Da da sećam se šta se desilo, kao i da je stradala jedna obična 218-ica, tada vrlo mlada. Neshvatljiv propust i solidna doza bahatosti. I to što kažeš za kocku stoji. Pogon je baš zreo za kompletno sređivanje, a to se verovatno neće desiti. Oni nemaju gde ljudski ni da operu autobuse.
Nažalost, iako se radi o periodu od pre 7 godina, jako dobro pamtim čitav slučaj, jer sam ja prvi preneo informaciju na forum, a u roku od možda pola sata su već usledili pozivi, ucene, pa i malo dalje od ucena, da se to što pre skine. Naravno, pošto meni nisu mogli ništa, ucenjivali su ljude koje su mogli da povežu sa mnom, veća mašinerija je pokrenuta da se skine post, nego da se zapravo nađe krivac. Post sam bio prinuđen da skinem, ali zahvaljujući Šomiju 303 koji je uspeo da fotka izgoreli bus, nisu uspeli da zataškaju priču i "pale" su neke glave u pogonu zbog celog tog slučaja. Kola su se na kraju slomila na onim poslednjim u lancu, terenski majstor i vozač kamiona, ako se ne varam, čak neke silne pare odštete su tražili od njih.
Naravno, cela priča o učestalim kvarovima na istom vozilu, prijavama, pala je u vodu i nije mogla da se dokaže. Uvek kad dođe do nekog problema, kola pucaju na onim koji su na kraju lanca, retko kada odgovara neko ko zapravo odlučuje o bilo čemu.
Nešto kasnije sam i tome bio svedok, kada je jedan od Ik218m ostao bez kočnica, nakon učestalih prijava za isto vozilo, takođe, ozbiljna mašinerija je pokrenuta da se sve zataška i generalno to i jeste poenta čitavog sistema, nije problem što imamo problem, već što neko može da sazna za taj problem, sve dok je fokus na pogrešnom mestu, nema pomaka, samo može biti i gore.
U nekim bližim vremenima, imao sam slučajeve paljenja vozila u mojoj firmi, kao posledica kretenizma pojedinaca koji su radili u održavanju, te su greškom zamenili creva, jednostavnije da pojasnim, stavili su crevo koje ne može da izdrži temperaturu tečnosti koja prolazi kroz njega, epilog je jasan, istopilo se, ulje curi na motor i sreća u nesreći što se desilo na 500m od vatrogasaca, inače bi prošao kao i mnogi pre njega sa totalkom. Nažalost, nije redak primer da zbog loših delova, pogrešne montaže, dođe do problema sa požarom, ali ne mora nužno problem biti u samom vozilu, pre nekoliko godina u Grčkoj je izgoreo dabl-deker kao posledica curenja maslinovog ulja iz prtljaga jednog putnika (nije nešto što će se desiti u gradskom prevozu), ali i to je deo saobraćaja.