Šta je novo?

Zemunski kej

често шетам од радецког до шарана и могу вам рећи да ми се све више свиђа тај "нови кеј"... иако је готово скоро 80% посла, чуди ме ова пауза у радовима, толико је лепог времена било... плашим се да ће надлежни опет изјавити како се нема пара и слично.

дај бре, завршите више тај кеј, посадите дрвеће и постављајте плочнике!!!!!!
 
na tih 80% stoji od zimus. Sprečene su poplave a sada mogu da gnjave sa ostatkom. Pošto je u Zemunu sada SRS-DSS koalicija na vlasti, grad neće žuriti da to završi. Sitno stranačko prepucavanje.
 
Dok se neformira nova vlada u Beogradu, mnogi projekti kao i sva ostala finansiranja

iz grad.buđzeta, čekaju da se odobri i uplati novac za njih, a sada to ne može da se uradi.
 
Da da to je osetno, tačno su stali svi projekti koje grad finansira....ovo je postalo nepodnošljivo koliko zavisimo od političara, kao da nema u tim direkcijama nijednog profesionalca koji ne može da prati te projekte, za sve treba amin političara. :mad: :mad:
Mogu da potrvrdim da Vojvođanska stoji i da nema šanse da je završe do septembra.
 
и после вас терају на изборе и обећавају брда и долине... :rolleyes:
 
PIGLET":2j4xw77y je napisao(la):
Da da to je osetno, tačno su stali svi projekti koje grad finansira....ovo je postalo nepodnošljivo koliko zavisimo od političara, kao da nema u tim direkcijama nijednog profesionalca koji ne može da prati te projekte, za sve treba amin političara. :mad: :mad:
Mogu da potrvrdim da Vojvođanska stoji i da nema šanse da je završe do septembra.
Ovde svi spominju Vojvođansku kao da se radi ulica celom dužinom, a u stvari se radi samo jedan deo i ni ne zna se kada će opšte početi radovi na ostatku...
 
ево, дошла је и јесен а овај лепи пројекат се заглибио и то дубоко. можда се тек на пролеће "одмрзне"... у међувремену ће тај насип служити као паркинг, ионако нам фали слободног паркинг простора у граду. :mad:
 
Samo neka kej dobije dobro nocno osvetljenje i sve ce biti ok.
 
Неизвестан почетак обнове Земунског кеја
Багери неће изаћи на терен све док Јавно предузеће „Србијаводе” не заврши пројекат за изградњу обалоутврде – поручују из Дирекције за грађевинско земљиште

Преуређење Земунског кеја, најављивано најпре за мај, потом за лето, па за септембар, још није на видику. Почетак радова коче недовршени пројекти за изградњу обалоутврде које је требало да уради Јавно предузеће „Србијаводе”.

Из Дирекције за грађевинско земљиште поручују да Министарство за животну средину и просторно планирање неће дати зелено светло за отпочињање посла све док на столу не буде имало сву пројектну документацију.

Дирекција је урадила свој део посла. Завршили смо пројекат изградње саобраћајнице на кеју, али Министарство инсистира да и „Србијаводе” ураде пројекат изградње обалоутврде. Тек када ова два пројекта буду обједињена моћи ћемо да их пошаљемо Министарству на ревизију. После тога би требало да добијемо одобрење за изградњу, а онда следи избор извођача. Када цела та бирократска процедура буде завршена моћи ће да почну радови – објашњава Ненад Бајић, шеф Информативне службе Дирекције за грађевинско земљиште, не прецизирајући када би то могло да се догоди.

Додатни кочничар у овој заврзлами могао би да буде муљ кога у Дунаву има на претек. Да би радови могли да почну неопходно је претходно детаљно очистити приобаље реке, али би посао могао да буде одложен ако водостај буде превисок.

