Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Brza pruga na izlazu iz Novog Sada prema rasputnici Sajlovo...
Slikano sa nadvoznjaka koji je skoro gotov,bice 4 koloseka koliko se da primetiti... 2 za brzu prugu, levi se odmah penje preko brze pruge i pravi se nadvoznjak otp. naspram Ns ranzirne i dalje nastavlja prema Sajlovu paralelno...
IMG_20230122_142708.jpg
IMG_20230122_142940.jpg
 
Tazko je, nakon izslaska iz stanice NS ima to zeleznicko preskakanje levog koloseka preko ostalih 3, to je uradjeno kako bi vozovi koji terminiraju ili zapocinju voznju sa ona 3 kraca sporedna koloseka u stanici NS ne bi sekli putanju vozova koji koriste brzu prugu tj ova 2 srednja koloseka.

Zatim ima 2 denivelisane rasputnice malo dalje pre mosta preko kanala DTD na mestu gde se pruga racva u 3 pravca, tj da se ne bi sekle putanje brze pruge.
 
Ispada da Orlovat i Futog dobijaju taj nadvoznjak da mogu da odu na 12, 13 i 14 krnji kolosek...
Brza pruga dobija novi most preko kanala DTD, futoska ide ispod brze pruge pre mosta, buse se sipovi za nadvoznjak, a kako sam razumeo Orlovat i Ns ranzirna-Rumenka ostaju na starom mostu preko kanala DTD...
 
Inace bice cetvorokolosecna deonica od stanice NS do stanice Rumanka sto je odlicno za neku buducu prigradsku zeleznicu Novog Sada
Pa ako je bude... trebali su da izrade elaborat o o njoj. Šta se desilo sa njime, ne znam. A koliko je udaljena nova stanica od Rumenke? Prethodna mi se činila dosta daleko, negde u poljima je bila.
 
Nema šanse da se naselje Rumenka poveže direktno sa prugom Novi Sad-Subotica, previše je daleko od trase pruge..
Jedina opcija je P&R sa nekom linijom gradskog prevoza, pa da se navuku putnici koji idu za Beograd ili Suboticu, koliko vidim tako nešto i planiraju..
 
Да има и трунке рационалног планирања тако би се и радило. Нажалост, код нас је обрнута ситуација, око многих станица су или пустиње или распад.
 
Да има и трунке рационалног планирања тако би се и радило. Нажалост, код нас је обрнута ситуација, око многих станица су или пустиње или распад.
Beška na primer...
 
Da li ima vagona koje je moguće srediti, a da stoje u Topčideru ili Makišu? Ili je sve to trajno otpisano?
Recimo vagoni iz ovog videa izgledaju popravljivo
 
Atl i Btl vagoni su radili do ukidanja saobraćaja između Niša i Preševa kao i do ukidanja klasične kompozicije na 2907 (imali su bezbroj +) i verujem da nije neka filozofija da se srede, a i ovi na snimku deluju OK..

Malo su izgledali (ne)reprezentativno, ali unutra su se držali solidno, sećam se kada me je na stanici u Leskovcu upitao jedan čovek da li čekamo voz iz Preševa, kada sam mu odgovorio potvrdno, samo je rekao "Jaooo pa to ide onaj krš", mada se na njegovo zadovoljstvo pojavio 711:)...
Baš zbog saobraćaja između Preševa i Niša mislim da bi te vagone trebalo srediti, jer više nema šanse da se pokrije to sa 711, a i to pokrivanje je bilo baš neugodno s obzirom da je Niš direktno zavisio od Lapova sa DMV, jer je pruga ka Zaječaru bila zatvorena...

Ovako su izgledali Atl, u ovom slučaju bez Btl vagona u sastavu, "Preševca" pred obustavom saobraćaja:
441-704 (2).jpg


441-704 (5).jpg


Atl (1).jpg


Atl (2).jpg
 
Atl i Btl vagoni su radili do ukidanja saobraćaja između Niša i Preševa kao i do ukidanja klasične kompozicije na 2907 (imali su bezbroj +) i verujem da nije neka filozofija da se srede, a i ovi na snimku deluju OK..

Malo su izgledali (ne)reprezentativno, ali unutra su se držali solidno, sećam se kada me je na stanici u Leskovcu upitao jedan čovek da li čekamo voz iz Preševa, kada sam mu odgovorio potvrdno, samo je rekao "Jaooo pa to ide onaj krš", mada se na njegovo zadovoljstvo pojavio 711:)...
Baš zbog saobraćaja između Preševa i Niša mislim da bi te vagone trebalo srediti, jer više nema šanse da se pokrije to sa 711, a i to pokrivanje je bilo baš neugodno s obzirom da je Niš direktno zavisio od Lapova sa DMV, jer je pruga ka Zaječaru bila zatvorena...

