Šta je novo?

Cene nekretnina

Moze ali srecom to nije istina.
Najskuplje gorivo uopšte nije:

Prva tri mesta su: Island, Danska i Holandija!
Tako da , a Srbija je na 21. mestu!

Gorivo je skupo zbog akciza i poreza. Mada koliko se ljudi voze bezveze mogu slobodno da kažem i da je još jeftino i sigurno to i država misli. Pa u većini manjih gradova i sela sada možeš sve da odradiš ne sa električnim biciklom već i sa običnim biciklom ali niko to ne koristi. Eto primer Sombora koji važi kao za grad u kom se mnogo voze bicikli, pa opet tvrdim da 80% ljudi ga ne koristi uopšte već auto i taxi po ovoj klimi gde možeš da uživaš oni naručuju taxije... Ali dobro to je moje mišljenje.
 
Inflacija, koju tako visoke cene goriva i hrane donose, ne može biti odvojena od monetarne politike.
Pa ali to nije bila moja tvrdnja, ja sam izricito spominjao gorivo i hranu.
Gorivo je vise skupo zbog akciza nego zbog inflacije i monetarne politike, dok hrana je skupa jer Maxi i drugi trgovinski lanci namestaju cene (tj dobar deo skupe cene je zato, ima i deo zbog inflacije naravno).
 
Koliko je nerealna priča o kursu, neke teorije zavere.
Nepoverenje u valutu je ukorenjeno istorijski, nisu ga ovi sad izmislili. Hiperinflaciona prošlost samo otežava monetarnu politiku i poigrava se sa inflacionim očekivanjima. A sa većom inflacijom nego u evrozoni, izvoznici mogu da budu konkurentni samo ne-cenovnim faktorima, što je opet teška muka. Glavni problemi su izrazito visok nivo nezvanične euroizacije (sve najvrednije u ekonomiji se izražava u evrima, štedi se u evrima, plate u evrima), i visok pass-through, odnosno prenos sa promene kursa na potrošačke cene. Jedini način da se izboriš sa ovim je da smanjiš stepen euroizacije, tako što ćeš (ući u EU, he,he) držati nisku inflaciju, obezbediti stabilnost kursa, ponuditi pouzdane finansijske produkte u dinarima, odnosno jačati ulogu istog, što umnogome i pokušavaju kroz promociju štednje u dinarima (koja je do pre 10 godina bila na užasno niskim granama).

Eeeh, da je sve tako jednostavno. I da, pošto umnogome zavisimo od uvoza gde je potražnja neelastična, pre nego što bi nam slabljenje dinara donelo bilo kakve (ako bi) koristi od izvoza, za šta bi trebalo da prođe jedno 2 godine min, prvo bi nam se dodatno pogoršao trgovinski bilans (jer ne bi preko noći mogli da prestanemo da uvozimo), pa bi onda imali i žestoku inflaciju, podigli bi kamatne stope, a zaduženja za građane i privredu bi zaista postala skroz jeftina. O skupljim dugovima zaduženih građana i bekstvu kapitala iz zemlje da ne govorim. Baš za to treba da navijamo, da se vratimo jedno 15 godina unazad, pa sve ispočetka. Nerealno.
Наравно да је нереално. Решење је у продаји свих преосталих ресурса страним фондовима, који су већ откупили државни дуг Србије. Тако ћемо покрити дугове које смо направили да бисмо, јелте, имали овај потрошачки стандард, на који смо се брзо навикли. Наша привреда је наркоманска, не само метафорички. Има једна стара народна песма која добро илуструје тај наш менталитет. зове се "Хајде Јано" (кућу да продамо).
 
Nova tura obveznica, kupite dok su jos tople:
deficita, javnog duga i na kraju investicija. No me gusta. 5% godišnje na evro nije baš povoljno zaduženje. 12.5 miliona godišnje. A rok za dinare 5 godina, što je dosta kratko. Tu imamo u evrima oko 13.4 miliona dodatnih godišnje. Ukupno na kamate bi bilo 756 mil EUR...
jel kupovo neko ovo? tipa gde ima da se vidi neki info, min ulog i to?
NEće biti fizičkih lica.
 
