Šta je novo?

"Zeleni koridori Beograda"

AntonioBandera(s)

Intermediate
Učlanjen(a)
22.05.2018.
Poruke
189
Pohvaljen
349
Od blokova do Zemuna, Dorcola i Ade: Cetiri linijska parka obuhvatila bi najlepse zelene oaze grada (MAPA)

https://24sedam.rs/beograd/od-blokova-d ... RTh8fQlv9w

Projektom "Zeleni koridori Beograda" predvidjeno je povezivanje parkova, zelenih priobalnih oblasti Save i Dunava, suma i zasticenih podrucja.

Spajanje postojećih biciklističko-pešačkih staza u Beogradu, uređenje priobalnih delova, odvajanje biciklističke od pešačkih staza i njihovo opremanje sistemom javnih bicikala, sportsko-rekreativnim i kulturnim sadržajima, stvaranje linijskih parkova koji bi prolazili kroz najlepše zelene površine – parkove, zelene priobalne oblasti Save i Dunava, šume i zaštićena područja – i spajali ih, obuhvaćeno je projektom “Zeleni koridori Beograda”, o kom je 24sedam pisao.

Naši sagovornici, ujedno i incijatori ovog projekta i osnivači Udruženja građana novobeogradskih blokova 70 i 70a, dodaju da je dodatni argument inicijative spajanje Savskog keja u novobeogradskim blokovima sa Savskim kejom na Ušću i da je to važan deo za razvoj održive urbane mobilnosti svih žitelja grada Beograda.

U Udruženju navode da se na ovaj način stvaraju četiri linijska parka:

1. Linijski park Zemuna (Dunavski kej),

2. Linijski park Novog Beograda (Savski kej sa novobeogradske strane),

3. Linijski park od Beton hale do Ade (Linijski park Ade)

4. Linijski park Dorćola (od Pančevačkog mosta do Beton hale), za koji je već urađen idejni projekat.

Za njihovo povezivanje u prvoj fazi Udruženje predlaže korišćenje Mosta na Adi i adaptaciju postojećih mostova, Starog savskog (tramvajskog) i Starog železničkog mosta, sa njegovom napuštenom i neiskorišćenom infrastrukturom na novobeogradskoj strani i, sa druge strane, napuštenom železničkom infrastrukturom pored Sajma i Košutnjaka sve do Rakovice.

Navode da je Savski kej u blokovima odsečen od Savskog keja na Ušću, u delu od Bloka 70a do mosta Gazela, odakle se uređeni Savski kej spaja sa Dunavskim kejom i nastavlja sve do Gardoša u Zemunu.

– Na ovom delu se nalaze Toplana i brodogradilište, no priobalje je uzurpirano od strane vlasnika građevinske firme “Rad”, vlasnika desetine nelegalno izgrađenih objekata i vlasnika šljunkara i cementara. Većina ovih objekata je tu nelegalno, a veliki deo je i zaštićeno područje (zimovalište) malog vranca. Nažalost, njihovim višegodišnjem delovanjem su skoro potpuno uništene zelene površine u priobalju. Ovakvo stanje traje decenijama i to je dovelo do ozbiljnog ugrožavanja zimskog staništa malog vranca i getoizacije novobeogradskih blokova, koji su jedini deo uže zone Beograda koji priobaljem nije povezan sa ostatkom grada – objašnjavaju u Udruženju

Prva faza predloga projekta podrazumeva:

1. Spajanje Savskog keja u novobeogradskim blokovima sa Savskim kejom na Ušću, prilikom čega bi se uz minimalna ulaganja i korišćenjem potpuno prirodnih materijala konačno, od motornog saobraćaja postupno odvojenim, biciklističko-pešačkim stazama, spojili novobeogradski blokovi sa ostatkom Novog Beograda i Zemuna.

2. Adaptacija postojećih mostova – Starog savskog (tramvajskog) i Starog železničkog u biciklističko-pešačke mostove.

3. Uređenje biciklističko-pešačke staze od Marine Dorćol, preko Beton hale, do Ade Ciganlije, fizičkim odvajanjem biciklističke od pešačke staze i uređenjem postojećih staza.

4. Uvođenje sistema javnih bicikala i postavljanje biciklističkih parkinga i garaža na svim trasama.

5. Odvajanje biciklitičkih od pešačkih staza na potezu od Zemuna do Ušća.

6. Izgradnja biciklističko-pešačkih staza od Pančevačkog mosta do Beton hale.

7. Pošumljavanje i obogaćivanje sadržaja uz zelene koridore.

Druga faza predloga projekta predviđa:

1. Proširenje biciklističko-pešačkih zelenih koridora.

a) Od starog železničkog/novog biciklističko-pešačkog mosta biciklističko-pešačkom pasarelom prema Senjaku i Dedinju.

b) Od starog železnickog/novog biciklističko-pešačkog mosta napuštenom železničkom trasom za Košutnjak i dalje ka Rakovici.

c) Od Pančevačkog mosta ka Karaburmi, Ceraku, Borči i Pančevu.

d) Spajanje sa ostalim delovima grada i prigradskim opštinama.

2. Pokrivanje svih koridora, gde god je to moguće, fotovoltaičkim panelima, koji bi imali trojaku namenu.

– Osim proizvodnje energije iz obnovljivih izvora, koja bi se koristila za osvetljenje staza i sadržaja u okolini, a višak prodavao na tržištu i time otplaćivao kredit, fotovoltaički paneli bi štitili korisnike biciklističko-pešačke infrastrukture od ekstremnih vremenskih uslova, čime bismo drastično povećali broj svakodnevnih korisnika u jesenjem i zimskom periodu – navode oni, i dodaju da bi treća funkcija panela bila smanjenje troškova održavanja biciklističko-pešačke infrastrukture (potrebe za popravkama/obnavljenjem zbog ekstremnih vrućina i padavina, kao i smanjenje troškova čišćenja snega tokom zime).