Ovako su izgledali Atl, u ovom slučaju bez Btl vagona u sastavu, "Preševca" pred obustavom saobraćaja:
Pogledajte prilog 152944

Pogledajte prilog 152945

Pogledajte prilog 152946

Pogledajte prilog 152947
Kul, mada kontam da će na tu prugu ići Flirt. Ovi vagoni mogu sjajno da se modernizuju od glave do pete što bi rekli, pa na neki dnevni barac. A Z1 za međunarodne vozove druge.
 
Ako se dobro sećam, važila je priča da su krivine previše oštre i da je samim tim Flirt nepogodan za saobraćanje na tom delu pruge, ista se polemika podigla oko Vectrona..

E sad, nisam siguran da li je to krajnja istina (barem za Flirtove), mislim da bi mvbg1 ili već neko drugi ko je u materiji može dati potpun odgovor...

Mada kada se uporede poluprečnici u odnosu na druge delove Koridora, stvarno deluje da je Južna pruga malo nepogodnija za takva vozna sredstva, pa me zbunjujuje kako je KP slao Traxx-a dole bez problema..:unsure:
 
Atl i Btl vagoni su radili do ukidanja saobraćaja između Niša i Preševa kao i do ukidanja klasične kompozicije na 2907 (imali su bezbroj +) i verujem da nije neka filozofija da se srede, a i ovi na snimku deluju OK..

Malo su izgledali (ne)reprezentativno, ali unutra su se držali solidno, sećam se kada me je na stanici u Leskovcu upitao jedan čovek da li čekamo voz iz Preševa, kada sam mu odgovorio potvrdno, samo je rekao "Jaooo pa to ide onaj krš", mada se na njegovo zadovoljstvo pojavio 711:)...
Baš zbog saobraćaja između Preševa i Niša mislim da bi te vagone trebalo srediti, jer više nema šanse da se pokrije to sa 711, a i to pokrivanje je bilo baš neugodno s obzirom da je Niš direktno zavisio od Lapova sa DMV, jer je pruga ka Zaječaru bila zatvorena...

Ovako su izgledali Atl, u ovom slučaju bez Btl vagona u sastavu, "Preševca" pred obustavom saobraćaja:
Pogledajte prilog 152944

Pogledajte prilog 152945

Pogledajte prilog 152946

Pogledajte prilog 152947
Vozio sam se ovim krševima nekoliko puta na južnoj pruzi, iznutra izgledaju još jezivije nego spolja, kašnjenja skoro na nivou barca, jedina prednost im je bila mnogo povoljnija karta od autobuske. Ali ni to ne znači mnogo, kada su godinama pre ukidanja vozila samo 2 para vozova dnevno Niš-Preševo, a to uključuje i Vranje, Bujanovac, Vladičin Han, varošice Grdelicu i Predejane. Jedino je Leskovac imao češće polaske do Niša, i tu je uglavnom išao Flirt.

Kada se završi modernizacija južne pruge, mogu pustiti Flirtove na nju, ali nema svrhe ako ponovo budu samo 2 voza dnevno. Ako cela pruga od Beograda do makedonske granice bude sređena i osposobljena za brzine od 120-200 km/h, mogu ići 3 direktna RE voza Preševo-Beograd, i još 2 polaska samo do Niša. Pored 5 prolaznih vozova, Leskovac bi mogao imati još jedan par do Niša, a Niš može imati još 3 svoja RE polaska do Beograda, po jedan RE samo do Aleksinca i Lapova, kao i jedan beogradski B koji staje samo na većim stanicama. Tada možda puste i neki međunarodni voz do Skoplja, Sofije ili Soluna/Atine.
 
Vozio sam se ovim krševima nekoliko puta na južnoj pruzi, iznutra izgledaju još jezivije nego spolja, kašnjenja skoro na nivou barca, jedina prednost im je bila mnogo povoljnija karta od autobuske. Ali ni to ne znači mnogo, kada su godinama pre ukidanja vozila samo 2 para vozova dnevno Niš-Preševo, a to uključuje i Vranje, Bujanovac, Vladičin Han, varošice Grdelicu i Predejane. Jedino je Leskovac imao češće polaske do Niša, i tu je uglavnom išao Flirt.

