Šta je novo?

Privatni prevoznici

Negde pred kraj devedesetih bila je slična akcija označavanja plavim nalepnicama BEZBEDAN.
Takođe niko nije znao ni ko, ni kako, ni što je označavao vozila, osim što se tada naelepnice pojavljivahu na međugradskim, uglavnom
 
Мислим да су те налепнице Безбедан биле на приватним аутобусима негде до око 2014.
 
Mislim da je te nalepnice lepio Traffic safety group, odnosno da su oni vršili provere.
 
Malo da objavimo i privatnike, nakupio se materijal. :)

"Lekon" Cobra Güleryüz GD-272-LF GB 12 P40739 ; Linija 47 Slavija - Resnik Železnička stanica (telefonska fotografija, malo lošije ispalo.)
20231006_144630.jpg


"Arriva Litas" Volvo 8900LE GB 50229 P40146 ; Linija 47 Slavija - Resnik Železnička Stanica
20231004_130403(0).jpg


"C&LC Group" MAZ 203 GB ??? P42329 ; Linija 81 Altina - Novi Beograd Paviljoni
DSC_1919.jpg


"Unakop" Cobra Güleryüz GD-272-LF GB ??? P40561 ; Linija 81L Altina 1 - Novi Beograd Paviljoni
1234.jpg


"Tamnava Trans" BMC Procity 12 GB ??? P41652 ; Linija 68 Zeleni Venac - Novi Beograd Blok 70
DSC_1888.jpg


"B&B Linea" Cobra Güleryüz GD-272-LF GB 24 P42124 ; Linija 37 Pančevački Most - Kneževac
DSC_1848.jpg


"LDM" Akia Ultra LF GB ??? P42705 ; Linija 71 Zeleni Venac - Bežanija Ledine
DSC_1901.jpg


"Arriva Litas" Temsa Avenue LF GB 50191 P40112 ; Linija 33 Kumodraž - Pančevački Most
DSC_1818.jpg


"Trans Jug" Otokar Kent C GB ??? P42624 ; Linija 59 Petlovo Brdo - Slavija
DSC_1863.jpg


"Bamiron" Isuzu Cityport GB 28 P42029 ; Linija 78 Banjica II - Zemun Novi Grad
DSC_1870.jpg


"Arriva Litas" Temsa Avenue LF GB 50240 P40158 ; Linija 33 Kumodraž - Pančevački Most
DSC_1867.jpg


"Tamnava Trans" Ikarbus IK-103 GB ??? P41617 ; Linija "Za Garažu"
DSC_1906.jpg


"Arriva Litas" Temsa Avenue LF GB 50185 P40110 ; Linija 48 Pančevački Most - Miljakovac III
DSC_1856.jpg
 
Dragi forumaši, večeras ću vam predstaviti malo detaljnije sve autobuse koji su došli u privatnu prevozničku firmu “Strela”, čija vozila će biti od 01.11. angažovana na obavljanju prevoza na linijama poteza 600 koje će preuzeti od GSP-a.

Guleryuz Cobra GD 272LF (Ecoline 12)


Što se tiče Cobri, svih 22 komada pogoni Mercedesov OM 936 LA motor od 300 konjskih snaga, Euro 6 norme, uparen sa šestostepenim ZF automatskim menjačem, može da razvije snagu od 300 konjskih snaga.
Bitno je napomenuti da se od 22 komada ovih autobusa, medjusobno razlikuje njih nekoliko od ostatka. Naime, nekoliko primeraka, uzeto je sa lagera i vidno se esterski razlikuje od onih koji su redovno poručeni.
Lageraši se spolja razlikuju po velikim crvenim retrovizorima, konfiguraciji vrata 2-2-0 (dvovratni su), dok se u enterijeru razlikuju po konfiguraciji sedišta, pa tako zbog nedostatka trećih vrata možemo u zadnjem delu autobusa naći red sedišta koji je postavlje u stranu. Takodje, Lageraši u enterijeru imaju bele šipke i drugačiji tapacir sedišta od ostalih, dok je broj sedišta svima isti i iznosi 27 mesta. Bitno je napimenuti da medju sobom, Cobre nemaju istu kolor-šemu, te je par primeraka ofarbana u crveno-krem šemu, dok je ostatak (većina) ofarbana u full crvenu. To može dati neki nagoveštaj da neće sve Cobre završiti u beogradskom saobraćaju, i ako će one možda u startu sve biti puštene u isti.
Neke su već puštene na 860VP.


