Šta je novo?

Pešter i Golija i putevi na njima

Idemo prema vrhu puta.
Upozorenje, tj. opasnost - prizori su tako lepo da neizbežno odvlače pažnju sa puta ;)

10.jpg
11.jpg


Još jednom Jankov kamen sa predajnikom:
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg


Povratak. Prelepo !
16.jpg
17.jpg


Trasa je odrađena zaista kako treba. Za svaku pohvalu Pazar putu za kvalitet i brzinu :)
18.jpg
19.jpg



Put za uživanje i otvaranje novih kombinacija kako tj. gde ići.
Sve u svemu putevi na Pešteru odlični.
Biće još nekih priloga na tu temu.

:vops:
 
Dobro veče. Na osnovu slika se stvarno može videti koliko je ceo taj kraj prelep i da asfaltiranje ovog dela puta je stvarno super odluka.

Koliko sam ja razumeo deo od magistrale Sjenica - Novi Pazar kod Duge Poljane pa sve do kružnog toka kod Jankovog Kamena je asfaltiran (oznaka puta 197).

Ono što me zanima jeste od kružnog toka ka Ivanjici kada se ide putem 197 / 202 koji ide preko Kumanice, Komadine, Međurečje do Ivanjice u kakvom je stanju tačno taj put, da li je sve asfaltirano ili imaju određene deonice makadama I ako imaju u kojoj meri i gde su, kao širina puta i kvalitet puta.

U skorije vreme kada budem išao iz / za Crnu Goru mislio sam da idem preko graničnog prelaza Godovo Vuča pa bih voleo da idem od Karajukiča Bunara preko Duge Poljane ka Ivanjici tim putem umesto preko Sjenice jer je kraći, drugo jer nikad nisam išao tim putem od Duge Poljane do Ivanjice a pod treće bih izbegao radove na delu između Sjenice i Ivanjice.

A ja svakako ako / kad budem išao pišem reportažu kao i ranije. Hvala Vam puno unapred na informacijama.
 
Imali kakva informacija za granicni prelaz Kumanica. Dali i dalje mi koji smo iz drugih krajeva Srbije nemozemo tu udji ka Crnoj Gori
 
Dobro veče. Na osnovu slika se stvarno može videti koliko je ceo taj kraj prelep i da asfaltiranje ovog dela puta je stvarno super odluka.

Koliko sam ja razumeo deo od magistrale Sjenica - Novi Pazar kod Duge Poljane pa sve do kružnog toka kod Jankovog Kamena je asfaltiran (oznaka puta 197).

Ono što me zanima jeste od kružnog toka ka Ivanjici kada se ide putem 197 / 202 koji ide preko Kumanice, Komadine, Međurečje do Ivanjice u kakvom je stanju tačno taj put, da li je sve asfaltirano ili imaju određene deonice makadama I ako imaju u kojoj meri i gde su, kao širina puta i kvalitet puta.

U skorije vreme kada budem išao iz / za Crnu Goru mislio sam da idem preko graničnog prelaza Godovo Vuča pa bih voleo da idem od Karajukiča Bunara preko Duge Poljane ka Ivanjici tim putem umesto preko Sjenice jer je kraći, drugo jer nikad nisam išao tim putem od Duge Poljane do Ivanjice a pod treće bih izbegao radove na delu između Sjenice i Ivanjice.

A ja svakako ako / kad budem išao pišem reportažu kao i ranije. Hvala Vam puno unapred na informacijama.
Bilo je na ovoj temi reči o tom putu, ali evo ukratko da ne tražiš: od kružnog toka do ulaska u Golijsku reku odličan širok asfalt, zatim jedna kratka deonica uskog, dosta lošeg asfalta, nakon toga oko 1,5 km džombastog makadama (srećom put je tu širok tako da je ipak moguće izbeći najveće neravnine), sledi par km solidnog širokog asfalta, zatim od skretanja za Dajiće pa sve do Kumanice deonica za nijansu užeg, ne baš sjajnog asfalta sa dosta krivina, naročito u gornjem delu ima i ozbiljnijih oštećenja. Kroz Kumanicu opet jedna kratka deonica makadama, tu je prošle godine bilo radova i ostalo je još nekih par desetina metara da se asfaltira. Od Kumanice do Ivanjice širok, relativno solidan asfaltni put.
 
@Stefan Mar Nema još uvek radova na putu Ivanjica - Sjenica, samo da znaš. Mašine su tu ali radnika nema.
Elem, koliko sam čuo na graničnom prelazu Kumanica sve zavisi od dobre volje granične policije.
Put preko Sjenice je nešto kraći (ne puno). Ali je zato deonica preko Prekog Brda dosta lepša i uzbudljivija za putovanje.
 
