Oba mosta su serijski izrađeni u Beču, mislim 1923. i dati Srbiji kao ratna reparacija, gde su postavljeni 1924.
Postoji još jedan kao kod Ćuprije, između Jagodine i Svilajnca. On je u najlošijem stanju, ali je tamo i najmanji saobraćaj.
Kod Svilajnca je umeren saobraćaj, 3 380 PGDS, dok je kod Ćuprije sigurno više od njihovih 8 722 PGDS, dobijenih interpolacijom.
Ćuprijsku ćupriju spašava samo to što većinu saobraća čine putnička vozila i autobusi gradskog prevoza, gde ga nesrećnici pređu po 8 puta u smeni.
Lepo je sačuvati stare mostove, ali je moj stav da ovakve mostove treba zameniti novim i savremenim.
Ovo je neefikasno i nebezbedno.
Lepo si rekao, nesrećnici. Al ne znam šta je tu lepo čuvati ovakav most sem ako moraš da ga čuvaš kad nemaš drugi al kad te država izda i potroši novac na druge stvari umesto na nove mostove. Mogu da ga čuvaju ali rasklopljenog ili rastopljenog po meni pa neka mu se dive u nekom drugom obliku. Niti je nešto arhitektonski lep pa da mu se ljudi dive.