Počela je 88
@vinogradjanin
Odgovorio bih i
@KOSSA @mp3mp3 @Skituljak @Extroniks @Nnn062 @Zoran80, no ipak ću sve pojedinačne osvrte objediniti u jedan post, ali da se u startu ogradim - mislim da je pranje sivih para kroz ulaganje u izgradnju stambenjaka dostigla takve nivoe da zaista više nije pametno kupovati nekretninu ne u Vojvođanskoj, nego u celom Beogradu.
Prešišali smo cenovno Beč, Atinu, Budimpeštu... Mislim da se stvari neće mnogo promeniti i da nas ovo kretanje neminovno vodi u dva trenda - još masovnije renitranje i znatnu suburbanizaciju. No ovoj polemici je mesto na drugoj temi/temama.
On topic, bahatost i bezobrazluk investitora u Vojvođanskoj je samo refleksija miljea iz kog oni potiču i istovremeno ono na čemu treba sami sebi da se zahvale jer ih je to i dovelo do pozicija moći, imućstva i uticaja.
S druge strane, Vojvođanska jeste po mnogo čemu objektivno bolji izbor od starih blokova, "zemunskih mahala" kako neko reče, i kojekakvih brdovitih periferija koje stvarno nemaju infrastrukturu, od trotoara pa nadalje. Bežanija, tj. Vojvođanska je IMA.
Rekonstrukcijom 2014. je mnogooo povećan kapacitet vodovodne i telekomunikacione mreže, uvedena je i kišna i fekalna kanalizacija, sada je u toku gasifikacija, i sve to daleko prevazilazi potrebe individualnih domaćinstava koja polako nestaju. Dve škole IMAJU kapaciteta za 3 x više đaka, koliko je i bilo u doba kad su bile nove, samo im treba rekonstrukcija zbog dotrajalosti. Pijaca takođe može da proradi ako je toliko potrebna (potrebnija od parkinga-garaže). Prašina, buka saobraćaj - više su babaroge, jer Vojvođanska ima pristojan trotoar, širi nego BKA na primer, plus zeleni pojas i lep drvored, a saobraćajno opterećenje je rekao bih, slično. Magistrala je nešto drugo, dalje niz ulicu, prvi semafor posle kružnog toka. Da ne mešamo babe i žabe.
Dakle, infrastrukturni kapaciteti Vojvođanske opravdavaju izgradnju višespratnica. Lokacija takođe - Vojvođanska je u sred Novog Beograda, između Blokova i Kose, i ko je percipra kao neki kraj udaljen ili odvojen od grada mentalno je u ranim '80-im godinama 20. veka. Na cenu sam se već osvrnuo na samom početku.
E sad, loše urbanističko planiranje, izostanak pristupnih saobraćajnica, zelenih i javnih površina, javnih parkinga, prilaz garažama sa glavne ulice preko tortoara, manjak komercijalnih, zdravstvenih i kulturnih obejkata i tsl... je drugi padež, i jeste veliki minus, ali opet ne toliki kao stanovanje u nekoj stešnjenoj sedmopratnici podignutoj na bivšem kućnom placu od 2-3 a u nekom, na primer, vračarskom ili voždovačkom sokačetu gde je kapacitet vodovoda i kanalizacije isti kao '60ih, gde dva auta ne mogu da se mimoiđu, trotoari okupirani parkiranim vozilima i kerećim izmetom, a pešaci se redovno kreću sredinom kolovoza, i to barem 300 m, da bi - ugledali drvo.
I za kraj, jedno sasvim intimno mišljenje - kamo lepe sreće da se u Vojvođanskoj i dan-danas čuje blejanje ovaca, skičanje svinja i kukurikanje petlova. Zaista bi bilo bolje i zanimljivije.