Najskuplje gorivo uopšte nije:

Prva tri mesta su: Island, Danska i Holandija!
Tako da , a Srbija je na 21. mestu!

Gorivo je skupo zbog akciza i poreza. Mada koliko se ljudi voze bezveze mogu slobodno da kažem i da je još jeftino i sigurno to i država misli. Pa u većini manjih gradova i sela sada možeš sve da odradiš ne sa električnim biciklom već i sa običnim biciklom ali niko to ne koristi. Eto primer Sombora koji važi kao za grad u kom se mnogo voze bicikli, pa opet tvrdim da 80% ljudi ga ne koristi uopšte već auto i taxi po ovoj klimi gde možeš da uživaš oni naručuju taxije... Ali dobro to je moje mišljenje.
Ispravka. Srbija je na 12om mestu za dizel na celom kontinentu, a po platama na dnu.
 
@BillHicks jel si gledao ove projekte? Bežanija novogradnja, vidim da je kod nekih obezbedjen parking, a verujem da su cene povoljnije i okruzenje za porodicu mirnije.
 
Koliko je nerealna priča o kursu, neke teorije zavere.
Nepoverenje u valutu je ukorenjeno istorijski, nisu ga ovi sad izmislili. Hiperinflaciona prošlost samo otežava monetarnu politiku i poigrava se sa inflacionim očekivanjima. A sa većom inflacijom nego u evrozoni, izvoznici mogu da budu konkurentni samo ne-cenovnim faktorima, što je opet teška muka. Glavni problemi su izrazito visok nivo nezvanične euroizacije (sve najvrednije u ekonomiji se izražava u evrima, štedi se u evrima, plate u evrima), i visok pass-through, odnosno prenos sa promene kursa na potrošačke cene. Jedini način da se izboriš sa ovim je da smanjiš stepen euroizacije, tako što ćeš (ući u EU, he,he) držati nisku inflaciju, obezbediti stabilnost kursa, ponuditi pouzdane finansijske produkte u dinarima, odnosno jačati ulogu istog, što umnogome i pokušavaju kroz promociju štednje u dinarima (koja je do pre 10 godina bila na užasno niskim granama).

Eeeh, da je sve tako jednostavno. I da, pošto umnogome zavisimo od uvoza gde je potražnja neelastična, pre nego što bi nam slabljenje dinara donelo bilo kakve (ako bi) koristi od izvoza, za šta bi trebalo da prođe jedno 2 godine min, prvo bi nam se dodatno pogoršao trgovinski bilans (jer ne bi preko noći mogli da prestanemo da uvozimo), pa bi onda imali i žestoku inflaciju, podigli bi kamatne stope, a zaduženja za građane i privredu bi zaista postala skroz jeftina. O skupljim dugovima zaduženih građana i bekstvu kapitala iz zemlje da ne govorim. Baš za to treba da navijamo, da se vratimo jedno 15 godina unazad, pa sve ispočetka. Nerealno.
Uglavnom se slažem sa ovim, a dodao bih da javna potrošnja ima direktan i klučan uticaj na inflaciju.

Ako država stegne kaiš i inflacija se smanjuje, kad država dređi kesu i inflacija raste.
 
Kako mislis blizina premium svetske lokacije- pa nije cela Grcka, narucito ne delovi gde vecina Srba letuje premium? Covek je malopre navodio da ideu Grcku 10 dana u maju za 85 eur (UKUPNO, ne po nocenju) prevoz plus smestaj.

Ako ides u neki ultra premium hotel na Santoriniju potpuno je svejedno odakle ides, jednako brzo ces stici i iz Amerike i iz Srbije. Zapravo, velika vecina gostiju tamo je iz Amerike.

