Šta je novo?

Zeleni venac

Ma sve je sa dozvolom prijavi pa ces videti...
 
Vesić je opet organizovao na svom fejsbuku ono odgovaranje na pitanja gradjana. Neko ga je upitao za Zeleni venac i ima par zanimljivih stavki koje bi izdvojio:

1. Za Beobanku je rekao MI ćemo je srediti i biće vidikovac na vrhu, naglasak na mi. Da li ovo znači da Stattwerk otpada?
2. Izmešta se okretnica sa Zelenjaka, nije rekao ni kada, ni gde, samo da hoće
3. Preskupo je širiti Kameničku ulicu i staviće u nju eskalator koji vodi do ZV
4. Zeleni venac će postati (njegovim rečima) art district i prepustiće ga umetnicima

Ovo je sve samo okvirno jer je plan navodno u razradi tako da nema preciznih informacija
 
Zeleni venac, Art district? A šta fali Čumić?
 
Vidi to su sve odlicne ideje i nisu nesto preskupe samo da li su predizborna obecanja ili stvarno zeli to videcemo. Samo u kom vidu eskalator ,pokretne stepenice ili sta?
U svakom slucaju mislim da sad kad su usli na Savski trg da su osetili kako kraj dise i sta treba popravljati a ne bacati kintu na tunele. Ovo ako ispuni resio je ruzan potez od Terazije do reke i napravio ga u lep. Znacemo po sledecim koracima da li stvarno tako misle,ako sam shvatio krece od Koce Popovica i Licke prvo sredjivanje.
 
Pričao sam skoro sa jednom osobom koja je radila dugo u Urbanističkom Zavodu, a sada je u penziji. Kaže da niko nije znao gde i kako da izmesti okretnicu Zeleni Venac i da to ne sme da se radi pre izgradnje linije metroa koja bi pokrila Brankov Most.
 
Famozni prof dr mr sr Slaven Tica je još pre circa 10 godina pričao kako bi želeo da likvidira okretnicu na Zelenom vencu. Što ne mogu da kažem da je potpuno neosnovano i neutemeljeno. Ali samo za neke linije, koje mogu da se skrate ili produže. A ne znam kako i čime misli da zameni 52, 53 i 56.

Znajući njega i njegov moralni kompas, verovatno će brže bolje da predloži da se i oni usmere ka Beogradu na vodi. :kafa:


Dalje, kakvo bre proširenje Kameničke??? Čemu širenje pešačke ulice?

A što se tiče tih art distrikta i sličnih gluposti, to je Beogradu potrebno i korisno taman koliko i ona pasarela ispod Kalemegdana. Dokon pop i jariće krsti.

P.S.
A da... A što se ostalog tiče, smatram da zgradu Beobanke treba minirati. :D
 
Zgradu Beobanke će da minira jednom rekonstrukcijom iste, a linije će da zameni onim metroom za koji pričaš da ako ga ne počnemo sada graditi, ovakvog kakav je, nikada nećemo videti metro.
 
Ne pričam više ništa o metrou, trajno sam se sklonio od te teme pre dve nedelje.
 
Pričao - ne pričao, i dalje ostaje da je plan da metro zameni sve linije koje idu preko Sajma.
 
Није ми јасно зашто нам не помогну да не гледамо симболе транзиције, пропасти и иразите ругобе Београда, зграду Беобанке у садашњем стању и оне недовршене монструме од стамбених зграда у близини споменика великом жупану Стефану Немању, и покрију их платнима која рекламирају Народни музеј и дела која баштини.

Да држава има жељу и вољу да то уради, ништа не би било и не може бити препрека. За почетак. Онда конкретан посао. Овако су те зграде општи трансфер блама и симбол лошег.
 
Kako nemaju volju kad su prekrili Generalśtab panoom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823511#p823511:uuv9rcup je napisao(la):
vucko » Pon Feb 15, 2021 1:52 am[/url]":uuv9rcup]Pričao sam skoro sa jednom osobom koja je radila dugo u Urbanističkom Zavodu, a sada je u penziji. Kaže da niko nije znao gde i kako da izmesti okretnicu Zeleni Venac i da to ne sme da se radi pre izgradnje linije metroa koja bi pokrila Brankov Most.
Bio je plan da se sve premesti kod ušća. Linije sa NBGD i iz Zemuna da ne okreću na Vencu a busevi 52,53 i 56 da se produže preko Brankovog mosta i da one okreću na ušću. Putnike preko reke bi prevozili 52,53,56 i 65,77 i 95 (možda neku zaboravio).
Ušće i nije tako loše rešenje kako bi se Venac rasteretio i malo upristoijo.
 
Zamišljam samo na šta bi ličio taj prevoz u kome svi iz Zemuna i NBG, koji hoće da pređu reku, moraju da obave presedanje kod Ušća. Mislim da bi izgledao još jadnije nego sad.
 
