Šta je novo?

Zgrade u Resavskoj ulici se mnogo tresu nakon rekonstrukcije

Resavska

Novice
Učlanjen(a)
12.02.2011.
Poruke
5
Pohvaljen
0
Kao sto rekoh u naslovu, moja zgrada u Resavskoj ulici, u delu kroz koji prolaze tramvaji, se NENORMALNO mnogo trese nakon zamene šina. Naime, kada su šine tek zamenjene, nije se uopste primećivala razlika- jednako se treslo kao i pre. Medjutim, kako vreme prolazi, a proslo je oko 2 godine, vibracije su sve jace i jace, i sada mi se tresu i sobe koje uopste nisu nad ulicom. Bukvalno mi se tresu slike na zidovima, i to u prostorijama u kojima se ranije nisu osecali tramvaji. Mislila sam da umisljam, ali verujte mi, svako ko dodje se uplasi kad prodje tramvaj! Pocela sam da se plasim da ce, znam da zvuci smesno, zgrada da se srusi!

Da li iko zna kome da se obratim, i da li postoji neka služba koja vrsi nekakva merenja kojima moze da se utvrdi sta se desava?

Ima li na forumu nekoga iz Resavske sa slicnim iskustvom?
 
Komsinice, izgleda da smo primetili isti problem. Mene je supruga ubedjivala mesecima nakon rekonstrukcije Resavske da je buka koju stvaraju tramvaji ista kao ranije, ali nisam na to obracao paznju, naivno smatrajuci da je prilikom radova sve odradjeno najbolje sto se moze, pa da joj se samo cini. Ali, kao sto rekoste, kako vreme prolazi cini mi se da je sve gore. Ja sam na 4. spratu i prosto se tresu stvari koje se ranije nisu tresle. Doduse, cisto sumnjam da bilo koja zgrada u Resavskoj moze da se srusi usled prolazenja tramvaja, ali sam sasvim saglasan sa time da je buka nepodnosljiva kao i to da je tresenje vrlo neprijatno-pre svega ono prvo jutarnje kada tramvaj jurne uzbrdo ka Tasmajdanu. Inace, podrhtavanje zgrade je vec neko vreme standardna tema u komsijskim razgovorima ali niko nema ideju koju gradski sluzbu angazovati da se situacija snimi, proceni i da se prema tome reaguje. Neki smatraju da bismo mogli poput komsija iz Misarske ulice da se organizujemo i pokrenemo siroku peticiju za ukidanje tramvajskih sina u Resavskoj, posto ionako postoji veza Nemanjina-Slavija- Beogradska sa Bulevarom (a Beogradska je duplo sira i nema parkiranja u njoj pa samim tim nema ni muke oko isparkiravanja i zaustavljanja kompletnog saobracaja pri tom). Sve to stoji, ali licno smatram da od tog posla sa peticijom nema nista posto je ulica tek nedavno sredjivana. E, da smo se ranije setili, pre radova, pa mozda da se nesto i uradi po tom pitanju ali se bojim da je sada kasno. Dakle, ako neko ima ideju kome se obratiti, molim da nas uputi.
 
Da ukinete sine a gdje ste bili kada su tramvaji uvodjeni sto se tad niste bunili .Potrebna je kao alternativa inace zamislite kako je u pozeskoj gdje je rekonstrukcija katastrofa uradjena :kafa:
 
Da razjasnimo jednu stvar,nema ni teorijske sanse da se ukine linija tramvaja.

Ali mozete da pokrenete akciju i peticiju i da kontaktirate sve medije i gradske sluzbe da ukazete na lose izvedene radove.Da su radovi dobro uradjeni uopste ne bi bilo vibracija u vasim domovima.Dakle nisu krivi tramvaji vec izvodjaci koji su lose uradili radove i grad koji je tehnicki primio radove.
 
vucko":133fwzdo je napisao(la):
Da razjasnimo jednu stvar,nema ni teorijske sanse da se ukine linija tramvaja.

