Suzuman
Advanced
- Učlanjen(a)
- 11.03.2024.
- Poruke
- 2.781
- Pohvaljen
- 7.938
Ne mogu a da se ne složim. Deluje da si ga sračunao.Trenutna situacija je neodrživa uopšte nije pitanje da li će da se desi već kolika će šteta biti u tom procesu
Ne mogu a da se ne složim. Deluje da si ga sračunao.Trenutna situacija je neodrživa uopšte nije pitanje da li će da se desi već kolika će šteta biti u tom procesu
Najskuplje gorivo uopšte nije:Moze ali srecom to nije istina.
Pa ali to nije bila moja tvrdnja, ja sam izricito spominjao gorivo i hranu.Inflacija, koju tako visoke cene goriva i hrane donose, ne može biti odvojena od monetarne politike.
Nova tura obveznica, kupite dok su jos tople:
![]()
Država se zadužuje više od pola milijarde evra za finansiranja budžetskog deficita, javnog duga i investicija
Država se zadužuje više od pola milijarde evra za finansiranja budžetskog deficita, javnog duga i investicijawww.ekapija.com
Наравно да је нереално. Решење је у продаји свих преосталих ресурса страним фондовима, који су већ откупили државни дуг Србије. Тако ћемо покрити дугове које смо направили да бисмо, јелте, имали овај потрошачки стандард, на који смо се брзо навикли. Наша привреда је наркоманска, не само метафорички. Има једна стара народна песма која добро илуструје тај наш менталитет. зове се "Хајде Јано" (кућу да продамо).Koliko je nerealna priča o kursu, neke teorije zavere.
Nepoverenje u valutu je ukorenjeno istorijski, nisu ga ovi sad izmislili. Hiperinflaciona prošlost samo otežava monetarnu politiku i poigrava se sa inflacionim očekivanjima. A sa većom inflacijom nego u evrozoni, izvoznici mogu da budu konkurentni samo ne-cenovnim faktorima, što je opet teška muka. Glavni problemi su izrazito visok nivo nezvanične euroizacije (sve najvrednije u ekonomiji se izražava u evrima, štedi se u evrima, plate u evrima), i visok pass-through, odnosno prenos sa promene kursa na potrošačke cene. Jedini način da se izboriš sa ovim je da smanjiš stepen euroizacije, tako što ćeš (ući u EU, he,he) držati nisku inflaciju, obezbediti stabilnost kursa, ponuditi pouzdane finansijske produkte u dinarima, odnosno jačati ulogu istog, što umnogome i pokušavaju kroz promociju štednje u dinarima (koja je do pre 10 godina bila na užasno niskim granama).
Eeeh, da je sve tako jednostavno. I da, pošto umnogome zavisimo od uvoza gde je potražnja neelastična, pre nego što bi nam slabljenje dinara donelo bilo kakve (ako bi) koristi od izvoza, za šta bi trebalo da prođe jedno 2 godine min, prvo bi nam se dodatno pogoršao trgovinski bilans (jer ne bi preko noći mogli da prestanemo da uvozimo), pa bi onda imali i žestoku inflaciju, podigli bi kamatne stope, a zaduženja za građane i privredu bi zaista postala skroz jeftina. O skupljim dugovima zaduženih građana i bekstvu kapitala iz zemlje da ne govorim. Baš za to treba da navijamo, da se vratimo jedno 15 godina unazad, pa sve ispočetka. Nerealno.
deficita, javnog duga i na kraju investicija. No me gusta. 5% godišnje na evro nije baš povoljno zaduženje. 12.5 miliona godišnje. A rok za dinare 5 godina, što je dosta kratko. Tu imamo u evrima oko 13.4 miliona dodatnih godišnje. Ukupno na kamate bi bilo 756 mil EUR...Nova tura obveznica, kupite dok su jos tople:
NEće biti fizičkih lica.jel kupovo neko ovo? tipa gde ima da se vidi neki info, min ulog i to?
Ispravka. Srbija je na 12om mestu za dizel na celom kontinentu, a po platama na dnu.Najskuplje gorivo uopšte nije:
Fuel prices in Europe - Tolls.eu
Overview of petrol, diesel and LPG prices for more than 30 European countries. Prices for selected countries can also be read from the graph.www.tolls.eu
Prva tri mesta su: Island, Danska i Holandija!
Tako da , a Srbija je na 21. mestu!
Gorivo je skupo zbog akciza i poreza. Mada koliko se ljudi voze bezveze mogu slobodno da kažem i da je još jeftino i sigurno to i država misli. Pa u većini manjih gradova i sela sada možeš sve da odradiš ne sa električnim biciklom već i sa običnim biciklom ali niko to ne koristi. Eto primer Sombora koji važi kao za grad u kom se mnogo voze bicikli, pa opet tvrdim da 80% ljudi ga ne koristi uopšte već auto i taxi po ovoj klimi gde možeš da uživaš oni naručuju taxije... Ali dobro to je moje mišljenje.
Uglavnom se slažem sa ovim, a dodao bih da javna potrošnja ima direktan i klučan uticaj na inflaciju.Koliko je nerealna priča o kursu, neke teorije zavere.