I ne bi bilo loše , jedan deo putnika se i onako prebacuje na 52,53 i 56 , drugi nastavlja sa EKO 1, 65,77 i 95 , treći deo peške. Samo što bi oni sa NBG mogli ranije da se prebacuju na ovde tri linije dok iz Zemuna ostaje blaga promena trase i da staje kod Dejtona gde bi bila zadnja stanica. Kod Dejtona imaju i opciju tramvaj i 78 pa možda bi pojedini i menjali navike/trase.
52,53 i 56 imaju približno 22 do 30 polazaka na sat vremena (po sadašnjem redu vožnje, ranije i više)
 
Најбоље решење би било да се преко Бранковог моста провуче и трамвај, то би поприлично растеретило бројне аутобуске линије. Скраћење линија 15, 60, 67, 68, 71, 72, 75, 84, 704, 706 и 707, са преласком моста 52, 53 и 56 мислим да би само довело до преливања путника са скраћених линија на 95, 65, 77 и 16 које су и овако оптерећене. Тачно фали у граду трамвајски коридор Земун-булевар М. Пупина-Бранков мост-Бранкова-Призренска-Теразије-Коларчева-Трг-булевар Деспота Стефана-Вишњичка. То би растеретило већину линија. Тек онда би смеле да се крате линије што окрећу на Зеленом венцу.
Са друге стране, није ми јасно откуд сад одједном некаква жеља за уређењем Зеленог венца, као и шта им окретница конкретно смета да уреде тај простор, кад је крш ту због неодржавања, прљавштине, графита, смећа, аљкаво развучених каблова на све стране, аљкаво постављених реклама и натписа разних локала, мањка стила и склепотина типа баште пекаре на бившој зеленој површини, локала у низу са Меком, оних сандука за продају половних уџбеника, и картона продаваца у пролазу на црно, уз бројне бескућнике и просјаке.
Шта више, на целом том простору су аутобуси можда и једина цивилизована појава.
 
Zaista, postavlja se pitanje za koji andrak imaju da drndaju i menjaju Zeleni venac, kad nije okretnica ta koja ga ruži i ometa, nego to što je sav imbecilno uređen, izgrađen i (ne)održavan.

Za 5 godina, kada se izgradi tunel EKOF - Despota Stefana, sve što treba uraditi je skratiti 704, 706 i 707 skratiti do podvožnjaka ispod Pop Lukine.
Ostale linije ostaviti kako jesu.

Nisu problem ni linije, ni autobusi, ni okretnica. Nego što je ceo taj prostor odvratno projektovan i još odvratnije (ne)održavan.

Grad i Vesara bi ponovo da završe stvari Staljinovskim metodama - samo da likvidiraju sve umesto da zapravo reše problem. :kafa:
 
Kako Groxy, Stojko i partijski im drugovi po katedrama zamišljaju Beograd 2030. :kafa:
Pusacka zona.jpg
 
Да се не лажемо, јесте апсолутни хаос доле због окретнице и било би добро решити је се ако је могуће

Не знам ни један европски град да у сувом центру има такав пичвајз какав је доле регуларно са десетинама аутобуса који чекају, мимоилазе се, аутомобили се шуњају између њих, пешаци претрчавају итд.

Није приоритет али ако је могуће разумно решити што да не
 
Ali haos kakve vrste? Jel možeš da analiziraš šta sve kod tebe stvara taj utisak haosa? :? Pitam ozbiljno, jer kapiram da ne gledamo svi isto, pa hoću da razumem i tuđe perspektive.

Okej, jasno je da slika 10-15 autobusa koji stoje na tom potezu asfalta stvara jedan estetski problem. Znači imamo problem estetske prirode zbog autobusa. Da li ima još neki problem, a da potiče od okretnice? Znači da nema veze sa higijenom, podzemnim prolazima ili prosjacima, nego baš sa okretnicom i autobusima?

Ajde da analiziramo i nabrojimo sve stavke koje Zeleni venac čine odbojnim i ružnim. I da vidimo šta od čega proizilazi.
 