Ali mozete da pokrenete akciju i peticiju i da kontaktirate sve medije i gradske sluzbe da ukazete na lose izvedene radove.Da su radovi dobro uradjeni uopste ne bi bilo vibracija u vasim domovima.Dakle nisu krivi tramvaji vec izvodjaci koji su lose uradili radove i grad koji je tehnicki primio radove.
Krivi su i tramvaji, tj gsp koji ih ne održava, ne struže točkove pa kloparaju, a usput i oštećuju šine naravno... :notok:
 
mihajlo je upravu stvore se tzv tabani posto gsp ne salje tramvaje na obradu na strug :kafa:
 
trifko":1t2dazan je napisao(la):
peticiju za ukidanje tramvajskih sina u Resavskoj, posto ionako postoji veza Nemanjina-Slavija- Beogradska sa Bulevarom (a Beogradska je duplo sira i nema parkiranja u njoj pa samim tim nema ni muke oko isparkiravanja i zaustavljanja kompletnog saobracaja pri tom).
Заправо, моје је мишљење да треба укинути трасу кроз Београдску, тј. генерално ослободити Славију трамваја. Осим тога, у Београдској такође постоје паркинг места, а трамвајски саобраћај додатно успорава, тј. зауставља скретање лево у Крунску. тада се на цео минут-два тотално заустави трамвајски саобраћај,

Ресавску треба затворити за сав саобраћај, сем за трамваје.

Проблем са подрхтавањем је у катастрофалном неодржавању трамваја. Што се тиче самих радова, пре реконструкције није ни постојала гумена антивибрациона трака, па је јако чудно да је сада трење веће. Вероватно је проблем у земљаној подлози, могуће је да је она урађена од погрешних материјала. Ту би нам већ требао неки стручњак за нискоградњу, ако га на форуму има.
 
Normalno ne treba da se oseca uopste kad tramvaj prodje. Sa otvorenim prozorom da ga cujes: da. Da osetis? Niposto. Ni kad stojis na ulici pored njega. Znaci da je lose uradjeno. Guma koja se sipa oko sina je u normalnim drzavama dosta dobra i debela da unisti sve vibracije, moze da drzi i vise od 20 godina a da se asfalt oko sina ne kvari i ako sine idu trasom gde non stop voze automobili. Lose, jeftino i pogresno je uradjeno, drugog objasnjenja nema i drugo objasnjenje nemojte prihvatati.

Popricajte sa komsijama o tom problemu i pitajte ih dali oni primecuju, i skupite se sa svim ljudima iz ulice i obratite se medijama. Napravite pritisak na vladu grada da se moraju pobrinuti za to. Tako se to radi u demokratiji. Nemoze vas niko ubiti. Oni su vase sluge, vi ih placate porezima.
 
Kada sam bio na fakultetu ( arhitekturi ) godinama sam osecao vibracije tramvaja dok su prolazili pored Vukovog spomenika. Bash me zanima da li je i dalje tako.
 
MareCar":31uj576i je napisao(la):
Guma koja se sipa oko sina je u normalnim drzavama dosta dobra i debela da unisti sve vibracije, moze da drzi i vise od 20 godina a da se asfalt oko sina ne kvari i ako sine idu trasom gde non stop voze automobili.
Ја сам по овом питању лаик, али мислим да та гума служи икључиво да спречи пропадање асфалта. Вибрације се шире и подлогом, а ако се зграде дуж трамвајског коридора тресу, то је, логично, до подлоге.
Гумене траке, код нас јесу лоше, али нису заслужне за вибрирање стамбених објеката.
 
vucko":2fgj4rln je napisao(la):
Da razjasnimo jednu stvar,nema ni teorijske sanse da se ukine linija tramvaja.