Grčka jeste premijum lokacija. I objektivno i subjektivno.
Objektivno, pola sveta (nazovimo ih poznati ljudi, ne pola sveta u smislu pola od 8 milijardi) koji mogu da biraju gde će na odmor biraju Grčku.
Daleko od toga da je baš cela Grčka takva, ali sasvim sigurno daleko više od Santorinija i Mikonosa.
I u Parizu, Milanu, Barseloni može da se nađe smeštaj za smešne pare u određeno vreme godine pa su i dalje premijum turističke destinacije (uz sve svoje mane).

Ako ideš na Santorini nije ti svejedno odakle dolaziš. Ako dolaziš iz nekog grada na Zapadnoj obali SAD nije isto što i putovanje od sat i po vremena iz Beograda.

Tako da da, ti ljudi što letuju za 85evra su moguće bili na premijum lokaciji samo što nisu bili u vreme kad to ima smisla, mada je i to diskutabilno jer ima ljudi koji stvarno preferiraju da "letuju" krajem maja/početkom juna i krajem septembra jer ne podnose temperature iznad 25.

Slično ti je i sa nekretninama. Stari Grad se smatra premijum lokacijom, što ne znači da je svaka nekretnina na to lokaciji premijum.

Ti možeš da prodaš svoj stan (u nekom bloku ako ne grešim) koji iznajmljuješ I da kupiš/napraviš kuću sa premijum sadržajem (pogotovo u odnosu na to što imaš u stanu). Ti to nećeš/nisi uradio jer iako ta kuća jeste premijum, niko ti neće platiti ono što možeš dobiti za stan na NBG, plus I ti sam više želiš prosečan stan na premijum lokaciji nego premijum nekretninu na ne običnoj lokaciji.
 
Meni se cini suprotno jer SDI i doznake nisu vecne a ekonomija, barem ovaj izvozni deo nam se gusi. Ne treba stampati kao blesav ali mi se cini da ga previse agresivno drze oko 117.5.

Ovde se lepo vidi da kurs nije ugušio izvoz.

Izvoz robe je povećan i prvih meseci ove godine.

Smanjenje SDI vlast legitimno može delom da svali na proteste. Kapital je osetljiv na političku nestabilnost.
 
Ja sam gledao za benzin jer to većinom koriste putnički automobili. Dizel je većinom za kamione.
Izvor da je to vecina? Jer dosta Srbi vole dizel da voze 😂
U prva četiri meseca ove godine u Srbiji je prodato više od 43.000 polovnih automobila iz uvoza, a skoro dve trećine su vozila starija od deset godina, navode iz Polovnih automobila. Kupci su bili okrenuti motorima na dizel (63%), dok je od ukupnog broja prodatih polovnjaka oko 30% sa motorima na benzin.
Izvor:
 
Ne verujem da će biti fizičkih lica...
Zvanično nema nikakvih ograničenja da li si pravno ili fizičko lice. Jedini uslov za fizičko lice je da ideš preko ovlašćenih brokera (što nije nikakav problem). 100k eura jeste malo veći prag ali kad gledaš da je to pola nekog manjeg stana onda... Eto ko ne želi da se cima oko rentiranja, podstanara, poreza i svega ostalog a ima viška keša eto dobre prilike. na 12 godina 5% garantovan prinos i još bez poreza i to zvanično bez poreza jer kupuješ obveznice RS. (znači ne moraš da se kriješ, da ne prijavljuješ podstanare, sve lege artis).
 
Možda u Holandiji. Eno Extroniks ti je lepo napisao. Ovde se većinom voze dizelaši. Pa čak i da su kamioni opet je znači skuplje za firme da sipaju dizel.
OK, moja greška što sam gledao benzin a i sam sajt je to ponudio kao default opciju... Stari dobri golf II dizelaš pa još na lož ulje ga voziš (eee sećanja i doba sankcija)...
 
Vrh