Guleryuz Cobra GD 272 LF by Conecto NS, on Flickr[/URL]

Guleryuz Cobra GD 272LF by Conecto NS, on Flickr







Mercedes Benz Conecto i Conecto G

U Strelu je stiglo i 10 solo Mercedesa Benza Conecta. Nema neke preterane razlike u odnosu na zglobnu braću koja je u dobrom broju prisutna veću ovoj firmi, a koja ovaj dobro oprobani model ponovo očekuje krajem godine, i reč je o 23 zglobna primerka ovog modela, a koja se neće razlikovati od prethodne serije.
Što se tiče nove solo serije, njih pogoni šestocilindrični Mercedes-Benz OM 936 koji izvlači 220 kW (299 KS) iz 7,7 litara zapremine motora i obezbeđuje obrtni moment od 1.200 Nm. (Buduće) zglobne Conecte pokretaće OM 470 sa zapreminom motora od 10,7 litara i snagom od 265 kW (360 KS) i obrtnim momentom od 1.700 Nm.
Zanimljivo je da su tapaciri identični kao u prethodno naručenoj seriji Intoura koja saobraća od prošle godine, a koje se nalazi i u sada novo naručenim Intourima. Za mene vrlo lep tapacir i voleo bih da se on nalazi u svim Strelinim autobusima. Konfiguracija vrata je 2-2-2 a konfiguracija sedišta tipična za trovratnu verziju, 29 mesta.




[/url]






 
Poslednja izmena:
Mercedes Benz Intouro



Što se Intoura tiče, tu ne treba, a i nema šta previše da se piše jer se oni ne razlikuju od pretodne serije koja sada već uveliko vozi, s tim što se ovi jedino razlikuju po tome što imaju automatski umesto manuelnog menjača. Neki od njih već voze na 860 linijama, uglavnom na 860U, zajedno sa par Conecta.


Mercedes Benz Intouro by Conecto NS, on Flickr[/URL]

Mercedes Benz Intouro by Conecto NS, on Flickr



Mercedes Benz Intouro by Conecto NS, on Flickr







Solaris Urbino 15

Troosovinski Solarisi 2018. godišta koji su sve iznenadili svojim dolaskom u Strelu, kako stvari stoje, svoju karijeru neće graditi u istom. Pridošli iz autstrijske prevozničke firme Wogel, prešli su svega 130k kilometara, a pogoni ih šestocilindrični DAF-ov motor PACCAR MX11 od 240 konjskih snaga, uparen sa šestostepenim ZF menjačem. Ovi gradski autobusi sa konfiguracijom vrata 2-2-0 i kapacitetom sedenja od 47 mesta, po svemu sudeći idu za Kragujevac posle nekoliko meseci obavljenih na linijama 600 u Beogradu, a koje će odmenjivatj dok ne dodju zglobni Conecti. I ako uveliko polovno, predstavljaju veliko osveženje za Strelu, medjutim ja njihove detaljnije fotke nemam jer većinu vremena provode izmedju kamiona gde je nemoguće slikati.

Fotka ispod, nastala je u Dobanovcima u Solarisovom ovlašćenom serviseru SDT-u dok su bili na farbanju, budući da su došli beli.





Mercedes Benz Citaro C2

Možda i najveće iznenadjenje kod svih, Citari C2. Ovi autobusi, prvi ovakvi u našoj državi verovali vi ili ne, i ako predstavljeni još 2012. godine, Strela je polovne, u beloj boji, uzela od jedne nemačke privatne prevozničke firme, a nemojte mi uzeti za zlo, i dalje nisam saznao koje su tačno godište i koliko su prešli. Sa 27 mesta za sedenje, konfiguracijom vrata 2-2-0 i prigardskim sedištima, ističu se i sa nečim što do sada nismo imali u našim gradskim autobusima, a to je podolit u imitaciji laminata, meni vrlo simpatično. Pogoni ih Meecedesov motor od 299 konjskih snaga uparen sa Voithovim šestostepenim menjačem. Stigli u beloj boji, a prefarbani u julu i avgustu, ovi autobusi zajedno sa ostalima startuju svoj novi početak u Beogradu 01. novembra.