Ali mozete da pokrenete akciju i peticiju i da kontaktirate sve medije i gradske sluzbe da ukazete na lose izvedene radove.Da su radovi dobro uradjeni uopste ne bi bilo vibracija u vasim domovima.Dakle nisu krivi tramvaji vec izvodjaci koji su lose uradili radove i grad koji je tehnicki primio radove.
Sto se tice peticije, u ovom delu ulice su uglavnom poslovni prostori, pa bi to islo malo teze, ali probacemo. Da li postoji neka inspekcija koja je nadlezna za ovakve slucajeve? Ne mislim na proveru kvaliteta radova, nego na posledicu- TRESENJE ZGRADE KOJE POSTAJE SVE JACE!!!!!!!!!!! Inace, pre neki dan primetih da su popucali zidovi oko svih stokova oko vrata! Stvarno smo zabrinuti. Pisali smo i studiju B, ali nam niko nije odgovorio. Kao sto rekoh, problem za organizovanje neke masovnije akcije je sto su okolo uglavnom poslovni prostori.
 
Inace, ulica je puna rupa, ploce su skroz ulegle, grozno i nebezbedno za hodanje!
 
direktor":38iu6b3b je napisao(la):
Da ukinete sine a gdje ste bili kada su tramvaji uvodjeni sto se tad niste bunili .Potrebna je kao alternativa inace zamislite kako je u pozeskoj gdje je rekonstrukcija katastrofa uradjena :kafa:
А као неко је питао људе? То јест, питао их је, али не сумњам да је трамвајски лоби наместио референдум.:rant:
 
Neznam o kom gornjem delu Resavske je reč ali ako je po završenoj rekonstrukciji u blizini pravljen neki novi objekat sa podzemnim prostorom sigurno pojačava vibracije .
Stanovao sam pre u Beogradskoj, a kad je provučen toplovod (kao tunel) počeo je luster da se mnogo jače ljuja i ostalo pri prolasku limenka
Ne znam tačno kako to funkcioniše, vibracije-oscilovanje, ali koliko se secam iz knjiga, Tesla se igrao sa oscilacijama i dolazio je do neverovatnih otkrica šta može i mali ,,vibrator,, da zaljulja pa čak i zgradu.
Pamtim napisanu anegdotu iz nj. hotela prilikom takvog igranja .
Osim toga par ulica dalje u Krunskoj je njegov muzej, pa nije teško pitati i za moguce objašnjenje takve pojave. Sretno. :vops:
 
Da dam neko svoje objašnjenje: Zgrada je stara, a tramvaji brže i agresivnije prolaze kroz tu ulicu posle rekonstrukcije? Moraš da nam saopštiš od kog materijala je sazidana zgrada i koje godine, kakav je temelj, da li postoji podrum ili suteren?
 
I da li je nadzidana....ako jeste to je verovatno najveci problem.
 
stf":232zje5q je napisao(la):
MareCar":232zje5q je napisao(la):
Guma koja se sipa oko sina je u normalnim drzavama dosta dobra i debela da unisti sve vibracije, moze da drzi i vise od 20 godina a da se asfalt oko sina ne kvari i ako sine idu trasom gde non stop voze automobili.
Ја сам по овом питању лаик, али мислим да та гума служи икључиво да спречи пропадање асфалта. Вибрације се шире и подлогом, а ако се зграде дуж трамвајског коридора тресу, то је, логично, до подлоге.
Гумене траке, код нас јесу лоше, али нису заслужне за вибрирање стамбених објеката.
Pa ona cuva asfalt time da eliminise vibracije jer osposobi sini da se pomera, nije zakovana. Ona uvek vibrira i pomera se, i ako ne stavis gumu ona je kao zakovana za asfalt i drma asfalt i on propada okolo. Ovako je spustena u gumu i moze da vibrira i guma to "proguta". Naravno, uslov za to je da ima dosta gume. Ako su stedeli na tome i stavili samo malo, onda to ne moze da funkcionise. Ima funkciju, nece odraditi posao samo sa tim da neko kaze da ga ima.

A to da se zgrade tresu nije logicno, jer se tramvajske sine trebaju postavljati na gumenoj podlozi koja guta najveci deo vibracija i ne prenosi ih na podlogu gde bi vodile do toga da se zgrade drmaju i gde tramvaj osecas ako stojis na trotoaru. Imam prijatelja koji zivi odmah ispred tramvajskih sina i kod njega se tramvaj samo cuje kad je prozor otvoren, ali ne oseca se nista. A prolaze dosta brzo.
 
