Šta je novo?

Zlatibor

Popularno je reci kako je taj centar katastrofa. I jeste. Ali kad zakopas dublje, brzo dodjes do toga da ljudi to izgovaraju da se ne bi izblamirali u drustvu. Ne znaju tacno sta je to lose. Sad je lako uperiti prst u vecna gradilista, prljavstinu od istih, buku od istih. Lako je uperiti prst i u arhitektonsko planski haos. Niko, recimo, ne kaze da je vazduh u urbanoj zoni kriminalno zagadjen. Otrovan.

Ali je opet, velikom vecinom, kritika usmerena prema faktu da je uopste izgradjeno i urbanizovano. Meni se jako svidja sto postoji i gomila vrhunskih restorana, i velikih, snabdevenih supermarketa i megamarketa, i apoteka, i hotela, i privatnog smestaja. Ne znam gde na svetu moze bolji smestaj da se nadje za manje pare. Mozda Bugarska. Ili neka jugoistocna Azija, juzna Amerika. Proliferacija spa centara, pozdravljam. Ulaganje u ulicnu infrastrukturu, iako neuko, sporo i lose, pozdravljam.

Trzni centar je ok.

Ono sto fali, je pristup sportu i rekreaciji za obicne ljude. Fudbal, basket, kvalitetna teretana, ozbiljne pesacke staze, ozbiljne biciklisticke staze. Stvari od kojih bi Zlatibor trebao da zivi. Jednog dana, ako od sadrzaja bude bilo samo "pa eto, hajp, idemo jer tu se valjda ide", kao sad, te prazne zgradurine ce ga sahraniti.

Ljudi koji ponekad dođu na Zlatibor možda i ne znaju reći šta je to tačno loše u centru, mi koji ovde živimo ili provodimo par meseci godišnje itekako znamo reći šta je loše.

Najlošije od svega je što se nepovratno propustila prilika da se napravi nešto lepo od ovog mesta, e to je najlošije!

Kako i zašto se to dogodilo znamo i sami. Da je ovaj Zlatibor u Sloveniji koji bi to raj bio, dao bih 500.000€ za vikendicu.

Ovako ću sve da rasprodam kad dođe trenutak kojeg čekam i da uložim negde dalje!

Ovde su mi srušili snove u zadnjih 10 godina i degradirali ovo nekada lepo mesto!

Promenom strukture objekata (srušene lepe male vikendice zarad izgradnje zgrada) promenila se i struktura vikendaša. Nekada moje komšije novinari, književici, sportisti u penziji, vojna lica, učitelji... Creme de la creme društva. Sada mi tetovirani džiberi džipovima gaze tuje i borove jer ispred svoje zgrade nemaju dovoljno parkinga.

Komšije su jednostavno bili prinuđeni prodati vikendice, nisu imali sreće jer su se pogrešni ljudi dokopali nekog zemljišta pa pretili da će ih zatvoriti zgradom (što nekima i jesu napravili na kraju). Onda su otkupljene vikendice potovarili u kamione i dalje se već sve zna... Od starih komšija ostao još koji, za sada...
 
Cherry moj savet ti je da na svome placu napraviš zradu, sa nekim pola-pola ako ne možeš da isfinanciraš sam i da na taj način izvučeš svoje pare i još ćeš dobro da zaradiš.

Tako sam ja, kupio vikednicu za uživanje ali kad su krenula kola niz brdo od 2017. pa nadalje već mi postalo muka tamo ići. Odlazio sam tamo svakih par meseci i svaki puta neke vikendice u kompiluku nema već niču novi temelji. Borovi su padali kao pokošeni...

Onda sam prvo stavio vikendicu na oglas ali me investitori ponižavali ponudana. Nisam je dao pa sam onda sa kumom i još jednom drugom krenuo u investiciju, srušili smo vikendicu, uložili u manju zgradu i prodali sve stanove. Na kraju smo svi zaradili, realno pare se uduplaju a rizik je minimalan.

Samo ako to želiš raditi požuri što pre, to već mnogi rade i pitanje je kada će stati to masovno kupovanje stanova na Zlatiboru. Čak i da ne stane, nek samo uspori i to ti je problem jer manje zgrade ne mogu da ponude spa objekte kao ovi veliki kompleksi zato što pre i srećno!

Naknadni edit: inače ljudi vole i male zgrade iako nemaju te sadržaje. Videt ćemo šta će biti od svih tih silnih bazena i spa sauna po zgradama za 5-10 godina, koliko će koštati to održavanje vlasnike stanova i na kakvom novou će biti samo održavanje i upravljanje tim prostorima.
Inače manje zgrade = manje komšija, samo napravi svakom stanu parking i ne brini.
 