Nepoverenje u valutu je ukorenjeno istorijski, nisu ga ovi sad izmislili. Hiperinflaciona prošlost samo otežava monetarnu politiku i poigrava se sa inflacionim očekivanjima. A sa većom inflacijom nego u evrozoni, izvoznici mogu da budu konkurentni samo ne-cenovnim faktorima, što je opet teška muka. Glavni problemi su izrazito visok nivo nezvanične euroizacije (sve najvrednije u ekonomiji se izražava u evrima, štedi se u evrima, plate u evrima), i visok pass-through, odnosno prenos sa promene kursa na potrošačke cene. Jedini način da se izboriš sa ovim je da smanjiš stepen euroizacije, tako što ćeš (ući u EU, he,he) držati nisku inflaciju, obezbediti stabilnost kursa, ponuditi pouzdane finansijske produkte u dinarima, odnosno jačati ulogu istog, što umnogome i pokušavaju kroz promociju štednje u dinarima (koja je do pre 10 godina bila na užasno niskim granama).
Eeeh, da je sve tako jednostavno. I da, pošto umnogome zavisimo od uvoza gde je potražnja neelastična, pre nego što bi nam slabljenje dinara donelo bilo kakve (ako bi) koristi od izvoza, za šta bi trebalo da prođe jedno 2 godine min, prvo bi nam se dodatno pogoršao trgovinski bilans (jer ne bi preko noći mogli da prestanemo da uvozimo), pa bi onda imali i žestoku inflaciju, podigli bi kamatne stope, a zaduženja za građane i privredu bi zaista postala skroz jeftina. O skupljim dugovima zaduženih građana i bekstvu kapitala iz zemlje da ne govorim. Baš za to treba da navijamo, da se vratimo jedno 15 godina unazad, pa sve ispočetka. Nerealno.
Kako mislis blizina premium svetske lokacije- pa nije cela Grcka, narucito ne delovi gde vecina Srba letuje premium? Covek je malopre navodio da ideu Grcku 10 dana u maju za 85 eur (UKUPNO, ne po nocenju) prevoz plus smestaj.
Ako ides u neki ultra premium hotel na Santoriniju potpuno je svejedno odakle ides, jednako brzo ces stici i iz Amerike i iz Srbije. Zapravo, velika vecina gostiju tamo je iz Amerike.
Dobro je, nešto mi vruće da se danas raspravljam (debatujem)Uglavnom se slažem sa ovim
Meni se cini suprotno jer SDI i doznake nisu vecne a ekonomija, barem ovaj izvozni deo nam se gusi. Ne treba stampati kao blesav ali mi se cini da ga previse agresivno drze oko 117.5.
Min ulog 100k eura! Imaš kupiti preko BG berze. Nedostatak je 12 godina ročnost po meni. Kamata je dobra 5% na eure ali 12 godina lock period...jel kupovo neko ovo? tipa gde ima da se vidi neki info, min ulog i to?
Ja sam gledao za benzin jer to većinom koriste putnički automobili. Dizel je većinom za kamione.Ispravka. Srbija je na 12om mestu za dizel na celom kontinentu, a po platama na dnu.
Ne verujem da će biti fizičkih lica...Min ulog 100k eura! Imaš kupiti preko BG berze. Nedostatak je 12 godina ročnost po meni. Kamata je dobra 5% na eure ali 12 godina lock period...
Izvor da je to vecina? Jer dosta Srbi vole dizel da vozeJa sam gledao za benzin jer to većinom koriste putnički automobili. Dizel je većinom za kamione.
Izvor:U prva četiri meseca ove godine u Srbiji je prodato više od 43.000 polovnih automobila iz uvoza, a skoro dve trećine su vozila starija od deset godina, navode iz Polovnih automobila. Kupci su bili okrenuti motorima na dizel (63%), dok je od ukupnog broja prodatih polovnjaka oko 30% sa motorima na benzin.
Paviljonski zidovi debeli, ali ni ko 8 cm stiropora ne štite.Dobro je, nešto mi vruće da se danas raspravljam (debatujem)![]()
Možda u Holandiji. Eno Extroniks ti je lepo napisao. Ovde se većinom voze dizelaši. Pa čak i da su kamioni opet je znači skuplje za firme da sipaju dizel.Ja sam gledao za benzin jer to većinom koriste putnički automobili. Dizel je većinom za kamione.
Šteta što ima tako puno starih i malih stanova. Za mene najjači kraj na Nbg. Usputna konstatacija.Paviljonski zidovi debeli, ali ni ko 8 cm stiropora ne štite.
Zvanično nema nikakvih ograničenja da li si pravno ili fizičko lice. Jedini uslov za fizičko lice je da ideš preko ovlašćenih brokera (što nije nikakav problem). 100k eura jeste malo veći prag ali kad gledaš da je to pola nekog manjeg stana onda... Eto ko ne želi da se cima oko rentiranja, podstanara, poreza i svega ostalog a ima viška keša eto dobre prilike. na 12 godina 5% garantovan prinos i još bez poreza i to zvanično bez poreza jer kupuješ obveznice RS. (znači ne moraš da se kriješ, da ne prijavljuješ podstanare, sve lege artis).Ne verujem da će biti fizičkih lica...
OK, moja greška što sam gledao benzin a i sam sajt je to ponudio kao default opciju... Stari dobri golf II dizelaš pa još na lož ulje ga voziš (eee sećanja i doba sankcija)...Možda u Holandiji. Eno Extroniks ti je lepo napisao. Ovde se većinom voze dizelaši. Pa čak i da su kamioni opet je znači skuplje za firme da sipaju dizel.
Uvek može da pokuša, ali moje iskustvo govori drukčije.Zvanično nema nikakvih ograničenja da li si pravno ili fizičko lice
Šteta što ima tako puno starih i malih stanova. Za mene najjači kraj na Nbg. Usputna konstatacija.