Šta je novo?

Trg Slavija

Pogledaj sve pešačke u Bg, Gangula jedan po jedan pretvara u semaforizovane ili ih ukida, jer mu smetaju pešaci. Ai još se neki kum dobro valja u novcu kao i za ivičnjake.

Tu su vukli instalacije i pre Vidovdana, al kontam da su sada svakako požurili sa postavljanjem zbog blokada, eno onaj u Vojvode Stepe još nije pušten, a radili ga mnogo pre ovih na Slaviji.
 
Znači onda je to verovatno bilo u planu i pre blokada.

Ovde sad dolazimo do toga da je SNS toliko sve srozao, iskvario i doveo do apsurda da dobijaju krivicu i penale čak i za ono što nije njihova krivica ili bar nije politička odluka.

Evo recimo kad se dese neki požari u Beogradu a koji nisu u stanu, svi uvek komentarišu da je verovatno podmetnut. Jer je ranije bilo toliko slučajeva gde jesu bili podmetnuti da ljudi sada po inerciji kreću da sumnjaju čak i onda kada je možda nesrećan slučaj.

Dečak koji je vikao vuk i sad mu više niko ne veruje, čak ga refleksno i krive za sve. Ali sami su krivi, sami su sebe doveli u tu situaciju jer su beskrajno glupi a pokvareni.
 
Pominjalo se i pre blokada.
Samo mi nije jasno zašto brišu pešački, svaki semafor ima obeležen pešački.
 
Dečak koji je vikao vuk i sad mu više niko ne veruje, čak ga refleksno i krive za sve. Ali sami su krivi, sami su sebe doveli u tu situaciju jer su beskrajno glupi a pokvareni.​
Ja bih rekao da namerno uzimaju i prave žrtvu od sebe, zarad poena kod obih koji i dalje ne znaju da studenti protestuju i šetaju po Srbiji, a znaju da je umro Saša Popović.

Uzgred, još uvek imamo pravilo 100M.
Tu su vukli instalacije i pre Vidovdana, al kontam da su sada svakako požurili sa postavljanjem zbog blokada, eno onaj u Vojvode Stepe još nije pušten, a radili ga mnogo pre ovih na Slaviji.​
Čeka da se krene sa blokiranjem istog. :D
 
IMG-20250702-WA0003.jpeg

Evo da bude i ovde beogradska
Inace gde god je bio ležeći tj izfignut pešački uklanjaju jer kola treba brzo da prodju sapic logika balkanska kod moskve a biće i na trgu nikole pasica videćemo ispred saborna crkve
 
Невероватно. У саобраћајном смислу ови имбецили раде све супротно од онога што је успостављени цивилизацијски стандард већ 50 година.
 
Колико год се слагао са тим што причаш Делија, а у праву си 100%, на овом месту је било изузетно непријатно прелазити улицу. 6 трака, без острва или било какве заштите за пешаке, није баш наивно.
 
Изузимајући број трака тај пешачки је требао да буде стандард у граду. 3 у 1:

- Уздигнути прелаз у нивоу за пешаке без семафора
- Функција лежећег полицајца за аутомобиле тамо где и треба (где пешаци јелте прелазе улицу)
- Мање стресно за саме аутомобиле јер је лежећи шири

А знајући какве интервале штелују ето нам колапса у кружном току.
На страну што је ово још један корак ка нарушавању права слободе кретања пешацима. Тренд је да се семафори укидају где год је то могуће а колски саобраћај у центру успорава.

Семафори данас по Европи остају само на раскрсницама са више оптерећених праваца. А ово овде, као и нови семафор на рампи код Бранковог моста, те на Ушћу је чист безобразлук и примитивизам.

Цела поента пешачења или бициклизма у граду је слобода кретања и одсуство стреса. Сувишним, лоше подешеним семафорима са све оним лажним тастерима који не раде стрес генерисан колским саобраћајем се пребацује на оне који побегоше од истог.
 
Poslednja izmena:
Могу се сложити па практично са свиме реченим, али треба узети у обзир и културу, да не кажем некултуру возача.

Лично сам имао пар пута ситуацију да возачи нагло коче, што заиста ствара нелагоду код пешака. Мислим да нешто фали ту што би дестимулисало возача потребу да убрза непосредно пре пешачког, али нисам сигуран шта, јер имам осећај да га ширина коловоза (6 трака) стимулише да вози брже.

Не треба заборавити да у тој улици, поред 6 коловозних трака, постоје и паркинг места, што додатно подстиче осећај надмоћности аутомобила над пешацима.

Е сад уз све ово речено, слажем се да семафор није решење, али шта је нисам паметан.
 
Сам си рекао - некултура. А некултуру треба сузбити, никако јој се повиновати.

У овом случају ни не треба да будемо паметни, само мало добро воље и било каква интернет конекција да се види шта се ради у цивилизованим градовима:

Since December 2023, Amsterdam has lowered the speed limit to 30 km/h on 80% of its streets. Initial data indicates this change is already delivering clear benefits:

  • Crashes on these roads have decreased by 11%, with incidents involving trams and buses down by 24%
  • Traffic noise has fallen by 1.5 decibels
  • 63% of drivers now respect the new speed limit fully or almost fully
  • Severe speeding violations over 55 km/h have dropped sharply from 1% to 0.2%
  • Emergency response times and air quality have remained unchanged

Iz zvaničnog izveštaja opštine.

https://openresearch.amsterdam/nl/media/inline/2024/10/14/monitor_30_km_per_uur_in_de_stad.pdf


ПС: И ове ограде између коловоза и тротоара су језиве. Ем што су тротоари неприхватљиво уски, ем су грађани овим оградама третирани као ст*** у тору.
 
Poslednja izmena:
Vrh