Šta je novo?

Zapaljeni/izgoreli autobusi GSP-a od početka 2008

busspoter

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.02.2018.
Poruke
1.608
Pohvaljen
4.097
Ко је радио ремонт, Србоауто?
Da, oplata i enterijer, zamena harmonike i vozacevog sedista, farbanje sipki... Kao i na svim IK-218 iz Zemuna, serija iz 2012te godine. Isto to je planirano da se radi i sa serijom iz 2013te godine ali je tu doslo do neke promene plana ocigledno.

Upravo zato sam i napisao ono "ako se to uopste moze nazvati remontom" jer na autobusima apsolutno nista mehanicki nisu popravili, cak su neke i u losijem stanju vratili. Na nekolicini su raskacili sve kablove i elektroniku oko tastera vrata pa po povratku sa remonta nisu svetleli tasteri za vrata ukoliko ona ostanu otvorena po polasku sa stanice(a blokade nema naravno)..
 

Kesha

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.12.2017.
Poruke
1.520
Pohvaljen
2.199
Vidi se da je skoro rađen, a ako je odmah požar ugašen, možda ga vredi spasavati. Po slici stradao samo motorni prostor, i uopšte zadnja stena.
 

Vinča307

Higher intermediate
Učlanjen(a)
01.12.2017.
Poruke
1.627
Pohvaljen
1.523
Nema šanse da će išta da rade nakon požara, imao je tako mali požar 885 i odmah je bio rashodovan nakon toga
 

Kesha

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.12.2017.
Poruke
1.520
Pohvaljen
2.199
Otud ti to? Spasavala su se vozila koja su bila mnogo više načeta od ovog japanca gore. Ne može se po jednoj slici znati ne znam šta, al ako je stradao većinom samo prostor samog motora, može to i te kako da se sredi. Ja sam to spomenuo, jer se prosto vidi da je baš nedavno prošao remont. I da može još tri godine da radi, vredi ga spasavati, što naravno zavisi od raspoloživosti delova koje treba zameniti, i troškova samih radova uopšte.
 

becks89

Advanced
Učlanjen(a)
14.06.2012.
Poruke
4.053
Pohvaljen
1.933
Lokacija
Beograd
Ti remonti su jako zanimljiva stvar i onda se često gubi bilo kakav razumni sled šta se popravlja ili ne. Pogotovo od kada su remonte počeli da rade podizvođači tu su ogromne mogućnosti za uzimanje para i za ono što treba i što ne treba popraviti, tako da tu nema razumne odluke, ali sa neke strane razuma nijedan zglobni autobus ne bi smeo tek tako da se otpiše, jer su već u ozbiljnom manjku.
Ali, razum i gradske službe...

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 

becks89

Advanced
Učlanjen(a)
14.06.2012.
Poruke
4.053
Pohvaljen
1.933
Lokacija
Beograd
Pre par dana došlo je do samozapaljenja garažnog broja 1380 u okviru pogona Zemun. Intervenisali su vatrogasci.
Ne znam detalje oko uzroka/štete, jer sam fotografiju dobio preko neke viber grupe.
Posle onog što se desilo sa 386 u istom pogonu, kada je komplet izgoreo i oštetio nekoliko vozila, mislim da je ovo ipak manji požar bio.
7a8404faa4a032d3420d0eef8aa76bae.jpg


Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 

Kesha

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.12.2017.
Poruke
1.520
Pohvaljen
2.199
386 beše onaj što su ga vukli u garažu, a da nije bio razblokiran? Za one koje ne znaju garažne brojeve, a realno ne znam ih ni ja baš za sve buseve, u pitanju je 218M iz 2013 godine.