Када коначно буде почело, преуређење кеја састојаће се из два дела. Предузеће „Србијаводе” имаће задатак да повећа ниво насипа, док ће обнова самог кеја бити под контролом Дирекције за грађевинско земљиште. Предвиђено је и да изградњу саобраћајнице, паркинга, пешачких стаза и зелених површина надгледа Саобраћајни институт ЦИП.

Обнова кеја, иако није ни на видику, још прошле године је поделила представнике града и општине Земун. Они су се тада спорили око тога да ли будућа улица на шеталишту поред Дунава треба да буде двосмерна. Док је град инсистирао на томе да саобраћајница буде проширена, општинари су тврдили да би улица требало да буде претворена у пешачку зону.

– Земунски кеј је фантастична локација за пешаке и умногоме подсећа на Скадарлију. Да бисмо задовољили интересе грађана и власника угоститељских објеката намеравамо да предложимо изградњу великог паркиралишта изнад „Шарана”, док би кејом могла да саобраћају само возила за снабдевање – наглашавају у општини.

Из Скупштине града поручују да ће за време радова објекти који се налазе на води бити привремено измештени, као и да су грађани који живе у близини кеја против идеје о претварању улице у пешачку зону јер би им то отежало паркирање аутомобила.

Преуређење Земунског кеја почело је пре две године изградњом обалоутврде код ресторана „Шаран”, а предвиђено је да сада радови буду настављени низводно. Део кеја који би требало да добије нови изглед крајем прошле године заштићен је од поплава, а тада је радове, који су коштали 84.370.000 динара, обавило Предузеће Иван Милутиновић – ПИМ АД у сарадњи са „Србијаводама”.

Процењује се да би укупна вредност посла овога пута могла да буде око 35.000.000 динара, а новац ће бити обезбеђен из буџета Дирекције за грађевинско земљиште, одакле поручују да ће радови трајати око шест месеци.

Н. Миковић
[објављено: 09/10/2008]
извор Политика
линк http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Neizvestan-pochetak-obnove-Zemunskog-keja.sr.html
 
Завршена прва фаза изградње обалоутврде Земунског кеја
Мирослав Чучковић, члан Градског већа, обишао је данас градилиште обалоутврде Земунског кеја, чија је прва фаза изградње, у дужини од 350 метара, завршена. За овај посао из Националног инвестиционог плана (НИП) издвојена су 84 милиона динара. Обиласку објекта присуствовала је Јасна Димитријевић, директорка Туристичке организације Београда.
1905_ocp_w380_h300.jpg

– Заједничке инвестиције из НИП-а, односно буџета Републике Србије и градског буџета до сада су давале одличне резултате. Таква инвестиција је и обалоутврда Земунског кеја, чија је изградња финансирана из НИП-а, а обавеза града је да обави завршне радове, односно постави плочу и мобилијар и уреди овај простор. Надлежни органи су издали дозволу за почетак радова, а чека се још један акт Министарства за просторно планирање, после чега ће бити расписан тендер и изабран извођач радова. Градња би требало да почне 1. марта и да буде завршена до почетка летње сезоне – рекао је Чучковић.

За другу фазу изградње обалоутврде, у дужини од 500 метара, у НИП-у за 2009. годину предвиђена су 144 милиона динара. Овај објекат је значајан и као одбрана од поплаве али и због тога што град намерава да од Земуна направи европску капију Београда, било да се долази саобраћајним Коридором 10, било речним Коридором 7, казао је Чучковић.

