Šta je novo?

Tramvaji

Просто сулуда набавка. Јасно је да је опет једини циљ отимачина јавних средстава прибављених, што је најгоре, кредитом.

И опет се питам, шта ради издајничка опозиција? Једна конференција за штампу било које групе одборника градске скупштине би у оваквим околностима општег бунта стала на пут овако штетној набавци.
 
Zar je tolika frka sa vozilima da danas na redukovani RV rade multiplicirani KT4 (2403 - 2404 & 2226 - 2323) oba na 13.
 
Da li se mozda neko seca davno da je jedan forumas isao trasom predratne 12ice do Dedinja i uradio sjaj u reportazu. Ne mogu da se setim dal je to bilo na ssc, ovde bije sigurno i kako se zvao forumas. Ako neko moze da se seti i pomogne.. hvala
 
Zar je tolika frka sa vozilima da danas na redukovani RV rade multiplicirani KT4 (2403 - 2404 & 2226 - 2323) oba na 13.
Naravno da jeste pa daju čak i duwag na 3/13 a tu su ga stavljali samo ako moraju jer jelte vode se tom politikom puno katica je u kvaru i često izbace duple i ako je nedelja/radni dan i polazak koji nije predviđen za multipliciranog,jer je mnogo klasicnih katica u kvaru a i delovi su problem.
 
Most na Adi
6 godina bez ikakvog održavanja za klasičan kolosek je katastrofa.
Ne razumem zašto su išli na opciju za koju očigledo ne postoje kapciteti, jer se ovakav tip koloseka ne koristi u Beogradu.


1000050836.jpg
 
Da li se mozda neko seca davno da je jedan forumas isao trasom predratne 12ice do Dedinja i uradio sjaj u reportazu. Ne mogu da se setim dal je to bilo na ssc, ovde bije sigurno i kako se zvao forumas. Ako neko moze da se seti i pomogne.. hvala
Мислим да није овде. На форуму Политикиног забавника читали смо од једног бриљантног форумаша-сениора, детаљно и описе вожње тим трамвајем и буквално све о траси, као и о несрећи - исклизнућу из шина за време окупације после које је линија укиута; нажалост, мислим да је он напустио земаљски колосек.
 
Da li se mozda neko seca davno da je jedan forumas isao trasom predratne 12ice do Dedinja i uradio sjaj u reportazu. Ne mogu da se setim dal je to bilo na ssc, ovde bije sigurno i kako se zvao forumas. Ako neko moze da se seti i pomogne.. hvala
Secam se toga,bilo je na railserbia.net forumu reportaza o tome,clan Topciderac.

@Пантограф

Tako je,opisao sve do detalja.Na Politikinom zabavniku nisam bio prisutan,ali tamo jesam,sa uzivanjem smo citali o Bg tramvaju.
Na zalost,gospodin nas je napustio pre neku godinu.
 
Poslednja izmena:
Ako je na railserbia.com, možda se još može vratiti preko wayback machine.
 
Ako je na railserbia.com, možda se još može vratiti preko wayback machine.
Tako je, na railserbia je to bilo. Ja trazim sajt ali nista...jedino mi izbacuje ovaj noviji forum ljubitelja zeleznica.
Da li su ta 2 sajta u vezi i sta se desilo sa forumom railserbia? Ako jesu mozda su prebacene neke teme, mada ja sam istrazivao i nisam nista nasao. Tamo je bilo bas dobrih stvari steta sto ga nema.
 
Isključen je railserbia, fazon znam da sam ga do 2019. čitao, ali posle toga je ugašen, jer verovatno nije plaćan host ili već šta.
Ako misliš na železnice.in.rs nemaju oni veze puno sa railserbia.
Velika šteta svakako, nema više ni Railserbia, ni SIS NIS (isto je bio lep železnički forum), celo vreme 2000 - 2015 deluje kao zbrisano iz ugla ljubitelja železnice.