Poslednja izmena:
Bilo je na ovoj temi reči o tom putu, ali evo ukratko da ne tražiš: od kružnog toka do ulaska u Golijsku reku odličan širok asfalt, zatim jedna kratka deonica uskog, dosta lošeg asfalta, nakon toga oko 1,5 km džombastog makadama (srećom put je tu širok tako da je ipak moguće izbeći najveće neravnine), sledi par km solidnog širokog asfalta, zatim od skretanja za Dajiće pa sve do Kumanice deonica za nijansu užeg, ne baš sjajnog asfalta sa dosta krivina, naročito u gornjem delu ima i ozbiljnijih oštećenja. Kroz Kumanicu opet jedna kratka deonica makadama, tu je prošle godine bilo radova i ostalo je još nekih par desetina metara da se asfaltira. Od Kumanice do Ivanjice širok, relativno solidan asfaltni put.
Da dopunim sam sebe kako se ne bi zbunili oni koji ne poznaju ovaj kraj - ovde je reč o selu Kumanica petnaestak km južno od Ivanjice a ne o istoimenom manastiru koji se nalazi na granici sa Crnom Gorom.
 
Što se tiče graničnog prelaza Kumanica, ja sam lično probao početkom januara 2024 da tu uđem u Srbiju ali bezuspešno i morao sam na Gostun. Nakon toga nisam više pokušavao da me ne bi vraćali a inače ne volim da idem putem preko graničnog prelaza Gostunu pa zato i ne pokušavam. Koliko sam upućen i dalje služi isključivo za građane sa prebivalištem u opštinama Sjenica i Bijelo Polje.

Ko ide iz Crne Gore a planira da ide već na Dobrakovo / Gostun može da proba pa i ako ga vrate, izgubiće sve ukupno 1 kilometar, odnosno oko 5 minuta. U kontra smeru ne savetujem osim ako nema garancije da ćete preći jer bi se bukvalno došlo do granice i u slučaju da vas vrate morali bi da idete umesto preostalih 550 metara čak 139 kilometara do magistrale I još na sve to gubite vreme i kilometre da dođete uopšte do granice što bi se ispostavilo umesto usput uzalud (sve ukupno bi verovatno bilo oko 3 sata izgubljeno).

Inače kako je taj put od Sjenice do Manastira Kumanice rađen, celom dužinom je pod asfaltom, veći deo je širok i nov asfalt. Pritom od Preljine kada se ide preko Guče, Kotraže I Sjenice je kraće za 24 km, a od Prilipca 13 kilometara nego preko Užica I Prijepolja. I još prolazi kroz prelepe predele. Tako da bi to bila vrhunska alternativa Gostunu. A tek kada se završi rekonstrukciju puta Arilje - Ivanjica, Ivanjica - Sjenica, i jednog dana autoput do Ivanjice a kasnije i do Duge Poljane.
 
Stvarno je steta sto malo ne srede taj granicni prelaz i osposobe ga za neki ozbiljniji saobracaj. Ali to bi verovatno znacilo da 2 strane treba sednu i da se dogovore. Bojim se da bez neke inicijative nema nista od toga. Pre neku godinu su o tome pricali i u emisiji SAT i uputili apel nadleznima. Toliko price o povezivanju 2 susedne bratske zemlje a ovamo ne mogu da srede jedan granicni prelaz. Mozda neko ima vise informacija o ovome.

Tek ce taj kraj da procveta, samo fale putevi koji dolaze polako ali sigurno posle decenija cekanja.
 
Stvarno je steta sto malo ne srede taj granicni prelaz i osposobe ga za neki ozbiljniji saobracaj. Ali to bi verovatno znacilo da 2 strane treba sednu i da se dogovore. Bojim se da bez neke inicijative nema nista od toga. Pre neku godinu su o tome pricali i u emisiji SAT i uputili apel nadleznima. Toliko price o povezivanju 2 susedne bratske zemlje a ovamo ne mogu da srede jedan granicni prelaz. Mozda neko ima vise informacija o ovome.

Tek ce taj kraj da procveta, samo fale putevi koji dolaze polako ali sigurno posle decenija cekanja.
Mislim da Crnogorci tu ne bi pravili nikakav problem jer sa njihove strane svakako se ide na GP Dobrakovo, bez obzira da li si iz Srbije izašao preko Gostuna ili preko Kumanice. Problem je put od magistrale do manastira koji je jako uzak, plus uzak most preko Lima i podvožnjak ispod pruge. To bi sve moralo da se proširi da bi mogao tuda krenuti neki iole ozbiljniji saobraćaj. Inače skoro ceo taj put je na teritoriji Srbije osim mosta koji je valjda zajednički (pretpostavljam da granica ide sredinom Lima).
 