На грађевинску дозволу за изградњу овог објекта дуго се чекало и управо због тога намера града је да процедуру издавања дозвола максимално скрати класификовањем објеката. Тако ће индивидуални сеоски објекти бити сврстани у прву категорију, стамбени у другу, индустријски у трећу, а објекти попут обалоутврде у четврту категорију за издавање грађевинских дозвола. Ову промену донеће нови закон о планирању.
Izvor: BeoInfo
Link: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1331163
 
Sa nevericom sam shvatio da je neko predvideo da se ionako uzak pojas zelenila na Zemunskom Keju jos vise osakati tako sto ce se na njemu napraviti parking! Radovi su poceli u subotu i evo kako to izgleda danas:

29uq5qx.jpg


2usetdx.jpg


Tih par metara zelenila je jedino sto setaliste razdvaja od autobuske stanice za prigradski saobracaj (autobusi 88,6xx,7xx) i prometne ulice kojom ti autobusi prolaze zajedno sa svim ostalim saobracajem vezanim za deo Zemuna od Glavne ulice do Dunava. Ja razumem da postoji problem parkiranja, kao ustalom i svuda, ali setaliste i sluzi za setnju. Pri tome parking vec postoji odmah sa druge strane te iste ulice, na praznom delu platoa pijace. Da li je stvarno toliki problem prosetati jos par desetina metara ako ste vec ionako krenuli u setnju? Ili resiti problem parkiranja na bilo koji drugi nacin - sem unistavanjem najlepseg i najvrednijeg Keja u Beogradu? On je tu vec 100 godina, kao sto mozete da vidite na ovim slikama iz 1910:

RG-554-079.jpg


ili ovde

http://digital.nb.rs/fotodokumenta/razglednice/dunav/mid/RG-554-080.jpg

Ovaj projekat je deo jednog naopakog pristupa potpune komercijalizacije obala koji je parolu o silasku na reke konacno pretvorio u tuznu farsu. Marketinski spin o jedinstvenoj "splav kulturi" Beograda ustvari krije tuznu istinu da su obale reka najvrednije gradsko zemljiste koje je sprega tajkuna i politicara pretvorila u instrument za licno bogacenje na racun oduzimanja javnih povrsina. Zbog toga je prakticno citava duzina svih obala Beogradskih reka isparcelisana i iznajmljena privatnicima. Obican covek moze da seta i po citav kilometar a da posteno ne vidi reku od dvospratnih i trospratnih kafana, restorana, diskoteka i citavih sportskih hala na vodi. Morate KUPITI mesto u restoranu da bi imali vidik na reku, ili da bi uopste prisli obali. Da je u pitanju dosledna politika a ne slucajnost, dokazuju i sledeci apsurdni primeri. Svi normalni ljudi vec decenijama tuguju sto su silueta i duh Zemuna nepopravljivo naruseni gradnjom 6 soltera od 22 sprata u starom delu grada, blizu reke. Medjutim to nije nikoga sprecilo da se u plan opet unese gradnja ogromnog solitera pored bivseg Hotela Jugoslavija, sada kockarnice, na samoj obali reke! Ili, poznat vam je tihi i intimni deo Zemuna od restorana Saran do Siroke Staze. U prihvacenom planu uredjenja nove obaloutvrde predvidjena je dvosmerna ulica izmedju setalista i zgrada na obali, tamo gde je bilo ono predivno zaklonjeno setaliste izmedju lesne zaravni i reke!

Ovo je ustvari sablon. Jedina mesta koja su odolevala divljoj komercijalizaciji su ona gde nije bilo lakog motorizovanog pristupa onima koji su pripadnici kulture koja voli da se svojm dzipom doveze do "vrata". Utegnute devojke u visokim stiklama nisu u stanju da bezbedno hodaju duze od 20 metara, pa je to ozbiljno ogranicenje daljoj promeni namena obala reka i prelivanju takve kulture na one obale koje nisu "pripremljene" za njih. To je do sada spasavalo Zemunski Kej, sumu izmedju hotela Jugoslavija i Usca, kao i nepristupacnije delove obale. Ali ne vise. Suma je vec isparcelisana, gradi se mnostvo novih splavova, a setaliste kod SIVa je uvece postalo ulica, kao sto su to obale Save vec odavno. Postavljena je i rampa sa privatnim cuvarima za kontrolu saobracaja! Sada je ocigledno na redu i Zemunski Kej. Nebitno je sto se potpuno unistava vizuelna izolacija setalista i prometne ulice. Sada cemo umesto zelenila kroz koje se ponekad naziru stare zgrade gledati jedan kilometar parkiranih autobusa i automobila koje pokusavaju da se ukljuce u saobracaj i, umesto mirisa reke, udisati sve njihove proizvode. Ali, najzad ce biti moguce i parkirati svog mezimca na tri metra od obale reke, pa ce nasi vrli i nekorumpirani planeri biti zadovoljni! Pa je onda sve spremno i za jos po neki splav, vozila za dostavu robe i sve ostalo sto zatreba, zasto da ne. :(
 
