Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Dunavsku sa Novim Beogradom može da spoji tunel ispod Save kod Ušća, ako se baś to hoće, a ne znam što nam toliko gori pod nogama da nam to treba. To je i predlagano pre 40 godina.

Ali smisao Bazisnog tunela od 1950. je bio da spoji Savsko-dunavsku magistralu, dakle, dunavski deo Beograda sa savskim i sa jugom gradskog područja (Čukarica itd.). To je ono što nam sad ide kroz Kneza Miloša. E sad, do ovog tunela put sa Čukarice vodiće kroz uzanu Karađorđevu i preko Savskog trga, u međuvremenu rekonstruisanog ne prema saobraćajnoj funkciji, nego sa ciljem umetničkog oblikovanja prostora. Karađorđeva će biti razvaljena ulazom u tunel.

Ovaj projekat, jednostavno, ne treba da bude realizovan.
 
Jbt ulica bukvalno ima kretensko suženje na 1+1 na jednom kraju, na drugom kraju se nadovezuje na most i 3+3 ulicu, u međuvremenu seče nekoliko drugih širokih ulica, sada je u planu da dobije i tunel... a ovde ljudi - uglavnom oni koji ni ne žive na desnoj obali Save - pričaju kako nema potrebe da se bilo šta proširuje.

A taj stav "nećemo da proširujemo ništa jer već imamo previše automobila" je kao kada bi neko ko ima temperaturu 42 i ozbiljnu infekciju rekao neću da pijem antibiotik i ibuprofen jer čekam da telo samo reši infekciju, nema potrebe da intervenišem.

Da ne pričam koliko je ironično i kontradiktorno da ljudi kojima su s jedne strane ekonomski rast, jurenje BDPa i statistike Sveto pismo, s druge strane popuju kako ne treba više nikad ništa da se širi jer su tako čuli negde pre X godina u kontekstu Los faking Anđelesa. Alo, rođaci, ako imaš vlast, uređenje i nacionalni plan koji najveći akcenat i prioritet stavlja na rast, motorizaciju i povezivanje ljudi, roba i usluga, ne možeš to da ostvariš oslanjajući se na ulice i život iz 19. veka.

Neshvatljivo mi je da u 2024. godini postoje ljudi, kompjuteraši, brojkaši i ekonomisti, i razne (lažne) kosmopolite kojima su puna usta sveta, rasta i industrijalizacije... koji žele da Srbija juri rast BDPa, populacije, proizvodnje... a da joj glavni grad sa 40% BDPa i 1/3 stanovništva počiva na ovome:
3ULk9kqTURBXy8zMmZiMjE4NDg3NDk5ODBhMTExNmFhODYzNDdmYzZkZS5qcGVnkZMCzQSwAN4AAaEwBQ


Jurenje rasta, motorizacije i industrijalizacije, i infrastruktura i raspored iz 19. veka bukvalno ne idu zajedno. Shvatite, bukvalno ne idu zajedno. Opredelite se za jedno od ta dva.
 
Poslednja izmena:
Требаа то срамно сужење коначно да се прошири. Али тунел је лоше осмишљен, маша Цвијићеву и будући већи обим саобраћаја у Дунавском амфитеатру.
 
Ma kapiram ali brate 2/3 grada je loše osmišljeno. Kada imaš vek slepila, nedovršenosti i polu-rešenja, to se samo nadovezuje jedno na drugo dok se ne dođe do te tačke da svako tvoje novo rešenje sredi problem A a zato pravi novi problem B.

Da je i kraj oko Banije prethodnih decenija (čitavih 7) drukčije vođen i usmeravan, danas bismo imali prostora gde tamo da smestimo ulaz i izlaz iz tunela. Pošto je 50ih, 60ih, 70ih, 80ih, 90ih, 2000ih, 2010ih, 2020ih sve ostavljano kako je bilo i u 19. veku, sad smo u ovoj sjajnoj situaciji, da možemo da biramo hoćemo li da žrtvujemo Đure Daničića da bismo u njoj imali ulaz/izlaz za tunel bliže Dorćolu ili ćemo da ga smestimo kod SUPa ali zato da se oprostimo od izlaza bližeg Baniji i Dorćolu. Ili ćemo da ne radimo ništa, i da sve ostane kako jeste, a da jurimo prestiž i rast Hong Konga sa ulicama iz 19. veka.