Poslednja izmena:
Prvo kriminal je govoriti da je vazduh na Zlatiboru otrovan! Kao neko ko gore provodi dosta vremena, prođem i po centru i to prosto nije istina...niti može biti, to je prosto laž. Naravno da kad prođe više auta u koloni bude i više gasova, to je svugde tako, ali to tako kolokvijalno predstavljati kao otrov prosto nije istina! S druge strane da je bolje kupiti u drugom i trećem redu zgrada verovatno je bolje
Drugo, treba odvojiti urbanizam od prirode, jer je taj deo u centru (nije čak ni ceo uži centar a tek daleko od pojma širi centar) možda nekih 300 sa 300m! Tu jedino bodu oči tih nekoliko zgrada koje su napravljene bez adekvatne fasadne arhitekture koja bi to lako mogla da ublaži. Naravno to se može uvek uraditi i verujem da će i uraditi jednog dana. U sklopu Expo je raspisan i konkurs za sređivanje fasada zgrada po glavnim turističkim delovima svih srpskih gradova, upravo kako bi se oplemenili i ulepšali prilikom dolaska ino gostiju, tako da je to u svakom smislu rešivo.
Ostalo okolo je sve čista priroda, čist vazduh, lepe ili manje lepe zgradice, lepi placevi sa vikendicama itd itd. Spominjete parkiranje, ali šta očekivati kad ti 100.000 ljudi odjednom dođe, i biće ih nesumnjivo sve više i više sa razvojem

I ono verovatno najvažnije je da je osmišljen odličan Razvojni plan koji je već počeo da se sprovodi i tek će doći na red njegovi možda i najznačajni delovi.
https://forum.beobuild.rs/threads/zlatibor.3968/post-1216032

Skok se već desio bukvalno u celoj Srbiji, i ne mislim nego sam uveren da će se sa Zlatiborom u neko skorije vreme kako se budu puštale deonice autoputa i razvojni plan ostvarivao, desiti isto ono što i sa stanovima u centru Beograda, jedan koji je pre nekoliko godina odbio kupca na 100.000 eura, sada ga je prodao za 175.000 eura!! Naravno najveću vrednost će ostvariti objekti i risorti sa sadržajima (bazen, restoran i dr.)

S tim što Beograd čeka pad u investicionom delu zbog uvođenja poreza za "stan na dan" dok su turistička mesta ionako za tu vrstu najma i stvarana
 
Vratih se danas sa 10 dana provedenih na Mokroj Gori i Zlatiboru (Ljubiš i Jablanica).
Na putu tačno izmedju tih lepih i mirnih mesta je neko ružno naselje, sreća pa može skroz da se zaobidje.
 
Počelo opasno da se zakuvava, obračun sa izdavanjem tipa "stan na dan" po Španskim gradovima znači da više neće biti onako profitabilan, takođe znači veliki pad ROI za gradske investicione stanove! To očekuje i naše gradove uskoro, naročito Beograd i NS...može se desiti veliki beg investicionog kapitala u naše turističke centre kao što su Zlatibor, Kopaonik, Vrnj.banja, Sokobanja...a verovatno otvaranje i novih. Verujem da će i etno sela da dožive procvat.
Merilo za to da nešto nije dobro su trebale biti gužve u špicu po kojima su BG i NS poznati, to je trebao biti signal da nešto nije kako treba i da se treba menjati!

 
Au sitni BG investitori i rentijeri na aparatima...sede po kafići, piju kafućino ili "završavaju nešto po gradu", a neki ozbiljan posao da rade ništa...a tek će da ih drma :cool:

 
Postoji, ali prvenstveno svi živimo po gradovima, i osećamo taj pritisak investitorskih kupaca. Što u smislu povećanja cene rente, što u smislu da neki put ne možeš od njih doći na red da kupiš dobro orjentisan ili pozicioniran stan u zgradi, prosto rečeno dobar stan...a sve zbog njihove pohlepe da im ROI bude veći!! A mi svi valjda prvo treba da živimo u tim stanovima! Takođe ume da bude nezgodno kad se stanovi u stambenim zgradama, gde ima dece i žena, izdaju kratkoročno za žurke, za razno razne sumnjive vikend varijante, i viđaju se neke čudne njuške, silikoni i ostalo! Sve to ume da iritira.
Najprirodnije je da postoje hosteli, moteli, zgrade za smeštaj, hoteli i sl za takve potrebe, nešto bar malo organizovano i naravno što će biti legalno i donositi porez državi odnosno svima nama koristiti

Kod čisto turističkih mesta, ili ako konkretno gledamo Zlatibor, na nekoliko desetina hiljada kreveta ima svega oko 3.000-4.000 stalnih žitelja koji mahom rade u industriji ugostiteljstva. Tako da iako postoji konstantan rast stalno naseljenog stanovništva, pored naših ljudi iz dijaspore u poslednje vreme i rusa, pa čak i online radnika sa zapada, trebaće puno puno vremena da bi se došlo u tu situaciju da kratkotrajni gosti zasmetaju "domaćem življu". Konačno, svestan si da kupuješ u čisto turističkom mestu
 
Već je i počelo u četvrtom kvartalu 2024, Bloomberg piše da Beograd više nije u središtu pažnje kupaca, i da se tražnja pomera ka unutrašnjosti. Osim naravno Premijum nekretnina za koje takoreći nikad nema zime.
Zato svi koji ovde na forumu reaguju nervozno ili omalovažavaju ovu važnu diskusiju, odmah se sami otkriju da ih je već pogodilo :cool:

 
Da se pohvalim da se radi kanalizacija blizu moje parcele na Zovi 😍
IMG_3027.jpeg
IMG_3026.jpeg
 

Nije mi jasno zašto opština mora rasprodati sve parcele koje imaju?