нови кеј у земуну, негде у висини "реке", прошлогодишња фотографија (додуше и данас изгледа овако, на жалост)
IMG_0003.jpg
 
Земунски кеј без паркинга до окончања локалних избора
Недеља, 24. мaj 2009.
Градоначелник Београда Драган Ђилас је приликом данашњег обиласка Земунског кеја наложио да се заустави започета изградња паркинг места и улица врати у првобитно стање, јер је овај посао постао тема предизборних кампања. Обиласку је присуствовао директор ЈКП „Зеленило – Београд” Радован Драшкић.

– Будући да сада имамо једну петицију, у којој више од 300 грађана од општине тражи да се направе паркинг места, и другу петицију, којом група грађана тражи да се она не праве, наложио сам да се све врати у првобитно стање. Мислим да је изградња овакве врсте паркинга оправдана, али ћемо најбоље решење наћи после локалних избора у Земуну, зато што је ова акција постала тема политичких прича и предизборних кампања, а ја то као градоначелник нећу дозволити. Улица Земунски кеј је суботом и недељом готово непроходна, а људи се паркирају по трави и потпуно уништавају зелену површину. Без обзира на оправданост оваквог решења паркирања, очигледно је направљена грешка јер се са радовима почело без сагласности Завода за заштиту споменика. Она је морала да се прибави зато што је цео кеј под заштитом, тако да ће онај ко је почео радове сносити одређене последице. С друге стране, они који су у своје руке узели да истерују наводну правду, па су багерима порушили урађена паркинг места, мораће кривично да одговарају. У Београду се на тај начин не могу решавати проблеми, већ морамо да се договоримо шта је најбоље за грађане – рекао је Ђилас.

Град већ две године у Новом Београду и Земуну на сличан начин решава проблем паркирања. Тамо где су зелене површине уз саобраћајнице девастиране непрописним паркирањем праве се паркинг места, а преостало зеленило се ставља под ригорозну заштиту. У улици Земунски кеј започето је уређење паркинга по истој пропорцији саобраћајнице, паркинга и тротоара као од почетка Карађорђевог трга до шест солитера, за које постоји регуларно добијена дозвола. Паркинг места се раде растером, преко кога се насипа земља и сади зеленило. Иза паркинг места се поставља дупли ивичњак и сади цвеће. На тај начин се и штити зелени амбијент, и добија велики број места за паркирање, а и саобраћај у улици Земунски кеј може нормално да функционише, рекао је Драшкић.
Link: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1346149

Ovo je dobra vest za koju su se borili i neki ljudi koje poznajem jer je nedopustivo da se na mestu zelenih površina gradi parking a samo pedesetak metara dalje je veliki parking JP Parking servisa koji stalno zvrji prazan. Nažalost, mislim da je ovo samo dobar politički potez Đilasa kako ne bi izazvao revolt Zemunaca pred izbore rušenjem ionako usklog zelenog pojasa uz reku a navodno će ''konačna'' odluka biti donešena posle izbora, kada/ako bude došao DS na vlast u Zemunu, pa će moći da se pravi parking jer će izbori tad već proći i nikom ništa. Vrlo mudro, nema šta.
 
