vožnja do Požege, tek bi izbio oko 1 izjutra u Požegu.
Bogte, sad gledam red vožnje ovog 4813, njemu treba 30min Kruševac - Stalać, 1h Stalać - Jagodina, znači min još 30min do Lapova. A teretnim vrv i duže pošto je sporiji.
Pa ovo je katastrofa. Ostatak od Kruševca ka Požezi ugrubo: Kruševac- Kraljevo 2h, Kraljevo - Požega 1,30. Sve ukupno putnićki Lapovo - Požega 5.30 - 6, Bez čekanja za ukrštanje i promene lokomotive.
Ko da nema pruge kad je brže na sever do Bg-a pa nazad Barskom.
Preko preče, naokolo bliže...
 
Danas ide zadnji Fiat preko Mladenovca, trenutno je u Lapovu, negde oko 19h - 20h Resnik.
 
Danas ide zadnji Fiat preko Mladenovca, trenutno je u Lapovu, negde oko 19h - 20h Resnik.

Evo ga uslikanog u blizini stanice Sopot Kosmajski, odnosno na ulaznom signalu iz pravca Ralje na koji sam se popeo kako bih imao koliko toliko dobar kadar, mada je falilo "širine", voz se praktično ne vidi.
Zahvalnost signalu što za razliku od nekih drugih na ovoj pruzi nema aspiracije da padne. :vops:


Oovog puta na čelu 193 - 903
DSC_6881.JPG


I jedno iznenađenje, čista 461 - 155 na Kinezu za ŽIT Terminal, lok se očigledno prebacila u severnije krajeve, jer je do skora radila u Nišu.
DSC_6896.JPG

DSC_6900.JPG
 
Па и велике су врућине. Ако би неко погледао спецификације тих мотора, и опсег температура, тешко да би било указано да је температура експлоатицје већа од 40 степени
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ika
Koji cirkus od firme.
Tog koji je odlučio da pusti ovog vektrona sa neispravnom klimom u saobraćaj bi vezao za stolicu pomoćnika i ostavio tako da se samo vozi na plus 40°C napolju.
A da ne pričam o tome da će se bez klime,displeji na pultu usled pregrevanja pogasiti i lokomotiva ostati defekt.
Jbš firmu kada nema 50€ za dopunu freona.
Ali nije tu problem u tih 50€,već u qrcobolji onih koji odlučuju za one koji ovu lokomotivu voze.
Mozga bez!!!
 
Srećom pa se ovaj zapalio kod / na pružnom prelazi i bio je dostupan vatrogascima.
Jel postoje kod nas neki vozovi za gašenje požara u slučaju da se desi na delu pruge koja je nepristupačna drumskim vozilima?
 
Srećom pa se ovaj zapalio kod / na pružnom prelazi i bio je dostupan vatrogascima.
Jel postoje kod nas neki vozovi za gašenje požara u slučaju da se desi na delu pruge koja je nepristupačna drumskim vozilima?
Na žalost ne postoje.
 
Ne želim da znam kako bi izledalo gašenje ili spašavanje u npr Kanjonu reke Gradac ili na relaciji Zlatibor - Priboj...
Znam da Sektor za vanredne situacije ima planove kako i kuda može da dođe u skulčaju intervencije na ajvnim objektima, i verujem da ima plan kuda da priđe kom delu pruge pogotovu što su davno građene pa su imal ivremena da se pozabave tom tematikom.
Sad razmišljam o vatrogasnom vozu u Kanjonu Gradac, toliko je loša pruga da bi vozu više trebalo vremenda od Valjeva nego kamionu okolo naokolu preko brda xDDD
I vrv bi moralo da stoji po jedno vozilo u svakoj stanici kako bi mogli ''brzo'' da stignu.
 
Постоји могућност да се купе ватрогасни камиони са железничким точковима. Само треба неко да одреши кесу. Значили би.
1753447503011.jpeg
 

Prilozi

  • 1753438429774.jpeg
    1753438429774.jpeg
    128,1 KB · Pregleda: 1
Ovo bi bilo odlično.
Samo bi moralo da se u železničkim stanicama napravi rampa koja bi omogućavala kamionu da se popne na šine, što nije mnogo komplikovano.
I da se usaglase MUP, Ministarstvo saobražaja, Sektor za vanredne situacije, Infrastrukture železnice i svi ostali entiteti da bi ovakvo vozilo prošlo svu dokumenatciju gde bi moglo da se vozi, kako da se registruje, ko bi ga koristio, ko vozio... A znajući našu državu eto još jedno Pančevca sa dogovorom ko je za šta nadležan i oko usaglašavanja xDDD
 
Vrh