3. Bočne vetrozaštite biciklističko-pešačke infrastrukture koje bi imale trojaku ulogu: prva bi bila proizvodnja energije iz obnovljivih izvora, druga zaštita od vetra i treća zaštita od buke, čime bismo znatno povećali udobnost i bezbednost putovanja.

4. Izgradnja biciklističko-pešačke pasarele na Ušću kojom bi se spojio Kalemegdan sa novobeogradskom stranom na Ušću i time skratio put iz Zemuna i sa Novog Beograda ka opštinama sa druge strane Save.

Mikrouređenje

Prema njihovom projektu, planirano je i mikrouređenje te sredine. Tako bi, umesto najavljene izgradnje mosta preko Save iz Ulice omladinskih brigada, trebalo hitno izgraditi svrsishodne garaže za stanare blokova i posetioce ovog dela Novog Beograda.

Još jedna stavka podrazumeva delimično zatvaranje za motorni saobraćaj ulica Omladinskih brigada, Agostina Neta, Gandijeve, Nehruove, a sve u cilju smanjenja broja automobila posetilaca nelegalnih splavova i ostalih komercijalnih objekata u blokovima 70 i 70a.

– Time bismo oslobodili pešačke ulice, zelene površine i javni prostor za ozelenjavanje i rekreaciju – ističu oni.

Pored toga, planirano je i da se ostvari veza sa Adom preko postojećeg mosta na Adi i ostalih mostova, i to njihovim povezivanjem uz priobalje sa novobeogradskim blokovima.

Predviđeno je i uvođenje mogućnosti iznajmljivanja javnih bicikala, na desetinama mesta u blokovima i na Savskom keju, postavljanje garaža za bicikle uz stanice javnog prevoza i sistema “parkiraj i bicikliraj” uz sve garaže.
 
Лично сам против икакве изградње пасарела, мостова, жичара и осталих склепотина које треба да повезују Ушће са Калемегданом и приобаљем јер је Бранков мост сасвим близу и не сме се рушити једна од најважнијих и најиконичнијих визура нашег града која нам је чак и у самом грбу.

Са свим осталим се слажем и верујем да је то случај са 99% популације
 
Sta reci, nego da se ova ideja oduvek sama sebi nametala, a ovde je samo sazeto u konkretan projekat. Nece biti mali broj onih koji ce biciklama dnevno da saobracaju ovim trasama, ako se plan ostvari, na putu do posla i sl. jer zbog svoje centralne pozicije ove bic. staze bi spajale sve vece delove grada.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822296#p822296:1fs6o33y je napisao(la):
Kailan » 11 Feb 2021 01:49 pm[/url]":1fs6o33y]Лично сам против икакве изградње пасарела, мостова, жичара и осталих склепотина које треба да повезују Ушће са Калемегданом и приобаљем јер је Бранков мост сасвим близу и не сме се рушити једна од најважнијих и најиконичнијих визура нашег града која нам је чак и у самом грбу.

Zicare ne, ali jedna pesacko-bickl. pasarela bi mogla da upotpuni tu vizuru :)
 
Добра идеја. Треба већ сад видети да се у плановима за реурбанизацију дела НБГ обале од топлане преко бродоградилишта до Газеле обезбеди коридор за бицикле. Такође не би било лоше направити рампе за пењање на Газелу где постоји широк тротоар ал нема безбедног приступа. Наравно прво да промени категоризацију из аутопута у булевар. Такође веома пажљиво треба да се осмисле бициклистичке везе од ушћа Топчидерке до Раковице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822296#p822296:2j81ppmp je napisao(la):
Kailan » Чет Феб 11, 2021 2:49 pm[/url]":2j81ppmp]Лично сам против икакве изградње пасарела, мостова, жичара и осталих склепотина које треба да повезују Ушће са Калемегданом и приобаљем јер је Бранков мост сасвим близу и не сме се рушити једна од најважнијих и најиконичнијих визура нашег града која нам је чак и у самом грбу.

Са свим осталим се слажем и верујем да је то случај са 99% популације
И ја сам против тог дела. Ако се сматра да је Бранков мост предалеко, нека се прави подземни пролаз.

Неприхватљиво је било шта што би заклањало поглед на тврђаву.
 
Zavisi s koje strane gledas :D
Mislio sam da je na forumu postojao konsenzus oko pasarele do muzeja savremene umetnosti.
 
Не спорим да би пешацима и бициклистима много значило да постоји начин да пређу реку ту где бисте ви изградили пасарелу, уместо да иду до моста.

Ако је ту пасарелу могуће изградити тако да ни најмање не заклања тврђаву, из било ког угла, нити нарушава изглед тог простора - то би можда и било прихватиљиво, али подземни пролаз (ако је то уопште могућност) би био боље решење.

Може неки рендер? Слабо баратам Фотошопом..
 
Bilo je dosta rendera i montaza za tu pasarelu ovde na forumu. Podzemni prolaz mi zvuci mega nadrealno.
Da se danas pravi Brankov Most mozda bi to isto kazali - da zaklanja tvrdjavu, vizure. Mislim da bi moglo nesto da se napravi sto bi, zapravo, upotpunilo vizuru.

Jedno od prakmaticnih resenja je bilo da se pasarela kod beton hale nastavi preko reke tj, da je u startu projektovana na ovaj nacin.
 
Ono kad obično šetalište pored reke nazivaš linijskim parkom...
 
Ili još bolje, kada ulice koje rekonstruišeš nezivaš "Zelenim bulevarom", a pri tom dobiješ manje zelenila nakon rekonstrukcije.
 
Vrh