Kao i sve ostalo, ne samo u Srbiji već i u Evropi, lokalno tržište je premalo za bilo kakve megalomanske poduhvate. I to ne samo za parkove, već i za mnoge druge privredne oblasti.
Parkovi u Velikoj Britaniji - Thorpe Park, Alton Towers, WB Studios, mnogo zavise od stranih turista, poslednji naročito. Igrom slučaja već nedeljama se vozim jutarnjim vozom koji saobraća pored Thorpe Parka (gde ih sa železničke stanice preuzme minibus) - gužve su nesnosne jer je u toku letnji raspust. A često vidim i porodice turista, ne samo lokalne klince. O Diznilendu u Parizu da ne govorim.
Ono što Beograd možda može da iznese, je nešto poput Pratera ili Tivolija u Kopenhagenu. Manji, gradski park, atrakciju za nekoliko sati. Što se tiče profita, on bi se takođe ubirao od zakupaca, od restorana do tezgi sa suvenirima. Šteta što je jako mali luna park na Kalemegdanu ograničen prostorom, to bi bila idealna lokacija za to.
Međutim, što se tiče Srbije, mislim da je potencijal jako veliki. Ne treba zaboraviti tranzitnu poziciju Srbije - mnoge koji voze od Nemačke ka jugu, i slično, tokom letnjeg raspusta, bi mogli da naprave pauzu od 24 sata u Srbiji. Za dame i gospodu spa, bazen i odlična hrana, za njihovu decu rolerkoster. I hotel za noć odmah pored.
A naravno, postoji i opcija sezonskog parka, poput Winter Wonderlanda u Hajd Parku tokom zime.