Mogu da urade integrisani prelaza na postojećem crnogorskom. U tom slučaju, prelaz preko Kumanice ne bi ni morao da bude predmet nekog posebnog dogovora.
 
Mislim da Crnogorci tu ne bi pravili nikakav problem jer sa njihove strane svakako se ide na GP Dobrakovo, bez obzira da li si iz Srbije izašao preko Gostuna ili preko Kumanice. Problem je put od magistrale do manastira koji je jako uzak, plus uzak most preko Lima i podvožnjak ispod pruge. To bi sve moralo da se proširi da bi mogao tuda krenuti neki iole ozbiljniji saobraćaj. Inače skoro ceo taj put je na teritoriji Srbije osim mosta koji je valjda zajednički (pretpostavljam da granica ide sredinom Lima).
Da. Kako sada stoje stvari tu bi mogla da saobracaju samo mala vozila zbog pruge Beograd Bar to jest zbog podvoznjaka.
 
Pa dobro, to bi bio za početak alternativni pravac, stavi se znak zabrane za teretna vozila i to je to.
Kapiram da bi to bilo na obostrano zadovoljstvo.
 
Sa sajta Puteva Srbije:

1751632985364.png

Ovo mi deluje kao uvodna faza u radove na rekunstrukciji od Kumanice ka Prekom Brdu, tacnije onim delovima koji nisu pipnuti decenijama, ukljucujuci i onaj deo bez asfalta, deo oko Belih Voda, Golijske reke itd...
 
Poslednja izmena:
Idemo dalje - put Sjenica - Karajukića Bunari:

Posle prolaska kroz par sela iza Sjenice počinje, na penjanju, nov put pune širine. U daljini je Sjenica.

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg


Odličan put, takav je do K.Bunara.

Na sledećoj slici polako počinje spuštanje, a u daljini se vide elementi Pešterske ravnice/visoravni:

07.jpg
 
Poslednja izmena:
Upravo smo se spustili na obod visoravni:

08.jpg


Pogledajte, nešto fantastično:

09.jpg
10.jpg


Raskrsnica pred K.Bunara, znaci sve kazuju:
11.jpg
12.jpg


Skretanje levo i na putu smo za Dugu Poljanu:
13.jpg
14.jpg


Skretanjem desno dolazimo do ove raskrsnice - levo za Tutin, pravo za granični prelaz Boljare:

15.jpg



Nastaviće se ...
 
Granični prelaz Boljare? Zar to postoji?? Ili misliš na budući GP kad autoput jednog dana stigne do granice?
 
Karajukića Bunari - Tutin

Kako najavih idemo dalje.
Posle 2km raskrsnica, skretanje levo za Tutin. Put ide obodom Pešterskog polja uz blago penjanje:

01.jpg
02.jpg
03.jpg


Pogled unazad na K.Bunare:
05.jpg


Put za Tutin:

08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg


Krajevi P.polja:

16.jpg


DSC_8617.JPG
DSC_8618.JPG


Na kraju kraćeg dodatnog penjanja put se spušta prema Tutinu.
Za razliku od dosadašnjeg puta spust je celom dužinom prepun zakrpa, sve do ulaza u varoš.
Nema rupa ali ima malo konstantnog truckanja zbog toga.
Primer kako to izgleda - situacija pred sam ulaz u varoš, tu je još ponajbolji put:

18.jpg



Pogled na nov put prema graničnom prelazu Vuča:
17.jpg


Pogled sa istog mesta na samu varoš, strelicom označen put za N.Varoš:

19.JPG


Od Tutina prema Pazaru put odličan, bez zamerki na asfalt.

Nastaviće se ...
 

Prilozi

  • 15.jpg
    15.jpg
    187,3 KB · Pregleda: 17
  • 14.jpg
    14.jpg
    167,1 KB · Pregleda: 19
  • 13.jpg
    13.jpg
    160,4 KB · Pregleda: 20
  • 12.jpg
    12.jpg
    214,6 KB · Pregleda: 20
  • 07.jpg
    07.jpg
    191,7 KB · Pregleda: 24
  • 19.JPG
    19.JPG
    233,2 KB · Pregleda: 25
Poslednja izmena:
Nastavljamo dalje. N-Pazar - Golija (Odvraćenica):

Put je bez zamerki. U nižem delu normalne širine da bi se na penjanju, otprilike sa ovog mesta, proširio
sve do kraja relacije:

00.jpg
01.jpg
02.jpg


I dalje:

05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg


Put savladava razliku u nadmorskoj visini od oko 1100m.
 
Vrh