Eto preko wayback-a sam našao dosta stvari sa railserbia, to je jedini portal ka nekadašnjem railserbia za koji znam da radi. Samo je jako naporno tražiti preko ovih snapshota ono što ti treba.


 
Svi tramvaji su sramotno spori, ali Divazi su ubedljivo najsporiji. Doduše, jesu i najstariji...
 
Deonica Trojke od Careve Ćuprije do ŽS Topčider.

Od Careve do mostića je OK gornji stroj, potrebna je nova KM.
Pogledajte prilog 228267
Pogledajte prilog 228268

Od mostića do ŽS Topčider apsolutno više ništa nije upotrebljvo, mora kompletno ceo novi gornji stroj (on je totalno ostavljen atmosferskim uticajima i teško oštećen da se neka štap kanap popravka ne isplati) i KM.
Pogledajte prilog 228269
Pogledajte prilog 228270
Pogledajte prilog 228271
Pogledajte prilog 228272
Pogledajte prilog 228273
Pogledajte prilog 228274

Nek nam je srećna i berićetna 1000. stranica teme. (hahah pak sam ipak poranio)

Evo još malo fotki dalje ka okretnici, u reonu okretnice uklonjen kolosek. Pretpostavljam da je uklonjeno sve dok je Karim još radio, jer je na tom mestu bio predviđen tunel za tramvaj.
20250221_154233.JPG

20250221_154358.JPG

20250221_154400.JPG

20250221_154402.JPG

20250221_154426.JPG

20250221_154451.JPG

20250221_154516.JPG

20250221_154522.JPG

20250221_154600.JPG


Bonus BVB - BLT Set 24 2625 / 1441
20250221_160240.JPG
 
Ja sam fasciniran brzinom kt4 s obzirom na starost tramvaja
Kakve veze ima starost tramvaja sa njegovom brzinom. Guši se elektromotor, problem sa turbinom i diznama? Elektro vozila nisu bila spora ni pre 50 godina, dizelaši jesu.

Pisao sam i pre, ČKD nije naročito snažan, oko 215ks vučne snage, al ni masa nije prevelika, Düwag ima mnogo ozbiljniju snagu svog pogona, negde oko 408ks, pa zato vuče prikolicu sa lakoćom, što Čeh apsolutno ne može da izvede. Düwag je i teži, plus ima tri postolja, vrata su mu bolja nego na nekim starijim železničkim kompozicijama. Pogledati samo kako je on urađen uopšte, a kako je napravljena Tatra. Nema ni trunke sumnje da je Düwag dosta ozbiljniji i osetno kvalitetniji tramvaj. Nikako spor, jer koliko znam njih vozači nikad i ne potežu na maksimum ručicom. Može da povuče samo tako, a dobro se kreće i inercijom i manje ljulja od Tatre. Dobre su Kate, al nekad se malo i preteruje sa njima. Ipak je to moglo dosta bolje, pa i tih 80-tih godina. Na kraju, Tatra je izbacivala i dosta bolje opremljene tramvaje slične ili iste serije. Bilo je poboljšanih varijanti. C5T5 deluje dosta bolje, agilnije, brže, nema ljuljanja, al je i na koloseku normalne širine, kao i one u Berlinu nekada, što važi i za Prag naravno. Ne moramo ih baš toliko žaliti. Voleo bih da ostanu čoperci, kao i one iz Goše, ostalo mi sigurno ne bi preterano nedostajalo. Da su na nivou očuvanosti, kao u Pragu ili Budimpešti, pa ok, al pošto GSP nema kapacitet za redovan remont tih tramvaja, mi baš da ih zadržavamo u radu 50 godina ne možemo. Nemamo baš toliko remontnih centara ni van GSP-a. Tako je to prosto kod nas. Trebamo i moramo češće obnavljati vozni park.
 
Divazi su spori jer imaju one ručice sa stepenima koje okreću pa kad kreću rade to postupnije i sporije nego ovi sa Katicama.