Re: Земунски кеј без паркинга до окончања локалних избора

U vesti "Zemunski kej bez parkinga do okončanja lokalnih izbora" ( http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1346154 ) jedva da ima neka tvrdnja koja je tacna. Idem redom.

"Budući da sada imamo jednu peticiju, u kojoj više od 300 građana od opštine traži da se naprave parking mesta, i drugu peticiju, kojom grupa građana traži da se ona ne prave, naložio sam da se sve vrati u prvobitno stanje."

Zahtev za parking su organizovali uglavnom tajkuni koji zele da komercijalizuju Kej, kao i deo stanara ulice Kej Oslobodjenja. Jedni stanari zele da vide svoja kola ispred svog prozora, dok drugi zele slicno sto i tajkuni, da svoje prizemne prostorije pored Keja komercijalizuju i tako unovce polozaj svog stana. Ostatak Zemuna, koji na Kej ne ide zbog vasara ili kafane, je za drugu peticiju, bez parkinga. Procenite kojih je vise i gde je javni interes.

Takodje, sta je lose u tome sto je jedan vazan problem postao predizborna tema?

"Ulica Zemunski kej je subotom i nedeljom gotovo neprohodna, a ljudi se parkiraju po travi i potpuno uništavaju zelenu površinu."

Odakle mu ovo? Netacno. Nikada se nije parkiralo na travnjaku keja. To je lako videti. Travnjak nigde nije ostecen, i nigde necete videti udubljenja od tockova na mekanoj zemlji travnjaka. To se ne moze sakriti. Ljudi su uvek cuvali Kej. Jedini izuzetak je nefomalno mesto za ulaz kola na Kej, u produzetku ulice gde je benziska pumpa.

"očigledno je napravljena greška jer se sa radovima počelo bez saglasnosti Zavoda za zaštitu spomenika. Ona je morala da se pribavi zato što je ceo kej pod zaštitom, tako da će onaj ko je počeo radove snositi određene posledice."

Naravno da treba da snosi posledice. Usput treba napomenuti da je Kej ne samo zasticeno dobro u kulturno-istorijskom smislu, nego i arheoloski lokalitet, pa i zasticena oblast vodosnabdevanja (vidi plan detaljne regulacije).

"Tamo gde su zelene površine uz saobraćajnice devastirane nepropisnim parkiranjem prave se parking mesta, a preostalo zelenilo se stavlja pod rigoroznu zaštitu."

Ovo je cisto laganje. Gde su to zelene povrsine devastirane? Mogu da mu posaljem slike svakog kvadratnog metra tog travnjaka, pa neka pokaze gde je ta devastacija koju onda treba pretvoriti u parking. Tuzan je i njihov princip da oni takve povrsine trajno pretvaraju u parking, umesto ih vrate prvobitnoj nameni i zastite. Ako fali parking, onda se to resava kako treba, ne na racun zelenila i zdravlja ljudi. A potpuni je apsurd da ovo govori direktor "Zelenila-Beograd".

"U ulici Zemunski kej započeto je uređenje parkinga po istoj proporciji saobraćajnice, parkinga i trotoara kao od početka Karađorđevog trga do šest solitera, za koje postoji regularno dobijena dozvola."

Ovo je tek saljivo. Da li znate kako jadno izgleda deo Keja koji on spominje? To je usko grlo izmedju starog Keja i setalista do Jugoslavije koji svi zele da prodju sto je pre moguce. Evo ga na sledecim slikama, u rano jutro i uvece.

vra9u0.jpg

2ldbpnd.jpg

Uska traka zelenila izmedju parkinga i setalista je na svom srednjem delu siroka svega 5 metara i predstavlja vise simbolicni ukras nego pravo zelenilo. Znaci, 5 m setaliste, 5 m trava, 5 m parking, 7 m ulica. Odnos 1:1:1:1,4. Imamo saku zelenila izmedju reda automobila i neprekidnog niza prodavaca pomesanog sa ogromnom masom ljudi koja tuda pokusava da prodje. Ako su za njega to odgovarajuce "proporcije" za najlepsi Kej u gradu, onda on ocigledno nije za direktora Zelenila. Pitanje je i kako su uopste dobili dozvolu za taj deo i od koga?