Kada se završi modernizacija južne pruge, mogu pustiti Flirtove na nju, ali nema svrhe ako ponovo budu samo 2 voza dnevno. Ako cela pruga od Beograda do makedonske granice bude sređena i osposobljena za brzine od 120-200 km/h, mogu ići 3 direktna RE voza Preševo-Beograd, i još 2 polaska samo do Niša. Pored 5 prolaznih vozova, Leskovac bi mogao imati još jedan par do Niša, a Niš može imati još 3 svoja RE polaska do Beograda, po jedan RE samo do Aleksinca i Lapova, kao i jedan beogradski B koji staje samo na većim stanicama. Tada možda puste i neki međunarodni voz do Skoplja, Sofije ili Soluna/Atine.

Meni su unutra Atl i Btl bili okej, s obzirom kako su izgledali spolja, mada su se svi žalili na njih tkzv. "Sauna Express"..

Jug je uvek koristio vozove, a nekako su uvek bili nepravedno zaboravljeni, do RV-a 21/22 Leskovac je čak imao i korektan RV (uvek može bolje) sa direktnim vozom do Beograda, dole ka Preševu posle ukidanja međunarodnih nastala je veoma nepovoljna situacija, a i pitanje je da li se šta može tu napraviti i u budućnosti..

Videćemo šta će biti nakon remonta/modernozacije do Brestovca (koja se uzgred neće skoro završiti) do tada će biti i novi Flirtovi pa će biti valjda nešto...


To су глупости.

Pa kapiram da jesu, ali uvek je bio taj odgovor zašto ne idu dole, meni se nametalo samo da je tu obrt garniture najveći problem i samim tim bi morali da izdvoje jednog Flirta koji bi vrteo Preševo-Niš i da im to prosto nije bila isplatljiva matematika i zato su slali vagone...
 
Vozio sam se ovim krševima nekoliko puta na južnoj pruzi, iznutra izgledaju još jezivije nego spolja, kašnjenja skoro na nivou barca, jedina prednost im je bila mnogo povoljnija karta od autobuske. Ali ni to ne znači mnogo, kada su godinama pre ukidanja vozila samo 2 para vozova dnevno Niš-Preševo, a to uključuje i Vranje, Bujanovac, Vladičin Han, varošice Grdelicu i Predejane. Jedino je Leskovac imao češće polaske do Niša, i tu je uglavnom išao Flirt.

Kada se završi modernizacija južne pruge, mogu pustiti Flirtove na nju, ali nema svrhe ako ponovo budu samo 2 voza dnevno. Ako cela pruga od Beograda do makedonske granice bude sređena i osposobljena za brzine od 120-200 km/h, mogu ići 3 direktna RE voza Preševo-Beograd, i još 2 polaska samo do Niša. Pored 5 prolaznih vozova, Leskovac bi mogao imati još jedan par do Niša, a Niš može imati još 3 svoja RE polaska do Beograda, po jedan RE samo do Aleksinca i Lapova, kao i jedan beogradski B koji staje samo na većim stanicama. Tada možda puste i neki međunarodni voz do Skoplja, Sofije ili Soluna/Atine.
Za taj obim saobraćaja koji predlažeš ne mora ni da se radi pruga (ako izuzmemo teret). Ukoliko se uradi kao što je najavljeno najmanje što očekujem je:
1) NI:voz Leskovac-Niš na sat vremena (2 FLIRTa)
2) RE Niš-Skoplje takt 2 sata (verujem da će do tad da zaživi Open Balkan pa neće biti granica) (x FLIRTeva)
3) IC Beograd-Niš-Skoplje uz stajanja u Leskovcu, Vranju i Kumanovu takt 2 sata (KISS)
Predlozi 2 i 3 zajedno daju takt od sat vremena.

Naravno ovaj IC saobraća ili na toj liniji ili se produžuje u Grčku ka jugu i u Mađarsku na severu.
 
Mora jedan voz od Niša do Ristovca ili slično, ali da ne prelazi granicu (plus train-tram V. Han - Vranje gl. kolodvor - Vranje Autobusni kolodvor:) - odatle trolejbus do Gornje čaršije:):))

Takođe, jednog lepog dana, nekakav interregionalni (studentski) voz, popodne, Novi Sad - Beograd - preskače Niš - staje u većim selima i gradovima na jugu, sve do Ristovac:)
 
Mora jedan voz od Niša do Ristovca ili slično, ali da ne prelazi granicu (plus train-tram V. Han - Vranje gl. kolodvor - Vranje Autobusni kolodvor:) - odatle trolejbus do Gornje čaršije:):))

Takođe, jednog lepog dana, nekakav interregionalni (studentski) voz, popodne, Novi Sad - Beograd - preskače Niš - staje u većim selima i gradovima na jugu, sve do Ristovac:)
Sve je prihvaćeno :D
 
Vrh