Proizilazi iz onoga što se vidi. "Podzemni prolaz" se ne vidi iz Brankove ulice, nego tek kada se siđe u Jug Bogdanovu, i to ako se obrati pažnja, a što je daleko od očiju, daleko je i od srca.
Da treba da se rastereti okretnica, treba, ali ne zbog estetike, nego zbog funkcionalnosti, i ne na način na koji bi se stvarao dodatni pritisak na linije koje prelaze Brankov most, zbog ljudi kojima je cilj samo da pređu Brankov most, jer dosta njih nakon dolaska na Zeleni venac, nastavljaju dalje peške.
Predlagali smo rasterećenja na okolne okretnice, Slavija , Birčaninova, Galerija, Vukov spomenik... , ali uvek bi se našao neko ko bi pričao kako je Terazijski tunel već sada opterećen i kako ne može da primi dodatne linije, a kada se predloži neka druga okretnica, onda ispada da narod nije na umu to produženje linija koje izbegava Terazijski tunel, i da ustvari Terazijski tunel može komotno još nekoliko linija da primi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823439#p823439:uda5gqxg je napisao(la):
Labud » 14 Feb 2021 11:28 pm[/url]":uda5gqxg]

4. Zeleni venac će postati (njegovim rečima) art district i prepustiće ga umetnicima

Gde ce biti art district? Na pijaci?

Zeleni Venac se nalazi na putu do Savamale, a ne postoji nikakav logican smer kojim bi se uputuli kroz taj metaz nize ka reci.
Bilo bi dobro da se preseli Filoloska Gimnazija, recimo, u Hercegovacku, i da se na celoj toj povrsini izmedju Kamenicke i Jug Bogdanove osmisli neki novi koncept.
 
Хаос ту није због окретнице него због очајног одржавања, очајне архитектуре и очајног урбанизма. До Зеленог венца треба пробити продужетак улице Коче Поповића. То би захтевало рушење оних пар кућерака где су Шиндра и остали бирцузи, још неке објекте унутар тог блока а доле бараке где је Миксалиште. После тога би требало заокружити нови блок који би се формирао пробијањем те улице.
Са друге стране, треба темељна ревитализација целог платоа, тераса, подземног и степеништа. Треба срушити она кривудава степеништа са уским терасама око ДМа, и пробити широка равна степеништа, а локале довести у ред да не личе на вашарске шатре са печењем. Нешто као на Каленићу.
Што се тиче самог превоза, ја сам ту за радикално решење, али то захтева трамвај о ком сам већ причао. Чисто да би постојале преседачке тачке на НБГ морамо да имамо систем високог капацитета. Неке линине могу и да се продуже или споје, што би у комбинацији са претварањем у тролејбуске или електробуске било добро решење.
 
Evo ovako, uzeo sam (satelitsku) fotografiju celog Zelenog venca i na njoj označio 16 stvari za koje sam ja do sada, kao povremeni korisnik i posetilac Zelenog venca (pijaca, putnik autobusa, poslovne aktivnosti, tranzit ka/od Savskog amfiteatra) identifikovao da mi smetaju ili da me ometaju kada prolazim kroz taj deo grada. Pa da vidimo jednu po jednu.

Zeleni-Venac-slika.jpg

Zeleni-Venac-mapa.png


1)Svi objekti sagrađeni i načičkani na ploči posle 1990. godine, koji izgledaju smandrljano, štrokavo, aljkavo i nabijeno. I uz to ometaju pogled na lepu panoramu grada iza njih

2) Originalni betonski kockasti objekat (sada je tu DM) sa svojim čudno raspoređenim stepenicama i prilazima koje uglavnom niko ne koristi. Sam objekat izgleda kao bunker-zatvor, a stepenice pored toga što su beskorisne i prazne, su uvek zapuštene i zaprljane svakim vidom zagađenja koje može da vam padne na pamet

3) Podzemni deo originalne ploče, sa svojim izlomljenim i umazanim pločicama, ižvrljanim zidovima i stubovima, viškom golubova na tavanicama i manjkom svetla. I nadaleko poznatim javnim WC-om u koji ni Indusi ne bi poželeli da uđu.

4) Glavne stepenice koje vode do Brankove, koje su i pored nedavne ''rekonstrukcije'' opet počele da propadaju (jer su ih sređivale šimpanze), i koje uvek imaju višak prosjaka i uzurpatora javnih površina (''prodavaca'' sa ''tezgama'') a manjak gelendera

5) ''Otfikarene'', reklamama prekrivene ili prosto zapuštene fasade objekata između Brankove i samog Zelenog venca, koji daju dodatnu notu nedovršenosti i napuštenosti celom prostoru. Kao i neka sklepotina od trafo stanice u njihovom podnožju.

6) Podzemni prolazi - priča za sebe, Dimenzija X centra grada. Katakombe Beograda. Sa svojim usvinjenim zidovima, štrokom od poda do plafona, prosjacima, uzurpatorima javnih površina i načičkanim objektima u i oko njih (ona menjačnica i slične baljezgarije). I oronulim stepenicama koje na ''južnom kraku/izlazu'' nemaju više čak ni rapave površine na rampi, te ta rampa zimi postaje poligon za lomljenje vrata i leđa kad se zaledi i prekrije snegom

7) ''Tezge'', kiosci i prčvarnice na izlazu iz podzemnog prolaza ka okretnici, koji zauzimaju prostor, prljaju i privlače razne... sadržaje... u svojoj okolini.