"Parking mesta se rade rasterom, preko koga se nasipa zemlja i sadi zelenilo. Iza parking mesta se postavlja dupli ivičnjak i sadi cveće. Na taj način se i štiti zeleni ambijent, ..."

To su betonske kocke sa rupama. Iz tih rupa poraste poneka travka samo kad se parking uopste ne koristi. Inace se zemlja u rupama pomesa sa peskom i prasinom, tu curi ulje iz automobila, a zimi u to malo zemlje ulazi so i sljunak koji se ne mogu ocistiti. Na takvim parkinzima ne raste nista. A cak i da nekim slucajem nesto moze da raste bez plodne zemlje i bez svetla, ne bi se videlo od automobila. Ovo sa "sadjenjem zelenila" ispod kola je samo tuzna glupost.
 
Alal vera, svaka je na mestu!
 
Zemunski Kej i novi parking. Sta pise u usvojenom planu regulacije starog jezgra Zemuna?

Pronasao sam na sajtu Urbanistickog zavoda Beograda dokaze za, koliko ja to mogu da procenim, mozda i krivicno delo, a u svakom slucaju izmenu vazeceg plana vezanog za uredjenje Zemunskog keja i parkinga koji se na njemu gradi.

Ovde imate spisak vazecih planova za opstinu Zemun.
http://www.urbel.com/default.aspx?ID=uzb_Svi_planovi_ZE&LN=SRL

A na ovoj stranici se moze skinuti vazeci plan sa staro jezgro Zemuna (4265)
http://www.urbel.com/default.aspx?ID=uzb_PDR03-07&LN=SRL
Da ga ne bi trazili evo i direktnih linkova:

Plan detaljne regulacije Starog jezgra Zemuna (Sl. list grada Beograda br. 34/03)
PDF dokument: http://www.urbel.com/documents/planovi/4265(sl l 34-03).pdf
Detaljan graficki prikaz: http://www.urbel.com/cms_images/planovi/4265_namena.dwf

Graficki fajl se otvara sa Autodesk Design Review koji je ovde
http://dwfcommunity.autodesk.com/learn/downloads-and-plug-ins.html
ili, ako download ne radi, postoji i starija verzija programa, ovde
http://download.autodesk.com/esd/dwfviewer/installer2007/SetupDWFViewer.msi

Ponekad je koristan i graficki prikaz prostorne alokacije vazecih planova, ovde http://mapa.urbel.com/beoinfo/
Prihvatite Active-X Add-on, pa zatim sa desne strane prodjite kroz sledece menije:
Prostorne jedinice, Mesne zajednice, Zemun, Dunav, ... zatim gore levo na zum ikonu.

Plan detaljne regulacije starog jezgra Zemuna objavljen je u sluzbenom listu broj 34 iz 2003. godine i, kako se iz ovog sajta moze zakljuciti, predstavlja zvanican i obavezan dokument. Tu postoji citavo mnosto zaista zanimljivih detalja. Naprimer, ovaj:

" 7.4. Pravila za uređivanje priobalja i akvatorije

Najatraktivniji i najznačajniji deo priobalnog platoa je glavno šetalište na Keju (na koti 76-76,50 m) koje se prostire ispred istorijskog jezgra Zemuna od uliva ulice Đure Đakovića u Kej oslobođenja na jugu do Stare kapetanije i restorana "Venecija" na severu.
.......


Duž saobraćajnice Kej oslobođenja na potezu od ulice Đure Đakovića do Stare kapetanije, zadržati u celosti zeleni pojas.