Ovo deluje kao manji požar što kažeš, dole su valjda delovi izduva motora, pa je onda moguće da je curela nafta ili ulje. Da je krenulo od diskova, verovatno bi se točkovi više beleli. Dobro je da ga spasiše, al Zemun je stvarno katastrofa. Sve kao treba da se skloni, odnosno iseli, pa je to izgovor za prilično loše stanje pogona uopšte. Verujem da bar 40 godina nije video neko ozbiljnije sređivanje. Doduše, ja ne znam tačno koji su od ovih zadnjih M-ova u Zemunu. Mislio sam da je 1380 na Novom Beogradu.
 

busspoter

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.02.2018.
Poruke
1.608
Pohvaljen
4.097
1380 je na početku bio na nbgd ali je dolaskom Solarisa prebačen u Zemun, cela serija 1379-1389..
Potrošili su Zemunci 10ak PP aparata i držali požar da se ne širi dok nisu došli vatrogasci. Sve u svemu dobro su prošli, moglo je biti i gore da nisu odmah odreagovali
 

becks89

Advanced
Učlanjen(a)
14.06.2012.
Poruke
4.053
Pohvaljen
1.933
Lokacija
Beograd
386 beše onaj što su ga vukli u garažu, a da nije bio razblokiran? Za one koje ne znaju garažne brojeve, a realno ne znam ih ni ja baš za sve buseve, u pitanju je 218M iz 2013 godine.

Ovo deluje kao manji požar što kažeš, dole su valjda delovi izduva motora, pa je onda moguće da je curela nafta ili ulje. Da je krenulo od diskova, verovatno bi se točkovi više beleli. Dobro je da ga spasiše, al Zemun je stvarno katastrofa. Sve kao treba da se skloni, odnosno iseli, pa je to izgovor za prilično loše stanje pogona uopšte. Verujem da bar 40 godina nije video neko ozbiljnije sređivanje. Doduše, ja ne znam tačno koji su od ovih zadnjih M-ova u Zemunu. Mislio sam da je 1380 na Novom Beogradu.
Da, šlepan je do usijanja, najgore što posle svega čuješ, da su ga par kilometara vukli i kad su osetili dim. Svašta je tu bilo i 1 noću, par puta pokušano da se razblokira, a epilog par stotina hiljada eura štete, tad je bio skoro pa nov taj Ik218M. Goreo je i jedan Ik218 od njega i par buseva dokačilo, srećom su brzo sklonili da ne bude i gore. Veliki problem u Zemunu su i te kocke, kaldrma, šta već, koji su isprskani uljem, gorivom i ko zna čim, idealna podloga za brzo širenje požara.
Ovde je super prošlo.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 

Kesha

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.12.2017.
Poruke
1.520
Pohvaljen
2.199
Da da sećam se šta se desilo, kao i da je stradala jedna obična 218-ica, tada vrlo mlada. Neshvatljiv propust i solidna doza bahatosti. I to što kažeš za kocku stoji. Pogon je baš zreo za kompletno sređivanje, a to se verovatno neće desiti. Oni nemaju gde ljudski ni da operu autobuse.

1380 je na početku bio na nbgd ali je dolaskom Solarisa prebačen u Zemun, cela serija 1379-1389..
Potrošili su Zemunci 10ak PP aparata i držali požar da se ne širi dok nisu došli vatrogasci. Sve u svemu dobro su prošli, moglo je biti i gore da nisu odmah odreagovali

Moja greška. Nešto sam se prešaltao na ovu zadnju seriju iz 2017. godine, tj na GB3280, verovatno i zbog rešetke na poklopcu dole, pošto ih izvorno ta prva serija nije imala.
 

becks89

Advanced
Učlanjen(a)
14.06.2012.
Poruke
4.053
Pohvaljen
1.933
Lokacija
Beograd
Da da sećam se šta se desilo, kao i da je stradala jedna obična 218-ica, tada vrlo mlada. Neshvatljiv propust i solidna doza bahatosti. I to što kažeš za kocku stoji. Pogon je baš zreo za kompletno sređivanje, a to se verovatno neće desiti. Oni nemaju gde ljudski ni da operu autobuse.
Nažalost, iako se radi o periodu od pre 7 godina, jako dobro pamtim čitav slučaj, jer sam ja prvi preneo informaciju na forum, a u roku od možda pola sata su već usledili pozivi, ucene, pa i malo dalje od ucena, da se to što pre skine. Naravno, pošto meni nisu mogli ništa, ucenjivali su ljude koje su mogli da povežu sa mnom, veća mašinerija je pokrenuta da se skine post, nego da se zapravo nađe krivac. Post sam bio prinuđen da skinem, ali zahvaljujući Šomiju 303 koji je uspeo da fotka izgoreli bus, nisu uspeli da zataškaju priču i "pale" su neke glave u pogonu zbog celog tog slučaja. Kola su se na kraju slomila na onim poslednjim u lancu, terenski majstor i vozač kamiona, ako se ne varam, čak neke silne pare odštete su tražili od njih.
Naravno, cela priča o učestalim kvarovima na istom vozilu, prijavama, pala je u vodu i nije mogla da se dokaže. Uvek kad dođe do nekog problema, kola pucaju na onim koji su na kraju lanca, retko kada odgovara neko ko zapravo odlučuje o bilo čemu.
Nešto kasnije sam i tome bio svedok, kada je jedan od Ik218m ostao bez kočnica, nakon učestalih prijava za isto vozilo, takođe, ozbiljna mašinerija je pokrenuta da se sve zataška i generalno to i jeste poenta čitavog sistema, nije problem što imamo problem, već što neko može da sazna za taj problem, sve dok je fokus na pogrešnom mestu, nema pomaka, samo može biti i gore.