8) Preuski trotoari u Brankovoj, koji dodaju osećaj klaustrofobije i ''probijanja kroz krda'', a dodatno su unakaženi i smanjeni neophodnonim autobuskim stajalištem ali i potpuno bespotrebnim i bezosnovanim tablama, vitrinama, nadstrešnicama i sličnim majmunarijama okolnih komercijalnih objekata koji misle da je trotoar njihova dedovina.

9) Nakazna zgrada Beobanke (od nedavno ''kulturno dobro'', možda po Standardima iz Somalije)
, koja u prizemlju ima večnu, sada verovatno već fosilizovanu ogradu oblepljenu plakatima i grafitima. A u vis se proteže prazan kostur pun štroke i čađi, kao i pojedinih grafita. Koji su postali novi simboli Beograda, pošto krase vidik na stari deo grada iz bilo koje tačke i sa bilo kog vidikovca.

10) Kontejnerki ''habovi'' između dva prolaza u Brankovoj i na uglu Z. Venca i Narodnog fronta. Naravno, jasno je da moraju da postoje i da su vrlo korisni i bitni. Ali način na koji su postavljeni i ugrađeni, i na koji se prostor oko njih (ne) čisti, pretvara njihovu okolinu u odvratno smrdljivo mesto od koga svako gleda da se što pre skloni.

11) Nepostojanje pešačkog prelaza između ''okretnice'' i desne strane Narodnog fronta. Ovo možda nekima deluje kao trivijalnost ili pak kao izvoljevanje. Ali ne radi se o tome, nego da se time pešaku stvara osećaj da mu je nešto dalje nego što jeste. I da se time pešak tera u podzemni prolaz (opet, preko one imbecilne klizave rampe da slomi kičmu), koji ne samo što je uvek prekrcat, nego je odvratan i odbojan svakom normalnom živom biću.

12) Sam kolovoz ulice i okretnice, koji je zbog mnoštva faktora često razrovan, izlomljen, deformisan i štrokav. Da, jedan od faktora za to jesu autobusi. Ali nisu jedini. Veći faktor njegovog propadanja su, naravno - putari, koji podloge prave od pudinga a za smesu koriste drobljeni šut i lož ulje. Drugi veliki faktor je samo zemljište na i oko Zelenog venca, koje je puno malih klizišta i lošeg sastava. I to zahteva podrobnije sanacije i temeljne podloge i šipove. Ali avaj, ko će ' se bakće s time... Lakše izliti kačamak šuta i lož ulja svakih 10 godina...

13) Načičkani smandrljani objekti-kiosci posađeni duž ulice tokom 90ih, koji uglavnom čine prčvarnice ili propali lokali.

14) Propali oronuli objekti i udžerice pored okretnice koji, premda sadrže neke zanatske radnje, nemaju nikakvu drugu funkciju i vrednost osim da izgledaju kao Bronks 80ih i povremeno goste migrante i beskućnike.

15) ''Bašte'' okolnih bircuza, propala zelena površina i ostaci nekog sklonjenog kioska koji sada koriste ''prodavci cveća'' i drugi uzurpatori javnih površina, ne bi li već uzak a pretrpan trotoar uz stanicu 56 učinili još uzanijim i pretrpanijim

16) Bezimena ulica između pijace i Filološke gimnazije kojoj niko živ ne ume da definiše status i regulaciju. Ona kobajagi treba da služi i kao parking, i kao pristup za dostavu, i kao pešačka zona, i kao požarni put, i kao svašta nešto... a zapravo nijednu od tih uloga ne ispunjava kako treba. Niti je udobna i pogodna vozilima, niti je pešacima. A njen ograđen/ zatvoren deo savršeno služi kao dodatna površina za razne ''prodavce'' i njihove ''tezge'', kao i za kvorume migranata i beskućnika.


E gospodo, sve to gore nabrojano meni kao pešaku, putniku, kupcu i prolazniku smeta mnogo, mnogo mnogo više i pre nego to što kad prelazim tu jednu saobraćajnicu, moram da gledam levo i desno da li ide autobus (sa ''čitavih'' 15 km/h).

Ajde prvo na to da se fokusiramo i da to probamo da rešimo i vidimo šta ćemo. A posle možemo o linijama i okretnicam do mile volje. U redu?


A slepčine iz Grada pre nego što počnu da sade svoje blesave šenute ideje, trebalo bi prvo da se pozabave nekim od ovih problema i faktora. Pa tek onda da gledaju šta i kako dalje. A ne da opet prosipaju Staljinistička slepačka rešenja, gde se svaki problem ili muka ''rešava'' tako što se sve eliminiše u korenu, zakopa i onda se kao pravimo da problem više ne postoji. :kafa:
 
Vrh