Biciklističku stazu širine 3 m na potezu od ulice Đure Đakovića do Stare kapetanije planirati duž gornje ivice javne zelene površine prema šetalištu na koti 76-76,50 mnv. Maksimalno zauzeće zelenog pojasa može biti 1 m. Linija odbrane od velikih (hiljadugodišnjih) voda planirana je iza biciklističke staze kao zaštitni zid (klupe) u kampadama sa krunom na koti 77 mnv.

Duž Keja oslobođenja, planirati podužno parkiranje u širini od 2 m, a na račun postojeće regulacije ulice. "

Dakle, da sumiramo stvari. Pored Keja je u planu gradjenje cak TRI velike garaze, a jedan veliki parking na pijaci vec postoji. A ipak su bas Kej izabrali da od njega prave parking, iako znaju da tu treba da dodje jos i biciklisticka staza koja ce da pojede JOS jedan metar od zelenila, i da bude delom na samom setalistu (2m), a delom na travnjaku (1m). Imacemo znaci redom: setaliste, biciklisticku stazu, travnjak, parking i ulicu!

Najlepsi detalj je ipak ovaj. Po vazecem planu parkiranje je "poduzno", sirine 2 metra, i treba da ide na racun ulice, kao sto se vidi iz gornjeg citata. Ono sto oni sada rade je medjutim poprecno parkiranje, uzeli su 5 metara (a ne 2), i to na racun zelenila, a ne ulice! Plan je ipak sasvim jasan. Isto sto pise u tekstu moze se videti i na crtezu koji je sastavni deo plana. Tamo je ocigledno da je parkiranje poduzno, da jedno parking mesto zauzima samo 2 metra, a da je sirina buduce ulice 7 metara. Posto je sirina sadasnje ulice 9 metara, sasvim je ocigledno da je zamisljeno da se parking napravi na racun ulice, kao sto eksplicitno i pise, a ne na racun zelenila. Uostalom, u citavom planu se naglasava potreba ocuvanja zelenila i svih tradicionalnih i kulturnih vrednosti Zemuna. Citiram:

"Duž saobraćajnice Kej oslobođenja na potezu od ulice Đure Đakovića do Stare kapetanije, zadržati u celosti zeleni pojas."

Cela stvar postaje i smesna kada se pogleda fotografija trenutnog stanja. Evo je:

213jaqe.jpg

Kao sto vidite, parking mesta su oduvek i bila oznacena na kolovozu za slucaj da zatrebaju, i to poduzno, duz celog Keja. Njihova sirina je tacno dva metra na ulici sirokoj 9 metara. Planeri su dakle samo uzeli fakticno stanje i uneli ga u plan. Ljudi su sve vreme i koristili te parkinge, i kroz tu ulicu se sve ovo vreme uprkos njima odvijao sabracaj. Pa zasto su onda UOPSTE bili potrebni novi parkinzi, i to bas na racun 100 godina starog Keja?

Opsti motiv je naravno jasan, komercijalizacija i sto laksi motorizovani pristup ovom atraktivnom delu Zemuna, kao sto sam to vec spomenuo, ali tu ima i raznih drugih stvari. Pogledajte sledecu fotografiju.

2e4j09s.jpg

Za pocetak, tu je zelenilo na Keju - koga srecom nisu stigli raskopati - zatim automobili parkirani na oznacenim mestima na kolovozu, pa kafana koja je zauzela citav trotoar sa suprotne strane, pa, gle cuda, parking na citavih 9 metara od Keja, i na kraju, pijaca u daljini.