Mnogo brate ljudi izvoljevaju i neki su toliko prsli da ne znaju više ni šta hoće. I ovo ne kažem kao neki pokušaj odbrane ovog režima, nego kao neko ko je umoran od čitanja besmislenih rasprava da li je više kriv onaj iz 2015. ili onaj iz 2008. Kad su za useravanje Beograda krivi svi od 1924. do danas. I umoran sam od čitanja kontradiktornih nebuloza. Hoću BDP, hoću rast, hoću 10 miliona Srba, hoću industriju, hoću nebodere, hoću Hong Kong na Terazijama... ali molim vas, nemoj neko da je dirao onu zakržljalu ulicu i one zgrade na drugom kraju grada koje vidim jednom godišnje, kme, kmeee...

Ajde bre...
 
Poslednja izmena:
Sve nove zgrade u Kumodraškoj su uvučenije po novoj regulacionoj liniji, sad nemam pojma da li se uopšte planiralo širenje te da li i sa tom novom linijom ima širinu da se proširi ulica a da bude dovoljno mesta i za trotoare. Mislim da još nije izgubljena ali bi trebale ozbiljne pare za eksproprijaciju ili da se čeka da novogradnja očisti trasu (pod uslovom da nisu usrali motku sa regulacionom linijom).
Uvučene su dovoljno da trotoari postanu dostojni čoveka ali ne i da se jednog dana doda nova traka. Znam jer prolazim relativno često, i nisu nove zgrade ništa uvučenije nego stare. A trotoar je širine jednog Golfa, taman tako da ih (auta) ljudi i ostavljaju posred trotoara i teraju pešake da koračaju kolovozom, lepo zaletenoj zglobnoj 17ici u susret.

I ta ulica je propala propuštena prilika. I jedino što može da se desi je da jednog dana dobije čist i prohodan trotoar. Ništa preko toga.
 
Uvučene su dovoljno da trotoari postanu dostojni čoveka ali ne i da se jednog dana doda nova traka. Znam jer prolazim relativno često, i nisu nove zgrade ništa uvučenije nego stare. A trotoar je širine jednog Golfa, taman tako da ih (auta) ljudi i ostavljaju posred trotoara i teraju pešake da koračaju kolovozom, lepo zaletenoj zglobnoj 17ici u susret.

I ta ulica je propala propuštena prilika. I jedino što može da se desi je da jednog dana dobije čist i prohodan trotoar. Ništa preko toga.

Fora je što su svi ispred zgrada dozidali garaže ili iskoristili za parking pa još stavili ogradu i stvara privid da su te zgrade na praktično istoj udaljenosti kao stare, a sve su uvučene za oko 5 metara (za novu traku treba 3-3,5 m). Mada generalno za Kumodrašku bi bilo dovoljno i da izgrade neku javnu garažu i zabrane parkiranje po trotoaru jer je trenutna situacija prilično nebezbedna za pešake s obzirom koliko je prometna ta ulica.

Klasičan primer
1000137045.jpg


Ili ovde gde su stavili ogradu iako je zgrada udaljena isto kao prethodna na novoj liniji.
1000137046.jpg
 
Takvi duži tuneli se uvek probijaju sa obe strane, pogledajte i forumske teme za aktuelne tunele u izgradnji na autoputevima, tako da bi ovde morao da se kopa i kod Eko i u DS ako barem želimo neki optimalni rok za završetak.

Sve u svemu, oni planiraju da zatvore Despota Stefana, da zatvore/sruše Stari Savski + gratis na Pančevcu idu sa onim radovima od oko 3 godine sa privremenim rampama koje se slivaju u sporedne sokake.
 
Pa mogu da pocnu u aprilu ili maju, al sa otkupom i rusenjem zgrada i kuca koje su na trasi i onda ce sve to lepo da sruse i onda ce tako da stoji par godina dok ne krenu da kopaju tunel.
 
Do izbora ce garant biti otvaranje sa bagerima koji kao nesto kopaju na povrsini. Ne bi me cudilo da uopste ti ljudi ne budu radnici nego npr neki statisti i da bager bude od kartona i to u 2D samo ka kamerama. Toliko ide daleko ta potreba za PRom. Mozda je i to zapravo neki znak da smo napredovali.
 

Ako se ništa nije menjalo od kada je objavljen ovaj članak i sudeći po prikazanom poprečnom preseku tunelske cevi, gradiće se novom austrijskom metodom a ne krticom. Prilikom kopanja relativno kraćih tunela poput ovog mnogo češće se koristi pomenuta metoda nego krtica a pogotovo za drumske tunele.

Verovatno je da su drumski tuneli izgrađeni krticom lako prebrojivi. S druge strane, većina tunela za metro kopa se krticom što je u mnogome posledica njihove daleko veće dužine.

