Evo šta se danas dešavalo na keju.
Kod muzičke bine je postavljen štand i organizovano priklupljanje potpisa za uklanjanje broda.
Ljudi su srpljivo čekali u redu da bi potisali peticiju, a zatim razgovarali u grupama. Iako je sasvim nejasno zašto je peticija uopšte potrebna, jer brod sigurno krši čitave gomile raznoraznih propisa, pa bi ustvari bilo dovoljno da dođe bilo koji inspektor i trenutno zatvori čitavo nelegalno preduzeće. Za to je dovoljan jedan telefonski poziv. Ali naravno da to niko iz vlasti ne želi da uradi, nego su im rekli da je potrebna PETICIJA. Zbog čega pobogu!? To onda jedino može biti nešto u fazonu:
"Mi, dolepotpisani Građani, najlepše Vas molimo da radite posao zbog koga Vas plaćamo, i hvatate one koji krše Vaše sopstvene zakone".
U svakom slučaju, peticija se naveliko potpisivala, i to je izgledalo ovako.
Imaju li oni neku dozvolu ili ne, to ostaje da se vidi, ali su ipak morali bar nekako da se priključe na vodu i struju. Pa sam krenuo tragom kablova i creva.
Priključak za vodu je u obliku jednog običnog, tankog kuhinjskog creva za čitav 90 metarski brod (higijena je verovatno na nivou). Kreće odavde
pa zatim ide dalje, ovako
zatim preko jedne staze za šetnju,
pa preko druge,
pa kroz travnjak i ogradu,
pa direktno preko puta (zabole ih ona dole stvar za ovakvu pravnu državu),
da bi, gle čuda, završila u drugom hotelu, "Side One Design". Kroz otvoren prozor :shock:
Priključak za struju takođe kreće sa istog tog mesta, pa na metalnu šipku,
zatim se penje u krošnje starih platana,
pa ide kroz krošnje drveća, preko čitavog keja i travnjaka ( ko zna šta bi gradsko zelenilo ili elektrodistribucija rekli da tamo ima nekoga ko to sme da kaže od onih koji su stigli po partijskoj liniji),
da bi, uz pomoć ulične bandere, završio u istom, "Design" hotelu.
A koliko im je to bilo važno i hitno se vidi po tome što su grubo izbušili inače lepo uređenu fasadu i ostavili ovako uobličenu, takođe "Design" rupu u zidu.
U razgovoru sa okupljenim ljudima sam pokupio sledeće informacije, pa ne mogu da garantujem koliko su tačne.
Vlasnici hotela sa druge strane ulice, "Side One Design", onog do koga vodi crevo, su ili iste osobe koje su zakupile i brod hotel, ili su bar u prijateljskim odnosima. Nadležnosti za dozvole su raspoređene ovako. Opština je zadužena samo za šetalište do ivice najvišeg nivoa obaloutvrde. Otatle do reke je nadležan grad, a za vodu je nadležna Republika.
Iako u Blicu stoji njihova izjava da imaju dozvole, to je veoma sumnjivo. Čovek koji je išao da se žali tvrdi da imaju samo dozvolu za plovidbu, a možda i nešto krajnje sumnjivo zasnovano na činjenici da je tu do pre drugog svetskog rata bila luka. Od nje su se dugo vremena videli samo preostali stubovi, sve dok i oni nisu srušeni prilikom rekonstrukcije keja. Takođe, jedno vreme je tu ilegalno bio Kineski brod restoran, ali je već dugo vremena ovde zabranjeno svako sidrenje. Tako da je ogromno pitanje za poštene vlasti zašto ovi tipovi i dalje rade neometano, mada bi se mogao postaviti i čitav niz sasvim praktičnih: Kako održavaju higijenu, ko im je odobrio priključke za struju i vodu preko drveća, keja i ulice, gde ispuštaju kanalizaciju i slično.
Posle ove tajkunsko-partijsko-poslovne operacije, pogled sa klupa Zemunskog keja na Lido, Ratno ostrvo i ušće, izgleda ovako. Turisti će definitivno biti presrećni što će posle tolikog putovanja prvi put u životu videti brod.