Ja sam išao u Prvu beogradsku gimnaziju, učionica mi je bila u prizemlju i gledala je na ulicu Cara Dušana. Kada bi prošao tramvaj, ponekad bi se osetile blage vibracije od poda, preko stolice. Ali nije se svaki put kada prođe tramvaj osećala vibracija! Nekada bi tramvaj prošao skoro neprimetno. Međutim,u slučaju da se tramvaj naglo zaustavljao na semaforu pored škole, stvaralo bi se trenje koje je vibracije prenosilo na učionice u prizemlju (daleko od toga da su se tresle slike na zidu, ali postojale su neke blage vibracije).

Dalje, u jednom stanu u prizemlju predratne zgrade u ulici Džordža Vašingtona, travmaj se jako slabo oseća (više se čuje, nego što se oseti). Ljudi koji tamo žive mi se nikada nisu požalili na tramvaj.
..................................................................................................................................................................................................................................................
Nije lako dati odgovor na ovaj problem u Resavskoj, može da bude svašta u pitanju. Prema ovome što sam pročitao, rekao bih da je zgrada stara i da joj se statika poremetila :grand:
 
AlexLU":us3su71g je napisao(la):
Da dam neko svoje objašnjenje: Zgrada je stara, a tramvaji brže i agresivnije prolaze kroz tu ulicu posle rekonstrukcije? Moraš da nam saopštiš od kog materijala je sazidana zgrada i koje godine, kakav je temelj, da li postoji podrum ili suteren?
Zgrada je iy 1936, ima podrum, ne znam kakav je temelj. Poenta cele price je da se zgrada pre rekonstrukcije nije tresla OVOLIKO, i da se sve vise i vise trese, a sada su nam popucali zidovi oko vrata i prozora!
 
Uvedjenjem novih modernih tramvaja ovaj problem bi mozda mogao biti resen (?)
 
Ima i ovo tresenje svoje zasto i zato, a za to su tramvaji najmanje krivi.

Naime, pre rekonstrukcije sine su bile postavljene po starijem metodu gde su polagane na utabanu sljunkovitu podlogu, povezivane tj. zavarivane celicnom armaturom, nakon cega su bile nalivane razredjenim betonom kao podlogom i konacno asfaltom. Taj metod je u trenutku izgradnje bio najjeftiniji i dobar deo grada bio je izveden u njemu. Osnovna mana sastojala se u tome sto je sljunkovita podloga bila slaba, nekonzistentna i podlozna gibanju usled cega su se sine krivile i tonule. Tako je bilo neohpodni vrsiti rekonstrukciju na svakih par godina sto je i danas slucaj u Beogradskoj.

Novi sistem podrazumevao je cvrsto montiranje sina na masivnu podlogu od armiranog betona, dok se same sine povezuju celicnim polugama. To sve zajedno osigurava da kolosek uvek ostane prav, ravan i ne podleze gibanju podloge.

Galama koja je sada mozda primetnija upravo je rezultat te promene u postavljanju sina, jer su se vibracije od tramvaja ranije sirile u zemljistu ispod za svaku sine nezavisno, dok se u sadasnjem slucaju prvo prenose na masivnu betonsku podlogu gde se akumuliraju i dalje nastavljaju da putuju sa vecom amplitudom. Naravno, ako na to dodamo lose odrzavane tramvaje sa zastarelim sistemom oslanjanja, dobija se utisak vece galame i podrhtavanja.

Nakon sto se na ulicama pojave novi tramvaji, sve ove tegobe ce nestati jer je njihov sistem ogibljenja upravo takav da maksimalno suzbije buku i vibracije.

Uzgred, bolje da se bilo kakva prica o ukidanju tramvaja vise ne ponovi, da vam ja ne bih dolazio tamo :laugh:
 
Dakle,trenutno je gsp beograd kriv jer ne odrzava valjano tramvaje.Dok ce sve vecim koriscenjem novih tramvaja da buka nestati.
 
Vrh