Na primer dužina tunela samo na prvoj fazi prve linije beogradskog metroa treba da bude 14 km od čega 12 kopanih krticom a 2 cut&cover metodom. Dok je čitava dužina ovog tunela svega dva kilometra.
 

Ako se ništa nije menjalo od kada je objavljen ovaj članak i sudeći po prikazanom poprečnom preseku tunelske cevi, gradiće se novom austrijskom metodom a ne krticom. Prilikom kopanja relativno kraćih tunela poput ovog mnogo češće se koristi pomenuta metoda nego krtica a pogotovo za drumske tunele.

Verovatno je da su drumski tuneli izgrađeni krticom lako prebrojivi. S druge strane, većina tunela za metro kopa se krticom što je u mnogome posledica njihove daleko veće dužine.

Na primer dužina tunela samo na prvoj fazi prve linije beogradskog metroa treba da bude 14 km od čega 12 kopanih krticom a 2 cut&cover metodom. Dok je čitava dužina ovog tunela svega dva kilometra.

Da nema potrebe ovde za specijalnom krticom, gradiće se bukvalno isto kao ostali tuneli koji se grade trenutno za autoputeve.
 
Ko je lud da konstruise i placa krticu za ovako malu distancu. Pa ja bih rekao da je SNS idealni kandidat.
 
Fora je što su svi ispred zgrada dozidali garaže ili iskoristili za parking pa još stavili ogradu i stvara privid da su te zgrade na praktično istoj udaljenosti kao stare, a sve su uvučene za oko 5 metara (za novu traku treba 3-3,5 m). Mada generalno za Kumodrašku bi bilo dovoljno i da izgrade neku javnu garažu i zabrane parkiranje po trotoaru jer je trenutna situacija prilično nebezbedna za pešake s obzirom koliko je prometna ta ulica.

Klasičan primer
Pogledajte prilog 188996

Ili ovde gde su stavili ogradu iako je zgrada udaljena isto kao prethodna na novoj liniji.
Pogledajte prilog 188997
Ако ћемо искрено ово се само решава тако што окренеш неку приватну фирму да покупи сва кола у улици и одмах их стави на брод за Африку. Апсолутно не треба се уопште бавити таквим ситницама због нечијег безобразлука. Бирократија и "систем" су само мазање очију, и апсолутна решења се већ знају и очигледна су.

Београд је могуће затегнути за месец дана. Али да цитирам једног Крајишника, нема нико муда.
 
U članku koji je okačio vladanet gradski urbanista ipak pominje krticu i da su promenili metodologiju. To objašnjava zašto se kopa samo s jedne strane ali otvara niz pitanja. Da li će biti dve ili jedna tunelska cev. Ako su dve, krtica kada bude izvađena mora da se prenese nazad na početnu tačku da započne iskop druge cevi ili da budu dve mašine koje paralelno rade iskop. Ako je jedna cev, krtica bi ili imala ogroman prečnik ili bi tunel bio dvospratni.

Ovo rešenje ima za prednost da iskop ide mnogo brže i manje na njega utiče problematika rastresitog terena punog podzemne vode koji je prisutan svuda u Srbiji pa muku mučimo gde god započnemo tunel. Ali s druge strane, što kaže Vučko, unedogled odlaže početak iskopa jer je potrebno proizvesti krticu. Međutim, drumski tuneli za razliku od metroa imaju standardni prečnik pa je eventualno moguće dopremiti neku koju Power China već ima. Malo sam guglao i našao podatak da su pojedine krtice iskopale i po 50 km na više različitih projekata. Takođe se postavlja pitanje da li je moguće krticu sa ovog projekta prebaciti na projekat izgradnje druge linije metroa koji će opet izvoditi Power China. Ako se projekat izgradnje metroa bude odvijao onako kako najavljuju, ta kompanija treba da ima više krtica istovremeno ispod Beograda, pa je moguće da je to uticalo na odabir rešenja. Ipak ovako veliki i nestandardni projekti zahtevaju da inženjeri porazmisle šta i kako i primene nestandardna rešenja kako bi optimizovali gradnju. Na kraju krajeva, interes kompanije je da u datoj situaciji iskoristi ono što već ima u toj zemlji i time zaradi više.
 
Neće izaći, jer ga neće ni napraviti. Ova vlast nije u stanju popločavanje da uradi valjano, a baš će da sagradi tunel ispod centra grada.

Njihov domet, što se tiče gradskih projekata jeste presvlačenje asfalta i širenje ulica na račun zelenih ostrva.
 
Ali je isto tako ta ista uspela da rekonstruiše ŽS NBG tako da prokišnjava. ;)
 
Vrh