Nekad sam znao te termine i tehnologije, ali profesor koji nam je predavao i vuču i OET je bio žešći gad pa nam je svima ogadio te predmete i stvari. Plus, većina nas ni ne radi u struci tako da posle toliko godina, sve se to pozaboravlja. Osim ako si entuzijasta za tramvaje, što ja svakako nisam.

Inače i kod Katica i kod Divaga a vala i kod autobusa uvek su me nervirali oni vozači koji kada stoje na nagibu (makar i malom, kao u Nemanjinoj) dok čekaju na semaforu stalno stisnu pa puste "gas" pa stisnu pa puste i tako cimaju ceo salon. Rođače, drži kočnicu do poslednje sekunde pa onda gas, šta nas bambusaš tu ko dečiji autić na vašaru... Samo što je kod tramvaja to dodatno iririrajuće, jer se čuje i onaj zvuk kad god pritisne i pusti gas pa ti onda na bambusanje dođe i tandrkanje te sklopke.

Ali kažem, Divazi su bolno spori. Pisao sam kako se vuku čak i niz Bul. Oslobođenja ka Autokomandi. Čak i po onoj izdvojenoj trasi. Imam i snimak, sad sam ga gledao, zato sam i pisao na temi.
 
To sam i ja pisao pre par meseci ali većina nije htela da se složi pošto sam ja u pitanju. 😄

Elem, bukvalno na nekim deonicama na desnoj obali Save ne smeju da ih zalete brže od 20-30 km/h. Čak ni na pravcu i na ravnom. U Karađorđevoj sa Katicama ista priča, čujem kako blago dodaje gas, to potraje 2-3 sekunde, dostignemo 30 km/h i onda se opet pušta gas i klizi se niz ulicu. I stalno tako. 10-20-10-20 20-30-20-30 km/h. A ulica tad prazna, znači nema gužve i nema nikakvih iznenađenja. I u Dušanovoj isto bude.

P.S.
Karađorđeva je tek posebno prazna sad ovih meseci otkako ne radi SSM i još je većim delom prostrana i dobra vidljivost, dakle nema mnogo iznenađenja za tramvaj. I opet se klackaju, kao da se boje da će da iskoče iz šina ako pređu 25 km/h.
 
Poslednja izmena:
Ne znam zašto, al da umeju da dave umeju. Ja sam recimo pre nekoliko godina imao više baš dobrih iskustva sa Düwag tramvajima na Novom Beogradu. Znali su i dosta startno da krenu, pa i kroz Jurija Gagarina doteraju do ozbiljnih brzina, bio je to vrlo siguran osećaj, mislim prijatna vožnja. Takođe, dok su pre jedno četiri godine 12-ice išle preko Novog Beograda na Brdo, ulazim u poslednji polazak nešto pre ponoći kod Taša, i na Brdo stižem za manje od 25 minuta. Nikad prijatnija vožnja Katicom, a terao ju je čovek skoro koliko je mogla i da ide, mislim do 70km/h, al bukvalno ni jednom cimnuo, niti naglo zakačio. Vrlo brzo, a u isto vreme i glatko. Po Evropi, tramvaje lagano teraju i do 60km/h, kod nas misle da je 30km/h krajnji domet. Jesam za bezbednost saobraćaja, al mi ga stvarno preterujemo poslednjih godina.
 
И по Загребу терају мало брже трамваје, чак и по улицама.
 
Па не тера га у кривини него на правцу. Тако да зависи од стања колосека а не његове ширине
 
Videćemo hoće li se brzine povećati kada stigne ovih 100 novih dvodelnih tramvaja ako tender ne pukne, oni će za dvojku biti sasvim dovoljni da voze nekuplovani. Za 5, 7, 9, 10, 12, 13 će neminovno morati da se spajaju u kompozicije jer dugačkih Bozankaja naravno neće biti dovoljno, a pitanje da li će se 19 neispravnih CAF-ova vratiti u saobraćaj. Trojka čisto sumnjam da će ponovo proraditi do 2027/28 kada sva vozila pristignu, ako ikada i proradi njoj će takođe trebati maksimalni kapacitet.
 
Poslednja izmena:
Vrh