Ali, nevolja je sto se taj parking placa. Zasto bi neko placao kad moze da se besplatno parkira na ulici? Gori je problem sto je ovo oduvek bio jedini prilaz Zemunskoj pijaci. Zauzeti prostor je uvek bilo mesto za parkiranje i snabdevanje pijace. Onda je neko jedostavno ogradio celu pijacu, tako da nikako ne moze da joj se pridje, zatim zagradio i ovaj prilaz, pa poceo da naplacuje harac. Da bi seljaci sa svojom robom mogli da udju na pijacu moraju da plate ulaz u parking - ali samo jedan sat! Posle ih izbace. Ne mogu da ostanu cak i da hoce da plate jos. Onda se u nekim delovima dana desava i sledece. Ulica bude puna parkiranih vozila koja nemaju razloga da placaju parking, kamioni za snabdevanje pijace se parkiraju na sred ulice koju ovde vidite (kola sa jedne, a kafana a sa druge strane), pa onda radnici istovaruju kamione i nose robu na pijacu. U medjuvremenu autobusi GSB-a cekaju prolaz, i totalno zakrce ulicu i za manja kola koja bi se jos i mogla provuci.

Covek bi naivno pomislio da bi resenje ovog suludog organizacionog koncepta bilo da se najuri onaj ko je uzurpirao javnu povrsinu i prilaz pijaci, pa zaradjuje na necemu sto mu ne pripada, praveci usput saobracajni haos. Ali ne! Neko je dosao na genijalnu ideju da zanemari usvojeni plan pa da ove automobile koje vidite na slici pomeri ka Keju, na racun zelenila, i da od njega uzme citavih 5 metara. Ovaj broj je od sustinske vaznosti. Naime, ako se obicni automobili mogu parkirati poprecno u odnosu na ulicu, bice dosta mesta i za uzduzno parkiranje velikih kamiona za snabdevanje. Tako ce se i oni ukloniti sa ulice, a onda bi mogli tu, na Keju, i da ostanu, sto da ne. Na parkingu ne mogu biti, sve i da hoce.

Tako, sve u svemu, umesto da se ukloni stanica za skupljanje para sa slike, ona ostaje, a cenu treba da plati Zemunski Kej zajedno sa kupcima na pijaci, i "svi" su srecni!? Genijalno?

Mislim da se svi ostali ipak moraju zapitati sledece. Ko je i kada dao dozvolu da se gustina parkiranja na Keju poveca 2,5 puta i da se uzme pet metara od zelenila, umesto dva metra od ulice, iako u zvanicnom planu jasno pise da se to ne sme raditi? Nije li to za krivicnu odgovornost?

Da i ne govorimo o tome da parking na samom Keju uopste i ne treba da postoji, nikakav, isto kao sto je apsurdno od stogodisnjeg setalista napraviti biciklisticku "ulicu" da bi klinci mogli da voze slalom izmedju mladih majki, njihovih beba i starih ljudi. Gde je tu stogodisnji "duh mesta" koji plan nastoji da sacuva?

Zasto ni jedna od silnih garaza predvidjenih planom nije napravljena od 2003. do danas?

Ko je glavni arhitekta saobracajnog "resenja" na Keju i pijaci?
 
Dana 08.06.2009. dobili smo dopis od Urbanističkog zavoda Beograda gde je jasno naznačeno da se parking nikako ne može praviti na uštrb zelene površine parka na Zemunskom keju, i da je isti zaštićen celom svojom duzinom. Detaljnije mozete pogledati na pocetnoj strani na sajtu http://www.zemunskikej.webs.com
 
Svaka inicijativa i zalaganje je dobrodoslo. Ivana pozdravi znas vec koga :grand:
 
...овако је било у почетку, сада је читав нови део кеја затрпан столовима, столицама... :cool:
сви би своје место под земунским сунцем да нађу :D

DSCF8433.jpg
 
неко је био вредан па вам је фотографијом дочарао лепоте земунског кеја...
почетак новог кеја, негде преко пута шарана
IMG_0024-1.jpg


онај један сто који сам фотографисао прошле године се клонирао
IMG_0027.jpg


поглед ка дорћолу
IMG_0028.jpg


баште
IMG_0029-1.jpg
 
Vrh