Ekipa iz Novatronica, danas je završila poslednje poslove što se tiče ugradjivanja displeja u poslednje preostale autobuse koji ih još nisu dobili, a pitanju je 16 Cobri. Zaključeno sa ovim, svi autobusi koji su predvidjeni za saobraćanje na linijama poteza 600, spremni su za eksploataciju.



Završetak radova na garaži u Jakovu, a koja se gradi zbog prevelike udaljenosti Streline obrenovačke garaže od Surčina, Jakova, Prograra i ostalih okolnih mesta koje ove linije opslužuju, ozvaničiće i zvanično puštanje privatne prevozničke firme Strela na linije koje su obuhvaćene tenderom, a čija vozila po tenderskim odredbama moraju da startuju 01.11. ove godine.
 
Poslednja izmena:
Najverovatnije će raditi samo privremeno dok ne stignu zglobovi u decembru ili januaru, oni će zameniti te solarise, citare, dvovratne cobre? i intoure ako ih puste privremeno
 
Solarisi i intouri će biti privremeno na potezu, 600, ovi ostali su za potez 600. Za potez 600 je potrebno oko 65 vozila, a kada sračunaš sve Cobre, Conecto solo i zglobne, kao i Citaro, dolazi se do te brojke vozila
 
Poslednja izmena:
Ne verujem da će polovne autobuse držati zauvek tu, nešto mora i u Kragujevac da ode s obzirom da Strela i tamo uskoro kreće, za to su taman Solarisi i Citari
 
Ne verujem da će polovne autobuse držati zauvek tu, nešto mora i u Kragujevac da ode s obzirom da Strela i tamo uskoro kreće, za to su taman Solarisi i Citari
CItaro su registrovani na Bg table i idu u Beograd o tome je već pričano, dok Solarisi su na Ub tablama i biće samo privremeno u Bgu
 
To za registracije ne označava gde će bus voziti, već kom prevozniku pripada. Autobusi Strele Obrenovac su registrovani sa BG (pa čak i oni koji voze u Nišu), a autobusi Strele Ub su registrovani sa UB.
 
Ne verujem da će polovne autobuse držati zauvek tu, nešto mora i u Kragujevac da ode s obzirom da Strela i tamo uskoro kreće, za to su taman Solarisi i Citari
Da je pameti pa da su uz solo dvovratne uzeli i zglobne trovratne. U prigradu i na solo gradskim linijama idealno rešenje za podizanje komfora.

Ajde s obzirom na uslove trase (takt, opterećenje, nepouzdanost) 37 iziskuje četvorovratne zglobove, ali gradske i periurbane linije na 10-ak minuta, pogotovo dugačke poput 55, 302 i sl. itekako mogu.

Nesuđene i kraće BG:Voz (kasnije i metro) fidere i da ne pominjem.
 
Nije pametno na linije poteza 600 da rade solo sa dvoja vrata, a tek na 601 nije pametno da rade zglobovi sa troja vrata, to bi sve bilo pogubno jer linije poteza 600 nisu prigradskog tipa
 
A radiće i to ne gotova priča, ali s obzirom na to da rade Ik 112le po celom gradu, to nije ništa novo jer njima treća vrata u vecini vozila uopšte ne rade, ali su se putnici već navikli da se ranije spuste do drugih vrata
 
Na bušova akia 40331 iznenadjujuce dobar bus, odlično ide, ne raspada se uopšte i ne smrdi unutra ja naftu, kao u onom 40330 kog je ovaj bus zamenio i svaki put kad mi je nailazio, ja ga preskocim i čekam sledeći autobus
 
nisam automehaničar, ali mislim da bih i ja znao da zavrnem one šrafove...mada ko zna šta se ovde desilo...

uzeto sa instagrama moj_beo_grad
Screenshot_2023-10-12-11-07-35-575_com.instagram.android.jpg
 
Vrh