U nekim bližim vremenima, imao sam slučajeve paljenja vozila u mojoj firmi, kao posledica kretenizma pojedinaca koji su radili u održavanju, te su greškom zamenili creva, jednostavnije da pojasnim, stavili su crevo koje ne može da izdrži temperaturu tečnosti koja prolazi kroz njega, epilog je jasan, istopilo se, ulje curi na motor i sreća u nesreći što se desilo na 500m od vatrogasaca, inače bi prošao kao i mnogi pre njega sa totalkom. Nažalost, nije redak primer da zbog loših delova, pogrešne montaže, dođe do problema sa požarom, ali ne mora nužno problem biti u samom vozilu, pre nekoliko godina u Grčkoj je izgoreo dabl-deker kao posledica curenja maslinovog ulja iz prtljaga jednog putnika (nije nešto što će se desiti u gradskom prevozu), ali i to je deo saobraćaja.
 

Somi303

Expert
Učlanjen(a)
08.08.2011.
Poruke
9.669
Pohvaljen
5.401
Lokacija
Заклопача
Гледам ону фотку горе како им опет гори аутобус у гаражи и одмах ми се враћа та сцена у главу. Не могу да верујем да су за длаку могли да изазову опет онолику штету. И жао ми је што се сва кривица свалила на људе најнижег ранга уместо на оне који су највише одговорни били за тадашње стање погона.
За оне са новијим картама, мали тбт:
Аутобус оштећен у пожару у оквиру СП Земун ГСП Београд by Somi303, on Flickr
Аутобус оштећен у пожару у оквиру СП Земун ГСП Београд by Somi303, on Flickr
Аутобус оштећен у пожару у оквиру СП Земун ГСП Београд by Somi303, on Flickr
 

Vinča307

Higher intermediate
Učlanjen(a)
01.12.2017.
Poruke
1.627
Pohvaljen
1.523
Krenuo da gori Conecto 180 kod Boleč pijace pre par dana, al su ga odmah ugasili i već naredni dan ga isterali na 307
 

Kesha

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.12.2017.
Poruke
1.520
Pohvaljen
2.199
Ne mogu ni ja da provalim lokaciju. S obzirom da je u pitanju linija 405, možda je to malo ispred Avale, pošto kao da se vidi ograda uz put. Rekoh ja da je trasa 405-ice sa dosta jakim usponima baš naporna za svaki autobus. Conecti su sad jako matori, pa nisu ni neko merilo više, al poenta je da, eventualno, svako curenje ulja ili nafte može da napravi daleko pre karambol kad se sve živo na vozilu usija od pentranja, plus i kočnice od kočenja na strminama. Pitanje je i gde se ovo tačno desilo, al da su vozila gorela na toj liniji, gorela su vala.
 

Kesha

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.12.2017.
Poruke
1.520
Pohvaljen
2.199
Можда пукло црево за гориво?

Ko zna. Svašta može da bude uzrok. Curenje ulja i nafte su najčešći kod tako starih vozila.

Kako reče @solaris52, i meni izgleda da je ovo blizu centra Ripanja. Nisam siguran baš dal je u samom centru. Vidi se bar nešto na slici koju je @Vinča307 prosledio. Elem, upravo je taj deo između isključenja sa Avalskog puta i centra Ripnja najazahtevniji, i po pitanju krivina, i po pitanju konfiguracije terena.
 
Vrh