I tako iz godine u godinu polako prodavaju, na kraju će da nestanu parkovi u centru kao što je nestao dobar deo oko crkve.

I onda se kasnije hvale suficitom u budžetu, pa naravno da je suficit kada rasprodajete parcele i ubirete porez od investitora a zatim ih puštate da grade koliko žele u visinu....
 
Tu ima ustvari najviše onih malih, može se reći i beskorisnih parcela za opštinu, od 5, 6 ari, na obodu i sl...ili one veće koje su sasvim izvan centra, na livadama. Kod nekih se mogu graditi isključivo akva parkovi i sl investicije. Ima par centralnih iznad jezera sa cenom od 80.000+ eura/ar, ali to je početna cena koja će verovatno da izađe na 100-150.000 eur/ar i to može biti za ozbiljne i sofisticiranije investitore
Ali po pitanju te "zabrinutosti" veoma je važno naglasiti da je PGR donesen i da se u njemu sasvim lepo mogu videti zelene, crvene, ljubičaste površine itd. To je glavno merilo! Već je to sve odavno određeno od strane urbanizma. Znači ako kupiš neku od ovih parcela koja nije u zoni gradnje onda tu može da se stavi neki Avantura park ili sl.
Po meni nije tu problem, u PGR-u, već arhitektura, stil i estetika fasada. Odnosno, na osnovu ovog zaista sjajnog Razvojnog projekta i prateće infrastrukture, čeka se povećanje sofisticiranijih investitora koji će znatno više pažnje da pridaju samoj arhitekturi objekata i naročito pejsažnoj arhitekturi oko samih zgrada i sl., što nas obične građane i turiste možda najviše i zanima. Nije problem zgrada ili njena visina, već kako je arhitekta "uklopio" u pejsaž i okolinu

Same arhitekte žele visoke zgrade, i o tome se diskutuje, jer na taj način se zapravo zauzima manje zelenila, evo primera kako oni to prikazuju:

gustina i visina.jpg


U donjem tekstu autor navodi ono što se već zna, da je svega 1-2% površine Zlatibora urbanizovano, a sve okolo netaknuta priroda, na osnovu čega dobijaš i gradić i prirodu u jednom, što je verovatno prava mera za Zlatibor!

 
Poslednja izmena:
Za razliku od svih ostalih destinacija koje su mahom u padu ili stagnaciji u prva 4 meseca ove godine, prema najnovijem izveštaju RZS-a, jedini Zlatibor kao drugi po turizmu u Srbiji nastavlja snažan rast! Sa povećanjem broja dolazaka stranih turista od čak 40%, a noćenja od čak 53%, što, kako je poznato, predstavlja ključni pokazatelj za ostvarenje maksimalnog povraćaja investicije (ROI), pokazujući neverovatnu izdržljivost bez obzira na ekonomske uslove, krize, ratove itd.
Turističko tržište Beograda kao trenutno prvog u zemlji je više osetljivo pokazujući blagi pad. Ali i opšti trend u gradovima EU za zabranu izdavanja po sistemu "stan na dan" koji možda čeka i nas ga može dodatno pogurati

Posebno raduje ovoliki porast stranih gostiju na Zlatiboru

 
Evo zašto država treba smanjiti ulaganja u trotoare i gluposti po Beogradu i uložiti u autoput do Zlatibora, i to odmah bez zadrške, čim otvore Požegu!

Narod dolazi u sve većem broju, rast stranih turista vrtoglav skoro 40%! Najjači i najopterećeniji saobraćajni pravac i turističko mesto, mnogi ljudi žive od njega, po celoj Srbiji ne samo Užice...a oni, zabijaju glavu u pesak - ko nojevi!
 
Ima zato turista i kupaca apartmana sve više i više, a u Beogradu nema ni trotoara, ni kanalizacije, ni čistog vazduha...a vala ni kupaca, ispario ROI k'i popust posle praznika :cool:
 
Zanimljiv tekst koji posredno dovodi do nesreća sa smrtnim ishodom.

Ako navigacija od Sava centra do Pakovraća kaže 1 i 27 minuta i od Gorobilja do kružnog toka na Zlatiboru kaže 50 minuta.

Na to treba dodati bar 10 do 15 minuta na toj novoj trasi od Pakovraća do Gorobilja jer je 6 km trase ograničenje 80 i 100 u tunelima i na petljama kako se to onda stiže za 2 sata do Zlatibora.


Znači 1.27 plus 50 plus 15 jednako 152 minuta ili 2 sata i 32 minuta.

A trenutno ista ta navigacija za put do
centra Zlatibora kaže oko 2 sata i 40 minuta
 
Poslednja izmena:
Vrh